الثاني عشر

1463 Words
صعد الياس الي غرفته برفقه ريم التي كانت تمسك بيده بقوه ليبتسم الياس قائلا : انا حافظ الفيلا دي شبر شبر . . . .يعني متخافيش عليا انتي ممكن تتوهي وتقعي لكن انا لا . ابتسمت ريم قائلا : انا واثقه من كدا بس دي غريزه عندي وانا معرفش اغيرها . وخلاص يلا وصلنا ياسياده الحافظ . ضحك الياس وضمها الي ص*ره ليباغتها بحملها بين يديه كالعروس . . . . .هو لم يرغب بان تشعر بان شئ ينقصها لتبتسم قائله : انا كدا اخاف منك علي فكره . . . وانا قلبي رهييف. . خليك رقيق معايا ضحك الياس قائلا : لا هنا ميكنش عندك فكره خالص. . . . .داانا ملاك . . .خالص . انهي الياس كلامخ بخبث لتعض ريم علي شفتيها بخوف فيبتسم الياس عندما شعر بتوترها بين يديه ليضعها علي سريره ويخلع جاكته لتهم ريم ان تتحرك فيباغتها بسقوطه عليها فتتاوه بشده ضاربه اياه في ص*ره ليتحدث قائلا : انتي لسه شوفتي حاجه . لتغمض لين عينيها تتمني ان تمر هذه الليليه علي خير . . . . . . اقترب الياس من اذنها قائلا : عارفه اني بحبك من اول يوم سمعت صوتك فيه . . . . عارفه اني خليتك تمضي علي قسيمه جوازك . . .قبل متمضي علي عقد شغلك معايا . . . . لما فلبي دقلك مقدرتش اني افارقك ابدا . . . . .كنت هموت علشان ييجي اليوم اللي تبقي معايا فيه . . . . .انتس مش عارفه انا استنيت اليوم دا قد ايه . . . . . . . كنت كل لما اسمع صوتك . . . كنت بدوب فعليا . . . عايزك تبقي جمبي . . . تبقي جزء مني . . .مش تبقي مراتي وبعيده عني . . بس استنيت لما اطلبك للجواز وتوافقي . . . كنت حابب ان كل حاجه تبقي برضاكي . . . . محبتش اني اخد حاجه غصب عنك . . . . . . ابتسمت ريم قائله : وانا من اول يوم ليا من يوم مض*بتك القلم وانا حابه ان اكون ليك . .. . بس انت فين وغنا فين . . . انت الياس باشا . . .. وانا . . انا ريم اللي بتكتب اسمها بالعافيه . . . . . كنت بقول خساره عليك تبقي مش بتشوف . . . بس الحلو ميكملشي . . مفيش حد كامل . . . ابتسم الياس وهو يعتدل من نومته عليها فقد شعر امها تكافح ليتحدث قائلا : انا قررت اني اعمل للعمليه بس بعد شهر عسلنا علشان تبقي معايا في كل مكان . . . ونبقي مبسوطين مهما كانت النتائج . . . ابتسمت ريم قائله : ان شاء الله كل حاجه هتبقي تمام وان شاء الله هتبقي بخير متخافش . . . . انا واثقه فيك . . . وواثقه في ربنا اكتر من ثقتي فيك ابتسم الياس وضمها الي ص*ره بقوه وحب شديد . . . ثم تحدث قائلا : طيب ايه . . . ريم بعدم فهم : ايه . الياس بمكر : اين مش ناويه ولا ايه . لتعض ريم علي شفتيها قائله: ناويه ايه مش فاهمه متوضح ياالياس . . . الياس بمكر : مش ناويه تقلعيني الجزمه ولا ايه . مراتت اخر زمن . لتضحك ريم ضاربه اياه في ص*ره ليضحك قائلا : والله شكلك دماغك راحت لبعيد . . . عيب ياماما احنا ولاد ناس برضوا . . . . لتضحك ريم بقوه هذه المره قائله: ولاد ناس قوي . . . ماشي ياخويا . . . . .اما سيف فقد دخل الي فيلته وبيده ندي التي كانت تخجل ان تنظر اليه ليغلق الباب ويحملها ويصعد بها الي غرفته .. . لتحتضن ريم عنقه بخجل في محاوله لعدم اللتقاء عينيهم سويا دخل سيف غرفته لينزلها ارضا محتضنا خصرها بيده الكبيره لترفع ندي عينيها الي اعلي لتلتقي عينيهم في نظره طويله اقشعر لها بدن سيف . لينحني الي مستواها مقبلا ايها برقه شديده لتذوب ندي بين يديه ليبدوا ليلتهم بسعاده . . . كان سيف يحاول ان يجعلها تنسي احزانها . . . . . .مقررا تعويضها عن كل ماعاشته في حياتها السابقه . . . . . . اما عامر فقد عاد الي فيلته برفقه لين التي خلعت نقابها بسرعه وارتمت علي السرير تنظر لي الاعلي بغضب شديد ليبتسم عامر ثم يرتمي بجانبها واضعا راسه علي بطنها قائلا: الواد ابن الكلب دا عامل ايه .. .واحشني موت . . . لين بابتسامه : بنت . . . ان شاء الله هجيب بنت . عامر بتساؤل . . .. .طيب ياحببتي انتي ليه لحد دلوقتي مروحتيش تعملي سونار . لتغمض لين عينيها بتوتر قائله : هاااه . هروح ان شاء الله ياروحي اشوف بس يوم ابقي فاضيه فيه . عامر بدهشه ؛: تشوفي يوم تبقي فاضيه فيه علي اساس ايه بقي . . . دا انتي دكتوره ياهانم. .يعني خمس دقايق تكوني كشفتي وخلصتي . نظرت اليه لين بحزن قائله : انتي بتزعق فيا ياعامر . . . طيب شكرا . . .انا هروح انام في اوضه تانيه مش عايزه منك حاجه . . . الله الغني عن اوضتك . . . . انا شم ٨نام معاك . . . نهضت لين من مكانها بسرعه ليحملها عامر وينيمها مره اخري محتضنا ايها قائلا : حببتي العيوطه اللي مم يوم محملت وهيا قالبه راسي . . . بتتقمصي ليه علشان خايف عليكي. . . . خااص ياستي متكشفيش انتي حره بس مقدرش وابعد عنك ولا انام من غيرك . . . . . ابتسمت لين بسعاده لتلعب في شعره قائله بمكر : بقولك ياحبيبي . . . . هو انا لما اموت ونطلع الحنه هتختارني ولا هتختارني الحور العين . . . . .**ت عامر بتفكير لتنظر اليه لين قائله : بتفكر في ايه ياعامر . . . . عامر بسرعه : هختارك انتي ياروحي دي عايزه كلام يعني . . . . نظرت اليه لين بضيق ثم ض*بته في ص*ره قائله : دا بدل متقول بعد الشر عليكي ياروحي . . . .قوم يا عامر من هنا انا مش عايزه منك حاجه . . . .وسع كدا بقي . . .علذان مش اتغابي عليك. . . . . نهضت لين من مكانها ورحلت لينظر عامر في اثرها بدهشه هو ام يقل شئ . . . لم يعد يعرف كيف يرضيها هذه الايام . . .. . .. خرجت لين من غرفتها لتعض علي شفتيها بغيظ شديد .. . . هو لم يخرج بعد خلفها . . . . كيف طاوعه قلبه ان يجعلعا تنام وحدها . . . . . ظلت تدور حول نفسها بتفكير شديد الي ان شعرت بدوار من شده توترها لتسقط فاقده للوعي . . . .. ص*ر صوت اثر سقطتها ليهلع عامر من مكانه بسرعه ليجدها ممده ارضا . . . . حملها ادم بسرعه واراحها علي سريره ثم قام بافاقتها لتفتح غينيها بتعب ثم تستدير لتتكوم علي نفسها مره اخري وتنام .. . . تن*د عامر براحه شديده ليبتسم قائلا : ياشيخه خضتيني عليكي . مى شهر علي أبطالها ذاق الجميع فيها كل انواع الحب والدلال ليقع الياس في عشق ريم . . . . بكل الطرق . . . . ويوسف ايضا الذي انهي شهر عسله واخذ ندي وقرر السفر امريكا ليقضوا فيها باقي حياتهم ويعودوا الي مصر زيارات فقط . . . . حان الموعد واخيرا ليذهب الياس الي المانيا ليقوم بعمل العمليه لعينه ليعود بصيرا مره اخري . . . . . يتمني من كل قلبه ان يرا مره اخري حتي يستطيع ان يرا معشوقته الجميله سافر الياس وريم الي المانيا . . . . كانت ريم تمسك بيد الياس بقوه تشعر ب*عور غريب وكان احد سياخذه منها . . ..لم يمر عليها هذا الشعور من قبل . . . . . لتضع راسها علي كتفه محتضنه ص*ره بقوه كبيره لتنزل دمعه من عينيها . . . .قلبها مضطرب بشده . . . لاتعرف السبب . . . . . مر الوقت ووصلت الطائره الي مطار المانيا . . . . .لتنزل ريم معه ويدها بيده غافله عن الاعين التي تراقب لحظه وصولهم . . . . . . .كان قلبها يدق كلما تقدمت الي الامام . . . ذهبت ريم الياس الي فندق فخم . . . في ألمانيا . . . . ليقضوا ليلتهم استعداد لعمليه غد . . . كانت ريم تنام بين احضان الياس طوال الليل فاتحه عينيها بقلق . . . هيا تشعر بتوعك منذ نزولها من الطائرة الا انها لم تخبر الياس بذلك حتي لا يقلق عليها ويؤجل العمليه . . . حل الصباح بانواره ليذهب الياس برفقه ريم الي المشفي . . . تم تحضير الياس الي العمليع ليقبل وجه ريم برقه ممسكا بيديها يقبلها هيا ايضا ليبتسم قم يدخل الي غرفه العمليات متمنيا ان يرا كل شئ . . . . وان تكون مجبوبته هيا اول من تقع عينيه عيلها. . . . كانا ريم تنتظر امام غرفن العمليات لتاتي ممرضه تتحدث العربيه يبدوا انها لبنانيه تخبرها بان الطبيب ينتظرها بالداخل . . . . دخلت ريم بقلب مضطرب لتتفاجا ب . وبكدا البارت خلص دمتم سالمين . . . ومتنسوش المتابعه .. . بحبكم يااحلي فانز
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD