البارت الثاني(٢)

1223 Words
ليلة الزفاف تدخل يمني اوضتها وهي متعصبه من موقف اهلها معاها بسبب زين وتدخل تاخد شاور يفوقها وتخرج وهي لابسه البورنص وتروح لدولاب ملابسه تطلع بيجامه تنام فيها تلمح شخص يتسلل من الفراند لتسرع وتغلق بابها بوشه لكنها يزقها ويدخل الغرفه وقبل ان تصرخ يضع يده علي فمها كريم:- اسكتي هتفضحينا هشيل ايدي واهدي واسمعيني يمنى:- تبصله بغضب وهو بيشيل ايده انت ايه طلعك هنا وبطريقة الحرامية دي انت اتجننت اتفضل اطلع بره كريم:- في ايه يا يمني انا بنفذ كل اللي بتطلبيه مني حتي لما طلبتي ابوسك لما وصلتك وشوفتي ابن خالك في الفراندا وطلبت نمثل عليه اننا علي علاقة ببعض وشديتي ايدي وحطتها هنا مرفضتش رغم اني عارف لو ابن خالك كان مسكني ساعتها كان قتلني كل ده عملته ارضاء ليكي مع اني كنت هروح فطيس في تمثليه لكني قبلت علشان بحبك يمني:- شيل ايدك انت هتستهبل انا طلبت منك كده علشان يفقد فيا الامل وميحسبش نفسه وصي عليا ويبعد عني ونقدر نتجوز بعد ما بابا يقتنع انه زين صرف نظر عن الجواز بيا لكن انك تلمسني وتتجراء تدخل اوضتي بالشكل ده انا مش هقبل بكده ابدا واتفضل اطلع بره بدل ما افضحك وساعتها مش هيبقي في جواز بينا يا استاذ كريم كريم:- انا مكنش قصدي حاجه بس انتي نسيتي شنطتك في العرببة ولما جت ارجعها ليكي سمعت كلامك مع ابن خالك وهجوم مامتك وباباكي عليكي فضلت ما ادخلش لتحصل مشكله ولما رجعت لعربيتي لقيت ابن خالك خارج بعربيته قلت اجي ارجعلك شنتطك بصراحه فضلت ادخلك بالطريقه دي بعيد عن اهلك ويقرب ليها نفسي ادوق من شهد شفايفك قبله تانيه لان واحده كانت كفيله تسكرني مش حال واحده كمان هتخليني اسبح في عالم حبك وبحر غرامك للابد ويمد ايده ليه يحاول يضمها لص*رها ويحضنها لكنها تزقه بقوه يمنى:- تعبد عنه وتبصله بغضب وتقوله اطلع بره يا كريم وخلي وعدك ليا انك عمرك ما هتفكر تلمسني غير لما اكون مراتك قدام عينيك علشان لو فكرت تاني تطلب اللي طلبته دلوقتي اتاكد ان فكرة ارتباطي بيك هتبقي مستحيله انا عايزه اتجوزك وانا فخورة بنفسي وراسي مرفوعه ومحدش **رني او اخد حاجه مني مش من حقه فاهم كريم:- وانا فخور بيكي وسعيد انك محافظه علي نفسك علشاني وهتوهبيني نفسك يوم زفافنا وهكون اول راجل يلمسك ويبصلها برغبه لكن يمنع نفسه عنها خوفا من خسرتها بس عارفه يا يمني لو كانت دي تمثليه عليا انا كمان وبتمثلي عليا الشرف مش هتتصوري هعمل فيكي ايه هفضحك ويخرج من الفراند زي ما جه وهي تقفل الباب وراها وتقفل الستاره وتقلع البورنص وتبص لنفسها بالمرايا بزهو يمنى:- صحيح انا ظهرت ليك اني ساقطه يا زين لكني اطهر من بنات كتير بينافقو اهاليهم بطاهرتهم وهما ساقطين انا جسمي هيفضل طاهر للزوجي وحبيبي هو الوحيد اللي ليه حق يملكه بسببك يا زين اتغصبت وخليت كريم يلمسني تمثيل قدامك علشان تفقد الامل فيا وتصرف نظر عن الارتباط بيا بس خلاص مش هتتكرر تاني بعد ما فهمت اني رفضاك وكارها ارتباطي بيك واللي هيلمسني بعد كده هيكون بالحلال وشرع ربنا وتلبس بيجامتها وتدخل تنام وهي سعيدة بنفسها ______________________ وفي المساء تصحي يمني وتنزل تتعشي معاهم وهي صامته عنايات:- ايه يا هانم مش قد المقام تعبرينا وتتكلمي معانا يمنى:- اتكلم ايه واكلم مين وانا شيفاكم بسبب ابن اخوكي مقلوبين ضدي مكنتش اعرف انه عندكم اهم من بنتكم الوحيدة يارب اموت واريحكم مني فاروق:- بغضب يمني اخرصي احنا لو بنحب زين بنحبه لانه راجل بجد ومفيش حد هيقدرك ويحبك ويصونك زيه يمكن انت شيفاه راجل عملي لكن مش ملاحظه انه اتيتم من امه وابوه في سنه واحده صحيح معاه المال لكن افتقد الحب وخزن كل ده ليكي عايز يعيشه معاكي لكن انت مبتفهميش يمنى:- يوه افهم ايه انا مش بحبه وربنا ما بحبه انا مش شايفاه غير انه بنك متحرك ليكم ولعيلته كلها لكن انا مش عايزه عايز انسان احس معاه اني ملكة علي قلبه وحلم حياته مش بنت حبها ويقدر يشتريها بماله زي ما بيعمل معاكم فارق:- انتي بقيتي واقحه مش معني اننا بنعترف بجميله علينا يبقي اشتراني يا كلبه ما ينكر الجميل الا خاين العشرة عايزاني خاين يا يمني ويمسك انسيالها اللي في ايدك شايفه ده وده وده وكلك علي بعضك كله من مال زين لولا ثقته فيا ووقفته جمبي مكنتش خرجت من شقة الشرابية اللي فوق السطوح وكان اكبر احلامك تجيبي شنطه او فستان جديد يمني:- يمكن كلامك صح لكن علي الاقل هعيش عيشة اهلي واحتفظ بعزة نفسي لكني دايما شايفه زين اشترانا كلنا بماله ومحدش منكم قادر يعصية او يزعله قول عني معقدة لكنه احساسي انا حتي مش قادرة اتعامل معاه كابن خالي عنايات:- بطلي هبل ابوكي شريكه مش شغال عنده ولو زين كان سبب في اللي احنا وصلنا ليه لكن ابوكي بمجهوده وتعبه كبر نفسه وشركته اصبحت ارباحه تنافس ارباح مجموعته يمنى:-اما هو كده ليه عايزين تراضوه علي حسابي وتجوزوني ليه رغم انكم واثقين اني مش بطيقه ولا بحبه فاروق:- لانك انسانه متخلفه وغ*يه وفعلا مستاهليش واحد.زي زين يعبرك روحي لكريم اللي عايش علي مال ابوه بكره لما يزهق منك هيدور علي غيرك لانه مش هيعرف قيمتك ولا هيقدرك ولا يحافظ عليكي ويصونك يمنى:- ايوه كريم بحسه وبحبه وقلبي اختاره ليه بتلموتي علي اختياري وانتي لما اتجوزتي بابا وكان فقير خالو وافق لانه مقتنع ان الحب اساس الحياة السعيدة وانا مليش سلطان علي قلبي هو اللي اختار وبيكره حب زين ليا وسيطرته عليا فاروق:- خلاص انت حره بكره تندمي بس بردك هتعتذري من زين لاسلوبك معاهاوشكلك المخجل اللي كنتي داخله بيها واسمعي من النهاردة مفيش سهر بره البيت ولما تخلصي كليتك هجوزك واخلص منك وابقي اسهري انتي وجوزك براحتك اتفضلي ويمد ليها فونه اتصلي اعتذري لي زين يمنى:- انا مغلطتش فيه انا كنت صريحه معاها ولو علي مظهري واسلوبي وسهري الواجب اعتذر ليكم انتم مش هو عنايات:- خلاص يا فاروق هي هتسافر معايا وتعتذر ليه بنفسها علي صرحتها المحرجه معاه وقلة ذوقه يمنى:- سفر ايه انا استحاله اسافر الصعيد هو انا ناقصه امراض نو ماما مش هسافر اسفه ليكم وتقوم من علي السفره عنايات:- اسمعي لو عايزه ابوكي يوافق علي جوزك من كريم تجي معايا فرح خلود بنت خالك وبعدها هنسيبك براحتك غير كده هتجبيه لنفسك لا كليه ولا خروج ولا اي حاجه يمنى:- بعصبيه ونرفزه اوك بس يومين انا بتعب من جو الصعيد وجوهم الحار والخنقه والتزمت في اللبس موافقه عنايات:- موافقه بس تعتذري لزين بطريقه لطيفه علي قلة ذوقك معاه مهما كان ده اسمه ابن خالك ومتربي معاك يمنى:- اوك مامي بس عايزه وعد منك ومن دادي لما نرجع كريم يتقدملي وانتو توافقو علي الخطوبة ممكن فاروق:- انا موافق ومدام زين عرف انك رفضاه وبتحبي غيره خلاص مظنش هيطلبك تاني ومش هيقبل علي كرامته يفرض نفسه علي واحده رفضاه حتي لو بيحبها يمنى:- تجري علي ابوها وتحضنه بفرحه انت احلي اب بالدنيا ممكن اتصل بكريم اعرفه واخليه يستعد للخطوبه لما نرجع قاروق:- لا طبعا بعد ما ترجعو واتاكد ان مازن خلاص صرف نظر عن الارتباط بيكي وسامحك علي قلة ذوقك معاه انا هتصل بكريم بنفسي وهطلب منه يحدد ميعاد للخطوبة ها موافقه يا ست البنات ولا في اعتراض يمنى:- ها ايه طبعا موافقه ها يا ماما هنسافر امتي وقوليلي البس ايه علشان خالو وفيق ميتعصبش عليا هو واستاذ زين زي اخر مره سافرت فيه للصعيد عنايات:- البسي كل اللي نفسك فين بعيد عن جيباتك القصيرة والضيق والمكشوف واوعدك لو التزمتي محدش منهم هيزعلك او يضايقك بالتعليق علي لبسك لانه محتشم يمنى:- تحضنهم سمعا وطاعا يا ست الكل عنايات:- يا يمني انتي بنتي الوحيدة اللي ربنا عوضني بيها بعد ما كنت فقدت الامل انا وابوكي في الخلف متخيله نزعلك او نبيعك زي ما بتتخيلي سعادتك وفرحتك هي همنا الاكبر واذا كنا موافقين علي جوزك من زين لانه الراجل اللي يقدر يصونك وبيحبك وراجل بجد مش زي كريم بس هنقول ايه القلب وما يهوي ربنا يسعد قلبك ويفرحك
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD