الفصل التاسع

1100 Words
في المساء جلسو سويا يتناولون العشاء فنظر ادهم علي يديه بضيق وقال =مش مسامحك ف العضه دي ... علمت اهييي ضحكت علي هيئته قائله : =خليها ذكري مني ليك تأفف قائلا =قدري حد شافها هيبقا منظري اي ؟! نظرت ليديه وقالت بمكر =شكلها كيوت اهي جز علي اسنانه واكتفي بال**ت حتي لا يقوم ويفتك بها تناولو العشاء ب**ت .. تطلع عليها ادهم وهي تأكل بشهيه وقد اوشكت علي انهاء الاطباق علي ع**ه قائلا : =تحبي اطلبلك اكل تاني =ياريت ضحك بداخله ولكنه ابتسم امامها ونادا علي العامل وامره ان يجلب لها ماتريده من طعام اخر ... ثم قال بداخله (نفسي اعرف بتودي الاكل دا كلو فين ) صعدت لغرفتها في الفندق وغيرت ملابسها إلي بنطال چينس وبلوزه حمراء وجزمه ارضيه وخرجت من الغرفه لتجده امامها قد انهي ارتداء ملابسه إلي بنطال ابيض وقميص ازرق وكوتش ازرق مع رائحة عطره فكان جذاب .. ابتسم لها قائلا =خلصتي =انت شايف اي =يلا نمشي امسك يديه .. شعرت بالارتباك واخرجت يديها من يده فكيف يمسك يديها !!... فاستسلم لما تريده ونزلو سويا وخرجو من الفندق نهائيا اسين بحيره : = هنروح فين = اكواريوم الغردقة .. دا متحف الاحياء المائيه وهندخل نفق تحت الميه اسين بانبهار = بجد = شور ... هتنبسطي انهارده انتظر ادهم لدقائق لحين اتت سياره ثم صعد الاثنان بداخلها وانطلق بهم السائق إلي اكواريوم ... بعد مرور نصف ساعه وقف السائق ونزلا الاثنان ودلفو إلي المتحف ونزلو في ممر طويل لتشهق اسين حينما رائت اسماك القرش الكبيره والصغيره وكأنهم في صندوق في قلب البحر .. اخرج هاتفه وقال =اقفي هنا وهاخدلك صوره فرحت اسين ووقفت ليلتقط لها العديد من الصور وصور لهم الاثنان سويا بجانب اسماك القرش ... انتهو من التصوير وسط فرحتها وزهولها من رؤية مكان كهذا .. اسين بخوف : =ادهم .. هو ممكن الازاز دا ين**ر والاسماك تاكلنا ابتسم ادهم علي برائتها قائلا بخبث =اه ممكن طبعا لتشهق بخوف وتوتر =لما هو بيت**ر جايبنا لي ؟؟! يلا نمشي بسرعه قهقه ادهم قائلا =بهزر معاكي .. الازاز دا متيم مش هيت**ر متقلقيش اسين بتذمر طفولي : = بردو يلا نمشي من هنا = حاضر هنمشي خرجو من المتحف وسارو في السوق العام ... كان عباره عن سوق يحتوي علي اشياء قيمه للسياح من تمائيل وتحف وملابس فرعونيه ... عندما وقعت عينيه علي تلك الملابس ابتسم بخبث وشد اسين وادخلها إلي المحل ليصدمها عندما اعطاها تلك الملابس الفرعونيه لتلبسها فقد قام بتأجيرها لدقائق =انت بتهزر يا ادهم هلبس دول ازاي عادي هتلبسهم شويه صغيره هنتصور بيهم ونمشي اقتنعت لحد ما ودلفت للغرفه في المحل وبدلت ملابسها إلي ملابس فرعونيه وخرجت لتجده بدل ملابسه هو الاخر فضحكت علي هيئته كأنه فرعوني حقيقي ثم انحني لها قائلا بضحك = مولاتي الاميره ... فضحكت وقلدته وانحنت هي الاخري قائله وهي تقهقه بشده =مولاي العزيز ... سموك سوف نتأخر علي اجتماع القضاه ضحك وفاجأها عندما جذبها إلي احضانه لتصبح وچهها في مقابل وجهه قائلا بحب جارف =لا يهم عزيزتي .. يكفي انكي معي وفي احضاني ارتبكت وحاولت ابعاده ليحكم يديه حول خصرها قائلا بمشاعر جارفه : =متبعديش = مينفعش يا ادهم احكم يديه جيدا قائلا بحب وقد سيطرت مشاعره عليه : = بحبك شعرت بان جسدها يشتغل من تلك الكلمه .. نظرت لعينيه فاستشعرت الصدق فيهما .. فقالت بضعف وهي تحاول ابعاده عنها فعطره يجذبها له = ادهم ابعد تركها ادهم حينما وجد مقاومتها قلت فلايصح مايفعله معها فهي مهما كانت لا تحل له ... اخرج هاتفه والتقط لها صوره وهي غير واعيه علي حالتها مما حدث .. ابتسم وهو يضغط علي حفظ الصوره ... ثم التقط صوره اخري لهم الاثنان دلفت اسين تغير الملابس الفرعونيه .. لأول مره تنجذب لشاب .. لا لم يكن انجذاب فحسب هو يروق لي كثيرا .. اشعر انني سوف يغمي عليا من اقترابه مني .. يدق قلبي بقوه ... لا لا لا اريد ان احبه عودي لرشدك ايتها البلهاء لا تضعفي امامه .. انتهت من ارتداء ملابسها وخرجت وجده انتهي الاخر وخرجو من المحل ظلو يتمشون في ممر السوق صامتين لا يتحدثون كلمه .. وقعت عينيه علي لعبه موجوده عند احدي البائعين فاتجه إلي البائع واشتراها منه جلسو علي مقعد امام البحر .. اخرج ادهم اللعبه وقال = لعبه جميله ... تلعبي ؟؟ نظرت للعبه فكانت عباره عن مربع صندوق كل وجه عليه كلمه فقالت بحيره =مش فاهمه .. بتتلعب ازاي ادهم موضحا = انا دور مره ارمي اللعبه والشكل الي يقع عليه مثلا في هنا مسرحيه وغناء وطلب و رومانسيه ... والتاني ينفذ الي فيها .. موافقه اومأت له ليبدأ اللعبه واعطاها المكعب لترميه ويقع شكل غناء .. لتبتسم ابتسامه باهته قائله : = يلا نفذ .. غنيلي اغنيه .. واظن انت موهوب في الغناء = شور .. تحبي اغني اي = امممم غني لتامر حسني . فكر قليلا ثم بدأ الغناء دون موسيقي اكيد تعالي هنا بقولك إيه.. قلبي ازاي كدة ريحتيه .. عارفه بحس معاكي بايه.. حياة ... طمنتيني على عمري يا هديتي على طول صبري ... كفاية اسم يصونك حلاه ... وفيكي سبيني شوية أحب أنا فيكي ... عمر الواحد مش هيكفيكي.. أحبك فيه.. بحبك ... وليالي عارفة إني بشوفك كدة جيالي .. أول حاجة بتيجي في بالي أقولك إيه بحبك .. قربك ليا بيدفي خلي ايد*كي على كتفي ... شكلك حلو أوي في حضني ... وفيكي سبيني شوية أحب أنا فيكي ... عمر الواحد مش هيكفيكي..أحبك فيه بحبك .. وليالي عارفة أني بشوفك كدة جيالي ... أول حاجة بتيجي في بالي ... أقولك إيه بحبك وانتهي من الغناء = صوتك حلو ادهم بضيق فكان ينتظر منها ان تعترف مثلا بانها تحبه او معجبه به اي شئ ولكن يجد منها في النهايه رد كهذا : = بس كده اسين مؤكده : = ايواا = تمام ... يلا نكمل لعب ثم القي المكعب ووجدو شكل طلب فابتسم ادهم وها قد اتت له الفرصه علي طبق من دهب ليقول = طلب ... اممم ياتري اطلب اي اسين بتخمين : = اي حاجه ماديه موعدكش لاني مفلسه .. بس معنويه اشطا رد بتفكير : = هي معنويه ومش هتخسرك حاجه ردت متسأله : = اي هي = حبيني تعجبت قائله : = نعم !! ادهم مصححا كلامه قائلا : = بقصد تمثلي انك حبيبتي لمدة يومين = امممم ... ومالو سهله دي رد بدهشه : = بجد سهله !! اسين بالامبالاة : = اه سهله جدا .. بعرف امثل واعجبك اوي كمان = علي خيرة الله ... يلا نروح الفندق بقا = يلا ذهبو إلي الفندق ودخلو غرفهم في يوم جديد ملئ بالاحداث فها قد استيقظ ابطالنا مؤديين روتينهم اليومي ثم تقابلا في كافتريا الفندق منتظرين العروسين بسمه ومعاذ ... اتو الاثنان وسلمو عليهم فقالت بسمه بابتسامه غريبه سوري لاني معرفتش استقبلكم لما جيتو .. زي مانتو عارفين عروسه بقا وبتجهز نفسها ولا يهمك يا قمر جلسو جميعا ونظرات بسمه ل اسين اصبحت غريبه ،تنوي علي فعل شئ .. اخذ باله من طريقتها يشعر ان شئ ماسيحدث يدعي بأن ما يفكر به ليس صحيح ...
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD