البارت الثانى

882 Words
فى صباح يوم جديد استيقظ بطلنا اولا كانت الساعه التامنه صباحا ولكنه استغرب بشدة لان ملاك عاده تستيقظ مبكر لماذا لم تفيق حتى الآن اخذ يتاملها حتى صارت الساعه التاسعه ونصف قلق كتيرا .مراد (باستغراب) هى ملاك مصحيتش ليه مش عادته يعنى . فذهب لغرفه الملابس كى يستحم ولكنه وجد دواء فى الأول تذكرة دواء عادى لكن بعدما قرأ ما بداخله عرف انه دواء مهدئ شديد مراد( باستغراب ) هو مين إللى بياخد الدواء دى اخد يبحت كتيرا حتى وجد روشته العلاج باسم ملاك المحمدى .ملاك ى اللهى لماذا تاخد ملاك هذا الدواء ومنذ متى تاخده ولماذا لم يعرف هو لماذا لم تخبرة أنها تعانى من مشكله ما اخذ يفكر كتيرة حتى قرر أن يخبا الدواء ويسألها لان الدواء قد انتهى وأذا كانت تاخده يجب أن تحضر دواء جديد يجب أن ينتظر حتى يعرف منها كل شئ تم استلقى بجانبها وراح يتذكر كيف قا**ها فلاش باك كانت ملاك تعمل نادله فى إحدى المطاعم بعدما خرجت من الميتم نعم لا ملاك يتيمه الابوين كانت هى الشيف المسؤعن الطعام والاهتمام بالزبائن حتى اتى لها المدير تم قال لها المدير:ملاك ى ملاك ملاك (بتوتر) نعم ى حضرت المدير هو انا عملت حاجه المدير (بضحكه ) مالك خايفه كده ليه ى ملاك متخفيش انا بعتلك عشان فى شخص هيجى يشتغل معاكوا هنا عايزك تعرفيه كل حاجه اة الشخص دى اسمه مراد ملاك وهى قلبه ينبض بعنف منذ أن سمعت هذا الاسم لا تعلم لما يدق هكذا كان قلبها يقول لها ها قد اتى حبيبى الى ملاك ومازال قلبه ينبض بشدة : حاضر ى فندم تم ذهبت لكى تباشر عملها .............................................. ....................... فى جهه أخرى كان يقف هذا الشاب غاضب بشده وهو يتحدث فى الهاتف تم قائلا ينفع كده ى منتصر الكلب جرسون اى إللى اشتغله انت اتهبلت منتصر (بشرح) مش انت إللى قولت عايز تقرب منه وهتقرب ازاى غير لمى تشتغل معاه عشان تقرب منه اكتر مراد (بعصبيه )ملقيتش غير الشغلانه دى منتصر( باستفزاز )لو مش عجبك متشتغلش وخلاى غيرك تحبه ويتجوزها مراد( بجنون ) كنت قتلتك وقتلتها واقتل إللى تتجوزة منتصر( بضحك)طب وانا مالى ى لمبى ? مراد خلاص تمام هشتغل زفت تم غلق معه الهاتف مراد فى نفسه اخيرا هشوفك ى ملاكى❤ اة منذ أن رآه فى المطعم وهى تقدم طعام له ولوفد من شركته وهو لم ينساه ابدا لم يستطيع إخراجه من عقله فى البدايه كان يعتقد أن ما بداخله هى رغبه لكن الان لا اصبح يعشقها يتنفسها أبعد كل من حاول الاقتراب لها ولمى لا وقد أصبحت ملك ال*قرب منذ أن رآها ....  منتصر :الصديق المقرب لمراد يبلغ من العمر تامنه وعشرين عاما يعشق مراد ويعتبره اخيه خاطب من حبيبه طفولته يشتغل مع مراد فى شركه الآسيوطى ويعمل فى المافيا مع مراد مرح جدا لكن اذا تعرض الأمر لعائلته يتحول لوحش كاسر فى الناحيه الأخرى منتصر ..كده ى مراد تقفل فى وشى خدت غرضك ورميتنى ماشى ى مراد ماشى? تم قال اما اتصل بسيلا ارخم عليها شويه? ..................... ....................................... فى المطعم عند ملاك كان قلبها مازال ينبض بشدة خائفه من هذا المجهول إلذى سيأتي حتى اتت الساعه التى سياتى بها .. مراد وهو يدخل المطعم بكل غرور لا يليق ابدا بجرسون لا يليق سوى بوزير رئيس دوله .. ............. اما عند ملاك ى اللهى ماهذا هل يوجد بشر متل هذا على قيد الحياه يااللهى قلبى الصغير لا يتحمل مراد بابتسامة ساحرة .مساء الخير انا مراد ملاك وهى (شاردة الذهن) .حلو اووى مراد وهو (يتصنع الصدمه) .نعم ملاك( بعد أن افاقت) اسفه انت مراد مش كده مراد أيوة. ملاك (بابتسامه ساحرة)اهلا وانا ملاك المسؤله عن المطبخ هنا وهساعدك لغايه متتعلم مراد (بحب)شكرا اووى ى ملاك نهايه الفلاش باك عندما احس ان ملاك ستستيقظ متل انه نائم حتى يرى ماذا ستفعل ملاك ملاك وهى تستيقظ تم قالت ياه الساعه بقت ١١ لو كان مراد صحى قبلى كان قلق عليه الحمد لله انه مش صحى قبلى مسكينه ملاك لا تعلم حتى انه سامعها منذ اللحظه الأولى تم استقامت ودخلت الحمام حتى تستحم .. بعد ربع ساعه خرجت ملاك من الحمام وذهبت حتى تخبا الدواء قبل أن يراها مراد لكن لم تعلم أن مراد قد رآه ذهبت دى تتفقدة فوجدته فارغ قالت لازم اجيب علبه جديده وألقت بالفارغه فى سله المهملات مراد وهو واقف خلفها قائلا دلوقتي حالا عايز افهم فى اى واى لازمه العلبه دى ملاك(بتوتر شديد) علبه اى ى حبيبى مفيش حاجه اهوا ..... مراد( بعصبيه )علبه الدواء دى بتعمل هنا اى ى ملاك ملاك لم تعتاد ان تكذب على مراد لا تستطيع التفكير حتى كيف يمكنها خداعه ملاك (بشهقه وهى تكاد تبكى ) اصل انا هااا بص اهوااا مراد (بزعيق)من غير تهتها وقولى ى ملاك ى حبيبتى .. ملاك (بطاعه) حاضر ى مراد بص هو طول مانت مسافر انا مكنتش بعرف انام عشان انت مش هنا فكنت باخد دواء عشان اعرف انام وانت مش جانبى مراد (بصدمه )بقالك قد اى مش نمتى ملاك( بتوتر ) اول يومين منمتش خالص وتالت يوم نمت ٣ ساعات ورابع يوم وخامس يوم منمتش وسادس يوم نمت ٤ ساعات وسابع يوم نمت عشان انت معايه مراد ومازال لا يستوعب اى شئ هل من الممكن أن حبيبته لا تستطيع النوم من غيره الا بمهدائات هل يوجد شخص على هذة الحياه يعشق هكذا مراد بعدما آفاق من تفكيره وهو يضمها الى ص*ره (بحنان)خلاص ى حبيبتى ملاك ( بشهقه )انا اسفه خفت لتزعل منى والله اسفه بس مش بعرف انام من غيرك غير بمهدء مراد وهو يلعن تحت أنفاسه ى اللهى لقد أخاف معشوقته منه ظل يضمها الى ص*رة بحنان حتى غفيت ..................................................................... نهايه الفصل التانى اتمنى ان يعجبكم?
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD