البارت التاسع🌺💗

984 Words
كلنا لنا احلاما ولكن هناك اشخاص يبنون هذه الاحلام علي من يحبون ?? ايماااااااااااااان كان هذا صوت ايهاب الذي ما ان دخل الغرفه التي كانت بها ايمان ولم يجدها ندي وهي تجري بعد ان سمعت صوت اخاها: في اي يا ايهاب ايهاب بخوف: ايمان راحت فين..... ندي بتوتر وخوف علي صديقتها: مش عارفه ممكن تكون........... لم يدعها تكمل كلامها ثم ذهب مسرعا الي الغرفه التي بها جسه حنان وجد ايمان نائمه بجانبها تحتضنها وتبكي ايهاب بعدما راي هذا المنظر فرت دمعه من عينيه ثم ذهب اليها ببطئ بعدما اقترب منها وجدها مغمضه عينيها ودموعها تسيل علي خدها شعر كأن هناك سكاكين تقطع في قلبه من هذا المنظر ايهاب: ايمان ايمان قومي ايمان وهي تفتح عينيها وجدت ايهاب امامها قامت مسرعه وارتمت في احضانه وظلت تبكي ايهاب انصدم في البدايه ولكنه ىبت علي كتفها وقال: اهدي تعالي ياله شويه وهنطلع بالجنازه ايمان وهي مازالت تبكي وتدفن وجهها في ص*ره وتقول اللهم اني رضيت بقاضئك اللهم اقبض علي قلبي واوهبه الصبر مثل صبر ايوب انا لله وانا اليه راجعون اللهم ارحمها واغفر لها ظلت تردد هذه الادعيه وايهاب يسحبها الي الخارج اعطاها لندي ثم ذهب لكي يتمم الجنازه ولكن اوقفته ايمان ايمان بصوت يقطع القلب: ماما كانت امنيتها تدفن جنب بابا في بلدنا ايهاب: حاضر هيحصل كل الي انتي عاوزاه ثم وجه كلامه لندي قوموا روحوا البيت وجهزوا نفسكوا وانا هبعتلكوا سواق يجيبكوا وانا هسبقكوا ثم نظر الي ايمان وبعدها ذهب ??????????? عند اسراء وصلت الي المستشفى اسراء: الو انتي فين انا وصلت اهو عند البوابه الاماميه شيماء: اطلعي الدور ****الاوضه*****هتلاقيني هناك اسراء: تمام شيماء وهي تغفق الهاتف وتجلس تحدق في برق التي تعمل علي اللاب الخاص بها شيماء بملل: انتي بتعملي اي ما تجيبي فيلم نتف*ج عليه برق بضحك: انتي عندك كام سنه شيماء بطفوليه: عندي عشر سنين يا ابلتييييي برق بقهقه: ياخربيتك بطني ههههههههه شيماء: اهدي بس كده هتتطري تغيري البنطلون وتبقي **فه يالهوووووي وهنا دخل اللواء محمد وكان يحبس ضحكته شيماء بعدما رات اللواء محمد اصطبغ وجهها باللون الاحمر ثم القت التحيه وذهبت بعدما ذهبت شيماء اللواء محمد: ها عامله اي الوقتي برق بابتسامه: الحمدلله بخير بس هخرج امتي اللواء محمد: هنخرج النهارده وهنتنقل فتره كده لحد ما الاوضاع تهدي برق بعدم اهتمام: تمام ماشي اللواء محمد؛ انا هقوم اخلص الاجراءات وانتي جهزي نفسك برق وهي تكمل عملها علي اللاب: تمام امام الغرفه اسراء كانت تمشي في الطرقه وبعدما رات شيماء جرت عليها واخذتها في حضنها شيماء وهي تحتضنها: وحشاني يا سو عامله اي اسراء وهي تبكي في حضن صديقتها: عندي الكانسر شيماء وهي تبعدها عنها وتنظر لها بصدمه: اييييي اسراء بشهقات: ايوه ثم ارتها التحاليل وانا جايه النهارده اعمل رنين علشان اعرف هو حميد ولا خبيث شيماء وهي تبكي: متقلقيش يا حبيبتي صدقيني هتبقي كويسه ثم قالت بمرح تخفف عن صديقتها وبعدين مانتي حمره اهو وعيونك الزرق دول هيجيبوني الارض اسراء بابتسامه: بتضحكيني والله وانا ماليش نفس اضحك شيماء بتفاخر:طبعا يابنتي هو انا اي حد اسراء بمرح: هرجع من الغرور شيماء:دك ق*ف تعالي ياختي نشوف البت برق وبعدين نروح لقسم الاشعه يامززززز اسراء:ياله بينا شيماء في نفسها: ربنا يشفيكي يا صاحبتي يارب كادت ان تفر دمعه منها ولكنها امتلكت نفسها سريعا ثم ذهبت وراء اسراء في غرفه برق اسراء وشيماء وهم يدخلون اسراء بصدمه وهي تتقدك من برق: برررررق الالفي برق وهي تنظر امامها:اسراء اسراء وهي تحتضن برق بشده: عامله اي وخالوا محمد عامل اي شيماء باستغراب: لا لا لحظه كده بقه تعالوا كده انتزا تعرفوا بعض منين يا اختي انتي وهيا اسراء: خالوا محمد يبقي ابن خاله ماما برق بابتسامه: انتوا جيتوا امتي من اسكندريه اسراء: جينا في اخر سنه ليا في الكليه علشان شغل بابا شيماء بتمثيل: اااه ياني وانا الي كنت مفكره اني هعرفكوا علي بعض وبرق تتاثر وتبقي دراما كوين اه ياني اسراء: دراما كوين سيكا برق: يعني اي سيكا شيماء: سيبك منها دي مش متابعه زينا اسراء: وه وه ازاي اي دا انتي نرم برق: يعني اي نرم اسراء: لا دانتي عاوزه كورس من اول وجديد وظلوا يتحدثون ويضحكون مع بعضهم اسراء بخضه: الوقت عدي والتحاليل شيماء: تعالي معايا نروح للدكتور وبالتاكيد: قالت اسراء كل شئ لبرق برق: خلي بالك من نفسك ثم ذهبت اسراء مع شيماء ??????? نورسن ظلت طول الليل تفكر في كلام نور كان هناك صوت في داخلها يقول لها انها تحبه ولكن صوت اخر بالطبع صوت كرامتها يرفض وبشده ان تستسلم بسهوله بعدها نامت من كثره التفكير بعد قليل وصلتها رساله صوتيه فتحتها وجدتها اغنيه بصوته اوعديني اوعديني لو زعلتي مرة مني تعرفيني لو جرحتك غصب عني تحسسيني متشيليش جواكي حاجة، تحكي ليا كل حاجة لما هفهم هبقى أحسن، صدقيني اوعديني لو نسيت يا حبيبتي نفسي تفوقيني لو خدتني الدنيا مني ترجعيني لو في لحظة زاد غروري، اشتكي لومي وثوري بس اوعي في يوم تروحي وتسبيني انتي قلبي و انتي روحي و انتي عيني حد عايز اعيش معاه لآخر سنيني انتي بالنسبالي مش حب ف حياتي انتي كل حياتي فعلاً افهميني اوعديني لو في يوم الخوف ملكني تطمنيني لو ذكائي ف مرّة خانني تفهميني لما أقسى في يوم تحني، و أما أغلط غصب عني قبل ما أغلط غلطة تانية تلحقيني اوعديني لو يبيعني الكون بحالة تشتريني تبقي أقرب منّي ليّا، تكمليني تبقي أختي تبقي أمي، تجري فيا جوة دمي لما اكون تعبان تضمي وتداويني ن زلت دمعه منها وقالت بصزن دافئ يملئه الحب بحبك بعدما ارسلت له وقالت انت وصلت رائها ولم يرد نورسين بغضب قامت ووقفت علي الفراش وقالت بصوووت عالي: ممش بيرد غ*ي متكبر بكرهككگككككك وفجاه وجدته بتصل:احم لا مش غ*ي ثم ردت عليه بعد وقت *علي اساس بتراضي كرامتها وكده * نروسين ببرود: الو عاوز اي ايهم: مش عاوزه تعرفي انا وصلت ولا لسه نورسين: احم يعني بتطمن لحسن يكون عمله حادثه ولا حاجه ايهم بخبث: خايفه عليا اووي كده نورسين بخجل: لا مين قال كده ايهم بضحك: خلاص خلاص انا ياستي وصلن الوقتي ولسه كنت هكلع الشنط بس قلت ابعت لنوري الاول افرحها قبل ماتنام يا اميرتي نورسين بخجل لم تدري ماذا ترد اقفلت الخط وقفزت علي السرير بعدما هدات امسكت الهاتف واخرجت صورته: غ*ي وحمار بس بحبك علي الجانب الاخر: مجنونه قلبي قالها ايهم وهو يضحك ثم دخل ياخذ قسطا من الراحه بعد تعب الطريق ?? #بقلمي_شهد_الصياد #alejandra_أليخاندرا
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD