الفصل التاسع

1685 Words
خرج  عمر من غرفه العمليات لينتقل الي غرفه عاديه لتذهب اليه ليلي بسرعه  ويتبعها الجميع  . . . وقف الحميع في انتظار استيقاظ عمر الا ان فتح عيينه ببطئ شديد ليجد حوله هذا الجمع ومن بينهم كانت ليلي تنظر اليه بعيون باكيه وهيا تمسك بيده بقوه ليبتسم لها بتعب شديد فيتخدق ادم قائلا : حمد الله علي السلامه ياعمر . . والله خضيتنا عليك ياجدع . . . . . مش كنت عارف تتاخر يوم كدا تخلينا نقلق عليم وكمان مراتي كانت بتولد اسيبها واجي وراك بالشكل دا . . . . ابتسم عمر بتعب ليكمل يوسف قائلا : علي العموم .. . . حمدلله علي السلامه . . .احنا لازم نمشي دلوقتي نيجي نزورك في وقت تاني ان شاء الله . . . ابتسم عمر قائلا : شكرا ليك تعبتك معايا .. .بس معرفتش مين حضراتكم . . . . . .. . . ابتسم اوي قائلا : احنا اتقابلنا قبل مدا بس كان من سنه تقريبا . . . المهم . . .مستر ادم صاحب شركات الادم جروب ودا يوسف اهوه وشريكه . . وانا برضوا الشريك التالت في الشركه اوس المهدي . . . ابتسم عمر بدهشه فهو يسمع عنهم كثيرا هو لم يسبق لع التعامل معهم الا انه يعرفهم جيدا ويعلم انهم حيتان السوق ليشكرهم بشده . . . . رحل ادم ويوسف واوس بينما عائشه ظلت مع ليلي بعد تحايلات كثيره مع يوسف فهيا تعلم انه صعب المراس . . . يتحكم بها وكانها ملكه . . . .رغم انه لم يلبسها دبله في اصبعها حتي . . . لتضحك بسخريه فهو يبدو كرجال المافيا . . . جلست ليلي بجانب عمر وبعيدا جلست عائشه لتتحدث ليلي وهيا توجه نظرها الي عمر قائله : انا اسفه . . . اسفه علي كل حاجه . . .اتمني انك تسامحني بقي وتخلينا نعيش اللي فاضل من عمرنا سوا لاني بجد تعبت . . .تعبت قوي ياقمر .. . تعبت من كل حاجه . . .كل حاجه بقت ماشيا بالع** معايا . . . .بالع** قوي كمان . . . . علشان خاطري سامحني . . .. . نظر اليها عمر والي دموعها ليرفع يده ويمسحها بيده قائلا ؛ عندك حق . . . احنا لازم ننسي كل حاجه ونعيش حياتنا لاني بجد تعبت . . . تعبت زيك واكتر كمان . . . مبقتش قادر خالص اكمل في حياتي اللي انا عايش فيها دي . . . الوحده قتلاني . . . . . مبقتش عارف اعمل ايه . . . نبقتش عارف اعيش لوحدي . . . . انا عايس افرح الباقي من عمري ياليلي . . . نفسي يبقي عندي ا لاد وبنات كتير . . .وكلهم يبقوا منك .. . . بكت ليلي بشده ثم اقتربت منه تحتضنه بكل قوتها ليبادلها هو الاخر الاحتضان . . . . بينما عائشه تقف بالقرب منهم واضعه يدها هلي قلبها وعينيها تزرف الدموع لتتحدث قائله : ياااااه اما الحب حلو بشكل ياجدعان . .. .. ابتسم عمر قائلا بتساؤل : امم طيب ومين دي بقي . .. . متعرفناش .. . . عائشه بابتسامه : انا بقي عائشه اخت ليلي حبيبه القلب ياروميو. . .. ابتسمت ليلي قائله : دي بقي اختي الصغيره عائشه  اخر العنقود . . . . علشان كاد شكلها بيبقي زي السكر المعقود بالزبط بس ميغركش انهت كيوت وكدا . . . . . دي حاجه كدا استغفر الله  مبرد  ..  ماشي علي الارض.  . . . . ابتسمت عائشه بحزن مصطنع قائله : انا يالولو . . . اخص عليكي وانا جايه وعمله الف المره الارضيه واعدي السبع ابحور علشان خاطر سيادتك . . . . . . . .وتيجي  تقوليلي ازي مبرد . . . . وكمان تستغفري  . . . . . .اسفوخس علي الأخوه اللي شكل كدا . . . . ضحك عمر بتعب لتحتضنها ليلي قائله : انا اقدر يا عيوش . .. . . دا انتي حبيبتي . . ..  وبنتي وروحي . . . . لتنظر عائشه الي عمر قائله بمكر : بس معرف*نيش مين تلامور اللي بقالك ساعتين بتعيطي علشانه دا . . . .. وعمر عمر . . . ايه دا انتي اتجوزتي من ورايا ولا ايه . . . . خجلت ليلي بشده واشتعلت وجنتيخا من كلام عائش لتنظر اليها قائله : عائشه بس بقي عيب كدا .. . . . اصلي ازعل منك والله . . . . . ليضحك عمر قائلا : انا ياستي عمر . . . صديق ليلي وجوزها المستقبلي ان شاء الله . .. .  . خجلت ليلي بشده لتحتضنها عائشه قائله : اه يابنت الايه . . .. .من غير متق ليلي طيب هوعوي . . . قولي ايه حاجه . . . .طيب علي العموم انا كمان فرحي شكله هيبقي قريب خالص . . . . . . . شرقت ليلي بشده واهذت تسعل لتمسك بيدها قائله : مين . . . . وازاي . . . عرفتيه فين . . . وامتي . . . ابعدتها عائشه قائله : حيلك حيلك يابنتي ايه اللي حصل لدا كله . . . . . . . . . . ايه اللي حصل علشان تعملي كدا . . . .دا انا بقولك هتجوز . . . هو انا بقولك هصاحب . . . . علي العموم ياستي مين  . . . .فهو المز اللي كان هنا وقال انه اسمه يوسف . . . .ازاي . . . . شافتي في امريكا وحصل موقف كدا تكشن قال هيا دي . . . . .. وبس يعني انا وافقت علشان خصل . . . يعني حاجه كدا . . . . ليلي بشك وهيا تربع يديها  حول خصرها . . . . .حصل ايه انطقي . . . . . .ومن غير متكذبي اصلي عرفاكي . . . نظرت اليها عائشه بدهشه قائله : انا . . . انا يالولو .  .اكذب . . .مكنش العشم والله اخص عليكي . . . وحشه بصحيح . ليلي بضيق . . انطقي ايه اللي حصل . . . نظرت عائشه الي عمر الذي ينظر اليهم بابتسامه واسعه لتضع يديها بالقرب من شفتيها لتمنع الرؤيه عنها ثم تمط  شفتيها باتجاه وجه ليلي قائله بهمس : باس . . . ني . . . جحظت عيني ليلي بشده قائله : السافل . . . . . باسك يانهاره مش معدي النهارده  .. . . ض*بت عائشه يدها علي راسها بقوه لتنظر اليها ثم تندفع في النحيب المصطنع فهذه الغ*يه قد تفسد الارم كله لتتحدث قائله   : انا كنت عايزه اقولك يالولو ان الحجات دي مش بايدينا اصل انتي عارفه ان يوسف دا مافيا . . . . وكل حاجه بيعوزها بياخدها مبيستاذنش . . . انا قولت انبهك بس  .. . . انا مش مسؤله علي النتائج حتي علشان خاطر لين . . . ولا انت ايه رايك يابشمهندس  . . .. انهت عائشه كلامها بغمزه من عينيها وكانها تحسه علي ال قوف بجانبها ليبتسم عمر قائلا : طبعا . . .انا من رايي انكم تنفذوا طلاباته لان اللي زي دول مبيرحموش  ..  .. واحنا مش قدهم . .. . نظرت اليهم ليلي بضيق ثم استدارت تفكر فيما قد يحدث لتض*ب عائشه كفها في كف عمر بسعاده فيضحك عمر علي طفولتها لل يعرف كيف ستتزوج نلك الصغيره ويوسف يبدوا انه لديه خبره واسعه في السيدات . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . .  . . . . . . . . . . . في منزل فريده دخل ادم الي منزله وخلفت دخل يوسف الذي تنحنح قبل ان يدهل لينظر اليه ادم بابتسامه واسعه فاخيه يراعي حرمه بيته . . . . . كان الجميع يجلس بالقرب من فريده الا الشباب فقد صعد كل منهم الي شقته لتبقي حور وزوجها الذي رحب بيوسف كثيرا . . . . محمد بابتسامه : بس انت كنت بتشتغل ايه في امريكا يايوسف .. . . يوسف بابتسامه : كنت مافيا . . . .بس شديده شويه . .  .بس تقدر تقول اني كنت مافيا خير  .. . . لاني كنت بقف مع المظلوم ضد الظالم كنت بقضي علي الفساد علي قد مقدر .. .. . ابتسم ادم فقد سبق وكان مثله في يوم من الايام . . . . ظل الحديث دائرا بينهم الي ان خرجت حور من الغرفه وهيا تحمل هنا بضيق شديد لتقزفها عليه قائله: خد ياخويا شوف بنتك اصلي خلاص جبت اخري منك انتي وعيالك . . . . لامؤاخذه ياعمو . . . اصلي زهقت منهم كلهم . . . . . يوسف بضحكه عاليه ^ ^  ولا يهمك ياروح عمو خدي راحتك . . . .. نهض محمد من مكانه بسرعه قائلا : اهدي كدا ياعمو . . . .اهدا ياحبيبي . . . علشان منزعلش سوا.  . . . .احنا لسه عارفينك يعني متتوقعش مني اني اوافق انك تقول لمراتي ياروحي من اول يوم ليك هنا امال شويه كنان هتعمل ايه هتاخدها بالاحضان ولا ايه . . . . يوسف بضحكه : ياعم بالراحه علي نفسك هو علشان شويه مرات حلوه شويتين هتق*فنا انت مشفتش انا خاطف ايه وجايبها من امريكا لحد هنا . . . .. ولا افضل برضوا انا قررت اني اخلي عائشه تلبس نقاب زي فريده مراتك . . . .اصلي حبيت انها مختفيه عن اي راجل غريب . . . ابتسم ادم عندما تذكر انه ام يراها احد منذ تزوجها ليتحدث قائلا : اجمل حاجه النقاب . . . .بيزين الست بيخليها غاليه مش مجرد سلعه لتتعرض علي كل من هب ودب . . . . . ليوما له يوسف فتتحدث حور قائله وهيا تلكز محمد بيدها : الا ماقولتلي اب.ا اتنقبي ياحور .. . . ولا انتي عايزني ابقي سلعه ياسي محمد . .. . نظر اليها محمد بغيظ شديد ليضع كف يده علي وجهها ثم يدفعها الي الوراء لتنظر اليه فيردف قائلا : ست نكديه مش عندها غير النكد . . . لينظر الي ادم قائلا : مش عارف تخلف اتنين علي الاقل الواحد يعرف ينقي مش تبقي اجباري كدا . . نظرت اليه حور لتتحدث قائله بدهشه : . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . وبكدا البارت خلص انتظروني في فصل جديد دمتم في امان الله بحبكم يااحلي فانز وياريت متنسوش المتابعه ?مواه??
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD