البارت 8
والدتها بابتسامة:سلمى على ابن عمك يا ياسمين يا حبيبتي
ياسمين بصدمة:نعم !!!
والدها بأستغراب:مالك فى ايه
ياسمين بتوتر:اصل انا شغالة فى الشركة بتاعته و هو مديرى
والدها:اه ما هو بعد ما شاف الcv بتاعك عرف انك قريبته
ياسمين:اه طيب
والدها:انا حدخل انا و مامتك نريح من السفر .. ياسين هيبات معانا النهاردة
نظرت ياسمين بغيظ لياسين
دخل والديها غرفة النوم ليستريحو
ياسمين بغيظ: مقولتش ليه انك ابن عمى
ياسين ببرود:انا حر
نظرت له ياسمين بغضب ثم توجهت إلى باب منزلها لكن اوقفها صوته الحاد
ياسين بحدة:رايحة فين فى وقت زى دا
التفت له ياسمين بغضب و لكنها وجدته قريب جداا منها
ياسمين بغيظ:انت مالك انت
ياسين بغضب:انا ابن عمك
اخذت ياسمين نفس عميق فهى لا تريد ان تتعارك معه الان
ياسمين بهدوء:نازلة لمامت صاحبتى فى حاجة
ياسين:طيب
فتحت ياسمين باب المنزل و نزلت الى والدة صديقتها رغد
.......................................................
فى قصر الدمنهورى
كانت رغد جالسة على الفراش شاردة فى مستقبلها هل ستظل زوجت جاسر ام سيطلقها لأنه اخذ ما يريد
دخل جاسر إليها وجدها تجلس على الفراش و مرتدية اسدالها و حجابها فعقد حاجبيه بأستغراب و لكنه فهم انها تريد ان لا يلمسها أو يرا مفاتنها
اقترب جاسر من الأريكة و جلس عليها ثم خلع سترته و قميصه و جلس و هو عارى الصدر
لم تشعر رغد بدخول جاسر الى الغرفة و لكنها شعرت بشخص يجلس بجانبها على السرير فنظرت له وجدته جاسر .. لحظة!!اهو عارى الص*ر شهقت رغد بقوة و قفزت من على السرير و التصقت فى الحائط ثم وضعت يداها على وجهها
نظر لها جاسر بأبتسامة لفعلتها تلك و لكنه اراد مشا**تها
اقترب منها جاسر و حاصرها بيداه
جاسر بهمس خبيث:قومتى من على السرير ليه
لم تجيبه رغد بل ظلت واضعة يدها على وجهها و ترتعش شفتاها
امسك جاسر بطرحتها و خلعها منها برقة
انزلت رغد يدها ببطئ
رغد بتوتر:ابعد
جاسر بخبث:ليه
رغد بخجل:البس حاجة لو سمحت يا جاسر
ابتسم جاسر باتساع لأنها نطقت اسمه
جاسر بخبث:حلو اوى اسمى منك
رغد بتوتر:ابعد عشان عايزة انام
امسكها جاسر من كفها برقة ثم سحبها الى السرير و اجلسها عليه ثم فحص حرارتها و تأكد من اخذها للدواء ثم نام بجانبها و احتضنها و وضع رأسها على ص*ره
ابتلعت رغد ريقها لانها تشعر انها فى دوامة من المشاعر لكنها اغمضت عيناها لتنام
.......................................................
فى الصباح
فى منزل ياسمين
استيقظت ياسمين فى الثالثة عصراً ثم اعتدلت فى نومها
نظرت ياسمين لنفسها فى المرآة فوجدت ضفيرتها مشعثة
خرجت ياسمين من الغرفة و هى مرتدية بنطلون ضيق و تيشرت اسود نص كم و تركت ضفيرتها المشعثة و تناست امر ياسين الذى يجلس معهم فى نفس المنزل
خرجت ياسمين من غرفتها ثم توجهت إلى المطبخ لتعد الافطار
كانت ياسمين تعد الافطار و هى تغنى بصوت عالى نسبيا فدخل عليها ياسين
ياسين بهدوء:صوتك حلو
انتفضت ياسمين على اثر صوته ثم التفت له و نظرت له بتوتر لأنها تقف امامه بدون حجاب
كادت ياسمين ان تجرى الى غرفتها لكى تستر نفسها لكنه امسكها من مع**ها و اوقفها امامه
ياسين بخبث:خلاص يا قلبى انا حتقدم لابوكى النهاردة و نتجوز كمان اسبوع كدة و مش حتعوزى تلبسى حجاب قدامى أو تلبسى حاجة اصلا
خجلت ياسمين ثم أبعدته عنها و جرت الى غرفتها لتقفز على السرير من الفرحة
نزل ياسين من المنزل و قرر التوجه الى قصر الدمنهورى
.......................................................
فى قصر الدمنهورى
استيقظت رغد و هى تشعر بنشاط فتوضأت و صلت ثم قررت الخروج من الغرفة ففتحت الباب و اندهشت عندما وجدت ان الباب ليس مغلق بالمفتاح
نزلت رغد الى الحديقة و جلست بجانب حمام السباحة و شردت قليلا
استيقظ جاسر لكنه لم يجد رغد فنهض من على الفراش بسرعة و نظر فى جميع أركان الغرفة و لم يجدها ثم دخل الحمام و لم يجدها فقلق عليها و غضب كثيرا ثم خرج من غرفته و توجه ليسأل احد الخدم
جاسر بحدة:فين رغد
الخادمة بخوف:فى الجنينة يا بيه
جرى جاسر الى الجنينة فوجدها تجلس على الارض مغمضة عيناها و طرحتها انزلقت منها فظهر شعرها
شعر جاسر بالغيرة و الغضب عندما وجد حراسه ينظرون إلى زوجته و شعرها الرائع
ذهب جاسر اليها و امسكها من مع**ها بغضب ثم دخل بها الى القصر و صعد الى الغرفة
دخل جاسر الغرفة ثم اوقف رغد امامه
جاسر بغضب:ايه النزلك من الاوضة
رغد بخوف:انا قولت اتمشى شوية
اغمض جاسر عيناه بقوة حتى لا يتهور عليها فهو يعلم انها لم تفعل اى خطأ
وضع جاسر يده حول خصرها و رفعها إليه ثم قبلها بقوة
شعرت رغد بالخجل لكنها كانت مستسلمة له
قطعت الخادمة بدخولها الغرفة تلك القبلة
الخادمة بإحراج:احم ياسين باشا عايزك تحت
جاسر ببرود:طيب
نزلت الخادمة و تركتهم
نظر جاسر الى رغد وجدها مغمضة عيناها و وجهها اصبح لونه احمر و شفتاها اصبحت منتفخة و حمراء
كاد جاسر ان يقبلها مرة أخرى لكنه تذكر ياسين الذى ينتظره بالاسفل فتركها و توجه الى الاسفل
.......................................................
فى الاسفل
نزل جاسر و صافح صديقه ثم دخلو غرفة المكتب
ياسين:انت مش ناوى تروح الشركة ولا ايه
جاسر:قريب
ياسين:لا بقولك ايه انا حتجوز الاسبوع الجاى و حاخد شهر اجازة
جاسر بابتسامة:مب**ك يا صاحبى
ياسين بابتسامة:الله يبارك فيك .. ايه اخبار مراتك
جاسر بصدمة:انت عرفت ازاى
ياسين:ما انا حتجوز صاحبت مراتك
جاسر:طيب
ياسين بخبث:حطلقها امتى
جاسر بغضب:مش حطلقها
ياسين:ليه مش انت اخدت الانت عايزه منها
جاسر بتوتر:آآآ
ياسين بخبث:انت حبيتها يا جاسر
جاسر بحدة:لا طبعا
ياسين:طب ما تطلقها
جاسر:لا مش حطلق حد .. انا حقوم اتمشى شوية عند الpool (حمام السباحه)
خرج جاسر من غرفة المكتب و توجه الى الخارج ليتمشى قليلا و يفكر فى كلام صديقه
خرج ياسين من غرفة المكتب فوجد فتاة تنزل من على السلم فعرف انها زوجة جاسر فتوجه إليها
ياسين بابتسامة:اهلا انا ياسين صاحب جاسر
رغد بتوتر و خوف:اهلا انا رغد
ياسين:انتى صاحبة ياسمين
رفعت رغد رأسها له بسرعة عندما ذكر اسم صديقتها
رغد بلهفة:انت تعرف ياسمين طب هى كويسة طب ماما كويسة
ياسين بهدوء:اه كلهم كويسين تعرفى ان انا وهى حنتجوز
ادمعت عين رغد من الفرحة لصديقتها فتلقائيا مسكت يد ياسين و ذهبت الى الصالون و اجلسته على الأريكة و جلست بجانبه على كرسى
رغد بفرحة:احكيلى
ياسين لنفسه:حرام عليك يا جاسر الانت بتعمله فيها والله ده انت متجوز ملاك
ياسين بصوت عالى:احم انا ابن عمها و حطلب أيدها النهاردة و حتفق مع باباها ان احنا نتجوز كمان اسبوع
رغد بأستغراب:ابن عمها ازاى انا افتكرت دلوقتى انها قالتلى انك مديرها فى الشغل
ياسين:و هى بتقدم على شغل عطتنى معلومات عنها فانا حسيت انى سمعت اسم باباها دا قبل كدة فروحت لجدى و قلتله تعرف الاسم دا قالى اه ده عمك بس كدة
رغد بابتسامة:مب**ك ربنا يوفقكو
ياسين بخفوت:عايزة تشوفى مامتك و ياسمين
رغد بحزن:يا ريت
ياسين بابتسامة:خلاص يوم الفرح حخلى جاسر يجيبك معاه
قفزت رغد فى مكانها من الفرحة
رغد بفرحة:انت طيب اوى بجد مش شبه صاحبك جاسر
ياسين بتنهيدة:والله هو طيب بس الحصله و اللى شافه هو الغيره
رغد بتساؤل:حصله ايه
ياسين:حقولك بعدين انا حمشى دلوقتى هروح عند ياسمين اطمنها عليكى
امسكته رغد من كفه
رغد بحزن طفولى:خليك قاعد شوية قبل ما جاسر ييجى
جاسر بحدة و صوت عالى:رغددددد
دمتم سالمين ?
اسفة على التأخير ❤بس يا ريت تتفاعلو عشان متأخرش تانى ??❤