نزلت حور الساعه العاشره مساء من المنزل وكان ترتدي فستان احمر منفوش
شعرها بقصه جميله وعليه تاج
ففكانت فاتنه بها بريق عجيب سحر داهمه كان يود لو يخبأها عن عيون الكل لكن مهلا في الليله لي فقط
ذهبت حور وركبت العربيه الفستان حلو اوي بس ثم اكملت بمرح واستفزاز مقفل اوي بصها مالك بصه اخرستها
واتحرك بلعربيه فضل ماشي ساعه ووقف
حور بملل اخيرا وصلنا
مالك لاء لسه وطلع شريطه سوده من جيبه وغطي عين حور
حوب بخوف كده مش شايفه يابن الهبله
مالك ماتلمي ل**نك وبعدين مش عايزك تشوفي انا حر
حور
وبعد ساعه اخري توقف مالك بلعربيه ونزل ونزل حور
حور طب فك عنيا مش عارفه امشي عااااااا
وده بسبب ان مالك اشتلها علي ايده ومش بيها لما وصل لحتي معينه وسابها وبص في ساعته
احتضن خصرها وفك اعنيها وهي تحاول تفتح عنيها لتنبهر بجمال هذا المكان
مالك بهمس محبب داخل اذنها كل عيد حب وانتي معايا ياحبيبتي وطبع قبله علي رقبتها ارتعشت حور بسببها فهي ليست معوده علي ذالك
ولكن نظرت مره اخري للمكان بفرحه دي عامله زي كرتون روبانزل
المكان
اخذ يديها واشتغلت اغنيه( سمعني نبضك)
واخذ يتمايلون عليها بفرحه واحسيس مسيطره عليهم وهو ينظر داخل اعيونها اما الهبله بتعتنا كانتوبتتجنب تبص لعينه
مالك بهمس بصيلي ياحوريتي
هزت رأسها بلاء
مالك ببتسامه ليه .
حور ببراءه بدوخ اوي وخايفه اقع اتلسع من الشمعه
مالك يالله كم هي جميله وبريئه ولف وشها ليه بإيده ليتعمقوا بنظر لبعضهم لتتوه حور في بحر عينيها وينسحر هو من عسل عينها ليجذبها اكتر اليه لكي لا يتبقي اي مسافه ابدا غير انش صغير جدا ويتوهو مع كلمات الاغنيه
الاغنيه :سمعني نبضك ...دفينى بنااار حضنك ابي ايدك بداياااا انيلف الكوووووون
انا ويش اجول وانت معاياا ويش اجوووووول انسي هوايا ويش اجول انت غلااااااااي
ويش اجول وانت معاااايا ويش اجول انسي هوايااااويش اجول انت غلااااااي
...سمعني نبضك دفيني بنار حضنك ابيييييييك اليل واحدك اليااااااااااا تكوووووووووووووون قرب عليااااا حس النار اللي فياااا ايدك بدااايه انيلف الكوووووووووووون...
....يافرح عمري معاك الوقت يجري من شوفك ليه مدري تدوب الروووووووووح انسي اللي فيني من حضنك بيني ايديني يا حب وكل سنيني فداك الروح
كل سي نسييييته معك عمري بديته نسيت الكون كله معاااك
لو عمر ثاني غيرك ما احب تاني
الك مل لحظه انا اشتاق
ويش اقول انت معايا
ويش اقوووول انسي هوايا
ويش اقووول انا غلاااااااي
سمعني نااااااااااابضك ❤❤
...........
اقترب منها كثر وطبع قبله عميقه علي خدها كانت هتقع مسكها من وسطها جامد لتتلاقي العيون لينسي كل شئ وكأنهم في عالم اخر عالم بس الاحساس اللي بيتكلم عالم العشق والهوس
وبعد وقت ابتعد عنها احس بدوختها الملحوظه ابتسم يالله كم بريئه وطيبه القلب انحني قليلا وشالها ومشي خطوتين وفتحت حور عينينا بصدمه
حور بدموع كل ده عشاني
مالك بهمس وينظر داخل عينيها :معنديش اغلي منك اعمله
حضنته بسعاده كبيره وهمست في اذنه جعلته يغمض عينيه ويستمتع بهمسها
حور بهمس ونبره عاشقه بحبك اوي اوي يامالك قلبي بقيت بعشقك يا احلي حاجه في حياتي بحبك❤❤
واخذ يمشي بها في الممر المحاوط بلشموع ليوصلو امام طربيزه مزينه وكرسين علي البحر يحاوطهم شموع
تفاجأه حور بجمال هذا المظهر
وبدموع ربنا يخليك ليا وشافت صندوق احمر كبيييير مكتوب عليه حوريتي
حور بفضول ايه ده صندوق كبيييير اوي فيه ايه
مالم ببسمه حب ده ليكي انتي افتحيه وشوفي بنفسك جرت حور ومجرد ما فكت الربطه وقعه جنوب الصندوق ليظهر الهدايا متنظمه بطريقه جميله وطالع من الصندوق بللين طارت للسما اخدت حاجه حاجه تتفخصه بعيون متسعه وفرحه جدا وكان اول هديا
العلبه دي فيها ايه
مالك بحب شوفي بس بقيت الحاجه وخلي العلب للاخر ابتسمت له بحب بادلها بعشق
كان طقن الماس رائع وعليه فيها ورد ووسطها علبه بها خاتم الماظ جميل جدا وشكولات كثيره
البسها اياه في يديها
عنيها لمعت بفرحه :الله حلوين اوي
اقترب مالك واخد العقد منها ولف خلفها واخذ يلبسها العقد وخلع حلق اذنها والبسها حلق الطقم وخاتمه واسورته وكل ده وهيا تطلع له بحب حتي انتي اقتربت منه وطبعت بوسه علي رأسها و قربها منه اكثر من خصرها وهي تنظر له بخجل واقسم ان يعلمها هو فنون العشق علي يده
***************
وفي هذه الاثناء كان هناك عاشق يتلهف لرؤيه
حبيبته ذهب للمنزل ض*ب جرس الباب
مريم من ورا الباب :امشي ياحازم لو سمحت
حزن حازم كثير وجاء ليذهب لكن مريم فتحت الباب بفضول عايزه تشد الهدايه اللي جبهلها لكن شدها هو من يديها واخذها علي جنينه البيت الزقها في الحائط وحاوطها بيده
مريم بتصنع الغضب ايه اللي جابك
حازم عايزك تعرفي ان والله ما حصل انا فعلا لمستها لكن والله ما لمست اي ست خلقها ربنا علي الارض حتي هيا والله ما فاكر ولا اعرف عملت كده ازاي
مريم صعب عليها حازم خلاص حصل خير بس عارف لو بصيت لجنس واحده غيري هعمل فيك ايه
حازم مستمتع بغيرتها ايه يا قلبي
مريم بغضب واجرام هفصل راس عن جسمك وهخليها معايا عشان افتكر اللي هعمله فيك زي اني قطعت صوابع ايدك ورجلك وايدك ١٦ حتي ورجلك ٥٠ حته باقي جسمك فهيبقي عارف الكريب هيبقا زيه ?
حازم بتصنع الخوف ياساتر يارب ياساتر اقترب اكثر منها وهمس في اذنها كل عيد حب وانتي معايا وفي قلبي ياعمري كله
وكانت اجبتها انها حاوطت رقبته بيديها وجذبته لها لتطبع قبله علي خده فنظر هو لهذه الجميله العنيده من وجهت نظره
وبعد فتره ابتعد عنها وجذب لها صندوق هديتها
اخذته مريم بلهفه فهذه اول مره يجيلها هديه في عيد الحب فتحت الصندوق وطلعت منه
هدايه كثيره وورود وعقد وخاتم
اانبهرت وفرحت اوي مسك هو الخاتم وادخله يديها
حازم بحب متقلعهوش ابدا ياقلبي
مريم بعشق مستحيل احوشه من ايدي وحضنته وشتالها ولف بيهااااا
************
عند يارا قعده حزينه دق جرس الفيلا فتحت الخادمه وشويه وطلعت لياراةالاوضه ودخلت حطت الحاجه
يارا بستغراب:مين جاب ده
الخادمه واحد جبهم ومضيت بلاستلام
يارا بحزن لنفسها اكيد اسر
خرجت الخادمه وقفلت يارا علي نفسها الباب وفتحت الصندوق وكان به
هدايه وورود وشكولاته ودبدوب في يده جواب
ففتحت الجواب اللي في ظرف الدبدوب كان كاتب (انا اسف اوي يا حبيبتي اسف اني مصدقتكيش وصدقت وحده وسخه زي دي والله العظيم بحبك اسف علي كل كلمه جرحتك بيها اسف اني مديت ايدي عليك والله العظيم ما هقررها ردي علي الفون )وفجأه التلفون رن وكان طبعا اسر نزلت دمعه خائنه من عنيها وتذكرت كلامه وصفعته ونظرت الموظفين لها ونظرت الشماته في اعينها وحضنه لها وعند هذه الفكره صرخت بصوت هز اركان الغرفه صوت وجع وقهر وجع قلب عاشق وبركان من نار الغيره وقهر لوجعها وعدم الرئف بحالهذا القلب الذي ينبض بأسمه هذا القلب الذي عشقه من اول لقاء تردد الرنين مره تانيه وثالثه لكن الان هيا قررت فلن تلعب علي وتر الغيره بل ستعمل علي اكمال هذا الزواج من مازن فهو لا يستحق هذا القلب وياويله من كرهه قلب احبه بصدق ستعمل علي هذه النقطه سأبتعد عنه سأكرهه لكن عند هذه الفكره واخذ القلب ينبض بوجع وعتاب ويصرخ مسامحه اخذ عقلها يرفض فكره السماح فأهانها ووجعها و**رها راحت بنظرها علي هذا البوكيه اللي كانت حجزاه من قبل الخناقه عشان عيد الحب لعنت قلبها الذي احبه بكت بحرقه وصوت عالي ولحسن الحظ ان حيطان المنزل عازل للصوت
البوكيه

تكرر الرنين فتحت وردت بنهيار صدم اسر
يارا بوجه احمر وعيون وارمه من العياط وصوت عالي بهستريا انهيار:هنساااااااالك يا اسر وبحق اهرتي ووجع قلبي ده هنساك وهبدأ مع مازن من جديد هطلعك من قلب هكرهك يا اسر سمعني هكررررررررررهك
وقفلت السكه في وجه اسر الذي نزلت الدموع من عنيه علي محبوبته الطفله البريئه الذي جرحها وظلمها واستقو عليها من غير ما يسمعها واخذ يتذكر كيف عرف الحقيقه
فلااااااش
بعد ما يارا قفلت مع اسر
اسر يتفكير كاميرات المرقبه ازاي مفكرتش فيها ثم اردف بنبره خوف معقول اكون ظلمتها
وفعلا فتح اللاب وبعد يرجع بلكاميره لحد ما وقفت علي دخول يارا المكتب السكرتيره اخذ يسمع وهو مصدوم وماذاده غضب هو ان ريم زقت يارا وقعتها علي الارض تلون الجحيم في عينه برغم من هدوءه دائما لكن اذا تعلق الامر بمحبوبتهوفلن يرحم ابدا سيعود الذئب مره اخري فهو حاول اخماد غضبه لكن هيهات دموع ونظره يارا له في المكتب الذي تخبره بندمها الشديد علي حبها له خرج سريعا من المنزل اتصل عده اتصالت
وهنا كان يقف بطلنا اسر اما ريم المقيده داخل مخزن قديم وغارقه بدمائها من كثره الدماء وتتوسل له
ريم بدموع وتوسل :ابوس ايدك يا اسر بيه انا غلطانه ومستعد ابوس رجلك ورجل الانسه يارا بس ابوس رجلك اعتقني لوجه الله دوت صوت صفعه عاليا علي وجهها
اسر بغضب وجحيم اسود اخاف ريم كثيرا وجعلها ترتجف:انا اول مره امد ايدي علي وحده ست ويوم ما امدها امدها علي حبيبتي ومسك شعرها وشده جامد جعلها تصرخ وتطلب الرحمه ثم اكمل كلامه وامدها عليها عشان مين عشان وحده وسخه زيك انا غلط لما مرفتكيش من الاول بسبب نظراتك ليا ومحولاتك بلاغراء مش كده يا شريفه قالها بسخريه بس انا معملتش كده عشان خاطر ولدتك بس عشان ست كبيره ومحتجاكي جمبها لكن خلاص ولدتك ماتت وهوريكي ازاي تمدي ايدك علي حبيبتي
وشاور لايمن دراعه اليمين :خلي الرجاله تنبسط معاها شويه
صرخت ريم :لااااااااااااااااء ابوس ايدك ابوس ايدك
خرج وسابها تناديه بتوسل وقال لايمن
اسر متخليش الرجاله تعملها حاجه يخوفوها بس تهويش يعني
ايمن حاضر يا اسر بيه
باااااك
اسر بدموع انا اسف يا حبيبتي اسف يارب حنن قلبها عليا يارب معقول فعلا خطوبتها بكره لاء انا عارف يارا كويس بتغظني بس
*************
اما عند جاسر فذهب بيته ليستحم ويستريح قليلا دخل اوستحما ولس عشان يروح لمحبوبته لكن اتفاجأ بصوت حريمي يصرخ ويتخانق مع الخدم مهلا فهو يعرف هذا الصوت جيدا نزل يجري تحت بلهفه معقول هيا امعقول قد عادت من جديد نزل تحت وقف بصدمه
جاسر بصدمه :مى
********************
عند يارا
خرجت علي الساعه ١صباحا
واتسحبت ودخلت اوضه مازن
يارا جمب ودن مازن :حريييييييييييييييييييييقه
انفزع مازن :يالهوي ملحقتش اكل ملحقت--
قاطع كلامه ضحك يارا الشديد عليه :???طول عمرك طفس ???
مازن وهو يلقها بشبشب المنزل (الكلوك?)
مازن بغضب :ابو شكلك فمره هموت منك يابنت الجذمه
وبعد توقف يارا عن الضحك:بقولك عايزه اخد رأيك في حاجه بس تقول الصراحه
مازن ببتسامه جايه تصحيني الساعه ١ بليل عشان تخدي رأي في حاجه
يارا هو حد بينام في عيد الحب
مازن هسهر اعمل ايه معنديش حبيبه ياختي تاخد بيدي للعشق المهم كنت عايزه ايه
اغمضت يارا اعينها بشده :مازن تقبلني زوجه في حياتك العمر كله
وظلت مغمضه العينين لكن فتحتهم بحزن لما اردف
مازن بنفس الابتسامه :لاء
يارا بحزن ليه
مازن عشان اولا سيتك واخده القرار ده بعصبيه لكن لما يعدي بعض الوقت هتلاقي نفسك بتحنيله وده اسمها خيانه ومش انتي قدها عند ربنا والسبب التاني انك هتفضلي تحبيه وتعشقيه عشان ده اللي باين من نظرت عيونك وكلامك عنه انتي بس مجروحه منه اوي والايام بتنسي والسبب الاخير والاهم اني عمري ماشفتك ولا حطيتك غير في مكانت اختي
يارا اومال قلت لو انا عايزه اكمل في الجوازه عادي ليه
مازن عشا اخوكي خايف عليكي وانا بطمنه من نحيتي وعشان توفقوا علي الخطه وعشان متأكد انك عمرك ما هتقبلي حد تاني غير حبيبك زوج ليكي يارا انتي ذي اختي بظبط وعايز اسافر وانا مطمن عليكي
يارا ببتسامه ربنا يخليك ليا يارب ياحبيبي
مازن ببتسامه تعالي بقا اول طريق خطتنا وهو هنتصور وننزل صورتنا علي صفحتك مع كلمتين حلوين عشان الباشا يشوفها
يارا بس انا مش جهزه
مازن لاء دا اللبس ده اللي هيجننه اكتر ياله
طلعت يارا فونها ووقفت واخده وضع السيلفي وقف مازن وراها وحط ايده حول خصرها وذقنه علي كتفها كان بعيد عنا مش لازق بس اللي يشوف الصوره يقول غير كده وفعلا نشرت يارا الصوره وكتبت فوقها (بكره خطبتي انا والعسل ده سندي واماني هو اخوي ربنا يخليهم ليا?)
**************
عند اسر كان قاعد بملل يتصفح الفيس بوك وفعلا شاف الصوره وكانت يارا جميله للغايه وفاتنه
بركان كان يحاول اخماده لكن الان قد طفح الكيل كيف يتجرأ بلاقتراب من معشوقته هكذا وكيف تتجرأ بلخروج من الاوضه بتعتها كده ازاي اخذ مفتاح سيارته وساق بأقصي سرعه للوصول لمحبوبته للاعتزار منها ثم معاقبتها علي هذه الصوره وينال مازن نصيبه لكن تأتي الرياح بلا تشتهيه السفن وولاسف من كتر عصبيته وتذكره للاحداث اللي حصلت معاهم مخدش باله من العربيه اللي في وشه ولكن عندما حاول عدم الاصطدام بها انزلقت عجل السياره انقلبت العربيه بهذا الاسر العشق الذي تمنا رؤيه محبوبته ولكن ليس لنا تحكما في القدر
ماذا سيحدث الان هل بغياب اسر هتتقرب يارا من مازن ويكون هو الحب الذي سيكمل معاها حياتها ام ان قصه يارا واسر لسه منتهتش ؟؟؟؟؟
**********
اوصل مالك حور بعد اقنعها بطريقه رهيبه وبعد الحاح انها توافق تروح فلوقت تأخر جدا
مالك وهو يطبع بوسه سطحيه علي خدود حور تصبحي علي خير يا حوريتي
حور وانت من اهله
وروح مالك البيت وحازم ايضا وحور ومريم ذهبوا للنوم فغدا خطوبه يارا علي مازن
***********
عند يارا
انتفضت من كانها فجأه ووضع يديها مكان قلبها يارا بخوف ووجع لا تعرف سببه :استر يارب ?
مازن بقلق مالك
يارا حسه ان فيه حاجه وحشه هتحصل
مازن استعيذي بالله من الشيطان وروحي صلي ركعتين لله ونامي
اومأت يارا وذهبت وصله ودعت ربها بحفظ اسر فهي احست بقلبها ينتفض عند ذكر اسمه مأكدا علي حدوث شئ سئ لاسر دعت تاني وبعد محاولات عديده نامت وهيا عارفه ان اكيد اسر هيجي خطوبتها بكره
عند جاسر
جاسر بصدمه :مى?
مي وهي تذهب لاحتضانه :وحشتني اوي ياحبيبي
بادلها جاسر العناق لكن ليس لعشقه لها بل لطفل صغير يحتاج حنان ومواسه لفقدان حبيبته ولكن غفل جاسر علي هذه الصور الذي تلتقط له
ابعدها عنه
جاسر ببرود ها وبعدين نعم
مى بدموع تماسيح :انا اسفه يا حبيبي اسفه بجد انا والله بحبك جدا بس عرفت غلطتي متأخر
جاسر ببرود ورجعه ليه الوقتي
مى بغيظ من برودها لكن اخفته ببراعه خلف قناع الحزن :نفسي اكمل عمري معاك يا حبيبي بجد ندمانه اوي
جاسر وهو يتذكر حبيبته لولو:مقدرش في وحده تانيه في قلبي ومستحيل انساها
مى بغيظ ونسيت حبك ليا
جاسر بضحكه وجع :لاء هيا اللي اتمسكت فيا رغم معاملتي الوحشه ليها بس مره في مره وقلبي دقلها وق مش للحب لاء مع لولو دق للعشق
مى بغيظ بس دي وحده ميته
جاسر بستغراب وانتي ايش عرفك اساسا
مى بتوتر :هو فيه حاجه بتسخبي ثم قالت بحنيه زائفه خليني انسهالك زي ما هي نستك انا
جاسر بحزن للاسف هيا عرفتين الفرق بين الازاز والالماس بس للاسف لما اعترفت لنفسي كانت راحت بس انا مش هسبها هفضل جمب قبرها
مي بغضب دي وحده ميته انساها ونبدأ انا وانتي مع بعض دا انت ناقص تفتح الجبانه وتنام جمبها
جاسر بصدق والله لو ده مش حرام لكنت عملت كده
مي يعني هتتخلي عني يا جاسر
جاسر مى انتي الوقتي زي اختي وعشان كده هنصحك بلاش الطريق ده مش الفلوس كل حاجه كفايه تحسي ان اللي حوليكي بيحبوكي شوفي نفسك انا عارف اللي انت عمرك ما حبتيني وبتجري ورا الفلوس بس
قاطعته مى بغضب انت هتديني محاضره ولا ايه وكمان عشان وحده ####اخدت مكاني
دوت صوت صفعه علي خد مي
جاسر بغضب وصوت مثل الرعد :امشي اطلعي بره لاما والله ما هعرف احوش نفسي عنك يا####دا هي ضفرها برقبتك بررررررررررررررررره
انتفضت وخرجت وهي تتوعد له
وفي الخارج
اتصلت مي برقم مجهول
مجهوله عملتي ايه
مي زفت
المجهوله بغضب معرفتيش تحننيه تاني
مى لاء ياختي دا طالع بلمفعوصه دي السما
مجهوله غ*يه معرفتيش ت**بيه وللاسف معتش محتجالك
مي بخوف قصدك ايه
وكانت في الوقت ده مى تعدي الطريق
مجهوله مع السلامه يا مى
لكن قبل ان ترد مى صدمتها شاحنه كبيره ادت اللي مقتلها في الحال
عند المجهوله
المجهوله لشخص ايه يا حلوه هتفرفري ولا ايه طب حتي اتف*جي علي الصور دي هتعجبك اوي اوي
مجهوله بتعب حرام عليكي انا عملتلك ايه ياسلمي
مجهوله شوفي بس حبيب القلب وهو في حضن وحده تانيه يااااا ..لولو. ..
اخذت لولو الصور بعيون باكيه تحرقها الغيره
رفعت رأسها بوجع ونزلت دموعها بحرقه وقالت في نفسها ليه يا جاسر بتوجعني كده للدرجادي مكنش ليا اي معذه حتي عندك بكت صرخت بقلب ينزف من الوجع
سلمي والوقتي هوقع حور بيكي انتي يامزه
لولو بحزن ودموع وخوف علي صديقتها :حرام عليكي ياسلمي هي حور عملتلك ايه
سلمي بغل اخدت مني مالك دا كفايه انها حواليه وغيظها فيا مالك ليا لوحدي انا وبس
لولو ?فوقي بقا ده نصيب ومالك مش نصيبك افهمي ياغ*يه
نزل قلم علي وجه لولو :لمي ل**نك ومطلبتش رأيك وخرجت وتركتها اخذت تتذكر ذالك اليوم
فلااااش
في المسشفي يأتي تلفون للدكتور اللي متابع حاله لولو
الدكتور انا هقول انها ماتت هديها حقنه تضعف نبضها جدا وبعدين هخرج اقول الخبر وابعتي انتي الجثه اللي هنبدلها بيها
وفعلا تم تبديل الجثه اثناء التغسيل واتكفنت وحده غيرها
كان نبض لولو ضعيف جدا لكن كانت تستمع له وهو يكلمها وحتي بعض الكلمات لجاسر واثناء خروجها وصويت وعيط الفتيات
باااااك
لولو :استرها معانا يارب
************
صباح يوم جديد
عند حور ومريم ويارا يتجهزوا للحفل ومازال قلبها مقبوض وموجع لسبب متعرفوش
نزلت حور تحت عشات تشرب
حنان بضيق ابه اللي خرجك من اوضت البنات
حور ببراءه وابتسامه هشرب يا طنط
حناه اشربي ياختي ما انتي شربتيهم ثومك في كاسات
حور ببراءه يعني ايه
نظرت لها حنان بغضب وذهبت استغربت حور كثيرا لكن لم تبالي ابدا ولكن وجدت من يشدها لداخل غرفه
حور?مش تقول اي حاجه حصرتني ياشيخ
ولكن طلع سلسله من جيبه والبسها ايها اعجبت حور بشده بهذه السلسله الجميله الذي يحتولي عليها حرف حبيبها
ووطلع وحده تانيه ولبسها وكانت تحتوي علي حرف محبوبته
مالك بعشق وينظر داخل عينيها :اوعي تقلعيها ابدا طول ما انتي بتحبيني تفضل معاكي علطول بحبك يا حوريتي❤❤
احضنها وكانت حور سعيده جدا وبادلته الحضن بفرحه ابتعد عنها واقترب منها للحصول علي شهد شفتيهاولكن عندما اقترب منها لقي باب الاوضه بيتفتح بصوت عالي ومزعج جدا جعل حور تصرخومن الخضه
ومن كام دقيقه
مازن خرج من اوضته شاف مالك بيشد حور للاوضه
مازن بخبث والنبي ما هسيبك تحب فيها ابدا
وراح خبط علي اوضه البنات
البنات ادخل
دخل مازن وبعد التعارف
مازن بسرعه :الحقوا حور
البنات بقلق مالها
:مالك استفرد بيها
واخدهم ووضعوا الثلاثه ودنهم علي الباب للتصنت
واخذو يستمعون لهم ولكن سكتو مره واحده
يارا هي حور متكلمتش ليه
مريم لتكون
مازن بظبط
فتح الكل الباب مره واحد وبصوت واحد بتتباس ياعباس
حور عااااااا يا######يا#######يا#####يا######
مازن بزهول اما لو كنت فتحت عليها الحمام كانت قالت ايه
مريم ويارا بضحك :بكره تتعود
مازن ?
يارا بستغراب بتضحك علي ايه
مازن بضحك بصي علي اخوكي
مالك كان ينظر لهم والانيران تطلع من ودانه ووشه احمر ??????
اقترب مالك منه
مازن وهو يرجع للخلف بخوف ثنيه وهمهمك وجري بسرعه كبيره لتحت ومنها للجنينه
مالك وهو يجري خلفه :والله ما سيبك ولو فتحت باب الحمام ماشي يا كلب يا ابن ####
وعند البنات???
يارا يالاه ننزل نشوفهم
حور بصوا السلسه دي
مريم ويارا جميله ياقلبي ربنا يخليكم لبعض
حور يارب بس يالله نلحق الخناقه من الاول
وطلعوا يجروا علي تحت وشافو
مازن بيجري حوالين المسبح ومالك بيجري وراه
مالك بغضب وحيات امي ما سيبك
مازن وحيات عمتي ياشيخ سبنب انا اسف بقا
دخلت حور لايقاف مالك ولكن بدون قصد دفها مالك للمسبح سقطت فيه ولكنه لم يبالي اخذها بمزحه وجري ورا مازن لكن وقف علي صويت مريم بص في المسبح لقي حور يتغرق وبدون تفكير نط في المسبحه
حور وهي تشهق بعد ما شتلها علي ايده في المياه :هاااااااا كح كح كح يابن #####يا######يا####
مالك بضحك يابنتي دا انتي كنتي هتموتي الوقتي اتهدي بقا شويه
حور ما هو بسببك يابن الجذمه ?
حنان بغضب ما تحترمي نفسك يا بت انتي
حور ومالك طلعوا من المسبح
حور بحزن انا اسفه ياطنط انا بس
حنان بغضب بس ايه ترضي حد من اصحابك يشتمو امك
حور بمرح ياااااه دا اتلعن سلسفيل اللي جابها من زمان لدرجه بقت موضه قديمه
الكل?????
نظرت لها حنان بغضب وكانت لسه هتتكلم لكن لاحظت ضحكه مالك والذي بسيط ما تبين وفرحته اللي في عنيه ونظرت العشق اللي فيها فرحت اوي بده لكن افتكرت كلام سلمي احترات هل ممكن ان تخدع هذه الطفله ابني ومالك الذي لف حوله كثير من الفتيات ولم تعجبه احدا ولم تخدعه فتاه نظرت لحور وابتسامتها الهادئه ونظرتها لمالك الذي تحتوي علي عشق ولكن قاطع تفكيرها دلوف سلمي
سلمي بخبث ازيك يا ماما
حنان ببتسامه الحمد لله يا حبيبتي
وجهت كلامها لمالك ازيك يا مالك
نظر لها بتقزز زي كل مره فهو عارف نويها وماذا تريد ولكن هو لكن يجعل هذه الشيطانه في الدخول بينه هو وحبيبته
سلمي ببتسامه وكره ازيك يايارا
يارا :?
وسابتها وطلعت وكذالك انسحب الكل ولم يتبقي غير حنان الذي رحبت بسلمي
اخذ الكل يتجهز للحفل ومازال قلب يارا مقبوض
وفي المساء
يارا بقلق:هو اسر مجاش لسه
حور وهي تنظر من البلكونه لاء لسه (فلحفله في الجنينه)
مريم :مالك قلقانه ليه كده
يارا بخوف وقلق ينهش قلبها :مش مطمنه حسه ان اسر فيه حاجه هاتوا التلفون كده اكلمه
حور بغضب غ*يه هتكلميه تقوليله ايه ها
يارا بحزن وقلك مش عارفه بس عايزه اطمن عليه
مريم انشاء الله خير بس ايه رأيك في الفستان اللي حازم بعتهوالي
يارا بخبث واستفزاز هو حلو بس المفروض ده لمناسبه لخطوبه حاجه كده بس ملبسك ده ليه
مريم قولي انك غيرنا عشان بتاعي احلا?
يارا بضحك لا ياستي بس هيقولوا مين فينا العروسه ها
مريم ملكيش دعوه المهم مين هيلبس الدبله ?
حورررر باس الفستانين حلوين جدا مش ابن الجذمه اخوكي اللي مجبليش ذيكم
يارا :نكارت الجميل مش يابت جابلك فستان خرافه امبارح وكمان اللي انتي لبسه ده جميل جدا
دخلت حنان نظرت ليارا ومريم حور
حنان بفرحه حبيبتي يا يارا الف مب**ك عقبال ما اشوفك بلابيض ياحبيبتي واحتضنتها
يارا بحزن اللي يبارك فيكي ياماما
حنان لمريم اي الجمال ده يا مريم .
مريم ببتسامه شكرا ياطنط
حور بلهفه وحماس وانا ايه رأيك
حنان بتقزز حلوه
وسابتهم وخرجت نظر مريم ويارا لحور فتفاجؤ انها سعيده جدا استغربت يارا
نظرت مريم ليارا وهمست هي زي الطفله بتفرح من اقل حاجه حتي كلمه حلوه مع نظرت وش مش حلوه لكن برغم من كده هيا مبسوطه
اما الشباب ووقفوا تحت ينتظرون الفتيات ولكن فجأه شافو الناس بتبص علي حاجه بنبها فما كان الا ابطالنا الفتيات بجملهم الخاطف للانفاس .
عند حازم :ياربي علي الجمال ده اعمل ايه الوقتي يارب صبرني لحد ما اتجوزها
اما مازن نظر لها بحزن وقال لنفيه ما نفسي اشوف خطوبتك وفرحتك بس متوقعتش انو انا العريس او هشوف الحزن في عينك في يوم زي ده
اما مالك نظر لها بغضب في نفسه:اه يابت الجذمه طب ما كنتي تلبسيها قصير عن كده تعبه نفسك ليه
اما حازم في نفسه وحشتيني اوي يالولو كان نفسي تبقي معاهم لكن الحمد لله
وكان اول من تحرك منهم مالك ذهب لحور
حور بخوف وهمس لمريم هو بيبصلي كده ليه
مريم غيران عشان الفستان مفتوح واكتافك باينه
بلعت حور ريقها بخوف يالهوس اعمل ايه اعمل ايه
وقف مالك امامها بغضب واشتلها امام صدمتها وصدمه الكل وذهب الجنينه ورا المنزل وغيض سلمي التي كانت ترتدي

سسلمي لحنان :فتي ياماما
حنان قليله الادب
سلمي كده مالك هيتعلق بيها
حنان دا اكيد بيتسلا وبس لكن انتي الاصل وانشاء الله هجوزهولك
سلمي بخبث ربنا يخليكي ليا ياماما
اما حازم فذهب لمريم
واحتضنها امام الكل
تدخل جاسر خف ياعم النحنوح
نظر له حازم بغيض
اما مازن ذهب ليارا
مازن بمرح ايه يابت الحلاوه ظي لا انا كده هغير رأي واتجوزك
ابتسمت في تعرف انه ياحاول التخفيف عنها
واخذها وذهب للجلوس وبعد بعض الوقت
توقفوا لتلبيس الدبل
مازن امسك خاتم ولسه هيمسك ايد يارا
اتفجأو بعربيه اسعاف تدلف من باب الفيلا وينزل منها اسر وهو متخرشم ويده م**وره واصابت بالغه في جسمه وممرضين مسندينه
جري جاسر عليه وقال بقلق اسر حبيبي انت مالك ايه اللي حصل ابتعد عنه وحاش ايد الممرضين ومش يعرج برجله ناحيه يارا
اما يارا فتصنمت مكانها ودموعها تنزل وترفض الوقوف هل ممكن ممحبوبها وعشقها يقف امامها بهذه الحاله لاء دا اكيد حلم لاء دا كابوس ترفض تصديق هذا هل هو يتوجع
وقف اسر امامها مسح دموعه بيده ونزل دموعه ووضعويديه علي خدها :عشان خطري متسبنيش عشان خاطري مقدرش اعيش من غيرك والله بحبك انا اسف وسامحيني عمري ما هعمل كده تاني بعد كده عمري ما هزعلك ولا امد ايدي عليكي عشانوخاطري مقدرش اعيش وانتي بعيده عني
وكان ردها انها ارتمت في حضنه رغم اوجاعه
الا انه رحب بها كثيرا وبادلها العناق
مازن بتدخل وهو يعطيه
اظن تلبسها ده بقا وفعلا البسها اسر الشبكه وكانوا في غايه السعاده
وحازم البس مريم
ووفجأه دخل مالك وانصدم من منظر اسر
اما قبل قليل عند مالك انزل حور ولزقها في الحيطه واقترب منها كثيرا
مالك بغضب ايه اللي انتي لبساه ده هاااا
حور بخوف لكن فضلت الدلع وقالت بنبره هامسه جعلت هذا الغضب يتبخر امام سحر عيونها وهمس شفتيها :لبس ايه يا روح قلبي
مالك وهو يحاول السيطره علي عاطفته ومشاعره ومحاوله استجماع غضبه لكن لم تعطيه حور الفرصه فوضعت يديها علي خده بحنان :لبسه ايه ياقلبي انت
حسنن فليعترف فهو الان لا يستطيع الكلام ابدا فهي سيطرت علي قلبه وعقله وتفكيره ول**نه اقترب اكثر منها وقبله قبله عميقه انقطع بها انفاسهم وابتعد بعد قليل ووجع جبهته علي جبهتها
حور وهي مغمضه العين وتهمس علي شفتيه بحبك يا عمري كله
وابتعدت وطلعت تجري علي الحفله
مالك بصدمه بقا تقولي بحبك بلحنيه دي وتسبني وتجري وقالت بصوت عالي وهو يجري خلفها :تعالي يااابت
ودخل الحفل وانصدم من مظهر اسر راحله بقلق:ايه اللي حصلك
اسر حدثه بسيطه
ولكن قاطعهم دلوف المؤذون
انصدمت يارا
اسر بعد دقايق هتبقي مراتي وعمري كله وملكي لوحدي وهربيكي علي الصوره اللي علي الفيس دي بس اصبري
اما حازم فسحب يد مريم وذهب للمأذون وقال اكتب يا شيخ
نظرت له مريم بصدمه ونظرت جاسر واسر ابتسملها بطمئنه وتم كتب كتاب يارا ومريم
وبعد المباركات
نزل مالك لمستوا سمع حور:مش كنا نكتب معاهم
حور بغضب تقول لا انت مقولتش لماما
مالك حاضر هاجي اتقدم واطلبك من ماما
ولكن قاطعهم دلوف الشرطه انصدم الكل من وجودهم
الظابط ....&&&&.....
الكل ???ميييين
*****************