البارت ٣

5000 Words
حور :ااااااااااااااااااه انت بتعمل ايه مالك بغضب وهو يمسك بيدها :بقصهم مش شايفه عملتي في وشي ايه هااااا وكان وجه مالك ملئ بلخربيش بسبب هذه الشقيه حور بتذكر فلاااااش نام مالك علي الكنبه بتاع الاوضه ولكن بعد ربع ساعه انتفض من مكانه بسبب هذه الغ*يه الطفله من وجهة نظره حور :ااااااااااااااااه ياماما يجري عليها مالك ولكن قبل ان ينتق بكلمه تهدأ لها كانت حور لسعته ٦ اقلام علي وشه مالك بغضب ومحاوله السيطره علي حركتها :اهدي يابت الهبله ينعل ابو اللي يفكر يساعدك ياشيخه اخدت ايه مكنت سيبت اهظي يابت ولكن انقضت عليه بيديها علي وجهه وخربشته كام خربوش مالك بغضب :انتي اللي اتطرتيني بقا وراح عاتيها بلرصيه في دمغها اغمي عليها او بلمعني الصح نامت تاني مازن بغضب وهو يغطيها :بنت####يا##### انا اللي غلطان ما انا راجل #### قال مقدرتش علي ا****ر بتتشطر علب البردعه ولكن نطق بعدها بذهول ايه اللي انت بتقوله ده يامالك يادكتور ياجامعي يابتاع امريكا لاء البت دي خطر والله شهر واحد وقعد اخرط ملخيه هقلب لبنت ويذهب للاكنبه ونام لصبح بااااك حور بغضب وضيق برده ميدقش الحق انك تقصلي ضافري سيب قا كويس انه واحد وتحوش ايها منه ولكن تتفاجئ حور كلهم قصتهم كلهم ?????اه يابن ######### وملك وهو يضع يده علي فمها والله لو مخلصتي الوقت اهو وقومتي لبستي عشان نروح النادي لفاتح للزفت ده باب الاوضه وسايبك وماشي وابقي اتصرفي انتي لوحدك وبصوت غاضب وعالي لا يقبل منقشات ياللله انتفضت حور من مكانها لكن مهلا مش بطلتنا اللي تستوعب من اول مره حور هو ممكن اسأل سؤال نعم اخلصي هو انت ايه اللي جابك هنا بتوتر:احم مش لازم تعرفي عادي يعني انت زي اختي ماشي وعرفت مني طيب احم جاسر واسر حكونا كل حاجه اردفت بغيظ ولاد الجذمه مشين يحكوا للي يسوا واللي مايسواش?اااااااه ياح ?? وده بسب مالك الي لسعها قفه من بتوع العساكر ومسكها من قفاها وهزها جامد عليا النعمه لو متحركتي من قدامي الوقتي اهو لانسيكي انتي مين حور بعدم تركيزه بسبب القفه :همشي بس حوش البطه دي من قدامي اردف بستغراب :بطه ايه احنا هنستهبل حور بخضه وهي توطي وصوت عالي الحق قطر جالي علينا ووقعت فاقده الوعي نظر مالك لها بذهول ثم نظر لكف يده وحك راسه بماذا افعل وراح موطي واشتلها ودخل بيها الحمام ولكن توقف بصدمه عندما سمع ما تقوله حور وهيا تحتضنه وتهمس في اذنه بلاوعي :هات بوسه بس بلاش مشبك عشان بعدها بيمشو وبيروحو يجيبو مليجي مالك رماها زي شوال البطاطس علي الارض ومله البانيو مايه وشتلها ورماها فيه حور بشهقه :بغرااااااااااااااااااق ااااااااااااااااه يا ماااااااااااااااااااااامااااااااااااااا بغرق يالهوي مالك وهو يضع يده علي اذنه ينعل### انا هخرج بره بدل ما اديقي بلقفه تاني بس والله المره دي هتفقدي الذاكره خالص وخرج وسابها تستحمه عند مالك ذهب لاوضه عبده وفتحله خرج عبده بغضب انت مين وازاي تعمل فيا كده مالك وهي يمسكه من قميصه وبفحيح الافعي في اذنه وتحولت عيونه لاقسي درجه من درجات الجحيم :لو سمعت مجرد سمعت انك بس رفعت عينك ليها صدقني مش هتشوف النور تاني في حياتك فااااااااااهم قال الاخيره بحده وصوت عالي اومأ عبده بخوف مالك والوقندتي تختفي من قدامي متطلعش غير لما نمش غوووووور انتفض عبده من مكانه ودخل الاوضه جري خرجت حور بعد قليل وكانت ترتدي  شعرها  ننظر لها مالك بصدمه من هذه الحريه الجميله ولكنها مهما كبرت فستظل طفله ولكن اي طفله هل هذه طفله كل هذه الانوثه ولا ياويل من هذه العيون وشفتاك الورديه وبياض ونعومه بشرتك فحقا انتي فاتنه ايه يامالك اتظبط كده مش هتقع مستحيل اضعف مالك ببرود ع** البركان الذي بداخله من مشاعر غريبه وجديده عليه :يالله وقفت بتذمر ودبدبت في الارض لاء انا جعانه مالك بهدوء كنه يتكلم بع طفله فعلا :بصي تعالي معايا وهجبلك سندوتشات كتير اوي -وعد ببتسامه -وعد وخرجوم مع بعض وركبت حور ورا حسب اوامر زهره القطعيه وهي لو ركبت مع حد غريب تركب ورا مالك هو انا سواق اهلك اطلعي قدام حور وهي وشها في الارض:لاء عايزه اركب وره لاما مش هاجي مالك بنفاذ صبر اطلعي خلصي وفعلا ركبت ورا ومالك ركب قدام وساق وهو يفكر مالك في نفسه هو انا ليه سكت كانت تيجي تيجي متجيش انشله عنها ما جت يووووووووه لا مش ممكن اكون بدءت لالا وعند هذه الفكره فرمل فجأه وبقدرت قادر بقت حور علي رجله حور بغيظ وعيون مغمضه :يابن### يا#### ينع ### يام### ياااا######### لكن هو كان في دنيا تانيه خالص كميه من المشاعر المخطلطه غضب حزن فرحه حب كان يتأملها مهدوء من شعرها البني الفاتح لوجها الابيض بورديه وجنتيها وعندما فتحت عينها انشلت حركته نظر داخل عينها واذا به يري شعاع من الشمس فسبحان الخالق الوهاب ونزل بعيونه علي شفتاه الورديه فقترب منعا كلم**ر اما حور فسرحت في تفاصيله اتأملته بإعجاب شديد من شعره لملامحه الرجوليه الجذابه لتسبح في بحر عينها او تطير في سمائها فعندم رأته يقترب منها فقترب كلم**ره تماما (قال يعني لو فاقت هتبعد دا ماهتصدق)ولكن فثنيه فاق علي نفسه ولعن نفسه علي انجرافه ورا مشاعه ايه مشاعر ايه يامالك فوق فوق ونطر حور من علي رجله للكرس اللي جمبه فتخبطت في ضهرها حور :اه اه اه ديسكي اه مستقبلي ضاع ياما علي ابو اللي ربت ا****ر وسابك يابن المفكوكه لكن مالك لا تعليق اخذ يفكر فقط في اللي كان هيعمله ده عمره ما عمل كده اول مره يلخد ويدي مع بنت كده عمر ماحد اتجرء وشتمه زيها او بلاصح لعن سلسفيل اللي جابه غيرها ازاي انا سكتلها ازاي بس ******** وفي النادي مريم لحازم في كافيه النادي مريم :انت مرطبت -لاء ولا مره لاء مش بتفكر ترتبط ? لاء لاء لاء اعوذ بالله تفي من بقك ليه ياعني يا خويا من زي العسل اهو انتي قالها بستغراب اه هو انت متعرفش اعرف ايه ما هو انا حجزتك نعم زي ما سمعت هتحبني وهنرتبط? بلاسف :اناسف يعني مش يمكن محبكيش اشمعناااا قالتها بنفعال وصوت عالي بخوف مصطنع :خلاص خلاص والنعمه هخبك اقسم بالله هحبك خلاص اهدي ??ماشي وفي نفسه :يابنت الهبله بس منكرش اني بدأت انجذبلك سرحت في ايه ياباااا في نفسه ??رجعت في كلامي يابا ايه يابنتي ياباااا وعايزاني احبك ازاي ومريم وهي تقرب منه بتمايل ودلع وهتنظر في عينه :ليه هو انا وحشه ? حازم ووقع اثير لعينها :مين ا****ر اللي قال كده ? -بخبث يعني حلوه بهيام :مفيش احلا من كده ابدا ? اقترب مريم اكثر واكثر منه اغمض هو عينيه ولكن هذه الشقيه لم تختلف كثيرا عن حور سابته علي وضعه وجريت وبتضحك بدون صوت لم يفيق الا علي همس الناس واحد :هو مالله ده ليكون اعمي الاخر:لاء دا فتح عنيه واحد :ماهو لما اعمي ومدام فتح خلاص لاما اهطل لاما عنده تبول لا ارادي اصله واقف مريح اوي ومبتسم براحه كده الاخر :???يالله ياعم دي ناس ربنا اللي عالم بها اما عن حازم فكان يستمع لكلامهم وخدوده احمرت زي البنات وفي نفسه ابنت الجذمه انا علي اخر الزمن عند تبول لا ارادي ماشي يابنت الهبله ناويه تعملي ايه تاني وتبدأ من هنا قصه حب جديده لا ليس حب بل عشق لكن القدر في كل مره ليه رأي سعات في صالح الشخص وسعات ضده فهل ياتري ستكتمل هذه القصه ام للقدر رأي اخر؟؟ ********** عند لولو بتجري مع جاسر لولو بمرح :يامزي مفيش اي حاجه كده جاسر حاجه ايه ياعني لاغيني كده خد وادي معايا وقف جاسر فجأه وقفت ليه نظر لها بحزن وقال مش هينفع هو ايه حوشيني من دماغك ليه ومين اللي قالك انك في دماغي ازاي انته هنا وشاورت علي قلبها ده اللي دق اول ما شافك ده اللي عشقك ده اللي طلبك انتي عارفه اني مقاطعه :لسه بحب الزفته مي ووعدتك وقولتيلك اديني فرصه هي خاينه لعبه علي الحبلين وقعدت الاخوات في بعض لعبت عليك وعليه الحب وحبتوها بس في فرق كبير بينك وبين اسر عارف ايه ان اسر نساها والنظره اللي بيبص بيها ليارا بتأكد كده اما انت عيل صغير غ*ي فوق بقا كل ما كلمك تجرحني بتبعدني بت**رني الف قطعه انا احسن منها فوق بقا لنفسك فاكر من خمس سنين قولتيلي ايه وده كان بدايه عشقي ليك فلاااش جاسر بيعا** في بنت وهو ماشي مع لولو لولو بحزن ما تحترمني شويه والله اسيبك وامشي جاسر ياستي بهزر والله انتي احلا منها لولو بفرحه بجد جاسر اكيد يا طفله قولتلك انا مش طفله ? بمزاح :ياستي ماشي وانتي كبيره وايه رأيك هتجوزك وهتبقي ام العيال كمان بفرحه :بجددد بمرح ومزاح :اه ياستي بس لو عدت تعا** بنات انا همشي وسيبك مش هتقدري ليه عشان انا مهما عملت انتي بقيا عليه صح ولا غلط بصدق :صح الصح كمان باك لولو بنهيار :فاكر انا حبيتك من كل قلبي عارف انا بشتري البرفان اللي انت بتحطه وادهنه وانا قعده في الشقه عشان احس انك معايه الجاكت بتاع اللي كنت ادتهولي من خمس سنيه لسه معايا كل هديه جبتهالي من قول معرفنا بعض حتي السلسله اللي جبتهالي في عيد ميلادي ١٦ فلاش جاسر :كل سنه وانتي طيبه يا لولو اتفضلي اخذت لولو وفتحت العلبه وجدت فيه سلسلن بقلب رقيق فتحته لقته فاضي جاسر انا سبته من جوه فاضي تحطي في الصوره للي انتي عيزاه لولو بإنبهار جميله اوى اوي يل جاسر ربنا يخليك ليا قالتها بحب شديد جاسر بحسن نيه ويخليكي ليا لولو?? باااك لولو بعياط يمزق القلب وطلعت سلسله من جيبها :اهي السلسله اهي وفتحتها له وقالت بص فيها كويس صورتك اللي فيها عارف انا عارفه كل حاجه عنك لونك المفضل فلمك المفضل اكلتك المفضله المكان اللي بتحب تروحه زوقك في لبسك حتبي طرقت مشيتك وجريك وكلامك وضحكتك وفرحتك وحزنك والمك وحتي كلامك القاسي اللي ظهر مره وحده فاكر امبارح لما اتخنقت مع اخويا وكلمتك حسيتي اني مخنوقه وتعبان رديت عليا ببرود وبحكيله حتي حسيت ان وشي اصفر وسخت وقولتلك رديت بأيه وبعد فتره من سكوتك : عادي بتحصل انتي مكبره الموضوع كلنا تعبنين كلنا ملينين امراض تعبتني اكتر ودست علي قلبي وكلمتك وبهزر معاك الوقتي انا الغ*يه اللي مشت ورا قلبها انا اللي استاهل الكلام اللي بتأطعني بيه كل مره رغم كده فضلت باقيه عليك ولما كان بيمر وقت طويل ومشفكش او مكلمكش ابعتلك رسايل متردش عليها وانا عارفه وكنت بعتلك واقولك طمني عليك بس انت مش بتكلمني وعشان محرجكش بقولك متقولش اعذار المهم اطمن عليك بس كنت مش بترد كأ ني كلبه بجد عشقتك عارف انت فعلا عيل صغير مش قادر تفرق مين اللي يستاهل حبك ومين لاء انت ضعيف كان يستمع لكلماتها بصدمه هل تحبه كل الحب ده كيف عشقته هذا العشق من اقلك كلمه اقولها ازاي فضلت تعشقني وانا بجرحها انا فعلا بلعن قلبي اللي حب انسانه حقيره وساب جوهره زيك لكن لحظه هل نعتته بطفل هل اهانت كرامته ومبريائه ومع نهايه كلامها دوا في المكان صوت صفعه قويه نزفت انف لولو بسببها لولو بدموع:مش قولتلك ضعيف بس خلاص انت خدت عليها اني اجري وراك وفرت ان الامر عادي ما كلبه في نظرك لكن الوضع دن مش عادي انا ماشيه واوعدك ان مش هجري وراك واول راجل هيطلبني للجواز هوافق عليه عن ازنك يا ......ابيييه فضل واقف باصص في مكانها بحزن ووجع في قلبه لا يعرف مص*ره لا ليس وجع ولكن اواي هتوافق علي اول عريس يجي وانا مالي انت خلاص بعتها عنك يمكن عشان درستها خلاص الاحسن تتجوز وتلاقي حد يحبها وهي تحبه وقال تخر كلماته وشعر بقلم في قلبه لس قلم لكن نار لا يعرف سببها (شعر للشاعره :اميره البيلي)(اقرأوه عشان وضح الوجع اللي في قلب لولو ) - تتعبت في قمت كلمته مانا بنته هيفهمني .. ويفهم اني محتاجة يكلمني ويسمعني ويفهم اني مخنوقة وحضنه بس هيساعني في كلمته الو ؟ هو انت ليه ساكت ؟ ألو فيا حجات ماتت ! الو تعبانة في أسمعني .. يرد يقول وايه يعني ؟ ما كل الخلق تعبانة ..وايه يعني ملامحك لسة بهتانة ما عادي كلنا مرضي ..جرحني بعجزي عن اني ارد القسوة ليه لكن .. انا قلبي مهوش داكن عشان يقسي ويكره حد.. مهواش حد فـ ليه جرح .؟ وزعلني ياريته ما رد ، وليه اتغير بقا بارد وليه شارد بعيد عني ما كان بيقول زمان اني مراته وام لعياله وقالي اني هبقاله انا باقية لكن هو الي بيعافر ليخسرني **رني لكني حبيته.. ياريتني ما كُنت حبيته '(( وهبته القلب واديته حنين عمره ما كان يحلم بحد يحبه يوم قدي .. خلاص عدي ودوس علي كام مرة ?وعيد من تاني في الكرة وعلقني بحبال بايشة مانا عايشة وهبلة وساكتة وبطنش كأن دموعي شئ عادي كأن فراقنا شئ عادي وهذا الوضع مش عادي فـ اسمعني انا ماشية ..انا كُنت فـ هواک طايشه ضعيفه وروحها كات بايشه وحالک لسه ميسُرش وحالي معاک مهوش ولابد يرد يقولي مش غلطان ومانتيش قادرة تتعاملي مع تعبي ')) انا مليت انا الهبلةةة اللي شوفتک بيت..وقولت ابويا وحبيبي يا سيدي كفاية والله دانا اتخميت وفكرتك هتبقالي السند والاهل مهواش سهل بأن البنت يوم تعشق ولو تعشق بتوهب روحها وحياتها وتتحمل وتتجمل عشان تحلوا في عيونه فـ ميبصش فيوم برا :")خلاص برا '(( انا استحملت ميت مره وسيادته غاوي يتعبني يا سيدي ما تمشي وتسيبني بـ تتعب قلبي ليه وياک ! بتكدب ليه وتتمارض وتتعصب وبتعارض وتخلق مُشكله تافهه.. دة قلب البنت لو شافها بتت**ر عشان واحد بيقفل وقتها بابه ومبيفتحش فـ متجرحش عشان قلبي شال ياما.. وبرجع تاني من الأول واعدي كلامه فيطول ويخلق فيا مليون شق وقلبي حقيقي مل الدق ألفت الموت وعايش زق ولسة سيادته بيحدف عليا الجرح.. ايجازاً فـ الكلام والشرح خبطني وموجه كان عالي يهاجم بس افعالي كاني عدو بيحاربه كإن القسوة كاس شاربه '((كان حقيقي حيلي اتهد وروحي اتنسلت من الشد ولية الشعر فعلا جد بيفتح في الجروح لينا وليه الحزن مالينا :") فـ حد يقولي ايه العلة ؟كإن القلب فيک كافر مالوش ولا دين ولا مله.. وهبتك ضلع احلامي عوجت الضلع فـ **رته .. خسرت الكل علشانه واديني **بت وخسرته ..كتبت الشعر من تعبي قراه لكنه مهتمش وكالعادة بيتغاضي ويتغابي وبيطنش . مسكت الفون ، كتبت رسالة من تعبي بقوله فيها اخبارك ومبتسألش مفيش داعي لأعذارك ، انا عارفة اني مش فارقة.. مجرد بس بطمن عليک يعني لـ وهله قلبي يوجعني واحس بإنه مش مُهتم كإن دموعي صارت دم نزيف متتالي مبيهداش.. انا مادة فـ دستور باش وبضحك بس من برا .. :")وروحي لسة مضطرة تبين ع** مافيها وفرحة روحي مش ليها ..ختاما للي من تعبه خلاص ناوي يغيب ويسيب..ان يوم قررت تروح لطبيب متجبش علاج.. علشان والله ما هيفيدك هيزيدك من وجعك اكتر. وكأنك بتحاول تمنع في كياك ان الدنيا تمطر.. ملخص كل ادويتك متتعشمش فـ اسمعني ملخص كل ادويتك متتعشمش بلاش عشمك يزيد يعني :')دة لما تعبت كلمته وقولت بأن انا بنته هيفهمني وابسط رد كان منه بأنه باعني ووجعني ? ************ اما عند بطلنا وبطلتنا كان مالك يجري وحور ماسكه في هدومه بتعب حور بنهج من الجري :كفايه نفسي هيتقطع يابني اه ياما اه مالك بنهج بسبب الجري :قولتلك روح قعدي حو وهي تقف امامه طب اتفقنا وديني اقعد حور بص هقول حاجه وسابت تقل جسمها عليه فكر انها اغمي عليها فشلها حور وهي تدفن دمغها في حضنه وتلف ايدها حولين رقبته وقالت بصوت هامس جعل مالك في عالم تاني :انا تعبت اوي وديني هنا اقعد معاهم ممكن تحرك مالك بدون كلام ولا اعتراض كأنه كلمغيب ينفذ ما تقوله بدون اعتراض احساس غريب اول مره يعيشه مش عايز ينزلها من حضنه حاسس بقلبه هيخرج من بين ضلوع وقال في نفسه (مش عارف بتعملي فيا ايه ياحور) ****** في ملعب التنس عند اسر ويارا فصوت ضحكاتهم بس اللي مسموعه فيارا حاسه بسعاده كبيره واحساس غريب لكن مميز اما اسر فعلم من اول مره شافها انه واقع اسير عينيها يارا بضحك :اسر اسر بهيام ?عيونه يارا واحمرت بخجل :يالله انا جعت وتعبت اسر بحب :بس كده الاميره تأمر يارا بخجل :شكرا وهما مشين شافو لولو بتجري وانفها بينزف وبتعيط بحرقه يارا واسر طلعوا يجروا عليها لكن ملحقهاش خدت ت** ومشت بسرعه يارا بخوف :ايه اللي حصلها وصلها للحاله دي انا خايفه عليها اوي حازم بقلق انشاء الله خير تعالي نشوف الباقي **** عند مالك وصل الكافيه لحازم ومريم حازم :ياعم النحنوح شيلها مره وحده مالك بحده اخرص يالا وحط حور علي الكرسي التي استبغت وجنتها بلون الدم من نظرات الناس ليهم فلم يزيدها الا جمالا وف*نه نظر لها حازم :والله وطلعتبي بتت**في حور بغيظ :وانت مال اهلك علي الصبح ? جاء النادل حور بنشكاح :بص هاتي ٥سندوشتات جبنه رومي وخامسه مربي وخمسه نوتيلا وخمسه لنشن وواحد عصير فروله وواحد برتتقال وكبايه بيبس وكفايه بقي عشان معتش كتير علي الغدا النادل هاه ? حور وهي تقوم :بص انا مبحبش اتعب حد خدني المطبخ وانا هتصرف مالك وهو يمسك ايدها اقعدي اتفضل هاتلها اللي عيزاه قاطعهم دخول يارا واسر يارا الحقوني لولو مش عارفه ملها مريم بقلق ايه اللي حصل انا كنت خارجه من ملعب التنس حور مقاطعه وهي بتشد ايد مالك :انا جعانه ? مالك بغضب اسكتي كملي يايارا -شفتها بتجري وانفها بيجيب حور مقاطعه وبتشد ايد مالك :انا جعااااانه ? مالك بصلها بغضب كملي يا يارا -دم نازل من انفها طلعت اجري وراها انا وحازم ننده عليها لاكن حور مقاطعه بإلحاح :جعاااانه? مالك وهو بيشد شعره محاوله التحكم في غضبه :كملي يايارا -وبس ملحقنهاش وركبت ت**ي ومشت وكانت منهاره حور بدبدبه علي الارض وتشد ايد مالك :انا جعااااااانه ? قاطعها دخول النادل ومعاه الاكل مسك مالك شعر حور وسبت دمغها وبايده التانيه مسك ثلاث سندوتشت وحطهم في بقا ويذق فيهم بغيض :كولي واخرسي بقا ينعل ابو اللي يخرج ماكي كولي كولي ام حور فليس لها مانع فهو يحشر وهي تاكل وبعد ربع ساعه جالهم جاسر بعد ما اتصلوا بيه وحكوله اللي حصل حس جاسر بوجع في قلبه وندم شديد علي الوجع اللي حست بيه بسببه والقلم اللي ادهولها عشان فوقته بحقيقه صعبه وبينته قدام نفسه ضعيف وجبان مش وعديم الكرامه جاسر بندم ودموع في عينه :اللي عملت فيها كده نظر الكل ليه بصدمه وبدأ يحكلهم كل حاجه من البدايه والسلسله والرسايل اللي كانت بتبعتهاله وطلبها انه يديها فرصه تحببه فيها وجرحه لها كل ما يشوفها وكلامه ليها النهارده وردها عليه وض*به لها بلقلم واخر كلمتها بأنها هتمشي من حياته كانت يتحدث والدموع في عينه ترفض النذول بسبب كبريائه وهي تخلت عن كبريائها وكرامتها لحبه فقط للحصول علي ذره حب منه فقط دوت صوت صفعه عاليه علي وجه جاسر نظر الكل للفاعل بذهول بذهول وما كان الا (ماحذرتم ?) شهقه طلعت من مريم وقالت بذهول :انت ازاي تمد ايدك علي اخوك الكبير يا اااسر اسر بجمود متجاهل كلا مريم :عارف انا كنت بعتبرك قدوتي ومثلي الاعلي لكن في اللحظه دي انا ندمان اشد الندم اني حطيتك في المكانه دي عمري ما اتصورت اني في يوم امد ايدي عليك واظن انك قولتلي اللي يمد ايدها علي وحده ميبقاش راجل صح ولا غلط يا خويا ياكبير ( قال الاخيره بسخريه ) بتستقو عليها جرحت قرمت قوي اما هيا دست عليا وعلي كرمتها بأوسخ جاذمه عندك اوعي تفكر عشان بتجري وراك تكون عديمه الكرامه لاء دي حبتك عشقتك حاولت تطلعك من ذكرياتك مع واحده وسخه جاسر بصوت عالي هز اركان المكان :كلهم زي بعض غدارين وبتوع فلوس وبسس ولكن دوت صفعه تانيه عليي خد جاسر حور وهي تمسكه من ياقه قميصه وتتكلم بغضب وعصبيه شديده ذوهل لها جميع من كان في المكان :لما تيجي تجيب سيره صحبتي علي ل**نك الوسخ ده متشبهاش بوحده وطيه وحقيره ذي دي انتا فاااااااهم قالت الاخيره بسراخ هستيري جاسر بصدمه لا تقل عن الجميع :انتي بتض*بيني ياحور بلقلم وحور بنفس الغضب وتشدد علي ياقه قميصه :واض*بك بلجذمه لو جبت سيرتها علي ل**نك تاني انا ساكته من الاول عارف ليه منطقتش من الاول عشان انت متستهلهاش متستهلش حبها ولا قلبها اللي مدخلتش غير فيك فاهم كان مالك مندهش فهو اول مره يشهد علي عصبيتها فقليلا ما ظن ان عندها تخلف وعنده هذه الفكره رسمت شبح ابتسامه علي وجهه ولكن ازالها سريعا فلموقف الان لا ينفعه معه ابتسامه ابدا جاسر بجمود ع** البركان اللي جواه :الحب مش بلعافيه وانا مبحبهاش فهمين وكان لازم اعمل كده عشان تفوق لنفسها وتدور علي مستقبلها حور :ااا مالك مقاطعا :بس اسكتي انتي متتكلميش حور بغضب وتضع يديها في وسطها :ليييييييه ياخويااااا جربه ولا جربه شيفني جربانه كان ملك سيتكلم ولقن قاطعهم سلمي :ايد ده مالك بتعمل ايه هنا وحازم كمان مالك بصلها من طرف عنيه وسكت حازم ببسمه مجامله :اهلااا ااااااااه ( قالها بهمس) وده كان بسبب ان رجله اتسلخت بسبب حذاء مريم الذي مازال عله رجله حازم بهمس:اه يابنتي رجلي فيه ايه مريم بتملك وبهمس وقربت منه:ضحكتك دي ليا انا فاهم للحظه سرح في ملامحها الجميله هذه العيون والخدور والشفايف وشدها من ايدها وخرجوا بعيد عن الكل اما في الداخل حور بغضب واستفزاز :اذيك يا طنط سلمي بغضب :طنط ليه يلختي حد قالك اني خمسين سنه دا حتي اللي يشوفني يقول ان اختك الصغيره حور بغضب :ااا مالك مقاطعا : خلاص ياحور اتفضلي اقعدي يا انسه سلمي سلمي ببتسامه نصر :شكرا ودخل الكل قعد تاني الا حور فضلت واقفه حور لمالك ايه مالك بستغراب :ايه حور بغضب :مش هتقولي اتفضلي يا انسه حور ولا ايه مالك بستفزاز :وانا اقولك ليه حور بغضب :واشمعنا هيا مالك بستفزاز :انا اقول للي انا عايزه حور بغضب :ليه وانا كخه وهنا انفجر الكل من الضحك الا جاسر الذي كان في ملكوت اخري يفكر في كيف يطلع مي من تفكيره وقلبه وليه مضدايق لدموع وقهره لولو وكلمتها ترن في اذنه انااا همشي مالك بستفزاز :اه كوخه حور بغضب اهو انت يارخم ? مالك في نفسه ايه ده هيا هتعيط مالك بتسرع :بس كخه حلوه مش وحشه ازاله دموعها وابتسمه بسعاده كبيره بجد مالك بشبح ابتسامه بجد حور فرحه :طب قولي زيها مالك ببتسامه وتنهيد ويقوم من ماكنه ويسحب لها الكرسي : اتفضلي يا انسه حور سلمي بغيض :ايه الدلع ده مالك بستفزاز ادلعها برحتي ملكيش فيه حور بدلع وتض*به بإيدها بخفه :يخلي ليكي يا بعلي مالك بذهول بعلك ويوجه الكلام لسلمي انا اسف يا انسه سلمي عندك حق ويبص لحور اترزعي يا كوخه حور بضحك :احب الحمش مالك بصدمه حمش الصبر من عندك يارب قعدت حور علي المقعد وثنيه واتنطرت واقفه :ياح ياح ياح في الخارج اخذ حازم مريم في مكان خالي من الناس حازم بغضب ممكن اعرف انتي عملتي كده ليه مريم بهيام وهي تنظر داخل عيونه هو انا عملت ايه حازم محاولا عندم النظر لعيونها الذي بدأ بجذبه لها في الايام اليومين دول :انتي عارفه فمش هنلف وندور علي بعض مريم بهيام :مش عارفه ببقي مالي لاما ابص في عينك بتهوه يمكن تقول اني بعمل مع كل واحد كده لكن لا والله انا فعلا ع**ت نظر لها بسخريه مريم بس والله عمر ماحد شدني كده غيرك بحس ان قلبي بيدق اوي وانته جمبي شكلي كده بحبك حازم بسخريه :حبتيني لا والنبي لحقتي دا احنا مبقلناش يومين -بس بجد بحبك -قولتلك ده ممكن اعجاب مش حب -والله دا قلبي وانا ادره منك بيه ? -مريم الموضوع خلص ده اعجاب وبس فاهمه مريم بعند :لا مش فاهمه مش عرفه حصل ازاي بس كل اللي اعرفه اني حبيتك يجد افهم بقا بس ممكن سؤال واحد اتفضلي هو انت فيه حد في حياتك حازم بكذب :اه فيه مريم بدموع?:وصوت ضعيف جدا :احلف نظر لها وخفق قلبه بوجع لدموعها ومد يده ليزيلها ويقول بحنيه :خلاص والله كنت بكدب عليكي مريم ?بجد اومأ لها ببتسامه واخذ يتأمل ملامح وجهها اخذ ينظر لعهذه العيون التي تكذبه لها كلمغناطيس بدون اراد منه اقترب هو منها كلمغيب عن العالم اغمضت هيا عنيها ولكن عندما اقترب لمبتغاه طفل بصوت عال جدا :كبسه هيبوسها هيبوسهااااااا هيبوسهااا فتح عيونه من الصدمه وابتعد عنها وراح يجري ورا الولد في النادي ام مريم مريم بغيظ:يبأن الرخمه يعني حبكت تيجي الوقتي ابن الفصيله ذهب حازم واخذ يجري وراء الطفل وهو يقول الطفل :كان بيبوسها بيبوسها بيبوسهاااااا حازم بنهج :ولااا اقف يالاااا فضحتنا يخرب بيتك احد :الرجال استغفر الله العظيم الشباب حصلها ايه رجل اخر فعلا من شويه تبول لا ارادي والوقتي بيبوسها استغفر الله دا اول مره يحصل مواقف زي دي في النادي الخيبه لاروح القي مراتي بتركب الهوا ماهو ده اللي ناقص حازم بعد ما مسك الولد من قفاه :فضحتني يا المفلقه الولد هسألك سؤال اسأل يالمض بتحبها اخذ ينظر له بفطر طويله يفكر علي فعلا احبها في هذا الوقت القصير لا مش معقول رد بتردد لاء الولد بمرح :خلاص سيبها وخد عرقها حازم بغضب :دك ارف لما يق*فك ومعني اللي انت قولته ده ايه هااا معناه سيبهالي وانا هخليها تنساك ووعد حازم بغضب وهو يهزه من قفاه ولااا قله ادب مش عايز فاااهم هاااا الولد بغمزه شكلك وقعت صح? حازم شاله ورماه بعيد :عن ابو نتانت اللي جابك وذهب تاني لمريم اللي كانت لسه مستنياه واول ما شافته رحتله بسرعه وحطت ايدها علي اكتافه وقربت وشها منه وغمضت عينها اتصدم من اللي هيا عملته ولكن ابتسم ابتسامه ساحره واخذ يتفحص ملامحها التي انكمشت بضيق بسبب تأخره فهي تحاول ان تعيد اللحظه حازم بحده محاولا التحكم في منع ضحكته :في ايه انتي مقربه كدا ليه فتخت اعينها بذهول وتلقلقت الدموع في اعيونها :هو انت مش هتبوسني حازم متصنع الاستغراب وابوسك ليه مريم بغضب ما انت كنت هتبوسني من شويه كازم بنفي كاذب لاء مش صح كان فيه علي وشك حاجه بحوشها مريم ?يعني انت مش هتحبني خالص حازم يكذب مستحيل احب طفله وعند هذا الحد انفجرت مريم من البكاء ??? وجع رهيب والم كبيره في قلبه ان هو السبب في دموعها اقترب منها ورفع وشها من الارض انصدم من هذا الجمال فهي حتي لما تعيط بتزيد جمال هذا الوجه الابيض الذي اكتساه احمرار بسبب العيط والانف التي استبغت بلاحمر وشفاه الوردي الذي ترتعش بخفوت من البكاء و التي استبغت ايضا بلون الاحمر اقترب مننا وهو الان بكامل ارادته الان فقط سيترك مشاعره هي اللي تحركه اقترب اكثر حتي اخطلت انفاسهم معا وطبع قبله سطحيه علي شفاها لفت هي ذراعها حول رقبته وجذبته لها اكثر وتعمقو في هذه القبله التي مانت تحمل الكثير من المشاعر اللي مش مفهومه بلنسبه للحازم ولف يديه حول خصرها وجذبه ليه اكتر واكتر حتي اعتصرها داخل حضنه ابتعد بعد ما احس بنقطاع انفاسهم ابتعد عنها نظر لها دفنت راسها في حضنه خجلا اما عن حازم فأحس بمشاعر كثيره وغريبه بنسبه له ولكن ما يعرفه جيدا انها لايريدها ان تبتعد عن حضنه ابدا ظلوا هاكذه لفتره لا يعرفوا مقدارها ابتعد هو الاول وقال لها حازم :احم مش عارف ده حصل ازاي انا اسف ممكن تنسي اللي حصل عن اذنك وذهب واسبها نظرت في اثره ولكن ابتسمت بخبث مريم بخبث :لا وحيات امك انت خلاص اتعلم عليك وبقيت ملكيتي الخاصه ?? ******** اما عنده هذه المسكينه لولو كانت قاعده تبكي ب**ت في غرفتها وبعد قليل مسحت دموعها بجمود لولو :انا اللي غلط من الاول هو اللي ميستهلش هنساك ياجاسر لازم اخرجك من قلبي لازم وقامت صلت ونامت من تعبها ************ عند بطلتنا حور حور وهي تنتفض من الكرسي :ياح ياح ياح مالك بقلق وهو يقترب منها :في ايه مالك حور وهي تضع يديها علي اخر ظهرها :دبوس شكني مالك بغباء :شكك فين حور بإحراج :في التوته الكل ????????????????????????????????????????? مالك محاولا التحكم في اخفاء ضحكته :احم حصل خير بس ايه اللي جاب الدبوس هنا حور بلاحراج :قصدك التوته مالك ????? وهنا ياساده حصلت المعجزه اسر بص ليارا التي تتطلع لضحكت مالك بستغراب فهو يتحكم في نفسه جيدا وبسيط لما يبتسم فماذا حدث الان مالك بعد ما تمالك نفسه :احم احم يالله اقعدي ولا اقولك يالله انا هروح تحبي اوصلك حور?شالن يخليك ياخويا يالله هز رأسه بيأس فني لن تتغير ابدا ماك ايه يا يارا هتروحي اسر وانا كمان هروح اليوم باظ خالص وبص لحازم بزعل وقام سابه ومشي وقامت يارا عشان تروح مع اخوها وقعد جاسر يفكر هل ما فعلن صحيح ولكن قاطعته سلمي بدلع :هو انت شغال ايه جاسر نفخ بديق?وسابها ومشي سلمي بضيق لازم اخد واحد منهم بأي شكل بس انا عيني علي مالك وبس مز اوي وغني اوي ****&&*&& بليل ذهبت حور ويارا ومريم لولو دق دق دق فتحت لولو الباب واتخض المل من شكل لولو بوجهها الاحمر وعيونها المنتفخه من العياط دخل الكل لها محاولا التهدء لها وفعلا بعض وقت هدء لولو اتصل اسر بيارا يارا برقه :الووو اسر بهيام:مساء العسل يارا بخجل :احم مساء النور -انتي بتعملي ايه انا والبنات عند لولو اسر بحزن هي عامله ايه يارا بحزن الحمد لله كويسه هدت شويه اسر طب الحمد لله بعد وقت قفل اسر مع يارا وذهبت للنوم فقد قرر الكل النوم اليةم مع لولو صباااح يوم جديد استعد الكل للذهاب للجامعه الا لولو فكانت بحاله نفسيه سيئه وكانت حور ترتدي  شعرها  يارا كانت ترتدي  شعرها  مريم كانت ترتدي  وشعرها  ووفعلا ذهب الكل للمحاضرات كانت حور ستدخل المحاضره ولكن يد شدتها وسحبتها لمكان ليس بيها حد حور بغضب :عمر ممكن افهم انت ازاي تمسكني كده هااا عمر بهيام :وحشتيني اوي ياحور اوي حور بغضب :لما انفسك لاشبشب للي خلفوك عمر بحزن :انت ليه مش عايزه تديني فرصه انا عارف انك كنت بتجذبي وانك مش مخطوبه لدكتور ده بس اديني فرصه حور بحزن :افهمني ياعمر نفسي نرجع زي زمان اصحاب واخوات نخاف علي بعض ونخرج ونتفسح عمر :وفقي انتي بس وانا هخرجك كل يوم حور بستغراب اوافق علي ايه عمر :علي الجواز هاجي اتقدملك حور بغضب :يووووووووووووه انت مق*فتش ياشيخا دا انا زهقت مش بحبك ومش هحبك وعمري ما هشوفك زوج انا شيفاك صديق واخ مش اكتر عمر بغضب وهو يمسك ذراعها هتبقي ليا غصب عنك فاااااهمه واخذ ينظر لشفتاها واقارب عليها محاولا تقبيلها لكن ظلت تبعده عناه وتصرخ وفجأه حست ان سبها بتبص عليه لقت مالك نازل فيه ض*ب مالك بفضب شديد عايز تبوسها غصب عنها يأبن ال####يا##### حور وهي تبعد مالك عنه :ابعد هيموت في ايدك ابعد مالك بغضب سبيني اخلص عليه عشان يبقي يحاول يلمسك حور بصوت عالي وانت مالك هو انا اشتكتلك تركه نالك ونظر لحور بغضب :عندك حق انا اللي غلطان ومشي وسبها تأنب نفسها طلعت تجري ورله لكن كان مشي حور بضيق طب اعمل ايه الوقتي وراحت لمريم ويارا ** عند مالك ذهب بأقصي سرعه وكان يفكر هل تحبه هل كانت خائفه عليه ض*ب العربيه بإيده وصل البيت ودخل كلبركان لكن هدأ عندما رأي ولديه واتجه لهم بفرحه كبيره مالك وهو يحتضن ابوها باب اخبارك ايه جيتو امته -لسه من نص ساعه بس مالك واذاي الحرس ميبلغيش -انا اللي قلتلهم عشا متسبش شغلك وترجع مالك وهو يحتضن حنان حمدلله علي السلامه يحبيبتي حنان :الله يسلمك ياحبيبي اطلع غير هدومك بقا عقبال ما الغدا يجهز مالك ببتسامه حاضر عن اذنكم وطلع مالك دخل الحمام ونزل تحت الدش محاولن تهدأت نفسها ولكن ما استغربه هو متضايق ليه وليه اصلا سمحت لها تدخل حياتي من الاول ***** عند حور مريم :وانتي كنتي خايفه علي عمر حور بتسرع لا والله كنت خايفه علي مالك يارا من ايه حور من ان عمر يحصله حاجه اخوكي يروح في دهيه او يترفد مريم بس كنتي فهميه يا مصيبه هو الوقتي فكر انك خايفه علي عمر يعني بتحبيه حور بحزن : طب اعمل ايه الوقتي بقا يارا بتفكير مش عارفه فكروا معايا مريم عندك حق اسكتو شويه وفكروا وبعد قليل يارا اه ياغ*يه كلميه وخليه يقابلك حور خايفه ميردش يارا لاء افضلي علي ودانه رن رن رن مريم ما ممكن يقفل الفون ياذكيه حور فعلا ممكن يارا لا ما انتي هتبعتيله رساله لو مردتش هجيلك فهيرد عشان مفيش مفر حور هان ماشي هروح اكلمه واجي وتذهب حور وحاولات الاتصال ثلاث مرات لكن دون رد فيعتو له الرساله (رد يابن المبقعه لجيلك ) ***** وعند مالك ناسي تلفونه تحت امه مسكت التلفون لقت الرقم متسجل بلغ*يه استغربت ولكن التلفون موقفش عن الرن ابدا م**م حنان طب اعمل ايه الوقتي ارد ولا لاء عند حور تحاول ولم تيأس اه يابن الجذمه رد بقااااا هاخ يادي النيله ولكن عند حنان قررت الرد وفعلا ضغطت علي زر الرد ووضعت التلفون علي اذنها ولكن قبل ان تتكلم استمعت لغناء احدهم حور بعد ما مالك فتح للرد اخذ تغني :انت زعلااااان مني منك سألان عني
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD