نور ، انا زودتها اوى معاه هو اتأسف وجاب ورد اعمل ايه عشان اعرفه اني خلاص متقبله اسفه انا هتصل بيه بس هقول ايه ياربي انا هتصل و الكلام اكيد هيجيب بعضه و راحت متصله بعمر
عمر ، انا مصدقتش نفسي أما شفت الفون بيرن
نور ، امم انا حاسه اني كنت رخمه اوي معاك فمتزعلش مني
عمر ، انا اللي مزعلك ع فكره انا اللي اسف ليكي عشان زعلتك بجد
نور ، تمام خلاص محصلش حاجه و ع العموم شكرا ع الورد و الشوكولاته و بصراحه الشوكولاته جميله اوي
عمر ، بألف هنا يعني خلاص مش زعلانه
نور ، تؤتؤ
عمر ، تمام انتي بتعملي ايه دي الوقت
نور ، مش بعمل حاجه ماما عند جارتنا و انا قاعده لوحدي بقرأ روايه لجبران خليل جبران
عمر ،. امم
نور ، انا هقفل ماشي
عمر ، ليه
نور ، مش خلاص كنت بشكرك و خلاص
عمر ، تعرفي الصوره اللي انتي حطاها ع الواتس جميله اوي شكلك فيها قمر كده انا كنت هبعتلك رساله عشان تردي عليه امبارح بس مش عارف الصوره شدتني اوي
نور ، شكرا
عمر ، نور هو انتي وافقتي تتجوزي ليه وانتي صغيره اوي كده
نور ، ماما اللي اصرت عشان تفرس عماتي و قرايب ابويا بس اهي جت ع دماغي انا في الاخر
عمر ، ده جهل الأهل بيعملوه و اللي بيقع فيه الأبناء بيفكروا أنهم كده بيستروا البنت بالجواز
نور ، امم حصل فعلا
عمر ، انا حاسس انك مش عايزه تتكلمي معايا صح
نور ، لا عادي بس هقول ايه انا مش بعرف اتكلم
عمر ، لا مانتي بتتكلمي اهو
نور ،، انا مش بحب اتكلم كتير و لا بحب اتسلي انا متصله اني اقولك خلاص مش زعلانه و شكرا عالورد و بس تمام
عمر ، تمام
نور ، سلام بقا
عمر ، نور انااا
نور ، في ايه
عمر ، مفيش انا هنام تصبحي ع خير
نور ، و انت من اهله و قفلت
عمر ، اوووف ايه اللي كنت هقوله ده هو انا اتجننت بيها و اللا ايه انا ازاي احب حاجه ممكن تكون سبب في اذيه اخويا بس هو طلقها و مش عاوزها لا بس ممكن ا**ره بكده لا انا لازم ابعد مينفعش اللي بعمله ده مش انا اللي ممكن اكون سبب في **ر اخويا لا انا هبعد عنها لازم ابعد
نور ، هو ليه كل أما بكلمه قلبي بيدق بسرعه كده انا في ايه انا حاسه اني بتشد ليه كده ليه ده اخو ايمن مينفعش اللي انا بحسه ده انا لازم ابعد عنه انا كده ممكن ادمر ايمن كفايه اللي هو فيه انا لازم ابعد أنا غلط اللي بعمله ده مينفعش خالص يارب قلبي يهدي و يبطل تفكير فيه يارب ابعدني عنه
أبطالنا فضلو اكتر من شهرين ميتكلموش مع بعض و حاولوا يبعدوا خالص عمر كل ما يشتاق لنور بيدخل يشوف الاستورى بتاعتها ع الفيس و هي بردك حبهم و مشاعرهم حفظوها في قلبهم عشان ميكونوش سبب في اذيه ايمن لأن نور صعب عليها منظره ده بعد ما اتأكدت أنه مريض نفسي و عمر داس ع قلبه عشان مي**رش قلب اخوه كل واحد كتم عشقه للتاني في قلبه .
نور ، ماما انا نازله رايحه الجامعه مش عايزه حاجه
نها ، سلامتك يا روحي ربنا معاكي يارب يا حبيبتي خلي بالك ع نفسك
نور ،. متقلقيش عليه يا حبيبتي ياللا باي بقا يا حبيبتي
نور نزلت راحت الجامعه
في الجامعه
نور ، رهف ازيك يا روحي وحشتيني اوي
رهفة، انتي اكتر يا نور والله
نور ، اخيرا رجعنا الجامعه تاني الواحد زهق من البيت و قعدته
رهف ، هو في احسن من قعده البيت يا موكوسه ده حتي راحه و نوم و راحه و نوم
نور ، انتي ايه اللي دخلك طب يا بنتي كنتي روحتي دبلوم و قعدتي في بيتكم تنامي براحتك
رهف ، اعمل ايه بقا السيد الوالد امر بكده اعمل ايه كنت لازم انفذ الأمر المهم ياللا عشان نلحق المحاضره عشان شكلها بدأت
نور ، اووف ده انا نسيتها ربنا يستر و الدكتور ميطلعش رخم من اولها و يرضا يدخلنا
رهف ، يارب ياللا بينا
نور خبطت ع الباب و رهف جنبها
عمر ، نعم
نور بصوت واطي ، عمر
رهف ، احنا اسفين يا دكتور بس اصل
عمر ، اتفضلوا ادخلوا
رهف ، الحمد لله ياللا يا نور
نور واقفه متنحه لعمر
رهف ، نور في ايه
نور ،. ايه في ايه
رهف ، الدكتور بيقولنا ندخل
نور ، تمام ياللا
نور دخلت القاعه هي و رهف و طول ماهي قاعده سرحانه في عمر و عمر كل ما عينه تيجي عليها بيتلقلق في الكلام مش عارف ايه حصله اول ما شافها
المحاضره انتهت
نور راحت لعمر كان بيلم كتبه و خارج
نور ، ازيك يا دكتور عمر
عمر ، تمام الحمد لله انتي عامله ايه يا نور
نور ، الحمد لله تمام كويس أن حضرتك لسه فاكر اسمي
عمر ، ليه بتقولي كده
نور ، مفيش عن اذن حضرتك
عمر ، نور انا بكلمك في ايه
نور ، اصل حضرتك بعدت خالص
عمر ، طب انتي عايزاني أقرب ليه
نور ، انا اسفه انا مش عارفه انا بقول ايه عن اذنك
عمر ، نور
نور ، نعم
عمر ، لسه زى القمر زى مانتي
نور بصت في الأرض ، متشكره و خرجت بره لرهف
رهف ، في ايه يا بنتي ايه اللي موقفك مع الدكتور
نور ، ده اخو طليقي
رهف ، امم بس انا مش حاسه من اللي شفته دي الوقت أنه اخو طليقك بس انا حاسه ان في حاجه تانيه يا نور قوليها احسن ليكي عشان قلبك يرتاح يا حبيبتي
نور ، في ايه يا بنتي حاجه ايه و بتاع ايه ياللا بينا عايزه اروح بسرعه
بره باب الجامعه
أسر ، بقولك يا قمر لو نقلتي المحاضره متحولي تساعديني انقلها منك
نور ،انت اهبل و اللا بتستهبل ما تتكلم حلو يا جدع انت
أسر ، مانا بتكلم حلو اهو تعالي اركبي معايا نروح البيت بتاعي انقل المحاضره و نتسلي شويه انا وانتي يا قمر
نور ، ابعد عن طريقي احسنلك عشان مش عايزه الم عليك الناس فاهم
أسر ، اخص عليكي هو انا مش عجبك واللا ايه و راح شادد أيدها
نور بسريخ ، ابعد عني يا حيوااااااااان
عمر كان بيركب عربيته و مروح شاف اللي حصل مع نور راح ليها جرى
عمر ، مالك يا نور في ايه
نور ، الحيوان ده عايز ياخدني الشقه بتاعته و بيشدني
أسر ، محصلش يا دكتور ده هي اللي عماله تقنعني أنها تيجي معايا حصل واللا محصلش
نور بكل قوتها ض*بت الولد بالقلم ع وشه
أسر ، و حياه امي مانا سيبك و جاي لسه يمد أيده عليها عمر مسك أيده عوجها ورا ضهره
أسر ، اااااه أيدي سيب أيدي يا دكتور مينفعش كده أيدي الحقوني
عمر ، لو شفتك بتقرب ليها تاني انا هنسفك نسف فاهم
أسر ، فااهم بس سيب أيدي ارجوك يا دكتور
عمر سابه و زقه بعيد أسر اخد بعضه و ركب عربيته و طيران ع بيته
نور ، شكرا يا دكتور عمر
عمر ، لا شكر ع واجب تعالي اوصلك يا نور
نور ، لا ملوش لازمه حضرتك
عمر ، ياللا بقولك تعالي
نور ، تمام بس اصل يعني
عمر ، ها
نور ابتسمت ابتسامه رقيقه ،. ماشي
عمر سرح في ابتسامتها و في غمزاتها و جمالهم
نور ، في ايه يا دكتور
عمر ، هااا مفيش ياللا بينا
نور ركبت العربيه مع عمر و هو ماشي فونه رن
عمر ، ايه يا ماما يا حبيبتي
ايمان ، عمر الحقني اخوك وقع في الأرض مبينطقش
عمر ، ايه ازاي يا ماما
ايمان ، مش عارفه اعمل ايه مبيفوقش خالص الحقني يا عمر
عمر ، متقلقيش يا ماما أن شاء الله خير انا جاي بسرعه اهو يا حبيبتي وراح قافل
نور ، انا هاجي معاك يا دكتور عمر
عمر ، تمام ماشي
وصلو الفيلا و بسرعه عمر نزل من العربيه و دخل جرى يشوف اخوه
ايمان ، عمر الحقني
نور ، ده ممكن يكون غيبوبه سكر ع فكره
عمر ، لا ايمن معندوش سكر
نور ، طب نجرب و فتحت شنطتها طلعي شوكولاته و حطت حته في فم ايمن
ايمن بدأ يفوق
نور ، الحمد لله مش قولتلك غيبوبه سكر
عمر ، هو ايمن عنده السكر يا ماما
ايمان ، لا يا حبيبي بس ممكن يكون جاله من بعد اللي حصله بعد طلاقه
نور ، احمم انا ماشيه عن اذنكم
عمر وقف ايمن و قعده عالكنبه
عمر ، نور استني لو سمحتي ساعدبني
نور ، تمام
عمر ، ماما في هنا جهاز قياس السكر في الدم
ايمان ، ايوه في يا حبيبي بتاعي لسه جيباه جديد
عمر ، طب انا عايزه بسرعه يا ماما بسرعه
ايمان ، تمام هجيبه حالا
نور ، دكتور ايمن حضرتك كويس
ايمن ، انا تمام يا حبيبتي
نور و عمر بصوا لبعض بصدمه
ايمن ، نور متسبنيش تاني يا نور انا هتغير عشانك
نور عنيا اتملت دموع و هي باصه ع عمر
عمر ، حبيبي انت بقيت كويس
ايمن ، انا بقيت كويس بس عشان شفت نور بجد وحشتيني اوي والله يا حبيبتي
نور ، انا ماشيه عن اذنكم و خرجت بره الفيلا
عمر ، انا هوصلها و جايلك اهو يا ايمن
ايمن ، تمام ماشي
عمر خرج بسرعه ورا نور
عمر ، ياللا اركبي عشان اوصلك
نور ، لا هعرف اروح لوحدي
عمر ،. نور انتي بتعيطي ليه
نور ، عادي
عمر ، بقولك بتعيطي ليه في ايه مالك
نور ، ايمن كلامه جاي في وقت مش وقته خالص يا دكتور
عمر ، طب انتي رايك ايه في كلامه
نور ، تعرف ان دي اول مره ايمن يقولي كلام رومانسي
عمر ، طب الحمد لله أنه اتغير و بقا زي مانتي عايزه
نور ، للاسف مش هينفع افكر في ايمن خالص يا دكتور عمر
عمر ، ليه
نور ، عشان عشان عشان كده و خلاص
عمر ، بس شكله مصعبش عليكي
نور ، اللي صعبان عليه بجد انا عشان حبيت حد غلط مكنش ينفع اني احبه أو اتشد ليه أو حتي افكر فيه
عمر ، يعني بتحبي حد تاني غير ايمن يا نور
.نور ، للاسف اه و مش عارفه انساه بقالي شهرين مبكلموش عشان أحاول انساه زي مانساني بس مش قادره انسي حاجه خالص لانه سكن جوه قلبي وروحي وعقلي كمان
عمر ، و مين قالك أنه نساكي مش يمكن خايف يكون القرب ده يكون سبب في فقدان حد عزيز ع قلبه
نور ، انا ماشيه يا دكتور عمر ولو سمحت عشان خاطرى انساني خالص انت و اخوك انا عايزه اعيش مع نفسي و بس روح لاخوك يا دكتور عمر و سابته و مشت
بكره بارت جديد انتظروني وياريت اعرف رايكم في التعليقات لانه يهمني جدا جدا جدا جدا
وقعت في عشق طليقه اخي
للكاتبه اميره محمود
البارت التاسع