الفصل السادس عشر الجزء الثانى

1768 Words
لتفتح الفتاه باب مكتب ليث بقوة ليقف ليث بغضب شديد. ليث بغضب : ايه الدوشه دى . الفتاه بدلع : كدا ينفع يا ليث المتخلفه دى مش عاوزانى ادخلك. ليث بهدوء: ساندرا سبيها يا كلارا . لتترك كلارا يدها بتقزز لتدخل ساندرا بدلع وتجلس أمامه . ليث بهدوء: تحبى تشربى ايه . ساندرا بدلع : اى حاجه على زوقك . ليث : اطلبى عصير لساندرا هانم يا كلارا . كلارا بغيظ : حاضر يا فندم . لتغادر كلارا المكتب وتقفل الباب بغضب . ساندرا : وحشتنى جدا يا ليث ايه موحشتكش . ليث بهدوء: عاوزة ايه يا ساندرا . ساندرا : عاوزاك . ليث بهدوء: انا متجوز وبحب مراتى . ساندرا بدلع: وماتت يبقى تنساها وانا هعيشك احلى ايام انت نسيت ايامنا مع بعض زمان . ليث بهدوء: انسى زمان يا ساندرا بعد ما عهد دخلت حياتى نسيت زمان ومش عاوز اعيده . لتقوم ساندرا من مكانها وتمشى بدلع وتتجه ناحيه كرسى ليث لتقف أمامه ليدير ليث الكرسى ناحيتها لتضع يدها حول كرسى ليث لتقترب منه . ساندرا بهمس : انساها يا ليث وانا هعرف اذاى اخليك تنساها وهرجعك ايطاليا معايا ذى زمان . لتنظر إلى صورة عهد وتقلبها ليقف ليث بغضب ويمسك شعرها بقوة . ليث بغضب :اوعى تنسى نفسك انتى واحده كنت بتسلى بيها وقت ما احب ويجيلى مزاج وانا عمرى ما هنسى مراتى علشان واحده رخيصه شكلك ، دا حتى لمستك لصورتها ممكن ادفنك مكانك دلوقتى . ليدفعها ليث بقوة لتقع ساندرا على الارض وتمسك قدمها . ساندرا بغيظ : هى احسن منى فى ايه انا بنت اكبر رجل أعمال فى إيطاليا انت اتعملت مع بابا زمان وخليتنى اتعلق بيك وحبيتك ليه هى مش انا . ليث بسخريه : انا كنت زمان عاوز اتسلى بأى حد وانتى كنت ذى اى واحدة عرفتها محدش يفرق معايا غير عهد ، عهد لو فقيرة مش شكلك بردك هختارها هى . لتدخل كلارا ومعها العصير لتجد ساندرا جالسه على الأرض لتنظر لها بنصر . ساندرا بغيظ : مش تخبطى يا حيوانه . ليجلس ليث مكانه بهدوء وتقف ساندرا من على الأرض وتجلس على الكرسى . كلارا بسخريه : من عنيا هبقى اخبط بعد كدا اتفضلى اشربى . لتقترب منها كلارا وتسكب الكوب عليها لتقف ساندرا بغضب شديد . ساندرا بغضب : ايه الى عملتيه دا شكلك عاوزة إلى يعلمك. لترفع ساندرا يدها لتصفع كلارا ليمسك يدها بقوة . ليث بهدوء: اطلعى برا . ساندرا بإستغراب : انت بتطردنى علشان واحده شغاله هنا . ليث بهدوء: مش هعيد كلامى مرتين اطلعى برا يلا . لتأخذ ساندرا حقيبتها بغيظ وتغادر المكتب ليعود ليث للجلوس على الكرسى الخاص به . ليث بهدوء: اقعدى يا كلارا . لتجلس كلارا بقلق : اسفه يا ليث بيه . ليث بهدوء: انتى وقعتى العصير بقصدك . كلارا بهدوء : ايوة . ليث بإبتسامه : ليه . كلارا : علشان تستاهل تدخل اذاى المكتب من غير استأذان . ليث بهدوء: وايه المشكله انتى شغاله معايا من زمان وحصل كتير قبل كدا . كلارا بدموع : قبل ما حضرتك تجوز عهد هانم وهى قالتلى انى مدخلش اى واحده غيرها المكتب . ليث بهدوء: ماشى يا كلارا اتفضلى على شغلك . لتمسح كلارا دموعها بيدها : حاضر يا فندم . لتغادر كلارا المكتب ليمسك ليث صورة عهد بشوق ليقف ويغادر المكتب ويركب سيارته ويتوجه إلى عهد الليث . --------------------------- بينما وصلت عهد إلى فيلا علاء لتقف أمامها ثم تستعد للدخول لتجد الحرس يقف أمامها . الحارس : ايوة يا فندم حضرتك مين . عهد : علاء موجود . الحارس : ايوة يا فندم علاء بيه موجود . عهد : تمام انا عاوزة اقابله . الحارس : لوسمحت بطاقتك يا فندم . عهد : انت مين الى معينك هنا . الحارس : بلاش شوشرة يا فندم ممنوع الدخول غير لما نتأكد من هويتك . ليأتى الحرس من خلف الفيلا ليعلموا سبب المشكله . الحارس : ايه الدوشه دى . الحارس الثانى : حضرتها مش عاوزانى اشوف هويتها . الحارس : لوسمحت يا فندم ، ليقطع كلامه رؤيه عهد . الحارس بعدم تصديق : عهد هانم بس حضرتك . عهد : اهلا يا زين مين دول . زين : دول حرس ليث بيه عينهم . الحارس : حضرتك مين . زين : دى عهد هانم مراط ليث بيه واخت علاء بيه وهى إلى معينانا قبلكم . الحارس : اسف يا فندم . عهد بهدوء: وليث جابهم ليه . زين : حصلت مشكله يا فندم والد لاميس هانم جه هنا بعد خبر وفاتك ومعاه حرس وكانو عاوزين ياخدوا لاميس هانم بالقوة . عهد بغضب : وانتوا كنتوا فين وانا معيناكم ليه . زين : علاء بيه مشانا كلنا ورجعنا بعد الى حصل وليث بيه جه فى الوقت المناسب وانقذ الموقف وعين حرس زيادة على الفيلا . عهد بهدوء: هطلب منك طلب يا زين . زين : اتفضلى . لتخبره بما تريد فعله . زين : تحت امرك يا فندم . ليأخذ زين بعض الحرس ويغادر لتدخل عهد إلى المنزل لتجد الباب مفتوح لتدخل لتجد ممدوح وعلاء يجلسون مع بعضهم . عهد : انهاردة التجمع بقا كتير اوى فى الفريق . ليقف ممدوح ويضع يدة على قلبه وعلاء الذى يقف وينظر بعدم تصديق . عهد بملل : هو كل اليوم هيبقى كدا ، والنبى عاوزة اروح لليث ، ولهى انا عايشه وحقيقيه . ممدوح بإبتسامه : كنت عارف انك عايشه . ليحتضنها ممدوح ليبتسم علاء ويحتضنها أيضا لتأتى الفتاتين من المطبخ . فرح بغضب : يعنى اسبك خمس دقائق اجى القيك فى حضن واحدة . لاميس : وكمان الاستاذ علاء . لتستدير عهد : ظالمين الرجاله دايما . لتصرخ لاميس بأعلى صوتها وتجرى وتحتضن عهد . علاء : كنت لازم اقولها الاول بعد الصداع دا. لاميس : وحشتينى اوى . فرح : كنتى فين يا عهد . عهد : كنت مضطرة ابعد عصب عنى . ممدوح : المهم انك رجعتلنا . عهد : فين محمود . علاء : سافر علشان سارة كانت نفسيتها تعبت بعد ما عرفت خبر وفاتك . عهد : اتصلى بيهم . ليتصل ممدوح بمحمود . ممدوح : اذيك يا محمود . محمود : الحمد لله وانت عامل ايه والفريق . لتأخذ عهد الهاتف . عهد : طب مفيش وعهد عامله ايه . محمود بصدمه : عهد . عهد بإبتسامه: ايوة يا محمود طمنى على سارة . محمود بسعادة : سارة هتبقى كويسه اول ما تسمع صوتك . ليعطى محمود الهاتف لسارة التى تجلس أمام البحر شاردة . محمود : سارة كلمى . سارة : مش عاوزة اكلم حد يا محمود . ليأتيها صوت عهد : ولا حتى انا يا صحبتى . لتنظر سارة بصدمه إلى الهاتف لتنظر إلى محمود الذى يبتسم لها ، لتمسك سارة الهاتف . سارة : عهد انتى رجعتى . عهد بدموع : ايوة يا حبيبتى . سارة : رحتى فين يا عهد وسبتينى . عهد : هبقى احكيلك بس دلوقتى لازم ترجعى بلدك . سارة : هاجى على اول طيارة . عهد : ماشى يا حبيبتى هستناكى . لتغلق سارة وتحتضن محمود الذى حملها وظل يدور بها بسعادة . عهد : دلوقتى اقدر اروح لليث . ممدوح : انتى لسه واقفه يلا روحى ودا مفتاح عربيتى . لتأخذة عهد وتنطلق إلى خارج الفيلا لتركب السيارة وتنطلق إلى شركه ليث لتصل بعد دقائق لتدخل الشركه تحت صدمه الجميع لتصعد الطابق الذى يتواجد به مكتب ليث لتجد كلارا تراجع بعد الاوراق لتتجه إليها عهد . عهد : لوسمحت ليث بيه جوا . كلارا دون أن تنظر لها : ليث بيه مش موجود وتقدرى تمشى علشان مش هيقابل حد معندوش معاد فاضى . عهد بضحك : للدرجادى . لتنظر لها كلارا بصدمه : عهد هانم . لتحتضنها عهد : حرام عليكى هتخسرى ليث بالطريقه دى . كلارا بسعادة : مش قولتيلى مفيش ستات تدخل لليث بيه . عهد : مطيعه اوى فين ليث . كلارا : خرج يا فندم من ساعه اتصل بيه أقوله . عهد بتفكير : لأه هقولك تعملى ايه. لتقول لها عهد على ما تفكر به . لتتصل كلارا بليث . ليث وهو يقف أمام البحر : ايوة يا كلارا فى حاجه. كلارا : اصل فى ملف حضرتك لازم تمضى عليه دلوقتى . ليث : اجليه بعدين . كلارا : لا يا فندم مينفعش دا عقد صفقه مربحه اوى لينا . ليث : خلاص يا كلارا انا جاى . كلارا : لا يا فندم متتعبش نفسك انا هبعتلك موظفه بالملف . ليث : تمام وانا هبعتلك الموقع . كلارا : تمام يا فندم . لتغلق كلارا الهاتف مع ليث وتنظر الى عهد . عهد : شكرا يا جميل انا راحه سلام . كلارا بإبتسامه : سلام يا عهد هانم . لتركب عهد سيارتها وتنطلق إلى عهد الليث لتصل بعد ساعه لتنزل من السيارة وتمسك الملف وتدخل عهد الليث لتجد ليث يقف أمام البحر شارد لتضع عهد الملف امام وجهها وتتقدم ناحيه ليث الذى لاحظ وجود أحد بالمكان ليستدير ليجد فتاه تأتى ناحيته وتضع الملف على وجهها ليستغرب كثيرا لتصل عهد إليه وتقف أمامه مباشرة لتبعد ألملف عن وجهها عهد بإبتسامه: اشتقت لك كثيرا . لينظر لها ليث بذهول وارتفعت دقات قلبه . عهد بإبتسامه : ايه معرفتنيش . لتقترب عهد من اذنه ، عهد بهمس : انا عشقك عهد . ليبتسم ليث بهدوء وعدم تصديق . عهد بتفكير : حاضر هثبتلك ، لتخرج عهد بطاقتها ، عهد : انا عهد الجارحى ، الوظيفه رائدة فى المخابرات ، زوجه . لتجد ليث يأخذ من يدها البطاقه والملف ويرمهم بعيدا ويحملها ويدور بها بسعادة لا توصف تحت ضحك عهد لينزلها ليث ويرجع خصلات شعرها إلى الوراء . ليث بإبتسامه ودمعه نزلت من عينه : انتى المرادى بجد مش بحلم كالعادة كنت عارف انك هترجعيلى . لتمسح عهد دموعه : انا اسفه لكل الحزن الى سببتهولك . ليث بإبتسامه : كفايه انك معايا دلوقتى وبين ايديا كل يوم كنت نفسى بس احس بلمسه ايد*كى . لتبتسم عهد : وانا مش هسيبك بعد كدا . ليقترب منها ليث ويقبلها بإشتياق شديد ليبتعد عنها بعد دقائق ويحملها . ليث بسعادة : دلوقتى محدش هيقدر يبعدنى عنك . عهد بإبتسامه: بحبك اوى يا ليث. ليث بهيام : ملكتى قلبى اول ما شوفتك وبعدها ملكتى روحى وبقيتى حته منى ، دلوقتى بقيت عشق الليث النفس إلى بيتنفسه ، الى نفسه يموت بين ايد*كى ، بعشقك يا عهدى . ليدخل ليث فيلته ليتمتع برؤيه حبيبته بعد غياب . فى صباح اليوم التالى استيقظ ليث ليجد عهد نائمه بحضنه لينظر لها ويبتسم ليجد هاتفه يرن ليفتح الخط . ليث بهدوء : ايوة مين معايا . حمزة : انا حمزة الهوارى يا ليث عاوزك حالا . ليث بإستغراب : ليه . حمزة : هتعرف لما تيجى دلوقتى يوسف والفريق هيجولك ويخدوك مش عاوز عهد تعرف حاجه . ليث : حاضر . ليغلق حمزة الخط لينظر ليث إلى الهاتف بإستغراب لينظر إلى عهد ليذهب ويرتدى ملابسه ليخرج ويقترب من عهد ويقبلها من خدها لتفتح عهد عينيها . عهد بإبتسامه: رايح فين يا ليث . ليث : رايح المقر يا قلبى انا ويوسف والفريق والبنات شويه كدا وهيجولك ، علشان عازم الفريق انهاردة ، تانى براحتك واول ما يوصلوا الخدامين هيقولولك. عهد بإبتسامه: تمام . ليقبلها من جبهتها ويغادر . ماذا يريد حمزة من ليث والفريق ؟
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD