البارت السادس

1196 Words
انثي تتحدي الرجال الحلقه السادس استيقظ جاسر من النوم فذعا علي صوت جرس الباب دال علي وصول احدهم قام جاسر وهو يتوعد للطارق فلما كل تلك الازعاج استغرب جاسر فمين من الممكن ان يأتي اليهي بذالك الوقت الباكر فساعه لم تتجاوز السابعه صباحاً هل من الممكن ان يكون البواب ولكن لما يأتي فتح جاسر لتكن الصدمه فمن امامه هو مروان لم يستوعب جاسر فكيف جاء هذا وكيف علم الطريق اليهي جاسر بغضب ممزج بحيره: انت؟! جيت ازاي؟ وعايز مني ايه؟ مروان: طيب وسع كدا اخد نفسي دخل مروان الشقه وذهل من جمالها فذلك المكان غايه في جمال لم يتوقع مروان ان بتلك البلده الصعيديه يوجد اماكن كمثل هذا المكان جاسر: اد*ك دخلت واخدت نفسك عايز مني ايه، بقي بعد ما اخدت كل حاجه مروان: عايزك ترجع معايا جاسر: لا انا خلاص، معدتش ليا مكان معاكم مروان: وليه كل دا عشان، انا، جيت وظهرت اني احسن، منك جاسر بغضب: لا مفيش حد احسن مني فرحت اسيل فستحصل علي ماتريد وهو اغضاب جاسر وظهار قوته كما اعتادت عليه مروان: لا انا حسن منك بدليل عملت لي محدش قدر يعملوا كل سنين لي فاتت جاسر: وعملت ايه ان شاء الله حكي مروان عن صفقته مع الصين وعن ارتباط الشركه بعمال كثيره وعظيمه كما ابلغ جاسر بقرار الجد " احمد" وهو ان مكتب جاسر اصبح مشترك مع، مروان وان كل شئ خاص بجاسر اصبح مروان شريك بيها ايضا. وهذا ذاد غضب جاسر وقرر الاتي جاسر: مش انا لي حتته عيل زيك ياخد مني كل حاجه انا طول سنين لي فاتت تعبت عشان ابني اشركه مش هسمح لك انك تاخد فضل كل لي عملتوا انت لي ابتديت يبقي اتحمل النتيجه تراجع مروان للخلف : يعني ايه ضحك جاسر بشر: ههههههه يعني اصبر عشان هندمك ورجعك لي امك مروان: لو قولت لك اني مش خايف من تهديدك غادر مروان المكان دون ان ينتظر رد جاسر عاد الي القصر وبعد مرور ساعتين كانت العائله جاميعا علي مائده الطعام حين ظهر الصوت الرجولي ليلتف الجميع وتحدث الجد احمد: جاسر جاسر: ايوه ياجدي انا رجعت عشان اكبر شركه وقويها مع ابن عمي استغرب مروان من رد فعل جاسر الغريب نظر جاسر الي مروان بنظرات كلها تحدي فعلم مروان ان نهايه تلك القصه لن تنتهي علي خير ابتلع ريقوا بصعوبه فماعليه غير ان ينتظر الاحداث سحب جاسر مقعد وجلس يأكل وبعد ان انتهي جميع من الاكل وقف جاسر علي السلم وهو صاعد الي غرفته جاسر: مازن عايزك مازن بصوت لم يسمعه سوي مروان: ربنا يستر صعدجاسر وبعد دقائق كان مازن وصل وفتح الباب وما كاد يدخل حتي وجد لكمه قويه جعلته يسقطت ارضا جاسر: ازاي تقول لي مروان علي شقه بتاعتي مازن: ..... جاسر: انت اكيد غ*ي ازاي تعمل كدا مازن: هو انا كنت عملت جنايه هو طلب مكانك وانا اديتوا له هو ماغلطش جاسروهو يرفع يدوا: شكلك عايز تاخد واحده تاني يمكن تفهم مازن: انا مالي ياعم ايه الهم دا جاسر: اخرس خالص ويلا انجر اقدامي علي شركه نزلوا سويً يوقفهم صوت جد احمد:جاسر جاسر: نعم يا جدوا احمد: عرفت ان مروان بقي شريك لك في مكتب وصفقات والشغل جاسر بغضب: ايوه احمد : طب كويس يله خدوا معاكم جاسر بتظمر : وهو صغير احمد : بتقول حاجه ياجاسر جاسر: لا ابدا خرج الثلاث وقف جاسر امام السياره فها قد خطرت بباله فكره خرج جاسر من شردوا علي صوت مازن الذي يصيح مازن: انت يابني جاسر: في ايه ياض بتزعق ليه مازن: ساعه بكلمك جاسر: عايز ايه مازن: عايزين نمشي وحضرتك واقف زي اللطخ مش عايز تركب عربيه جاسر: لطخ حسن من اللفاظك وبعدين مش انا لي هسوق مازن بتسأل: اومال مين جاسر : مروان وقع تلك الكلام علي اذن مروان ومازن مثل الساعقه فمروان لا يعلم كيف يسوق وهذا ماكان يعرفه مازن وجاسرو لكن الذي لا يعرفه سيبقي سر فجاسر يريد ان يبين لمروان انه دائما اقل منه ولكن هذا لن يحدث ركب مروان السياره وجلس في مقعد القياده فماذا سيحدث وماهي نهايه تحديات جاسر ومامصير اسيل تحت اختفائها في ثياب الرجال يتبع بقلم نورهان محمد قالت !!! الي أين اهرب منك؟ إلى أين اهرب.. وروحك تسكن ليلي ونهاري إلى أين وعيناك تطاردني بكل شئ إلى أين اهرب منك.. وان لا أقوى على الرحيل ماذا افعل لقد حاصرتني بقيود عشقك وجنونك وخوفك كيف لي..؟ ان اهرب منك ومعك عرفت كيف اعيد الثقة لفرشاتي كي ترسم وتخطط على تجاعيد الموج احلامي❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ لا أحـد يـكـره شـخـضـآ كـان يـحـبـه ، نـحـن نـكـره الأسـتـغـفـال ، الأنـتـظـار ، الـخـذلان ، خـيـبـات الأمـل ، عـدم الأهـتـمـام ، وكـل شـيء مـشـابـه لـذلـگ ~//❤️❤️❤️❤️❤️❤️? علمني كيف اصل الى اعماقك وابدا الحكايه … واسير على اوتار قلبك حتى النهايه لو غبت لحظه كل مابي يتمناك صعبه حياتي يا حياتي بدونك اهيم بصوتك وهمسك ولقياك حتى مع الاحلام مااقدر اخونك جتني على طاريك عذبات الايام ذكراك ساقت لي جميع القوافي لك قلب له مع الطيب وقفات وبين الضلوع الحانيه قلب صافي لامن ذكرتك والليالي القديمات فزيت من نومي لو كنت غافي جميل ذلك اللحن الذي يعزفه حبك لحن الســـــــــعاده في النهار وفي الليل لحن الهيام والشوق والحنان يقولون الحب امان العشاق وانا اقول ان حبك امان لنفسي وامان لعقلي ومطلب لحياتي لا استغني عنه أبدا يا ساكن في قلبي وفي عيني يا عمري الجاي وسنيني يا قمري وضي لعيوني وحشتني يا زهرة الهوى الدافي عيونك بحر ليل صافي رميت قلعي ومجدافي وقلت الموج يرسيني وحشتني يا ملاكي وكل دنيايا يا نجم عشقته في سمايا يا روحي وعمري ومنايا يا وهمي وعقلي وجنوني مهما تعدّدت النّساء حبيبتي فالأصل أنت مهما اللغات تعدّدت والمفردات تعدّدت ف أهمّ ما في مفردات الشّعر أنت مهما تنوّعت المدائن، والخرائط، والمرافئ، والدّروب، فمرفئي الأبديّ أنت مهما السّماء تجهّمت أو أبرقت أو أرعدت، فالشّمس أنت والله اني مفارق شعر الغزل بس من شفتك وأنا ببحره غريق كامل الأوصاف والحسن اكتمل كملك ربي وخصك بالخليق من كحل عينك عيوني تكتحل وان تناظر بي يجي بعيني بريق القمر وان شاهدك غاب وأفل يستحي في محجر عيونك يويق صورك ربي سبحانه وجل تاج زين الكون بك وحدك يليق ربما عجزت روحي ان تلقاكي وعجزت عيني ان تراكي ولكن لم يعجز قلبي ان ينساكي. اذا العين لم تراكي فالقلب لن ينساكي . احبك موت…. لا تسأليني ما الدليل ارايت رصاصه تسأل القتيل . ربما يبيع الانسان شيئا قد شراه لكن لا يبيع قلباً قد هواه . لا تَحسَبي أن الكلامَ حبيبتي لغةٌ تُدارُ بعالَمِ العُشاقْ فال**تُ مِن لغةِ الهوى وبها يَبوحُ العاشقُ المشتاقْ بيني وبينَكِ أبحُرٌ، ومنازلٌ ، وعوازِلٌ لكنَّ إحساسي يُسافرُ يَعبُرُ الآفاقْ إنَّا معًا في كلِّ وقتٍ مُنيتي ومعًا نُقاسي لوعةَ الأشواقْ سنموتُ في يومٍ معًا محبوبتي لكنَّ موتي لن يَكونَ فِراقْ في سَكرَةِ الموتِ التي تَنتابُنا قد تَعرفينَ حبيبتي أنا كم أُعاني عندَما أشتاقْ وصل حبي إلك حد ماهو معقول بحيث اوياي إنت وآنه مشتاك تشابكني وتشاقيني وأشاقيك وأصيح الله وكبر بسك فراك باقي أيام ويطل علينا عيد حبنا عيد عشقنا وهوانا فكل عام وأنت حبي الاول والاخير كل عام وأنت عشقي وهواي كل عام وانت حبيبتي يامن احببتك يامن اهواكي انتي نورك مثل نور الشمس وعطرك مثل الفل واليسمين انتي روحي وحياتي وكل شئ في حياتي قد انتصفَ اللَّيل فاطوِ الكِتابَ عن الريحِ والشمعةِ الـــخابيـــة فَـــــعـــيــــــنـــــاكَ لا تَقرَآن السُّــــــطــــــورَ ولــــــكــــنَّهـــــــــا الــــعِــــلْــــــةُ الــــــواهــــيـــــــــــة فــــــأنـــــتَ تَرى مُقلــــتيهــــــا هــــــنــــــاك وذِكـــــــرى مــــــن اللــــيــــلـــــةِ الماضيـــــة فــــــتــــَــطــــوي على رُكـــبــَـتـــيــــكَ الكِتابَ وتَــــــرنو إلى الأنــــجــــمِ النائــيــــة للشاعر محمود سامي باشا البارودي ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD