باقي الرواية

3373 Words
اتصل وهدان بغيث ليخبره ان يقوم بتجهيز كل شىء قد اتفقا به سابقا وان يكون هو باستقباله بنفسه فاليوم ستنير السرايا مره اخرى برجوع النقيب نيره مراد وهدان فلاش باك بعد ان نجحت عملية نيره طلب وهدان من غيث ان يجهز حفله كبيره لاستقبال نيره لعودتها سالمه وان تذبح العقول ويتم توزيعها على الفقراء واليتامى والمساكين فى كل انحاء المنيا وطبع كروت الى كبار البلد وعزمهم على تلك الاحتفال وعزم المحافط ومدير الامن وجميع ضباط محافظة المنيا بعد ان انتهت نيره بتبديل ملابسها دخلت اليها كل من سما وتقوى واخبرتهم برغبتها فى الذهاب الى سنتر التجميل سما :هى دى مشكله تقوى :احنا ماعندناش بنته يروحوا الاماكن المشبوهه ديت نيره:يعنى ايه يعنى هاخلينى غفر اكده سما :واحنا موجودين بردوك نيره :يعنى ايه مش فاهمه تقوى :يعنى بدل ما هنروحلهم هايجونا ياستى قامت تقوى بالاتصال على ريحاب وان تاتى لها فى السرايا بعد ساعتين من الان فوافقت ريحاب على ذلك وبمجرد ان انهت سما اتصالها دخلا ياسين وفارس وحملوا الحقائب استعدادا للذهاب الى السرايا وعلى بعد مسافه كبيره من السرايا تفاجات نيره باليفط المعلقه فى النجوع التى تسبق نجع الكفراوى مهنين بنجاتها ودعوا لها بصحه والعافيه نيره :ايه ده كله ياجدى وهدان :هو انتى لسه شوفتى حاجه نيره :يعنى ايه ياجدى ولكن قطع حوارها رنة فونها التى تكشف على اتصال جديد فنظرت فى شاشة الهاتف فوجدت المتصل فرانسيس فرانسيس :ضابط شرطه فى الانتربول فرنسى الجنسيه ذو اصول جزائريه طويل القامه عريض المنكبين قوى الملاحظه ذو عيون حاده كالصقر سوداء اللون يبلغ من العمر 27عاما بعد ان قامت نيره بالضغط على ذر الايجاب جاءها صوت فرانسيس القلق عليها بعد ان علم ماحدث لها ولكنها اخبرته بانها بصحه جيده وبعد ان ا طمان فرانسيس عليها ابلغها فرانسيس : عندى ليكى اخبار مش هاتصدقى لما تسمعيها نيره :قول يافرانسيس ده انت كده تبقى حبيبى فرانسيس :اللى انتى كنتى متوقعاه حصل و ومعتز الصياد هيتم صفقةخدرات واسلحه خلال الفتره الجايه تقريبا بعد شهرين نيره:طيب يافرانسيس انا مضطره اقفل دلوقتى ياسين ونيران الغيره بداخله :مين حبيبك ده ان شاءالله نيره وقد علمت انها اخطات : اسفه والله ياياسين مش قصدى مافيش غيرك اللى فى القلب وهدان :ربنا يحفظكم يارب ياسين :بس بردوه ده مين نيره:ياسين شغل معلش مش هاقدر اقول شىء ياسين :خلاص يانارو انا واثق فيكى تفاجات نيره بهذه الاحتفالات التى تقام وعندما وقفت السياره امام السرايا استغربت من جلب عمها عمها احد البهائم وذبحها تحت ارجلها وكذلك فعل جدها تم اطلق عيارين من مسدسه فرحا بعودتها سالمه الى السرايا ويعدها تلت اصوات الاعيره الناريه ولكنها توقفت بعد مده نظرا لاعتراض نيره على تلك الضجه وبمجرد دخولها السرايا انتبهت لوجود بعض العاملات الجداد فنادت على نعمات وسالتها نيره :دول شغالين جداد هنا نعمات :ايوه ياهانم نيره :دول من البلد ولا اغراب نعمات :اغراب ياهانم نيره :طب ابعتيهم ثلاث نسااء اعتلت الدهشه على سما وتقوى فلاول مره يرون نيره جاده فعلموا لماذا يهابها الجميع فى عملها ثلاث نساء :نعم ياهانم نيره :انتم منين واكشفوا وشوشكم ثلاث نساء: بعد ان كشفوا وجوههم احنا من الاسكندرانيه وجايين مع اجوازنا وكانوا يقولون ذلك وهم مرتبكين فعلمت نيره انهم يكذبون طلبت نيره بعض الاحبال وقامت بتكتيفيهم ووضعهم فى احدى الغرف المنعزله فى السرايا وامنتها ووضعت بعض الرجال لحراستها واعقبت ذلك بالاتصال على جدها وطلبت منه ان يرسل الثلاث رجال الغرباء وارسالهم مع شهاب وزياد ومروان ثم قامت بالاتصال على العميد حمدى وطلبت منه ان يرسل لها عده حملات وان يرسل لها العديد من عربات الترحيل مع الكلاب البوليسيه بعد انتهائها من مكالمتها مع حمدى اتى لها زياد ومروان وشهاب مع الرجال فامرتهم بربطهم وتم وضعهم مع فى غرفه اخرى وقامت بتامينها ايضا واعقبت على ذلك اخذت مروان وشهاب وزياد الى مكتب جدها نيره :والله عال مشغله معايا شوية عيال مش قد الشغل ماتشتغلوش وتقدموا استقالتكم وتسيبوه للى يستحقها شهاب :فى ايه يانيره نيره :فيه ان المحافظه هتعرض لهجوم ارهابى كبير ومنهم انا مستهدفه وانتم كمان يعنى كلنا مستهدفين غير حياة الابرياء شهاب هيروح يراقبلى المنشات الحيويه ومروان مداخل ومخارج البلد وزياد يمشطللى المنظقه كلها ومنهم بيته ومايسيبش حتى مكان مهجور وبمجرد تلقيهم الاوامر قد جاءت عده قوات وذهب كل واحد لمتابعة عمله اما نيره فمشطت السياره ووجدت بها العديد من القنابل وابطل مفعولها المهندس المختص بذلك وتم وضع المهتمين فى عربة الترحيل وتم ترحيلهم الى المديريه للتحقيق معهم وطلبت من اهلها عدم الخروج من المنزل وتركت قوه لحراستهم اما زياد فمشط منزله والمنطقه كلها فوجد العديد من القنابل وابطل مفعولها بالاضافه الى القبض على تاخر الم**رات الكبير مسعد النمر متلبسا لوجود م**رات بحوزته فتم احرازها وترحيله مع رجالته جميعا الى المديريه اما مروان فاستطاع.ان يتصدى لاحدى الهجوم الارهابيه على احد الاكمنه وتم القبض على الكثير منهم احياء وتم ترحيلهم ولكن مروان اصيب فى تلك الماموريه بطلق نارى فى كتفه اما شهاب فاستطاعان يكتشف ثلاث قنابل فى كنيسه مارجريت وتم ابطالها واكثر من الحراسه والاكمنه هناك اما نيره فاخذت حمله كبيره واتجهت الى الجبل وهاجمتهم من جميع الجهات ولم تترك لهم ثغره وكانت معركه قاتله استمرت لساعات طويله خاصه انها مع المطاريد والمسجلين خطر واكثرهم محكوم عليهم غيابى بالاعدام [٩/‏٩ ٣:٤٨ ص] ماجى ميجو: 5 ابنة عمى 2 انتهت مهمة تمشيط الجبل التى تولت نيره مهامها بنفسها وكالعاده اظهرت بسالتها وشجاعتها تم القبض على المطاريد والمسجلين الخطر بالطير والهاربين من تنفيذ احكام جنائيه تصل الى اعدام ولم يستطع اى منهم ان يفلت من نيره فاما يكون موضوع فى يده الكلايش او فاضت روحه الى بارئها فقد وضعن نيره خطه محكمه لتنفيذ ذلك وحاصرت الجبل من جميع الجهات وتمت المواجهه فى كافة الاتجاهات فى نفس الوقت ولم تترك لهم خرم ايره ليفلتوا منها وبعد انتهاء المهمه وترحيل المطاريد الى المديريه. ذهبت الى منزلها لتبدل ملابسها وجدت الجميع بانتظارها بعد ان تاجل الى الاحتفالات نظرا لاحوال الامنيه وعندما دخلت عليهم كان يظهر عليها الارهاق خاصة بعد المجهود التى بذلته مراد : بردوك يانيره مارتحتيش شوفى شكلك يابنتى ده يرضى ربنا نيره :كله هايعدى لما اجى علي نفسى احسن ما ابرياء يموتوا عن اذن ذكم ياجماعه وقبل ان تصعد الى غرفتها لتبدل ملابسها طلبت من نعمات تحضير الطعام لها على وجه السرعه لتاخذه معها وترحل بعد ان ابدلت ملابسها وهمت لتذهب الى عملها اوقفها ياسين وطلب منها ان تستريح ولو قليلا نيره :اسفه ياياسين مش هااقدر ارتاح وفى حد ممكن يموت فى اى لحظه ؟وتركته وذهبت ذهبت نيره الى سما واعطتها ظرف واوصتها بان تعطى الظرف الى ياسين و اهلها اذا حدث لها مكروه وفارقت الحياه وكان مضمونه كالتالى انى احمد الله انى قد مت وانا اؤدى واجبى واحمى المواطنين الابرياء من اى خطر فهذا واجبى فتذكروا دائما قول الله تعالى: (ولا تحسبن الذين قتلوا فى سبيل الله امواتا بل احياء ولكن لاتشعرون فارجو منى ان تسامحونى على تقصيرى معكم وان تدعو لى دائما فانا احبكم جميعا وارجو الايطيل زعلكم على فادعو لى دايما بالمغفره اما ياسين فانت زوجى وحبيبى الذى لم اعشق سواه فارجو منك الا يطول زعلك عليا وان تستمر فى حياتك وان تتزوج وتبنى اسره صغيره )كان هذا جزء من مضمون الرساله واثناء قيادة السياره متوجهه الى المديريه جاءها اتصال يبلغها بانه قد حدث هجوم ارهابى من مسلحين على احد دوريات المرور ولكن مروان وقوته تصدى له وتم القبض على المسلحين الناجين بعد استسلامهم وقتل منهم حوالى عشر مسلحين اما مروان فقد اصيب بطلقه ناريه فى ذراعه فاضطرا الى الذهاب الى المشفى لاخراج الرصاصه من كتفه وتم عمل اللازم له واتصلت نيره بياسين لتطمئن على مروان نيره :لو سمحت يا ياسين تطمنى على مروان ياسين :هو فى ايه ومروان ماله انا فى البيت عندكم نيره :حد جانبك الاول ياسين :لا ماحدش جنبى اتطمنى نيره :ياسين اتصاب فى ماموريه ونقلوه على المستشفى اللى انت شغال فيها ياسين :طب ماتقلقيش يانيره انا هااروح المشفى واطمنك. اما نيره بمجرد ذهابها الى المديريه ابلغها حمدى بان تجهز نفسها لانها ستكون من ضمن القوات التى ستهاجم الخليه الارهابيه عن طريق الجو باستخدام الطائره والنزول الى سطح البيت الذى يتخذونه مركزلها ويعاونها بعض القناصين وان محمد وزياد وشهاب معها فى الهجوم فذهبت الى المطار وقامت بركوب الطائره العسكريه لتصل الى وجهتها للقضاء على تلك الوكر الارهابى وبمجرد وصولها قدبدا الهجوم من قبل قوات محمد وزياد وشهاب للتمويه ونزلت نيره الى سطح المنزل بالاحبال وتلاها فرقة الضباط التى معها ثم القناصين ثم نزلت هبه الى الى اسفل المنزل عن طريق الاحبال ومعها قوتها ومنه الى المنزل بالداخل من خلال نافذة اخدى الغرف المفتوحه وهنا قد بدات المعركه الحقيقيه بالنسبه لنيره فبدات بالقتال واستطاعت القضاء على تكثر من عشرين ارهابى ولكن فى لحظه وجدت نفسها محاصره من خمس ارهابيين استطاعت التغلب عليهم جميعا ولكن تفاجات بشخص يضربها على راسها وهنا فقدت الوعى والشخص الذى ضربها تسطح بجانبها قتيلا نظرا لاصابته بعدة طلقات ناريه قد اودته قتيلا اما محمد وزياد وشهاب فقد اصيبوا جميعا بطلق نارى فىى كتفهم وتم نقلهم جميعا الى المشفى وعمل اللازم لهم وعندما علمت العائله ذهبوا جميعا الى الى المشفى بانتظارخروج الاطباء من غرفة العمليات وعندما سالوا على نيره فقد كانوا يطنون انها اصيبت بطلق نارى كالعاده ياسين :طمنى يادكتور نيره عامله ايه والاصابه فين المره دى الدكتور :ماتقلقش هى كويسه بس لازم تخليها تحت الرعايه والمتابعه عشان لو كان ارتجاح فى المخ نتيجة ضربها بالشومه ياسين :طب ممكن تطمنا على مروان وشهاب وزياد ومحمد الطبيب :كلهم كويسين واصابتهم كانت سطحيه وشويه هايتنقلواغرفه عاديه وتقدروا تشوفيهم وتركهم الطبيب ورحلوا سما : ياميلة بختك ياسما حبايبك كلاتهم فى المشفى جوزى واخوى واختى وهايمشوا وهايسيبونى لوحدى تقوى :وانا لوشهاب جرالوا حاجه هاموت بعديه ياميلة بختك ياتقوى كل البنته خيبتهم السبت والاحد وانايبتىماوردت على حد مديحه :يامرى ياضنايا لساتك شباب هتموت وتفوتنى لمين ده انت ضهرى اللى بتسند عليه سميحه :ياخيبة عيالى الاتنين هايتقهروا وهما فى عز شبابهم الصبر من عندك يارب ميار :ربنا يقومك يانيره يابنتى بسلامه هو مافيش غيرك اللى بيتصاب ده عين وصيباكى ياضنايا مى :الصبر من عندك يارب عيالى الاتنين فى المشفى كوثر :اوعى تسيبنا يازياد وتتخلى عنى انا وابنك اللى فى بطنى يسرا :هاتسيبنى لمين يامحمد مين اللى هياخد بالوا من منذذر والبيبى مهجه :ياعينى يا ابنى ده انت لسه مفرحتش بشبابك ولا شيلت ضناك فاطمه :استر يارب احفادى كلاتهم فى المشفى وهدان :خلصتوا ولوله اكتموا مش عايزه اسمع صوت منيكم واصل ولا اقولجكم قوموا انجروا صلوا وادعلهم بالشفاء وبعد ساعتان وجد جميع من فى المشفى فى حالة هرج ومرج وبعد فتره خرج الطبيب من غرفة نيره الطبيب :لاسف ياجماعه القلب توقف فجاءة و...... بارت جديد اهوت ولو بتحبونى ضيفوا اصحابكم للجروب وشجعونى عشان انزلكم روايات جديده اسيبكم بقى تستمتعوا بقراءة البارت [٩/‏٩ ٣:٤٨ ص] ماجى ميجو: 6 الطبيب:لاسف ياجماعه القلب اتوقف فجاه ويؤسفنى انى ابلغكم وفاة النقيب نيره البقاء لله يمجرد سماع الخير كان الجميع فى حالة صدمه فقد خارت قوى ياسين عندما سماع ماقاله الطبيب اما وهدان فلم يصدق الخبر واخذ يهزى ببعض الكلمات حتى سقط مغشيا عليه اما فاطمه فاخذت تنظر لابنها فى وجوم تنتظر منه ان يكدب تلك الكلمات التى سمعتها من فم الطبيب ولكنه لم يقل شىء فانهارت فى البكاء اما سما فلم تستطع الصمود فمجرد سماعها ماقاله الطبيب اختبات فى حضن مروان وانتحبت لفراق نيره اما مروان فقد ظهر الحزن جليا عليه وتمنى لو يسقط دمعة وحيده من عينه ليفرغ مايحتمل فى قلبه من احزان واوجاع على فقدان نيره فلم تكن يوما ابنة عمته فقط او اخته فى الرضاعه بل كانت ايضا رفيقة العمر فانهم لم يفترقون ابدا وكان يتشاركون افراحهم واحزانهم كانت بمثابة كل الحياه بالنسبه له اما تقوى فلم تصدق الخبر وجرت على نيره واخذت تهز نيره يمينا وشمالا وفى كل الاتجاهات حتى تستيقظ وتكدب ماقاله الطبيب ولكنها نيره لم تفعل ذلك فعنجدما فقدت الامل ان تستيقظ نيره وتكدب ماقاله الطبيب اخذت ت**ر ماتجده فىغرفة العمايه المركزه فاضطر ا الطبيب الى حقنها بحقنه مهدأه فساعدهم شهاب على التمكن من تقوى واعطائها تلك الحقنه التى جعلتها تسبح فى نوم عميق اما شهاب بالرغم من قصر المده التى تعرف فيها على نيره الا انه شعر بالحزن الشديد عندما سمع ماقاله الطبيب وانهار بداخله على فراق ابنة عمه وزميلته فى العمل ولكنه لم يبين ذلك الانهيار ليشدد على عضد عمه وابوه وجده وكل العائله واخذ يدعو لها بالرحمه والمغفره اما ميار ومى عندما سمعوا تلك الاخبار الذى قالها الطبيب انتباهم حالة جنون وصراخ واخذوا ينادون على نيره ولكن نيره لم ترد هنا تسرب القلق فى قلوبهم وصدقوا ماقاله الطبيب فاصابتهم حاله من الذهول والاندهاش ولم ينزفوا دمعه وحيده من اعينهم مما جعل مراد وسليم يقلقوا على مى وميار كثيرا اما فارس فجلس على ارضية المشفى وبكى فارس :سيبتينى لمين يانارو ده انا كنت بستمد القوه منك مين اللى هادلع عليها بعدك كنتى اختى وامى وكل حاجه ده انتى كنتى ماليه حياتى ومهما اشتغلتى عنى كنت بتهتمى بيا كانك ماوراكيش حاجه غيرى اكيد دا كدب وبتكدبوا عليا صح يابابا مراد :لاسف دى الحقيقه ولازم تنشف كده لان انا ووالدتك ماعتش لينا غيرك بعد ربنا ونيره ونيره ماتت الله يرحمها ماعتش لينا غيرك فاحتضن فارس اياه وبكى فى احضانه فشاركه مراد البكاء اما ياسين فلم يصدق ماقاله الطبيب ففحص نيره مره اخرى فوجد نبضها طبيعى فتيقن ان ماقاله الطبيب نتيجة تعطل جهاز نبضات القلب ولكن فجاه اشتغل الجهاز مره اخرى بعد ان اتى عامل الصيانه المختص بذلك واصلحه وعندما تاكد ياسين من شكوكه و ان نيره بخير وانضربات القلب بمعدلها الطبيعى وان جميع وظائفها الحيويه تعمل بشكل جيد اخذ يقبلها فى كل مكان يطوله فمه وخر ساجدا ليشكر ربه على نجاة حبيبته وانها مازالت على قيد الحياه واثناء تشابك يد نيره بياسين فى غرفة العنايه وجد ياسين نيره تفتح اعينها ففحصها وتاكد من افاقتها فاشرف بنفسه على وضعها فى غرفه عاديه وبمجرد ان خرج من العنايه ونظر لعائلته التى ظهر عليها الحزن جليا فى ملامحها ووتيرة صوتها ياسين :هى نيره لما تشفكم دلوقتى فى غرفتها هاتشوف الاشكال البائسه ديت الجميع :نيره ماتت ياياسين ربنا يصبرك ياسين :لامماتتش بعد الشر على نيره ماتقولوش كده فاهمين كل الحكايه جهاز ضربات القلب كان اتوقف والطبيب افتكرها ماتت وهنا ظهرت الفرحه والسعاده فى ملامحهم واطلقت النساء الزغاريد اما مى وميار فمجرد ان سمعوا ماقاله ياسين كانما عادت لهم الحياه مراخرى فلم يمهلوا احد فرصه ليتكلم وذهبوا الى نيره فى غرفة العنايه ولم يتمهلوا حتى تنقل لالى غرفه عاديه فذهبوا اليها واحتضنوها و هنا فاض الدمع من اعينهم بشكل غزير ولم يتركوا نيره لحظه حتى نقلت الى غرفه عاديه اما وهدان يعد ان علم بالحقيقه من فاطمه بعد ان تم افاقته اصر ان يذهب الى نيره الان وليس الغد ليطمئن عليها وبعد ان ذهب اليها جلس وهدان وفاطمه بجانبها واخذوا يهدهدوها ويحضناها ويملسا علىشعرها ياسين :انا كده اغير معلش دى ممتلكات خاصه الجميع :هههه ههههه وهدان: اسكت ياولا بلاش بكش لوكان جرى حاجه للغاليه كنت حصلتها فورا فاطمه :عندك حق ياحاج ده انا كان عجلى هايشط منى لما الطبيب الخرفان قال ان نيره بعد الشر ماتت ربنا يحرق دمه زى ماحرق دمنا البعيد ياسين :خلاص ياجدتى حصل خير اما مروان وفارس فاحتضنوها واخذ ا يبكون حتى بكت نيره فارس : ماتنشفيش دمنا تانىكده اومال مين اللى هايسابقنى خيل مروان :اومال مين اللى هترفدنى من الداخليه شهاب :واناكمان مين هيهزانى الجميع :هههه ههههه سما:اسكتوا ده نيره ملاك تقوى : انا عرفت دلوقت مين بيحسد نيره ياسين :عندك حق ياتقوى ابعدى جوزك عن مراتى ده مراتك طفله وديعه شهاب :اللى مايعرفش يقول عدس مروان :اللى مش عجبه الشوربه ينفخ فى الزبادى فارس :بكره تشوف الملاك الوديع لمابيتحول مراد :مالكوش دعوه ببنتى حبيتى ابعدوا عنها بعد ان فاقت تقوى وعلمت ان نيره مازالت على قيد الحياه تركت فراشها وولجت الي نيره مسرعه واحتضنتها وبكت حتى اخرجت ماكان فى قلبها من هلع على نيره ياسين :كفايه كده عليكى ياتقوى حسةابيا بقى ده انا غلبان الجميع :ههههه هههه هههه واثناء تبادلهم الحديث المزيج من الهزار و الجاد مع نيره فى غرفتها فى المشفى اعلن هاتف نيره الخلوى على مكالمه قادمه من ..... عديتى ليكم اهيت اما اشوف هاتشجعونى اكمل ولا لا [٩/‏٩ ٣:٥٠ ص] ماجى ميجو: 7 ابنة عمى 2 واثناء تبادلهم الحديث المزيج من الهزار و الجاد مع نيره فى غرفتها فى المشفى اعلن هاتف نيره الخلوى على مكالمه قادمه من كريم فضغطت نيره على ذر الرد فجاءها صوته الذى يظهر جاليا ان لديه معلومات مهمه عن محمد الاسيوطى احد اكبر تجار الم**رات والاسلحه فى مصر فهو لم يترك صنف من انواع الم**رات الا وتاجر فيها وكان سبب فى قتل العديد من الشباب وحرمان امهات من فلذة كبدها كريم : نارو وحشانى موت نيره :لو كنت وحشتك ياكركر كنت سالت كريم :دايما قافسانى لاسف نيره :المربى ولا اللى شارى وانا مربياك من ايام ماكنت بكفوله كريم :خفه يابت الله يكون فى عون مروان وزياد نيره:ودخل معاهم شهاب ياخفه هزرنا بقى ندخل فى الجد ايه اخر تحرياتك كريم :مافيش الا طريقه واحده ندخل عنده مقر اقامته فى شرم الشيخ الا الا الا نيره :ماتنطق يابنى هى القطه كلت لسانك كريم :بصراحه نقظةضعفه الحريم ليلاتى فى الديسكو مافيش الا ان احنا ناجر فتاة ليل وتجبلنا اللى احنا عايزينه نيره :بردوه خطه مش مضمونه انا اللى هاعمل المهمه بنفسى كريم :يعنى هاتبقى فتاة ليل نيره :ايوه ياكريم هابقى زى مافهمتك واوعاك تعرف حد باللى قولتهولك مفهوم كريم :مفهوم وربنا يستر انا كان مالى مالاقتشى الا انتى وابقى تابعك اقرا على نفسى الفاتحه من دلوقتى نيره :كريم اتعدل ومالك قلبت كده على حديت الحريم كريم :حريم حريم بس اعيش ده انتى نيره مشاكل نيره :الله يرحمك يارجوله كريم :وماله بس اعيش مرتاح وسليم مش متدفشفش نيره :ههههه ههههه جهز نفسك بكره الصبح هابقى عندك انا وزياد بس راقبه مراقبه مشدده اللى 24ساعه فى اللى 24ساعه وهنا تحدث زياد واخبرها بانها قالت اسمه فعلا فامات نيره براسها بمعنى نعم واخبرته ان يذهب الان الى منزله ليحضر حقيبه ملابسه امانيره فاصرت ان تخرج من المشفى حتى لو لم تشفى كليا ولكن الطبيب اخبرهم ان الخطر قد زال وبامكانها الخروج من المشفى وبالرغم من اصرار ياسين فى البدايه على بقائها فى المشفى ولكنه لم يستطع ان يجبرها على البقاء فى المشفى فنيره متمرده بحق وقبل ان تخرج من المشفى ذهبت الى غرفة مروان وجلست معه بمفردها ووصته ان ياخذباله من سما وعليه ان يجلس فى المشفى اكبر وقت ممكن وان يلهى الجميع عن سؤال عنها خاصة ياسين ثم خرجت من غرفة ياسين فافترح عليها ياسين ان يصلها حيث تريد ولكنها رفضت معلله ذلك ان المرضى يحتاجونه الان اكثر منى ولم توافق ان تذهب مع والديها الى السرايا واخبرتها ان لديها العديد من الاعمال الهامه فى الخارج وانها ستاخذ شهاب معها وبعد ان دلفت نيره الى الخارج مع شهاب واستقلت سيارته وطلبت منه ان يذهب الى محلات الملابس الجاهزه وعندما وصلا الى وجهتهم المنشوده ترجلت نيره من السيياره واخبرت شهاب ان ينتظرها فى كافيه العمده الذى يبعد عن المنطقه بمسافه لاتقل عن نصف ساعه بالسياره فلم يجد شهاب مفر الا ان يوافق على ما قالته وذهب الى تلك الكافيه ليمكث به ينتظرها حتى تاتى له اما نيره بعد ماتركها شهاب ورحل حيثما اتفقا اوقفت سياره اجره واخبرته بالوجهه المطلوبه وعندما وصلت الى وجهتها تدلت من التا**ى واعطت للسائق نقودا ورقيا نظرا لايصالها الى هنا واخبرته ان ينتظرها مهما تاخرت بالداخل ثم وجهت نفسها الى احدى العمارات الموجوده فى تلك المنطقه فكان يوجد فى تلك.العيادات العديد من الشركات والعيادات وعندما وصلت الى وجهتها رحب بها مصطفى كثيرا واختارت ماتريده من الكاميرات الصغيره واجهزه التصنت الغير مرئيه ثم حاسبت مصطفى واخذت الاشياء التى اختارتها ونزلت من العماره مره اخرى ولا احد يعلم ماذا تريد بتلك الاشياء ولا بمهنتها الحقيقيه فانها قد اخبرت مصطفى انها تريد هذه الاشياء لمراقبة زوجها فركبت سياره الاجره مره اخرى واخبرته ان يعود بها حيث اخذها فما كان من سائق التا**ى الا ان يصلها حيث تشاء وعند وصلت الى وجهتها اكملت لهباقى حسابه ونزلت متوجهه الى محلات الملابس وقامت بشراء الملابس الفاتنه المثيره الفاضحه التى تكشف مفاتنها اكثر مماتخفى ثم حاسبت عليهم واخذتهم متوجهه الى احد مراكز التجميل وقامت مصففة الشعر ومسئولة التجميل هناك بفعل ماتريد فقامت بصبغ شعرها وحولته من اللون البنى الغامق الذى يتماشى مع عيونها ذات اللون العسلى الى اللون الاصفر وقامت بوضع عدسات لاصقه فى اعينها وقامت ايضا بالعديد من الحمامات وجلسات الاسترخاء ثم خرجت من مركز التجميل فتاه اخرى خالص ثم توجهت الى الكافيه الذى يقبع به شهاب وينتظرها هناك وعندما دخلت نيره الكافيه لفتت الانظار اليها ولم بعرفها شهاب الا من صوتها فقد انتظرها حوالى ثمانى ساعات اتصل به ياسين اكثر من عشر مرات وعندما علم ماقامت به نيره وصممت عليه ثار جنونه ولكن مالبث ان هدا لان هذا لن يغير من الواقع شينا فزوجته عنيده يابسة الرأس وبعد ان ذهبا شهاب مع نيره حيث ركن السياره وضع الملابس التى اشترتها بالخلف ثم ركبا السياره متوجهين الى السرايا فاخبرها شهاب ان ياسين اتصل به فاخبره بما اتفقا عليه ولكنه فى ذلك الوقت كان يتصل بشهاب فاعطى شهاب الفون لنيره بدون مايرد عليه وترك تلك المهمه لنيره قامت نيره بالضغط على ذر الاجابه وبمجرد ما فتحته ياسين :ياشهاب طمنى بردوك لسه ماجاتش بقالها اكتر من 8ساعات انا المفروض ماكنتش وافقت على كده وصممت انى اروح معاها نيره:وده ليه ان شاء الله ناقصه رجل ولا ايد ولا ماتكونشى قلقان عليا ياسين :هى ماكونشى ديت ياحبيب قلبى كنت فين ياحبى قلقتينى نيره متوهة عن الموضوع :بعدين فى الوقت المناسب هابقى اقولك ياسين مادام قولتى كده ربنا يستر ويعدى الموضوع على خير وهنا قد وصلت الى السرايا فترجلت نيره من السياره واعطت نعمات الاشياء بعد مانادت عليها لتحمل هذه الاشياء وطلبت منها تضعها فى غرفتها ثم سالتها عن الجميع فاخبرتها انهم ذهبوا
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD