الفصل السادس (٦)

2000 Words
انجر البس يالااااا عمار بخوف:حااضر ............ بعد ساااعه ............ المدرسه الخااصه ....... ايات :عموري سلام رايحه الفصل بتاعي عمار: يوكا تعالي خوديني في البريك ايات:مالك تعبان عمار:محتاجك ايات:حاضر ي قلبي حااجيلك انا وريهام عمار بفرحه احتضنهااا عمار:شكراا جداا .......في الفصل........ كان سيف البالغ من العمر 17عام جالس في الفصل هو وصديقيه البالغان من العمر 12عام سيف:الواد الطري جه اهوو عمار بخوف قعد في مقعده وهو ساكت سيف راح قعد جمبه ووضع ايده علي ظهر عمار سيف بقذاره حرك ايده علي ظهر سيف:غيبت ليه ي عماار عمار بخوف :ابعد ايدك سيف :طيب انا عايزك في البريك عمار:والنبي ابعد عني انا حااقول لبابا سيف: طب قولهم عمار :والله حااقولهم سيف وهو يضع يده علي راسه ويضغط عليها سيف :انا مبتهددش يالاا ******************* بعد ساعتين ............... البريك .................................. كانت ايات في الفصل حزينه تعبانه ايات بحزن :شوفتي الي حصلي ريهام:تستاهلي ايات:حتي انتي كمان معاه ريهام: ي بنتي عامر زيدان دا ثلاثيني انتي محصلتيش نص عمره ي ايات انتي اتجننتي رايحه تخطبيه ايات:خلاص الي حصل حصل وهو كارهني اصلا سمعوا طرقات علي الفصل لكن ايات كانت جالسه تحتضن راسها بيدها بحزن ريهام كانت مصدومه عامر بغمزه وشاور علي الباب ريهام قامت زي المصدومه وخرجت تتف*ج من الشباك الي براا عامر ببحه رجوليه بحت عامر: الصغنن زعلان ليه ايات بصدمه :احييييه ************************* **************** في حجره الفصل ********* كانت آيات متنحه عامر يكتم ضحكاته علي تلك الصغيره وتحدث بصوت ابوي عامر: مش حاتقوليلي الصغنن زعلان من اي آياات :احيييه عامر بغرابه :احيييه اي ايات:انت الي اي حد يخ*ف قلب حد كده ي شيخ عيب في ااي وحطت ايات ايديها علي وجهها وهي تنظر له عامر ضحك علي حديثها وافعالها وغمز لها عامر:حد صغير وجريء كداا آيات:عشان عارفه انك سافل وبتاع بنات وانا مش حاقعد سنتين اراقبك تعبت قلت اعترفلك عامر:انتي مجنونه حد يعمل كدا ازاي بتفكري في دا ازاي مفكرتيش في فرق السن الي بينا آياات اعقلي آيات :انت سيبت سافل وبتاع بنات ومسكت في السن وبعدين ي سيدي انا عاقله والله جدا جدا والسن مش عائق لو انت خايف عشان انا صغيره ومش حااقدر احتويك لا والله مهما حواء كانت صغيره في وقت ماتنحط في مكان حاتسد عامر:مش عايز وجودك معايا اداء واجب وتحدي ي ايات ايات انتي صغيره والحاجه الي زي دي مينفعش اقول عيب ميصحش واشخط وازعق لازم افهمك اني بيني وبينك عمر تاني جيل تاني وان الي حساه دا مش اكتر من مراهقه حاتفوقي منها لما ابقي عجوز كبير وشعري الابيض يملا راسي ايات بدموع :بس انت مش كدا عامر:وانت محتاجه حد في سنك تعيشوا جنانكم يقدر يفهمك يحتويكي ايات:بس انت عامر:انا وانتي غير ي ايات انا لما كنت بلاقي اهتمامك بيا ونظرتك ليا كنت ببتسم انك فكراني قدوه للشغل النجاح الاستقلال في العيشه لكن مش زوج مش شريك حياه انتي بنوته قمر وشرسه خليكي زي ماانتي بعفويتك وجنانك حاتعرفي تتجنني مع واحد من سنك ايات وهي تلوي شفتيها :دوول فرافير عامر:اه منك ي قرشانه انتي انت يااما عيل ي اما عجوز ايات: طب جرب تحبني مش يمكن تكتشف انك حابتني ونتجوز انت بجد حنين قوي معايا وطريقتي واحتواءك ليا لامس قلبي حااتغير عشانك عامر:انتي عندي جاره واخت صغيره وبيتي مفتوحلك وقت ماتحبي ايات بفرحه الاطفال :بجد عامر:بجد ايات:يعني اصدقاء عامر:طبعاا ي ايات قفزت ايات تحتضن عامر بحراره وكانها تخبره انها ستحاول سرقه قلبك وانها سترضي بهذا الوضع هي تشعر بجانبه بحب وحنان ستحافظ عليهم الي ان يتحولا الي عشق وهيام عامر كان سعيد بوجود ايات عاش عمره وحيد لا اب ولا ام ولا اخت الا عمته وبنت عمته الي يهمهم فلوسه عن حياته وسعادته عامر في سره : انا محتاج حد يحبني ي ايات مش حب وعشق وهيام محتاج اشعر باني انسان واجرب ان في حد واحشه بيحبني خايف عليا شعوريقتل انك عايش في الحياه بروحك بطولك محدش خايف عليك ولا يعرفك كل الي يعرفوه عنك فلوسك وانتي حاجه طيبه نضيفه مستحيل استغلك حااحافظ عليكي لحد ماتلاقي الي تعشقيه ويحبك حااكون اب ليكي واجرب شعور الابوه الي مستحيل الاقي الي تحبني لشخصي عشان اجيب منها ولاد شبهنا واضح ي ايات ان مصايرنا تشبه بعض.. ............. ريهام فتحت بوقها علي الي لامس الارض من الصدمه ريهام:البت ايات حاتتجوز عامر اومال حضنته ليه هما مش عايزين يعلو صوتهم ليه انا حاتجنن طب علوا صوت اهاليكم شويه **************************** في فصل عمار ................ عمار ببكاء : حرام عليك سيبني في حالي سيف وهو يغلق سحاب بنطاله وتحدث بسماجه سيف:انا بحب الحجات الطريه دي ولو غبت تاني حااسود عيشتك يلاا فاهمني عمار ببكاء:حاضر حاضر ************************* بعد عده دقائق رن جرس المدرسه باانتهاء البريك ....... في فصل ايات .................... ايات بضجر خرجت من احضان عامر ايات:اووف البريك خلص عامر:بنوتي القمرر تكون هاديه انتي فاهمه ايات:حااخلص المدرسه وحااجي اقعد عندك نسهر شويه عامر:حااستناكي ي قمرري دخلت جايدا الفصل جايدا باانبهاار :وااو عامر مالك زيدان انت احلا من المجلات ايات وهي تقف امامها وتتخصر بذراعها ايات: مش للبحلقه ي ختي ويلااا بقي من هناا امشي مش عايزه ارتكب جنايه اخدت ايات عامر من يده وهي تحركه وتتحدث بهمس ايات:امشي يلا من هنا ومتبصش علي واحده من المدرسات كلهممتجوزين وانا دمي حر ااه عامر:انتي مصيبه ايات :اخص عليك يلااا ي زومي من هناا عشان العين وحشه والبنات هنا ظروفها صعبه قبل عامر قمه راس ايات وتحدث بصوت ابوي رخيم عامر:خلي بالك من نفسك ي قمرري ايات في سرها :احيييه لو كنت كبيره شويه بالله ماكنت سيبتك بالله ماكنت عتقتك كنت عطيتك بوسه خدت بعدها 7غرس خياطه تجميل تركها عامر وذهب الي عمله سريعااا ******************** اليوم التاالي .................. في منزل غانم الصايغ ................... .......... في غرفه نور ................. نور:انا خايفه ي منار خايفه قووي منار:متخافيش ي بنتي بقولك نعناعه دا كويس وحايساعدك منار:جبتي الفلوس نور:اه معايا اهي بس منار:متقلقيش مش حاتغيب يلا بقي ي بنتي ............... بعد ساااعه ........................ ف ي مكتب راقي في المهندسين كانت نور ومنار في غرفه الانتظار الغرفه علي الاطار الكلاسيكي الحديث اثاث بني اللون دخلت سعاد باابتسامه :اتفضلوا ي بنات الشيخ في انتظاركم ابتسمت منار ونور لكن نور كانت قلقه ........... في غرفه الشيخ نعناعه.......... الشيخ بوقار كان جالس علي مكتبه ولكن عينه وقعت علي نور وابتسم بخبث الشيخ :حلوه وحاتمتع بيها بس اشوفها عايزه اي كانت نور تفرك بيدها خائفه اما منار فشجعتهااا منار:انا منار بت اكمل الشيخ وهو يتحدث بوقار الشيخ:منار بنت زينب وجايه عشان صحبتك نور الشيخ:مالك ي نور عايزه ااي نور بصدمه :انت تعرفني الشيخ : قولي ي بنتي في ااي نور : ايات الشيخ:مالها البت دي مضايقاكي في اي ي جميل نور:الكل بيحبها ‘بيحب جمالها وبيحبوا شطارتها وبيكرهوني انا وبيقارنوني بيها انا عايزه حياتها تبقي وحشه عايزه الكل يكرها وابقي انا الافضل والاحسن وتحسدني من جمالي فاهمني الشيخ في سره :الا فاهمك داانا اكتر واحد حاتمتع بيكي وبجمالك وبحلاوتك الي مش حاسه بيهااا دي الشيخ وهو يتحمحم الشيخ:احم احم مشكلتك سهله وبسيطه جدا اعطي لها ورقه وتحدث الشيخ:حااحتاج منك تجيبلي شويه العطاره دوول وصوره للبنت الي عايزه تاذيها دي نور:حااضر واجيلك امته وحاتعملي اي الشيخ:تعالي بكرااا لوحدك بس عشان اساعدك نور بشر :حاضر حاضر الشيخ :يلاا بقي الحق اصلي العصر نور ومنار:احنا حانستذن سلاام ****************** في الخارج ............ منار:انا مش مطمنه للراجل دا نور بغيظ :انت مش قولتي ان مامتك بتتعامل معاه ومبسوطه ومرتاحه منار:اه بس بردو ليه يقابلك لوحدك نور:ي بنتي دماغك متروحش لبعيد دا راجل قد ابويا حايعمل اي يعني منار:علي رائيك ابقي قوليلي عملتي معاه اي باااي نور:باااي انا حااروح لاني اتاخرت واجيب العطاره وانا رايحاله بكرااا سلااام ***************************** في فيلا غانم الصايغ ************* كانت ايات بغرفتها ترسم بفرشاتها بعض الرسومات لعامر زيدان ولم تنتبه الي الباب وهو مفتوح كان كريم يصعد درجات السلم ووجد باب الغرفه مفتوح دق الباب ولكنها لم تجيب فادخل الغرفه واشتعل من الغيظ لما يرا امامه فهي ترسم صوره لجاره البغيض عامر زيدان زير النساء كريم بغضب مزق الصوره الي قطع صغيره ايات بقوه صفعته علي وجهه ايات:اطلع براااا كريم ولم يحتمل تلك الصفعه فهجم عليها يريد تقبيلها عنوه ولكن اياات ض*بته بقوه اسفل الحزام مما جعله يتأوه بشده وركضت للخارج تحتمي بوالدهااا غانم كان بالاسفل مع سميره ووجد طفلته تركض وتبكي غانم وهو يحتضنها ويري فتاته تبكي ايات بصراخ :كريم حاول يبوسني بالغصب وبيعمل حجات لم تكمل ايات كلماتها ووجدت كريم يطالب بحقه بصراخ كريم:انا عايز اتجوز اياات ترك غانم الصغيره وذهب لكريم ووجه له صفعه مدميه علي وجهه غانم:اطلع برااا ي كلب ملكش مكان عندي يلاااا براااا بالهدوم الي عليك سميره ‘قد احتضنت ايات بغل وتحدثت سميره:امشي برااا من هنااا بتنهش في عرض الراجل الي فتحلك بيته وعايش في خيره يلااا برااااا وظلت تحتضن ايات وهي تطمئنها هي وغانم سميره:متقلقيش ي حبيبتي محدش يقدر ياذيكي ابداا ايات وهي تري في وجه سميره وغانم عدم الحب والصدق في كلماتهم تركتهم وصعدت الي غرفتهااا ***** في غرفه ايات ***** كانت تبكي وهي تجمع اوراق رسمتها ايات:شوفت ي عامر بيحصلي اي هنا مبيحبنويش هما بس بيمثلوا كل حاجه مشاعرهم كدابه كذا مره كريم يحاول يعمل معايا كدا واقول لطنط سميره وتقولي بيحبك وعايز يتجوزك وبابا ولا هنااا والنهارده بتمثل انها بتحبني كلهم كذابين مخادعين بيمثلوا الحب لكنهم لا يعرفوا الحب ولا طعم المشاعر حياتي كدبه كبيره اخرجت هاتفها كي تحادث عامر ولكنها وجدته مغلق ايات:انا لازم اشوف في اي مبيردش عليا ليه ارتدت ايات جينز اسود وبلوزه نبيتي وتركت شعرها للعنان وكانت ستذهب لكن وجدت سميره امامها سميره:يوكا حبيبتي انتي فاضيه ايات:اسطوانه كل مره ي طنط سميره كريم شاب وطايش وغلط وانا كلمت باباكي وهو قالي يعتذر مني ويرجع صح سميره بغيظ: ميبقاش قلبك اسود ايات بااستهزاء:انا بردو الي قلبي اسود سميره بغل تحدثت في سرها :عقربه زي امك ايات ببردو تحدثت :خليه يرحع ي سميره لكن قسما عظما لو قرب مني والله لاقتلهولك واخرجت السكين من جيبهااا وهي تريها ايااه ايات بغضب :انا سكت ومردتش اعمل جنايه وقلت عيل وغلط غير كداا انتي سميره بخوف علي ابنها الخيله سميره:لالا هو مش حايقربلك خالص خرجت سميره من الاوضه وضحكت ايات علي منظرهاا ايات:الوليه الع**طه صدقت انها سكين وداحته حديده منظر ناس سو متجيش غير بالعين الحمراا ******************** في فيلا عامر ............... تحدثت زيزي :هااا ي مروه عملتي ااي مروه بزهق :بحاول مع عامر ي مامي بس هو مش مديني اي فرصه خالص زيزي:طب هو النهارده حايرجع امته مروه بزهق :مطلعش من اوضته النهارده زيزي:ليه مروه: وانا مالي وبصراحه مليت انا من تقله وطريقته معايا زيزي:اعصري علي نفسك لمونه دا مغرقنا في فلوسه واتحوزيه بدل ما يتجوزك غيرك ويطردناا مروه:طيب حااحاول انا ماشيه زيزي:يووووه بطلي بقي سهر وخروج مع صحابك دوول مروه:هو انا قلتلك تبطلي قمار وحفلاتك الي بتبدا من العصر للفجر بطلي قمار ابطل خروج وسهرات يلا تشااو خرجت مروه من الفيلاا بزهق اما مروه فتحدثت مروه:انتي حره عنك مابطلتي سهر وخروجات اروح اكلم صحبتي عشان اللعبه بتاعه النهارده *********** امام فيلا عامر كانت ايات تطرق الجرس فتحت لها الخادمه ايات:عامر موجود الخادمه:ايوه ي فندم بس في اوضته ايات:امم طب ممكن اقا**ه الخادمه :اتفضلي اخذت الخادمه ايات للداخل انتظرت ايات الخادمه التي ذهبت الي غرفه عامر واتت منخفضه الراس ايات:في اي مالك الخادمه:البيه نايم ايات:هو قالك كدا الخادمه:لا ي فندم هو مردش ايات بغضب :انتي حمااره ي ست انتي مش يمكن جراله حااجه تعالي بسرعه قوليلي هو في انهو اوضه ركضت الخادمه وايات لغرفه عاامر ظلت ايات تطرق علي الباب بغضب ******** استطاع ان يقف بصعوبه وهو يتجه الي الباب بص*ره العاري وبنطاله الاسود اياات بحب وضعت يدها علي وجه عامر التي سرت لجسده قشعريره بارده ايات بخوف :انت حرارتك عاليه تحدثت بغضب للخادمه : روحي بسرعه اطلبي دكتور وهاتيلي كمادات بارده واي مسكن موجود لحد مايجي الخادمه وهي تستوعب مايحدث ايات بغضب :انتي لسه حاتنحي يلاا بسرعه ركضت الخادمه تفعل ماامرت به ايات بخوف علي عامر اخذته للداخل ايات: اسند عليا لو مش قادر تمشي ابتسم عامر لخوفها عليه وفعل كما تريد اراد ان يشعرها بااهميه تعليماتها بالنسبه اليه وانها قويه تحتمل جسده ايات بمزاح :انت تقيل كدا ليه انا قلت اسند عليا مش ارمي حمولك عليا عامر بمزاح :مش مستحملاني في تعبي. يعني مطلعه عيني وبموت ومش مسحملاني نطق كلمته الاخيره مصحوبه بسعال حاد جلس عامر علي خافه السرير وذهبت ايات الي حجره ملابسه وجلبت له منامه مناسبه له ايات بعتاب :لما انت تعبان ليه متصلتش بيا كلمتني عامر: مقدرتش اقوم من مكاني ايات:واضح اني انا وانت نفس المشكله عايش مع ح*****ت عايزه الي يروضها شكليات اب ام اخ عيله عزوه لكن وقت التعب والمرض والوجع بنلاقي نفسنا ندعي للي يحس بينا وبتيجي من الغريب والله دايما عامر:بلاش عتاب ي يوكا ايات:عتاب مين بس عتاب ماتت اعاتب ناس ماتت في قلوبها الرحمه اعاتب اب شايف بنته عبء عليه ولا ام اعاتبها لانها ماتت ولا اعاتب مرات اب كل قصه وتاريخ اي بلد بتحكي عن قسوتها ولا اعاتب واحد فاكر الحب
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD