الفصل الثامن عشر

1674 Words
نظر الياس الي ريم قائلا بغضب : انا عايز اعرف ازاي بتقول عليكي مش ريم وايه حكايه اختك دي انا اول مره اعرف ان عندك اخت . . . . نظرت اليه ريم قائله ببكاء مصطنع : علشان مكنتش بعتبرها اختي . . . كانت ديما تض*بني هيا وامها . . . عارف كانت بتصحيني وهيا بتكب جردل ميا ساقعه عليا . .. . بهدلوني يالياس . . . بهدلوني . . اقولك ايه ولا ايه . . كنت بحاول انسي . . . كان نفسي اعيش معاك من غير مفكر فيهم . . . اقولك ايه اق لك امهم حرمومي من التعليم علشان هيا تتعلم وتدخل جامعه .. . اقولك ان مرات ابويا كانت بتوقف العرسان عني وتقول عليا اني اني تربيه شوارع واخلاقي وحشه وبمشي مع شباب اق ل ايه بس . . . . . هنا ولم تتمالك ندي نفسها لتنفض يد سيف ثم تندفع تجاهها وتصفعها كف جعلها اذنها تص*ر طنين شديد ليبتسم الياس ابتسامه سرعان ما اخفاه ليهم ان يتحدث الا ان دخول الشرطه قد اوقفه لينظر الجميع اليهم بتفاجا بينما ريم كانت تنظر اليهم بهلع شديد ليقترب الياس من الضابط قائلا بجديه وهو يمد يده له : الياس الجوهري . . . .خير يافندم ممكن اعرف ايه سبب الزياره . .. . الضابط بجديه : المقدم معتز محمد وعندي امر بالقبض علي المدام ريم زوجه حضرتك لاتهامها في جريمه قتل المدعوه نيره محمد الهادي . . . . شهق للجميع لتندفع ريم قائله : انا مقتلتش حد والله مقتلتش حد ياالياس . . . دول كذابين. . . معتز بجديه : لما رفعنا الب**ات عن الجثه مكان الحادث لقينا ب**ات مراتك موجوده هناك . . . . اندفعت ريم تصرخ بهستيريا شديده : انا مش مراته واالله انا مش مراته . . . . دي اكيد ريم اختي هيا الل يقتلتها . . . . علشان هيا بتكرهها . . . قوليله يانظي . . .قوليله اني مش مرات الياس . . . انااا مش مراتك ياالياس . . . والله مش مراتو . . . .ياسهير . . قوليله اني مش مراته وانك عارفه . . .قوليله انك انتي اللي جايباني هنا علشان امثل اني مراته . . . والله انا مش مراته . . . . . امسك الياس بها من رسغها بقوه كبيره قائلا بغضب : انتي اتجننتي ياريم يعني ايه مش مراتي . . . . نفضت ريم يده بقوه كبيره قائله : يعني مش مراتك ياالياس . . . .انا . . . مش مراتك .. .انا كنت عايشه معاك في الحرام . . .مراتك كانت واقفه قدامك وانت معرفتهاش . . كانت حامل في ابنك وانت معرفتهاش عارف ليه علشان انتي اعمي القلب كمان مكنتش اعمي العين بس . . . اااااه اطلقتها ريم عندما تلقت صفعه من يدي الياس لتسقط ارضا بقوه كبيره مما جعلها تتاوه بشده لتنظر اليه بكره شديد ليتحدث الضابط قائلا ؛ احنا للاسف هنضطر نحقق في الكلام اللي هيا بتقوله دا ولو طلع صحيح هنعملها محضر انتحال شخصيه . . . ودلوقتي ممكن تتفضلي معايا دلوقتي . . . . اخذها العساكر ليضعوها في سياره الشرطه ليتقدم معتز من الياس محتضنا اليها بقوه وكذلك سيف . . .لتنظر اليه ندي قائله : ممكن بقي تاخدني علشان اشوف ريم انا عملت كل اللي انت عايزه اهو . . . . خليني اشوفها بقي ياالياس . . . . . ابتسم الياس قائلا : حاضر ياندي هخلي السواق يوصلك لهناك وانا هفضل شويه مع سيف وبعدين هنحصلكم. . . . . معتز بابتسامه : طيب انا همشي بقي ولينا قاعده تانيه سوا . . . . ليهز الياس رأسه فيودعهم ويذهب . . . . التفت ندي لتذهب مع السائق بينما سهير كان جسدها بنتفض بشده عندما ادركت ان الياس قد سبق واكتشف خطتهم ولم يتفاجا بها الان لتهم ان تذهب الا ان صوت الياس ا قفها بقوه لتتجمد مكانها وجسدها ينتفض بشده ليقترب منها الياس ببطئ بينما هيا اخذت تتراجع بخوف ليتحدث قائلا : اولا . . . زقيتي ابويا وخليتيه ينشل وكمان بدلتي مراتي وجبتيلي واحده رد سجون وعاهره تعيش معايا ٤ شهور في الحرام . . . .غير كدا كمان اتفقتي مع ادهم انه يعزب مراتي ام ولادي . . . مش كدا . . . اخذت سهير تهز راسها بقوه لتهز راسها بقوه قائله: انا .. . انا . . . انا معملتش حاجه . . . انا وقعتش ابوك والله يا الياس . . . . . انت عارف اني بحبه . . . و . . لن تكمل كلامها فقد فتح الباب وخرج عا** بحركه مرتعشه ينظر اليها بغضب شديد لتقع قلب سهير بين قدميها لتتراجع بسرعه الي الوارء واضعه يديها علي فنها غير منتبهه للدرج لتسقط علي الدرج بقوه . . . اخذت سهير تتدحرج بقوه علي السلالم حتي استقرت ارضا .. . . نظر الياس الي والده ليتحدث قائلا : يامحمد . .انت يامحمد . . . . هرول الحارس اليه ليجد سهير اسفل الدرج فينظر اليه الياس قائلا : اتصل بالاسعاف خليه يجي اوما له الحارس وهاتف الاسعاف ليلتف الياس مستدا بيده والده ليدخله مره اخري الي غرفته ليبتسم له عا** فاليوم شعر انه قد انتقم منها وبا البارت خلص دمتم سالمين ...... نظر الياس الي ريم قائلا بغضب : انا عايز اعرف ازاي بتقول عليكي مش ريم وايه حكايه اختك دي انا اول مره اعرف ان عندك اخت . . . . نظرت اليه ريم قائله ببكاء مصطنع : علشان مكنتش بعتبرها اختي . . . كانت ديما تض*بني هيا وامها . . . عارف كانت بتصحيني وهيا بتكب جردل ميا ساقعه عليا . .. . بهدلوني يالياس . . . بهدلوني . . اقولك ايه ولا ايه . . كنت بحاول انسي . . . كان نفسي اعيش معاك من غير مفكر فيهم . . . اقولك ايه اق لك امهم حرمومي من التعليم علشان هيا تتعلم وتدخل جامعه .. . اقولك ان مرات ابويا كانت بتوقف العرسان عني وتقول عليا اني اني تربيه شوارع واخلاقي وحشه وبمشي مع شباب اق ل ايه بس . . . . . هنا ولم تتمالك ندي نفسها لتنفض يد سيف ثم تندفع تجاهها وتصفعها كف جعلها اذنها تص*ر طنين شديد ليبتسم الياس ابتسامه سرعان ما اخفاه ليهم ان يتحدث الا ان دخول الشرطه قد اوقفه لينظر الجميع اليهم بتفاجا بينما ريم كانت تنظر اليهم بهلع شديد ليقترب الياس من الضابط قائلا بجديه وهو يمد يده له : الياس الجوهري . . . .خير يافندم ممكن اعرف ايه سبب الزياره . .. . الضابط بجديه : المقدم معتز محمد وعندي امر بالقبض علي المدام ريم زوجه حضرتك لاتهامها في جريمه قتل المدعوه نيره محمد الهادي . . . . شهق للجميع لتندفع ريم قائله : انا مقتلتش حد والله مقتلتش حد ياالياس . . . دول كذابين. . . معتز بجديه : لما رفعنا الب**ات عن الجثه مكان الحادث لقينا ب**ات مراتك موجوده هناك . . . . اندفعت ريم تصرخ بهستيريا شديده : انا مش مراته واالله انا مش مراته . . . . دي اكيد ريم اختي هيا الل يقتلتها . . . . علشان هيا بتكرهها . . . قوليله يانظي . . .قوليله اني مش مرات الياس . . . انااا مش مراتك ياالياس . . . والله مش مراتو . . . .ياسهير . . قوليله اني مش مراته وانك عارفه . . .قوليله انك انتي اللي جايباني هنا علشان امثل اني مراته . . . والله انا مش مراته . . . . . امسك الياس بها من رسغها بقوه كبيره قائلا بغضب : انتي اتجننتي ياريم يعني ايه مش مراتي . . . . نفضت ريم يده بقوه كبيره قائله : يعني مش مراتك ياالياس . . . .انا . . . مش مراتك .. .انا كنت عايشه معاك في الحرام . . .مراتك كانت واقفه قدامك وانت معرفتهاش . . كانت حامل في ابنك وانت معرفتهاش عارف ليه علشان انتي اعمي القلب كمان مكنتش اعمي العين بس . . . اااااه اطلقتها ريم عندما تلقت صفعه من يدي الياس لتسقط ارضا بقوه كبيره مما جعلها تتاوه بشده لتنظر اليه بكره شديد ليتحدث الضابط قائلا ؛ احنا للاسف هنضطر نحقق في الكلام اللي هيا بتقوله دا ولو طلع صحيح هنعملها محضر انتحال شخصيه . . . ودلوقتي ممكن تتفضلي معايا دلوقتي . . . . اخذها العساكر ليضعوها في سياره الشرطه ليتقدم معتز من الياس محتضنا اليها بقوه وكذلك سيف . . .لتنظر اليه ندي قائله : ممكن بقي تاخدني علشان اشوف ريم انا عملت كل اللي انت عايزه اهو . . . . خليني اشوفها بقي ياالياس . . . . . ابتسم الياس قائلا : حاضر ياندي هخلي السواق يوصلك لهناك وانا هفضل شويه مع سيف وبعدين هنحصلكم. . . . . معتز بابتسامه : طيب انا همشي بقي ولينا قاعده تانيه سوا . . . . ليهز الياس رأسه فيودعهم ويذهب . . . . التفت ندي لتذهب مع السائق بينما سهير كان جسدها بنتفض بشده عندما ادركت ان الياس قد سبق واكتشف خطتهم ولم يتفاجا بها الان لتهم ان تذهب الا ان صوت الياس ا قفها بقوه لتتجمد مكانها وجسدها ينتفض بشده ليقترب منها الياس ببطئ بينما هيا اخذت تتراجع بخوف ليتحدث قائلا : اولا . . . زقيتي ابويا وخليتيه ينشل وكمان بدلتي مراتي وجبتيلي واحده رد سجون وعاهره تعيش معايا ٤ شهور في الحرام . . . .غير كدا كمان اتفقتي مع ادهم انه يعزب مراتي ام ولادي . . . مش كدا . . . اخذت سهير تهز راسها بقوه لتهز راسها بقوه قائله: انا .. . انا . . . انا معملتش حاجه . . . انا وقعتش ابوك والله يا الياس . . . . . انت عارف اني بحبه . . . و . . لن تكمل كلامها فقد فتح الباب وخرج عا** بحركه مرتعشه ينظر اليها بغضب شديد لتقع قلب سهير بين قدميها لتتراجع بسرعه الي الوارء واضعه يديها علي فنها غير منتبهه للدرج لتسقط علي الدرج بقوه . . . اخذت سهير تتدحرج بقوه علي السلالم حتي استقرت ارضا .. . . نظر الياس الي والده ليتحدث قائلا : يامحمد . .انت يامحمد . . . . هرول الحارس اليه ليجد سهير اسفل الدرج فينظر اليه الياس قائلا : اتصل بالاسعاف خليه يجي اوما له الحارس وهاتف الاسعاف ليلتف الياس مستدا بيده والده ليدخله مره اخري الي غرفته ليبتسم له عا** فاليوم شعر انه قد انتقم منها وبا البارت خلص دمتم سالمين ......
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD