البارت الاول من جزء التاني تحت تاثير الحب

1673 Words
يقولون ان السحر سيء ولكن ليس كل سحر يكون سيء هنالك سحر من نوع اخر وهو الذي يؤثر القلوب ويجعلها تحت تاثير الحب تحت تاثير الحب الجزء الثاني من سحر أوقع الامبراطور ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ??? ? ? ? ?? ? ? ? الجزء الثاني من روايه سحر الحب اوقع الامبراطور طبعا كلنا عارفين ياسمين فهد ادم وندى اسر ورنا ابطال الجزء الاول واللي هنبدا معهم الجزء الثاني حوالي 10 حلقات وبعد كده هيكون في ابطال جدد وهم ابطال الجزء الثاني ?. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ايهاب فهد الحديدي اما نقول فهد الحديدي كله هيفتكر الامبراطور الاعمال بس هو مش زي ابوه ابدا هو بيحب شغله عندي 30 سنه بارد في تعاملاته ما لهوش الختلط مع الناس وطبعا كظابط مخابرات انتم متخيلين شكل وحجم جسمه بس مع كده قلب البارد دقه ومستني ان اللي بيحبها ترجعله فيا ترى هي مين هتعرفوها في الروايه  ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? يارا فهد الحديدي بنت كده عسل زي امها بتحب الهزار فيها الشبه من امها كثير بعيونها الخضراء وشعرها الاصفر وبشرتها القمحاويه عندها 25 سنه بتشتغل في مجموعه الشركات الحديدي  ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ليث ادم الحديدي بيشتغل ظابط في المخابرات مع إيهاب بس هو ع** تماما عيش حياتي بالطول والعرض وكل ليله مع واحده شكل مش معترف بالحب او بالاصح مش بعترف ان عنده قلب اصلا عشان يحب و مسميني الدنجوان  ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ?? ? ?  ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ???? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ساره اسر الجارحي دكتوره عندها 26 سنه عمرها ما دخلت قصه حب قبل كده ولا صاحبه الشاب مخليه كل حاجه لحبها اللي هيبقى في الحلال  ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? صقر اسر الجارحى بيدير شركات الجارحي شخصيه قويه شديد في تعامله ما عندوش في قاموس كلمه لا بارد وهو الصداق الثالث لايهاب وليث كان ضابط في المخابرات بس سابها لسبب مجهول واتجه لاعمال شركه والده  ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? روشني المحمدي بنت من عيله متوسطه عايشه في اسره مكونه من اب زوجته اب واختها الصغيره عندها25 سنه شعرها اصفر وعيونها مايله للاخضر طيبه جدا ومسلمي بس وراء تعمل ابوها معها في حاجه ومثرها تعرفها  ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ???? ? ? ? ? ? ?. ? ? ?? ? ? ? ? ? دي الشخصيات لحد دلوقتي اكيد في شخصيات ثانيه كثير هتعرفوها مع الاحداث الروايه اتمنى تتبعوني ويارب الروايه تعجبكم. تحت تاثير الحب سحرالحب أوقع الامبراطور ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? فتحت عيونها الخضراء على ضوء الشمس الذي دخل من النافذه الغرفه لتشعر بالدفء كبير يحيطها تبتسم بسعاده ها هي قد مره 15سنه على زواجها من من عشقت وهي تعيش سعاده لم تكن تتخيلها ابدا لتمد يده لتلامس لحيته الخفيفه والتي مازاد الا جاذبيه علي جاذبيته ياسمين بعشق انا بحبك قوي يا فهد و نفسي نفضل مع بعض على طول لتشهق بخضه فجاه عندما وقعت على السرير بفعل قبضته واصبح هو فوقها فهد بعيون تفيده عشقا ومن قالك بقى انه هسمحلك انك تبعدي عني انتي روحي ولو بعدت عني ده معناها موتى ياسمين وهي تضع يدها على فمها تمنعه من استكمال كلامه بعد الشر عليك انا اللي ما اقدرش اعيش من غيرك ابدا لترفع يدها وطوق بها عنقه وهي تبتسم بسعاده كبير على زوجها وحبيبها انفتح الباب بقوه لا تظهر هذه الفتاه الصغيره الحجم التي كانت تمسك في يدها د ب يشدها خلفها وهي تدعك بيدها الاخرى عيناها الخضروات التي تشبه والدتها كثيرا وهي تقول ماما انا خايفه ممكن انام معك ياسمين بسعاده وحنان على ابنتها الصغيره يارا وهي تقول لها تعالى يا قلب ماما وتركض اليها الصغيره لتنام بينهم وهم يحتضنها ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ???? ? ? ? ? ? ? ? ? ??????? في الاسفل على طاوله السفره بعد ان مره ساعات الصباح ياتي وقت الافطار ويجلس الجميع على طاوله السفره كان فهد يجلس على رس الطاوله وبجانبه ياسمين فهو اصبح كبير العائله بعد ان توفي جده ومن الجانب الاخر تجلس والدته وبجانبها والدت ياسمين وبجانب ياسمين كانت تجري ندى وبجانبها ادم ومن بعدها كانو يجلسون الاطفال ليث ونورهان اولاد ادم ويارا بنت فهد ينتبه على عدم وجود ابنه الكبير فهد بستغراب امال ايهاب فين ياسمين وهي تنظر اله اكيد عند رنو فهد وايه اللي وداه على الصبح كده ياسمين لا ما هي رنا جاءت هي واسر بليل وانت نمت ودلوقتي هم في الجناح بتاعهم وانت طبعا عارف اللي رنو جاءت معهم فهد ?انا مش عارف الولد ده تطلع ل مين ياسمين وهي تنظر له برافعه حاجب ? طالع لمين ازاي يا استاذ خلينا ساكتين احسن قالت هذا الكلام بهمس فهد فهو اكتر من متملك في حبه وهو كان لا يريد ان يقترب منها اي احد حتى لو كانت والدتها والان ابنه الكبير يفعل نفس الشيء مع رانو وهو من يهتم بها في كل شيء حتى صغر تفاصيل في حياتها هو من يهتم حتي يوم تذهبه الى روضه الاطفال فهو قد تدهب معها في اول يوم لها في الروضه حتى انه ابتعد عنها اي طفل يقترب منها حتى لو كانت الطفله ذات الاربع اعوم فهو هذا الطفل صاحب 10 اعوم بعد ذلك نزل اسر ورنا ومعهم صقر وساره ابنهم وبنتهم اسر ? مش معقول كده يا فهد انا البنت مش عارفه اتلم عليها ابنك شوف في حل فهد ببرود? تجوزهم وارتاح يا اسر اسر? انت فعلا بتهزر يا فهد انا بنت من ساعه ما اتولدت وابنك لازق فيها حتى الحضن محروم منه الولد كانها مراته لو احد اقرب منها بيطلع من اي حته زي العفريت? فهد وهو يقهقه على ابنه وافعاله فجاء دخلت رنو كان يمسكها ايهاب من يدها الصغيرتين ويدخل بها الى غرفه الطعام داخل اسر بغضب? شوف الولد ماسك ايديها فهد ايهاب خليل رنو تقعد جنب ابوها وتعال هنا اسر بفرح?? ايوه ايوه تعالى يا حبيبه بابا في حضني امسكها ايهاب من يدها بقوه وارجعها بجانبه بعد ان كادت ان تركض لوالدها ليقول بحده لازم حضن انا امراتي ما تروحش لحضن حد ابدا اسر بغضب?? مرات مين يا ولد انت تجوزت بنت من ورايا عندها اربع سنين ايهاب ما هو ده اللي هيحصل يا جوز عمتك في المستقبل هتكون هي مرات المستقبليه تكلم وهو ياخذها يقترب من احد الكراسي بعيده عن اسر والتي كانت في الجهه الاخرى من السفر ويحملها للتجلس على الكرسي بسبب قصره قامتها ولهذه لم تستطع هي لذلك حملها وجعلها تجلس ثم جلس هو في الكرسي الذي بجانبها و يبدا بالطعام واطعامها ايضا غير ولم ينظر لهذا الذي كان يموت من غضب من هذا الطفل اللعين الذي سيطر كلنا على طفله البريئه الصغيره اسر وهو يخرج من جيبه قطعه شيكولاته ويقول حبيبه بابا تعالى يا قطه خدي شوكولاته رنو ببراءه وهي ترمش بعيونها زرقاء وتضع يدها على خدودها المحمر التي تدعوك لتهامها فهي طفله في قمه البراءه لتقول بذكاء يكاد يكون كبير على طفله اثهاب قالي ما اخدثس حاجه من حد يا بابا هو قالي اي حاجه انا عايزاهم هو يجيبها أنهت كلامها وهي تنظر لايهاب وكانه ينظر لها بفخر لتقول ببراءه ثح يا اثهاب ايهاب اببتسام وهو يمسح على شعرها اصفر الجميل صح يا عيون ايهاب لحظه وحده اتنين وقد نهض اسر من على السفره ليحمل رنو بين يديه وهو يقول ??باقولك ايه انا بنتي ما حدش بخذها مني عارف انا مش جوزها ولا لك ولا لغيرك بنتي هتفضل جنبي واسمع يا فهد ابنك لو قرب منها ثاني هيتعلق على باب. القصر انهي كلامه وهو يجلس علي السفره ويضع ابنته علي رجله وهو يملس على شعرها الجميل كاد ان ينهض ايهام ليخذها من بين يديه ولكن نظرات فهد جعلتها يجلس وهو يمسك اعصابه بقوه مره لحظات الطعام كانها ساعات على هذا الطفل الذي يريد ان يحمل صغيرته بين يديه ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? رايكم في الشخصيات اسر فهد ياسمين ايهاب ورنو دي كانت البدايه اشوفكم بكره في بارت جديد من تحت تاثير الحب
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD