الفصل التاسع عشر

1441 Words
اخذت سهير تتدحرج بقوه علي السلالم حتي استقرت ارضا .. . . نظر الياس الي والده ليتحدث قائلا : يامحمد . .انت يامحمد . . . . هرول الحارس اليه ليجد سهير اسفل الدرج فينظر اليه الياس قائلا : اتصل بالاسعاف خليه يجي اوما له الحارس وهاتف الاسعاف ليلتف الياس مستدا بيده والده ليدخله مره اخري الي غرفته ليبتسم له عا** فاليوم شعر انه قد انتقم منها . . . دخل الياس الي غرفه مكتبه مع سيف ليقص عليه كل ماحدث بينما ندي قد وصلت الي شقه ريم لتطرق الباب فتفتح لها زوجه البواب التي رحبت بها فقد هاتفها الياس واخبرها بقدومها . . . . دخلت ندي بسرعه لتخرج ريم من غرفتها فتبتسم بحزن شديد وترتمي بين احضانها . . . . اخذت ريم تبكي وتبكي وتبكي بينما ندي تشاركها هيا الاخري لتربت الي ظهرها قائله : خلاص . . . اهدي كل حاجه بقت كويسه. . . . .اهدي ياروحي كل حاجه بقت كويسه والحمد لله . . . . .الياس حبس ريم ووعدني اننا مش هنشوفها تاني . . . .الحمد لله انها كمان مش حملت منه في الوقت اللي كانت فيه معاه . . . .رينا دا رؤوف بعباده والله . . . . . . هزت ريم راسها مسحت دموعها قائله : كل لما افكر انها قعدت ٤ شهور في حضنه بموت ياندي .. .قلبي بيتقطع . . . . بقيت بشوفها . . . عايزة افضل في حضنه طول ال قت . . . مش عايزه احسن انه بعيد او ممكن يكون حبها . . . . .انا خايفه . . . .خايفه قوي ياندي . . . . احتضنتها ندي مره اخري قائله ؛ لو كان بيحبها مكنش سجنها ياريم . . . دا وصي انها متخرجش من السجن ابدا وكمان رانيا مش هيسيبها في حالها. . . . ابتسمت ريم ونظرت الي بطنها قائله :مب**ك . . . حانل في ايه . . . ندي بابتسامه وهيا تتحسس بطنها .. : حامل في ولد خمس شهور .. .وانتي . . . . ريم بابتسامه واسعه : حامل في ٣ شكلهم كدا ولدين وبنت ان شاء الله . . . . . واوووو بجد . . . .نطقت بها ندي بدهشه لتكمل قائله : بس اشمعنا ولدين وبنت . . . . ريم بابتسامه : اصل اللي ظاهر ولدين وفي كيس وراهم بس مش واضح فيه ايه . . . . . وانا معرفتش اروح اكشف لاني المره دي لقيت الياس وريم هناك. . . . وكمان الياس ميعرفش انا حامل في ايه .. .. لتمسك ندي بيدها وتجلسها علي الكرسي قائله : طيب ليه .. . ريم بحزن : عايزه احس معاه بشويه وقت . . . عايزه حب . . . عايزه اتخيل معاه اني لسه في الشهر الاول وانا وهو بنتوقع هيبقي ولد ولا بنت . .ولو ولد هنسميه ايه ولو بنت هنسميها ايه . . . . انا افتقدت الحجات دي كتير قوي ياندي . . .كل يوم كنت بنام لوحدي . . واتخيله بيكلمني . . .قلبي كان بيتعبب قوي . . . قوي ياندي . . .كان نفسي اجرؤ عليه واترمي في حضنه واقوله خبيني . . . خبيني انا خااايفه . . . خايفه قوي يالياس . . . .كنت بصرخ كل يوم باسمه . . . .كنت بموت في اليوم الف مره . . . . كل يوم احط ايدي علي بطني واقولهم ابوكوا هيجي . . . . هو هيعرف اني مش انا . . . . هيعرف ان دي مش ريحتي ولا نفسي . . . هيعرف ان دا مش صوتي .. . . ولا دي لمستي . . . . هيعرف انها مفتقده حنيتي ورقتي . . . . هيعرف . . . من كل حركاتها . . . .هو كان بيميزني وهو مش بيشوف .. . مش معقول هيغلط فيا وانا بشوف . . .اكيد قلبه هيقوله انت غلط . . . .انت غلطان دي مش حببتك . . . دي شبيهتها . . . .بس للاسف . . .للاسف مقدرش . . . للاسف طلع اعمي . . . . اعمي البصر البصيره .. . علي قد ماانا زعلانه منه علي قد ماانا مش قادره اطاوع قلبي واسيبه يزعل منه . . . .دا اول دقه كانت ليه ياندي . . . . عارفه يعني ايه اول دقه . .. يعني قلبي دا عمره محب قبله . . .ولا حب بعده . . . .عارفه . . . .لما كان ادهم حابسني عنده وبيهددني بعيالي وبيه . . . كان بيعمل مل حاجه علشان احبه . . . . هو كمان كان بيصعب عليا اوقات . . . . لاني كنت عارفه ان الحب دا لعنه . . . .كنت عارفه انه حبني ومش قادر ينساني . . .زي ماانا مكنتش قادره انسي الياس . . . علشان كدا كنت بشفق عليه . . . .حبي لالياس خلتني اشفق علي ادهم . . .وكمان وانا بشوفه كل يوم بيموت وبيدبل بسبب المرض . . . .كنت بزعل عليه قوي . . . كنت عارفه اني ممكن اروح واجري وهو مش هيعمل فيا حاجه .. . .بس كنت كل لما اقرب علي فيلته واشوفه وهو حاضنها . . .كان قلبي بيت**ر . . . كان بيض*ب قلبي بسكينه تلمه . . . . كنت بموت . . . عارفه يعني ايه بموت . . . بموت ياندي . . . . بموت وانا شايفاه في حضنها . . . .كان شكله سعيد قوي ياندي . . . مكنتش عارفه انه سهل ميحسش بيا . . . اخذت ريم تتحدث وهيا تبكي وشهقاتها تزداد وتزداد لتحتضنها ندي بقوه كبيره رابته علي ظهرها تواسيها في في محنتها لتتحدث قائله : خلاص متزعليش ياروحي كل حاجه عدت علي خير ودلوقتي الياس رجع ليكي وهتعيشي معاه في تبات ونبات وتجيبي القرود ولاد القرود دول . . . . لتضحك ريم بقوه ويشرعوا في الكلام لتقص لها ندي كل ما حدث معها في سفرها لامريكا . . يجلس معتز وامامه تقف ريم التي لا تكف عن البكاء ليتحدث قائلا : عايزك تهدي كدا وتبطلي عياط وتحكيلي ليه اللي حصل بالتفصيل . . . نظرت اليه ريم FLASH BACK ريم بغضب وهيا تقف امام نيره في شقه والدتها : عايزه ايه ياست نيره . . . . ماهيا شم شغلانه بقي كل يوم تكلميني وتقوليلي عايزاكي ياريم عايزاكي يازفته . . . امسكت نيره بيده بقوه قائله بغضب وصوت عالي : انتي اتجننتي ياحيوانه يازباله انتي ازاي تكلميني بالشكل دا . . .انتي نسيتي نفسك ولا ايه . . . . .مش نيره المحمدي اللي وحده زباله زيك تكلمها بالطريقه دي . . . . دفعتها ريم بكل قوتها لتسقط نيره ارضا فتمسك ريم ب*عرها قائله : شكلك انتي اللي نسيتي نفسك ياكوكو . . .انا مرات الياس .. . غصب عنك وعن كل اللي يشددلك .. . فاهمه . . . . .وكمان ان مش زباله . . .لو نطقتي الكلمه دي مره تانيه هخلي اللي ميشتري يتف*ج عليكي يانيره .. . . نهضت نيره بقوه وصفعتها علي وجهها قائله : انتي اتهبلتي يابت انتي انا جايباكي علشان تكرههي فيكي مش تخليه يحبك . . . انا هقولك انك مش ريم هعتذر ليه وهو هيسامحني لكن انتي شوفي هيعمل فيكي ايه . . . . كانت ريم تنظر اليها بغضب جحيمي لتنقض عليها تسقطها ارضا ثم تجثي فوقها تكيل اليها الض*بات واللكمات ثم تمسك براسها وتض*بها في الارض بقوه ونيره غير قادره علي المقاومه فقد خارت قواها اما جنون تلك الساقطه . . . . . .وهيا تصرخ وتهزي بالكلمات اللاعنه اخذت الدماء تتدفق من راس نيره ' بينما جنون ريم اعماها عن رؤيتها لتو اصل خبط راسها في الارض .حتي وجدت يد تجتذبها بقوه وتبعدها ولم تكن سوا يد رانيا والدتها التي اخذت تصرخ وتولول لتستعيد ريم وعيها ف*نتفض هيا الاخري بعيدا عنها غير مصدقه لما حدث . . . . . . رانيا بهلع : يانهار اسود يانهار اسود . . . . .دي ماتت .. . دي ماتت الله يخربيتك .. .هتودينا علي حبل المشنقه . . . نظرت ريم الي نبره لترتد بسرعه الي الوراء واضعه يديها علي فمها لتلوث يديها وجهها بالدماء فتصرخ قائله : هنعمل ايه .. .هنعمل ايه ياماما يالهوي يالهوي . . دي ماتت .. .لازم ندفنها ونتاويها في اي حته . . .. ظلت ريم تحدث نفسها الي ان هداها تفكيرها لتهاتف الشاب الذي كانت بين احضانه سابقا لياتي اليها ويقوم بحمل الجثه ومتاوتها في احد الحدائق مقابل مبلغ كبير من المال . . . BACK نظر اليها معتز باشمئزاز وغضب ليتحدث قائلا : اكتب يابني . . وبناءا عليه قررا حبس المتهمه ريم محمد السيد اربعه ايام علي زمه التحقيق ويراعي التجديد في معاده . . . خدها باعسكري علي الحبس . . . . . امسك العسكري بزراع ريم بقوه ليسحبها اوراء ثم يلقيها داخل الزنزانه لتجد . . . . . . . . بكدا للبارت خلص دمتم سالمين انتظروني في الفصول القادمه . .
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD