روايه احببت خادمه بارت 2

1714 Words
_دخلت القصر وفتحت الباب بأيدي لقيت عيله كبيره قاعده علي السفره قدامي _ات**فت _انت مين؟ _احم انا بنت نجلاء _اه اه طيب بعد كدا ابقي ادخلي من باب الخادمين يلا ادخلي _كلمتني بق*ف _علي فكره يا استاذه مسمهمش خدامين كلنا سواسيه كلنا عندنا ايد ورجل ووش حضرتك مش احسن مننا في حاجه اسمنا جايين نساعدك ماشي _زياد بص لغزل بإعجاب لأن اول مره حد يرد علي كبيره البيت وحسناء بصت لها بابتسامه _انت ازاي تكلميني بالطريقه دي انت ع**طه ازاي تردي عليا اصلا _حد الله يا هانم انا مش برد عليكي انا بفهمك بس أن مفيش بابان بتفرق بين الناس _تفهمي مين انت هبله قامت _والكل قام من علي السفره _انت شكلك متربتيش اصلا _لاء انا اتربيت كويس وعشان انا اتربيت كويس جدا سكت ومتكلمتش علي اهانت حضرتك ليا وتشبيهي بالخادمين اعرفك بنفسي يا هانم بعد كدا احكمي إن كنت خدامه ولا لاء انا اسمي غزل وفي كليه طب اخر سنه الاوله علي دفعته هخلص جامعه وأحضر ماجستير ودكتوراه ايه رأيك خدامه صح الخادمين دول اللي هي مامتي واختي اللي جوا عندكم مامتي هي اللي مربياني وطلعتني دكتوره أن شاء الله واختي خريجه هندسه بس خادمين صح ايه رايك ثم غمزت لها غمزه _وقف زياد وابتسم لها فرح الكل برد غزل علي كبيره العيله المغروره اللي دايما تصرفاتها تصرفات غريبه _يا نجلاء يا نجلاء _نعم يا ست هانم نعم _دي بنتك صح _ايوه يا ست هانم _طب ربيها كويس بقا عشان انا وعلي وحش _قولت لحضرتك اني متربيه كويس جداً _غزل امشي يلا تعالي _انا جايه يا ماما اهو جايه اساعدك يا ست الكل يلا _بصت غزل لها بتحدي _ضحك الكل علي تصرفها _غزل _نظرت غزل لمن يتكلم _بقولك يا بنتي اعملي لي كوبايه شاي انا ومراتي شاي خفيف سكر زياده وتعالي علي الجنينه _حاضر _نظر زياد لها بابتسامه _نظرت له هي الأخري ثم دخلت علي المطبخ _عملتي ايه يا مقصوفه الرقبه انت _انا عملت حاجه ياختي قوليلي بقا أعمل ايه عشان اعمله _انا هطبخ واعمل الاكل اطلعي انت واختك روقوا الاوض عشان في شاب جاي انهارده وفي شباب جم امبارح وعازين اوض انا عرفت اختك مكان الفرش وكل حاجه هتروقي الاوض وتمسحيها وتكنسيها _علي اخر الزمن يا نوسه تروقي اوض وتمسحي وتكنسي _بتقولي ايه يا بت _مبقولش حاجه ياختي أمرنا لله يا فاطمه اطلعي ياختي _طلعوا الاتنين _بصي انا هاخد الدور الاول دا وانت خدي الدور التاني _ايه الفرق يعني انا لسه هطلع _الدور الاول دا ماما قالتلي أن بتاع الناس الكبار وفهمتني هعمل فيه ايه _التاني بتاع الشباب والبنات روقيه انت _طيب ياختي _غزل خدي مفاتيح الاوض اللي ليه متفحتش روقيها بقا وافرشيها للشباب دول _ماشي ياختي _طلعت غزل ودخلت اول اوضه _لقت حسناء قاعده راحت قالت _اسفه يا انسه معرفش اني في حد هنا _استني بس تعالي _نعم _بصي انا بروق اوضتي كل يوم فالما تيجي مترويقهاش سيبهالي انا هروقها بس انت فظيعه اوي يا غزل ازاي رديتي علي عمتو كدا _دي عمتك ؟ _اه _ياختي انا مردتش هي عماله تقولك خادمين ومش خادمين والكلام دا اسكت يعني اسمع شتمتي بوداني وافضل قاعده ساكته يعني _ههههههههعه دا انت مسخره _بقولك ايه ونبي شكلك عسل وقمر كدا خدي الشنطه دي لحسن كتفي وجعني اوي _طيب خلاص سبيها هنا وانا هروق الاوضه عقبال ما تيجي هستناكي تقعدي معايا _ماشي بس عايزه أسألك سؤال _اتفضلي _انت ليه بحجاب اصل كلهم من غير حجاب يعني وكلهم قاعدين تحت وانت قاعده هنا لوحدك _عشان انا بحب اقعد لوحدي في هدوء كدا وانا بحجاب عشان انا بحب ارضي ربنا وبعدين انا مختمره مش بحجاب بس انا كدا عشان قاعده في البيت وولاد عمي موجودين وعشان بيت عيله وكدا يعني _امم طيب هبقي اجيلك بقا نحكي مع بعض _خلاص هستناكي _طيب روحت الاوضه اللي بعدها وروقتها وروقت اللي بعدها واللي بعدها وقعدت أروق الاوض ودخلت علي الأوضه الاخيره ---------------------------------- -في الجنينه بتاعت القصر -البنت دي رهيبه -زياد قال عندك حق غريبه اوي بس قمر -ايه يا زياد بقا زوقك لوكل اوي دي قمر أنت المفروض جاي من برا خليك أرق من كدا -والله يا عمتو البنت جميله بس انت قصدك عشان خدامه خالص علي فكره دي جميله اوي ودكتوره كمان -زياد انت في ايه انت مالك بيها حلوه ولا قمر ملكش فيه -عن اذنك يا عمتو هطلع اوضتي زمانها اتروقت من القمر يااه قصدي الخدامه -طلع زياد وساب عمتو اللي كانت متعصبه منه اوي -طلع زياد اوضته واول ما دخل لقي ---------------------------------*-هاي -هاي -ممكن اقعد معاكي -اتفضل -ابتسم وقالي بتعملي ايه؟ _عادي قاعده شويه علي الابتوب بخلص شويه شغل _طيب هقوم انا ما دام انت بتشتغلي _مسكت سما سيف من أيده _لاء اقعد انا خلصت _سابت أيده قصدي يعني لو عايزه تقعد اقعد خلصت يعني _بتشتغلي ايه _بشتغل دكتوره _ايه دا وانا كمان بس لسه مقدم في مستشفي _انهي دي اسمها ايه _اسمها ****** _ايه دا انا بشتغل فيها _بجد _اه والله _يعني هنروح ونيجي مع بعض ونشتغل هناك كمان _اه قالتها سما ب**وف _دكتورة ايه بقا؟ _جراحه _يا سبحان الله وانا كمان _بتهزر ههههه _لاء و الله _خلاص خلاص صدقتك _ابتستم وقالي الجو ممل اوي في القصر هنا _اه فعلا _عايزين نعمل حاجه _زي ايه؟ _مثلا........ _____________________________ _اوف انا مليت اوي بجد انزل اعمل نسكافيه واجي _وهي نازله خبطت في علاء _احم أسفه _ولا يهمك رايحه فين _انت هتشاركني _يا بنتي هو انا غلط فيكي لقدر الله عادي يعني بسألك ولاد عم وكدا لازم تطلعي فيا يعني _احم اسفه بس انا يعني دبش حبتين وبحب اقعد لوحدي ومش بحب اتكلم كتير يعني غير لما اخد علي حد _ليه يعني _معرفش عادي يعني _اممم طيب ايه رايك نتصاحب _نتصاحب انا مش بصاحب ولاد علي فكره _يا بنتي احنا ولاد عم يعني عادي قرايب من دم واحد _طيب خلاص خلاص ماشي _طيب رايحه فين _رايحه اعمل نسكافيه _اممم طب اعمليلي معاكي _ماشي _جت حسناء تنزل بس كانت هتقع _بس مسكها علاءمن وسطها _بصوا لبعض _عدلها علاء و قرب من ودنها وقالها _خلي بالك عشان مش كل مره هنقذك _قالها كدا ومشي _نزلت حسناء وراه بس قلبها كان هيتخلع من مكانه ______________________________انا طالعه يا ماما شويه _رايحه فين؟ _رايحه اتمشي شويه زهقت من قعده القصر دي _اه علي رايك وانا كمان خلاص تعالي نتمشي مع بعض _قام مروان مع شيماء _ايه شكلك مش عايزه تيجي معايا _لاء ليه يعني ادينا بنغير جو مع بعض _يعني حسك مضايقه _يا أبني انت هضياقني بالعافيه يعني _ههههه خلاص تحبي نروح فين؟ _مش عارفه ايه رايك نروح مكان شعبي كدا وفي اغاني بتاع سهرات يعني _طيب تمام انا نفسي اشوف الأماكن دي _طيب تعالي نروح يلا ______________________________دهل زياد لقي غزل حاطه الهاند فري وبتلف بيها لف وعماله تغني اندال _نظر لها بضحك لأنها لما تلاحظ دخوله _اعااااااااا انت بتعمل ايه انت بتتف*ج عليا يالهوووووووويييي _قفل زياد الغرفه بسرعه وحط ايد علي بوقها _اسكتي ايه بلاعه عمتي لو سمعتك مش هترحمك _اسكت ياض يا اهبل انت _انا اهبل _اه اهبل _انت قد كلامك دا _يا ابني انا مفيش كلمه بقولها غير وانا واثقه منها خلي بالك يعني دا انا جامده _امممم اقترب منها وهي كانت بتبعد لحد ما لزقت في الحيطه _مالك ياض في ايه ما تبعد كدا _هو انا بلعب معاكي في الشارع عشان تقوليلي ياض _تعرف انت شبه مين يا.... _اسمي زياد _شيه هاري بوتر والله بنضارتك دي وشعرك اللي نازل علي عينك دا _بتعا**ي يعني _لاء مش بعا** انا بوصفك في فرق يا ابني _اممممم قولتيلي _ما توسع كدا وانت واقف كدا وزنقني ايه دا _ولو موسعتش _هعمل كدا _وراحت ايدته في رجله و طلعت تجري _ انا روقت الأوضه يلا سلام وابقي العب مع حد تاني يا شاطر _مشيت غزل _طيب يا غزل أما وريتك ______________________________ايه يا مصطفي مش هتقوم تتمشي ولا تعمل اي حاجه _لاء انا هدخل اقعد جوا قدام التليفزيون شويه _خلاص براحتك _دخل مصطفي بزهق ليشاهد التلفاز ووجد لين تجلس تشاهده اقترب ثم جلس جانبها _بتتف*جي علي ايه _مش بتف*ج علي حاجه كويس انك جيت عايزه اجيب فيلم رعب وخايفه أتف*ج عليه لاني بخاف بس بما انك جيت هجيبه _خلاص هاتيه _جابت لين فيلم رعب _كانوا يستمتعون بالفيلم ويشاهدوا ______________________________راحت غزل لأختها فاطمه _ايه يا فاطمه خلصتي _اه خلصت بس تعبت اوي _ومين سمعك وانا كمان _خلغص انا هنزل ارتاح شويه _ماشي انا هطلع اقعد مع حسناء _مين دي؟ _دي بنت جميله اوي اتعرفت عليها هطلع اقعد معاها واذاكر شويه _طيب ربنا معاكي ______________________________ذهبت فاطمه للخارج حتي ترتاح _رن هاتف فاطمه _الو _ايه يا فاطمه مالك مش بتتصلي بيا خالص ولا بتكلميني في ايه؟ _مفيش يا يحيي بس انا تعبت اوي يعني انا مش عارفه احنا هنتجوز أمتي؟ _قولتلك استني بجهز نفسي يا فاطمه عشان نتجوز وبشتغل وببذل أقصي جهدي مش عارفه انت مالك يعني _مليش بس تعبانه انا زهقت من العيشه مع والدتي وهي كبرت وانا بقيت حمل عليها _خلاص أن شاء الله هنتجوز قريب المهم انت وحشتيني اوي _ضحكت ب**وف وانت كمان وحشتني _طيب نتقابل بكره _لاء مش هينفع _لبه؟ _عشان انا واختي غزل بنشتغل مع ماما في القصر عشان الست اللي بتشتغل معاها حصل لها ظروف وكدا _يعني ايه يعني بتروحي القصر من غير ما تقوليلي _في ايه يعني؟ _لاء مفيش هو انا طرطور ولا ايه يا فاطمه مش فاهم _احنا مفيش حاجه بينا رسميه يا يحيي عشان تتحكم فيا _خلاص يا فاطمه اقفلي _خلاص انت حر _دخلت فاطمه القصر لوالدتها ______________________________الو يا مدحت عامل ايه يا حبيبي _الحمدلله انت عامله ايه يا عمري وحشتيني اوي افتحي الكاميرا عشان اشوفك _لاء لاء مش هينفع انت بتقول ايه _فيها ايه يعني ما انت هتبقي مراتي _لاء مينفعش بردو _يبقا انت مش بتحبيني _مين قال كدا يا مدحت انا بحبك _يبقا افتحي كاميرا بقا _طيب ماشي ______________________________فين اختك يا فاطمه _قاعده مع حسناء فوق _قاعده مع حسناء بتهبب ايه _بتذاكر اصلهم اتصاحبوا _اممم طيب ياختي _ايه خلصتي الاكل ولا لسه؟ _خلصت خلاص _طيب هنحطه دلوقتي ولا ايه؟ _لاء استني شويه في ميعاد الست هانم محدداه عايزه تأكلي انت خدي _ماشي _اخدت فاطمه الاكل وقعدت تاكل ______________________________في غرفه حسناء _ايه يا بنتي كل دا اتأخرتي اوي _عقبال ما خلصت الغرف _ايه دا هو انت عملتي كل دا لوحدك _اه _لاء متعمليش كدا تاني يا غزل مينفعش _ليه؟ _تتعبي _اه والله يا حسناء دا انا تعبت اوي _طيب اقعدي ارتاحي _لاؤ هصلي الاول قوليلي القلبه إزاي؟ _تعالي انت هتصلي هنا _اه _لاء انا عامله اوضه حلوه اوي للصلاه تعالي صلي فيها _بجد _اه والله تعالي واريهالك _دخلت غزل غرفه حسناء للصلاه التي بداخل غرفتها كانت جميل وبألوان هادئه _ايه رايك _تحفه يا حسناء بجد اللهم ما بارك _بصي القبله كدا هستناكي صلي وانا بره في الاوضه _ماشي تمام _صلت غزل وطلعت قعدت مع حسناء شويه وذاكرت واتكلموا وبعد كدا مشيت هي ومامتها واختها بعد ما حطوا الغدا للموجودين _روحوا البيت واول ما دخلوا لقوا......... استنوا في البارت التالت عشان نعرف ايه اللي حصل #رواية #احببت_خادمه part 2 writer #Dida_mohamed
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD