البارت الثالث من جزء التاني من تحت تاثير الحب

2150 Words
عايش وملك الكون قالوا عليه مجنون نفسه في يوم يرتاح ليه تدبحوا بظنون. . ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ?. ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ?. ? . . داخل شركات من اكبر شركات في مصر والذي يعتليها اسم عائله الحديدي التي كبرت مع مرور السنين لتصبح مجموعه من اكبر الشركات في العالم دخل بغرور المعتاد وبروده لما لا فهو ايهاب فهد الحديدي وحش المخابرات وسيم لدرجه كبيره يتهافت عليه النساء ولكنه لا يبالي الا بمن ملكت قلبه وينتظرها دخل الشركه يصعد الى الطابق الذي فيه مكتبه لتقف السكرتيره بخوف وصدمه فهو لا ياتي كثيرا الى الشركه لتقول بتوتر صباح الخير يا ايهاب بيه ليشى لها ان تبعه ويدخل الى المكتب ببرود لتدخل هي وراءه وهي تبتلع ريقها بالخوف من هذا الوحش دخل وتبدا اخباره بمواعيده يومي عندنا اجتماع النهارده في شركه...... وفي ملفات محتاجين توقيعه ايهاب .. تمام سيب الملفات على المكتب وروحي اعملي لي قهوه اه وكمان اعمل اعلان في الجرنان محتاجين سكرتيره ثم رافع يده بورقه ليعطيها لها ودي مواصفات مش عايز غير كده تماما السكرتيره بخوف ... تمام ثم خرجت وهي تنظر للورقه وتفتح عيونها بصدمه وتقول... طب انا اجيبها منين دي ده عايز رجل مش سكرتيره اوف بقى يا رب صبرني ثم ذهبت لتجلب القهوه ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ?. ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ?. ? : : في مكان ثاني بعيد كل البعد عن مكان بطلنا فتحت فتحت عيونها علي اشعه الشمس وهي تنهض تبدا روتينها اليومي فتحت باب البلكونه لتدخل الشمس في كل مكان في غرفتها الصغيره وتظهر ملامح بطلاتن الجميله بملامحها الصغيره وعيونها الزرقاء وشعرها الاصفر و جسدها الرشيق الصغير من يراها يقسم انها فتاه السادس عشر لا في الخامسه والعشرون خرجت من الغرفه لتجد زوجته ابيها جلس على السفره استمع لحد المسلسلات بتركيز شديد ثم تنظر لها بغضب وهي تقول.... لسه صح يا هانم الظهر هيدن وحضرتك ما عملتش حاجه لحد دلوقتي ابوك ما يجي اقول له ايه الهانم لسه مامتش من النوم ولا عملتك حاجه خالص تاكلها روشني بغضب منها ... طيب اعمل ايه دلوقتي وانا طول الليل مدياني حاجات اعملها وروقها في البيت ما خلصتش الا في وقت متاخر زوجه ابيها... وكمان بترد على ام ابوك هيجي هيشوف حل فيك انت بقيتي ل**نك طويل قوي تركتها روشني بغضب وهي تعرف ماذا سيحدث تخبر ابيها وتحكي قصه من خيالها واحداث لم تحصل لياتي بعد ذلك ابيها ويوبخها وفي بعض الاحيان يمد يده عليها ينتهي بها الحال وهي تبكي في غرفتها وحيده لا احد يواسيها كذا هي حياتها لتدخل الى المطبخ وتبدا في اعداد الطعام لتنزل دمعه من عيونها بحزن على حالها همسحها سريعا وتكمل ما بدات وهي عزم على ان تذهب لخالتها اليوم لتنقذها من هذا الجحيم نعم سوف تبدا حياه بعيد عنهم لن تظل في هذا الجحيم الى الابد. : ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ?. ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ?. ? : دخلت بغضب كبير يكاد يحرق الابيض واليابس وهي تندفع داخل المكتب بغضب شديد يارا ... يعني ايه يا استاذ صقر انك تلغي قرار انا اخذته مين اللي اداك الحق ده قالت هذا الكلام وهي ترمي بعض الملفات امام على المكتب ظل على برود حتى انه لم يرفع عيونه وهو يجلس على المكتب ويقول ببرود ... والله على حد علمي الشركه مقسومه نصين نص لخالي فهد والنص الثاني لامي وانا اللي بديره يعني انا مش موظف هنا ولا احد عادي عشان ما رلغيش قرار مش عاجبني يارا وهي تكاد تقسم انها على وشك قتله كتلت البرود الجلس امامها وهي تقول بغلظ..... وياتري بقي قرار مش عاجبه سعادتك في ايه يا استاذ الصفقة كانت مهمه لشركه وانت ضيعتها ده بغبائك صقر بسخريه ..... غبائي انا برده اللي كان هيضيعنا بعدين الصفقه دي كانت هتضيعلنا ملايين على المدى البعيد يا استاذه يارا دي شركه كبيره و واحنا بنشتغل بملايين مش محتاجين عيال صغيرين يجو يلعبوا معنا في الشركه يارا بغضب وهي تشير على نفسها .... بقى انا عيال صغيرين ياصقر ماشي انا هاوريك يا انا يا انت في الشركه دي ثم تركته وخرجت تاركه جبل الجليد يجلس على المكتب مكانه لم يتزحزح ولو خطوه واحده ولكنه تغيرت ملامحها الى ابتسامه خبيثه تعلن عن بدايه جديده ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ?. ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ?. ? : : نرجع لمكتب ايهاب ثاني الذي كان يجلس عليه ويمسك بعد الاوراق الذي يوقع ليدخل مثل العاصفه من دون حتى ان يطرق الباب رفع ايهاب عيونه من الورق وهو يقول بغضب .... انت يا حمار انت داخل زريبه مش فيه باب بيخبطوا عليه ولا هي وكاله من غير بواب ليث بمرح ... كده يا ايهاب لا انا زعلت بقى انا سبت اللي ورايا كله قلت ما فيش ايهاب حبيبي وروح قلبي اجي اقعد معه ايهاب برفع حاجب ...... يا سلام ليث وهو يجلس .... باللي قلي يا ايهاب المزه اللي قاعده بره دي سكرترت ابوك ده انت ابوك عليه زوق انما ايه البنت مزه مزه ما فيش كلام ايهاب بغضب..... الضبط يا ليث بدل ما اضبطه ايه جاي تشقط الشركه كمان ليث...... خلاص يا عم انا غلطان انا جئت عندكم واحد عامل زي لوح الثلج والثاني مورهوش الا الشغل صقر. وهو يدخل ويقول لايهاب ..... هو جالك ايهاب..... هو وراها الا احن يا حبيبي يا ليث روح شوف وراك ايه انا مش عارف انت دخلت مخابرات ازاي عديت ازاي بعمايلك السوداء دي ليث... طب بصي بقى عشان انا زهقت من قعدتكم الناشفه دي انتو هتيجي بالليل معي هنسهر واللي هيقول لا قطع كلامه وهو يجد صقر وايهاب ينظرون له برفع حاجب وغضب كبير من ان يكمل ليقول... اللي هيقول لا ميجيش يا معلمين هو انا اقدر اعمل لكم حاجه ثم نهض ليخرج من الغرفه ومثلما دخل ليفجرو الاثنين بتضحك على هذا المجنون صديقهم الثالث ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ?. ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ?. ? : : عد والدها من من العمل متعب ليدخل الى غرفته ليغير ملابسه وخلفه زوجه ابيها التي دخلت لتخبره بتمثيلياتها مثل كل يوم لتستغل روشني الفرصه وتاخذ ما تحتاجه من ملابسها في حقيبه صغيره و تخرج من غرفتها وهي تاثيره على تلطيف اصابعها الى ان وصلت لباب الشقه لتفتحه وتخرج وتنزل السلالم ومنها الى الشارع تعبر الطريق وهي سعيد انها سوف تذهب لخالتها والتخلص من هذا الجحيم بعد مده طويله اخذتها روشني في المواصلات لتصل لخالتها فيهي كانت في محافظه اخرى لتصل بسلام وهي واقفه امام الباب لتفتح خالتها الباب بعد ان رنت الجرس روشني قالتها بحنان وفرحه روشني حبيبتي وحشتيني قالت هذا الكلام وهي تحتضنها روشني بفرح وانت كمان وحشتيني قوي يا خالتي كان نفسي اجي لك من زمان واخلص من اللي انا فيه خالتي روشني وهي تخرجها من احضانها .. مالك يا روشني ايه اللي حصل ليكون امرت ابوك وابوك هاعملهلك حاجه ثاني روشني .... هم بيبطلوا انا تعبت قوي يا خالتي عشان كده هربت من البيت وجيت على هنا خالتي روشني...... طب تعالي خشي لتاخذها الى داخل المنزل وتغلق الباب دخلت روشني مع خالتها غرفه المعيشه لتحكي حياتها وماعشته مع زوجه ابيها وابيها الذي لا يستمع لا لزوجته خالتها بحزن احتضنتها بعد مده فتح الباب ودخلت جنه بنت خالتها جنه بفرح انا جيت يا ماما فرحت عندما وجدت روشنى جنه..... روشني حبيبتي وحشتيني انت جئت امتى روشني... لسه جايه من شويه وانت كمان وحشتيني قوي يا جنه جنه بمرح ...... وحشتيني يا جنه بس ده احنا عندنا كلام كثير قوي عايزين نقوله تعالي معي الاوضه بتاعتي قالت هذا الكلام وهي تمسكها من يدها لتقف روشني من على الكرسي ولكنا وقفهم صوت خالتها وهي تقول ........رايح فين انت وهي الاكل على النار يلا عشان تاكل و وبعدين روح ومطرخ مطروح جنه بمرح........ حبيبتي يا ماما انت تامر يا جميل سعاد..... بس يا بكاشه يلا على المطبخ قدامه عشان تحط الاطباق على السفره وتجهزي معي الاكل جنه......... هي من اولها كده طب انا مش هاكل قالت هذا الكلام ومشت لتدخل الى الغرفه ولكن امسكها والدتها من ملابسها من الخلف من قفاها? يعني وهي تقول..... مش هتاكلي ايه يا بنت يلا يا **يفه قدامه على المطبخ جنه بمرح...... اه يا حبيبتي ما انا باقول برده كده انا رايحه المطبخ وانا قلت غير كده قالت هذا الكلام وهي تدخل الى المطبخ لتبتسم روشني على خالتها وابنتها وهم دائما على هذا الوضع يتناقرون بعد مده كانوا يجلسون على السفره وياكلون جنه ببتسامه....... الاكل جميل قوي يا ماما تسلم يدي سعاد بحنان...... حبيبتي روشني....... لا بجد يا خالتي الاكل جميل قوي جنه...... طب انت هتعملي ايه دلوقتي يا روشني روشني....... انت عارفه انا بافكر ادور على شغل بس اكيد مش هتلاقي شغل بيوم وليله كده لازم ادور في الاول جنه ببتسامه........ ايو اللي يلقيك شغل في دقيقه والثانيه تعملي ايه بقى روشني باستغراب....... . ازاي جنه ....... بصي يا ستي انا باشتغل في شركه والمدير بتاعي علي برود اعوذ بالله بس احييييه بقى موز سعاد وهي بتض*ب جنه على قفاها.... اتلم يا بنت جنه وهي تضع يدها على رقبتها بالم.... ااااه يا ماما وجعتني انا بفاهمها بس ثم اكملت المهم المدير المز يقصد المدير تطلب مني ان اعمل اعلان على السكرتيره الجديده انت ممكن تكون السكرتيره دي انت معك مؤهلات حلوه ممكن تقبلي روشني بفرحه........ بجد انا مش عارفه اقولك ايه يا جنه اه الحمد لله اني خلصت تعليمي قبل ماما ما تتوفى وقبل ما بابا يتجوز كانت هي دائما اللي بتديني فلوس عشان اجيب الكتب و ادفع المصاريف وبعد ما هي توفت بابا تغير قوي و تجوز واللي متجوز خليت تتغير اكثر واكثر نزلت من عيونها دمعه لتمسحه وتتسم وتقول....... المهم هنروح امتى جنه وهي تمسك يد ابنت خالتها وتقول....... بكره ان شاء الله ان شاء الله خير ما تزعليش نفسك ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ?. ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ?. ? استتتتتتتتوووووووب اشوفكم بكره في بارت جديد من روايه تحت تاثير الحب ان شاء الله كل يوم بارت هنخلاص زي روايه صغيره على الحب بتمنى تقولوا رايكم على روايه لو عجبكم وشكرا ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ?. ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. ? ? ? ? ? ?. ?
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD