الفصل الثامن

1043 Words
وقفت ورد بجانب ليلي وابتشمت بخبث شديد ثم امسكت الحقيبه التي بيدها لتخرج منها عقرب كانت احضرته عندما خرجت من البيت من مكان تعرفه جيدا لتضعه علي ملابسها بحزر شديد ثم تستدير وتذهب الي الداخل . . . . غير منتبهه الي الكاميرات التي تصورها . . . . . . . كانت ليلي نائمه بعمق شديد فلفحات الهواء الطلق كانت قد لفحت وجهها لتذهب في دوامه كبيره وتنام بعمق شديد الي ان استطاع هذا ال*قرب التواري داخل ملابسها ليجد مكان يختبا به بين طيات ملابسها . . . . . عاد عمر الي الفيلا لتلفت انتباهه وجود احد في الحديقه فيتقدم ليرا من هناك واذا به يجدها هيا تنام وشعرها متناثر علي وجهها ليجعلها كاالملاك ابعد عمر شعرها عن وجهها لتظهر له ملامحها الساكنه **كون الليل الذي يخيم حولهم ليبتسم بسعاده مقررا حملها الي غرفتها . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . حمل عمر ليلي لتتململ بين يديه وتنزل بسرعه ليحتضن عمر خصرها بحميميه ويهم ان يقبلها ليصرخ بقوه مبتعدا عنها . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . كان عمر ينفض يديه بقوه فقد شعر بوخزه شديد في يده . . . . . . .اجتمع الحراس بسرعه ليصرخ بهم ليلي بكل صوتها قائله وهيا تحتضن عمر بين يديها بكل قوتها : اسعااااف . . . اطلبوا اسعاب بسرعه . . . . .هيموت . . . . عمر . . . عمر ياحبيبي فوق . . متغمضش عينك .. . . حبيبي متغمضش عينيك. . . . علشان خاطري . . . . .وحياتي عندك ياعمر متغمضش عينك . . . . مطلبتش الاسعاف لييييييييه . . . . . . . . . . . . . . . . . . وصل الاسعاف بسرعه ليحمله المسعفون ويذهبوا به الي المشفي بينما ليلي تركب بجانبه تمسك بيده تقبلها بين الحين والآخر ودموع عينيها تبلل كفه . . . . . . . . . . انا عمر فقد كان يفتح عينيه بين الحين والاخر وصورتها امامه يشوبها بين الضباب ليستسلم الي دوامه الاغماء . . . . . . . . . . . . . . . . . صرخت ليلي في المسعف ان يوفقه ليهداها ويخبر الاستقبال بتفاصيل حالته . وصل الاسعاف الي المشفي بسرعه ليجدوا جمع من الاطباء في انتظارهم . . . . .هرول الاطباء اليهم ليحملوه بسرعه الي الداخل . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . بينما ليلي تهرول بكل سرعتها الي الداخل لتصتدم في يوسف الذي كان يخرج من عائله ادم فيسقط ارضا ليندفع اليه الجميع واذا بهم يجدوا عائشه قد اقتربت من ليلي تحتضنها بغير تصديق ،بينما ليلي لا تستعب مايحدث هيل فقط تريد الاطمانان علي عمر . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . اخذت ليلي تستعب مايحدث لتنظر اليهم وتنفجر في البكاء فتحتضنها سلمي بسرعه في محاوله لتهداتها . . . . . . . . . . . . . . . نظر ادم اليها والي طريقه بكاءها الهستيريه ليقترب من ادم قائلا : خد البنات ومامتك وروحوا وانت يامحمد خلي بالك منهم كلهم احنا هنشوف فيه ايه . . . . . . . . . . . اوماو له وذهبوا ليستدير ادم الي اوس قائلا: تعالي خلينا نشوف ايه اللي حصل . . . . . شكلها حاجه كبيره . . . . . . .تعالي . . اوما له اوس ليتقدم ادم وخلفه اوس ليقتربوا من ليلي التي تبكي بجنون لتحدث قائله وهيا تشير الي الداخل : عمر . . . .. عمر . . . عمر بيموت . . .عمر بيموت ياعائشه . . . مش عارفه ايه اللي حصل فيه حاجه قرصته وانا مش عارفه ايه اللي حصل . . . . . . . . نظر اليها ادم ويوسف ليتحركوا لداخل المشفي . . . . . ارادوا ان يعرفوا ماالذي حدث بينما اوس وقف بجانهم حتي لا يقتر ب منهم احد . . . . . . وصل ادم الي غرفه العمليات ليجدوا طبيب قد خرج من الغرفه ليخلع الماسك والقفازات فيتحدث ادم قائلا : لو سمحت يادكتور المريض اللي جوه اي اللي حصله . . . . . .. . . . . . . . الطبيب بعمليه : والله حضرتك هو لذغته عقرب وسمه كان شديد ودلوقتي احنا بنعمل كل اللي نقدر عليه علشان منخليش السم يوصل لمناطق حساسه في الحسم والله المستعان . . . . .وان شاء الله كل حاجه هتبقي كويسه متقلقش ابدا . . . . . . . . . اوكا له ادم ليستدير ليوسف الذي كان يستمع الي كل شى فيتحدث قائلا : طيب هنعمل ايه دلوقتي يادم . . . . رايك نستني هنا مع اخت عائشه ولا ايه . . . . . اقولك لو انت عايز تروح لمراتك روح وانا هفضل هنا معاهم . . . . . . . . . . . . . . . . ابتسم ادم قائلا : لا والله دا علي اساس انك اجدع مني ولا ايه . . . . . . يالا خلينا نروح نشوفهم بعدين مشوف هنعمل ايه في سي عمر اللي خاطف ليلي دا . . .هو كل الرحاله زينا ولا ايه كل من حب واحده يخ*فها والله حالتنا بقت حاله صعبه قوي . . . . . . .دا احنا كدا خمنشر الفساد في الارض والله ياجدع . . . . . . . . . . . . ضحك يوسف بكل صوته ليتحدث قائلا : صح والله انا برضوا شايف كدا . . . . .انا اول لما شوفت عائشه قالتلي انت اعمي كبيت عليها كبايه القهوه كلها وعرفت انها حاجزه علي مصر قولت فرصه نروح نشوف الغايب واهو اتجوزها غصب عنها .. . . .واللي يحصل يحصل . . ضحك ادم قائلا : امال لو عرفت انا اتجوزت فريده ازاي . . . .هتقول ايه . . . . يوسف بضحك : اتجوزتها ازاي ياعم قول . . . . . والله شكلك اتجوزتها بمصيبه . . . . شكلك بيقول كدا بس لو كدا وبقي عندك العيله الحلوه دي فتبقي احلي مصيبه . . . . . . . وبكاد البارت خلص دمتم سالمين
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD