الحلقه ١ ج (٢)

2382 Words
جريمة عشق ٢ (عشقتها منذ نعومة أظافرها) الحلقه ١ (٢) بسم الله نبدأ محمد خارج من غرفه العمليات ونور جمبه تحت التدريب علشان محمد عايزها تاخد خبره على ما تخلص ومحمد هو اللي شجعها علشان تدخل جراحه معاه محمد داخل على المكتب وقعد ورجع راسه على الكرسي ونور واقفه على الباب وقبل ما تدخل محمد مغمض عينيه ادخلي يا نور نور : استغربت ازاي شايفها وهو مغمض ودي مش اول مره نور : دخلت دكتور محمد انا بجد والله ما كنش قصدي اسرح وقت العمليه محمد : محمد يا نور احنا لوحدنا دلوقتى واتعدل وبص في عيونها اللي مدوباه وهي ما تعرفش وكمل نور انك تسرحي في غرفه العمليات ده م***ع فاهمه انتي كده ممكن تخسري مهنتك وكمان تخسري المريض اي مشرط في مكان غلط يكلفك مستقبلك وحياه المريض انا مخليكي معايا هنا وتحت اشرافى علشان لما تخلصي طب تكوني عندك علم بكل حاجه مش لسه هتدربي والكلام ده لا انا عايز افتخر بيكي في كل حته واي مكان وسرح في عيونها نور : ميرسي بجد يا محمد انا مش عارفه لولا دعمك ليا من وانا صغيره مكنتش هحب الطب اوى كدا وبجد هاحاول المره الجايه اركز اكتر محمد اتن*د كنتي سرحانه في ايه نور : اتحرجت محمد : انا مش بجبرك على حاجه بس انتي عارفه اني على طول معاكي زي ضلك وبيتهيالى عاوز اعرف ايه اللي شاغل بالك وانا ما عنديش خلفيه بيه وايه اللي انتي بتفكري فيه يخليكي كنت هتخسرينى شغلي ومهنتني نور : احم بصراحه يا محمد في واحد في الجامعه كلمني من يومين واعترفلي انه بيحبني وانا شايفه انه كويس محمد : بصدمه ..... -------- بقلمى Mariem Nasar آدم دخل المدرسه والهيبه المعتاده وشكله في اواخر الاربعينات زود من وسامته وكمان بيتعا** من البنات آدم ماسالش حد ع مكتب المدير ودخل على اوضه المدير بتخمين زي تحريات زمان وفتح الباب ومدخلش واقف على الباب شاف رينو بنته لوحدها مع مدير المدرسه ونادر ومدرسه رينو وكانت بتعتذر للمدير عن رينو وكانت هتخلي رينو تعتذر ورينو رفضت الاعتذار علشان هي مغلطتش آدم : دخل ولارين اول ما شافته جريت عليه آدم حضنها بدراعه واطمنت طبعا السند والامان يا جماعه آدم : بعلو صوته اقدر اعرف ايه المسخره اللي بتحصل هنا المدير : اهلا ب رجل الاعمال المشهور اتفضل تعالى شوف بنت حضرتك عملت ايه في ابني نادر وكان القلم يا عيني معلم على وش نادر الفرفور آدم : بص على نادر شايف عيل فرفور في تالته ثانوي داخل بالواسطه آدم حلل ده من خبرته وقد كان آدم : دخل وقعد على الكرسي اللي قدام المكتب وشاور بحب ل رينو تعالى يا حبيبتي اقعدي المدير ونادر مدهوشين من تصرف آدم لارين قعدت وكان جواها شويه خوف لابوها يزعقلها علشان ض*بت ولد بالقلم آدم : حط رجل على رجل والمدرسه اعجبت بشخصيته جدا آدم : ها يا نادر يا حبيبي قولي بقى الانسه لارين العدوي حصل منها ايه . وكشر عينيه واوعدك اني هريحك نادر : بجد يا اونكل آدم : طبعا طبعا يا روح اونكل قول يا ضنايا قول ولارين كتمت الضحكه وعرفت ان كده ابوها قلب على مراد العدوي نادر : انا باكلمها بكل أدب يا اونكل وفجاه ض*بتني بالقلم يرضيك آدم : يختي اسم الله المدير : افندم حضرتك آدم : ما بصش للمدير وقام لف حوالين نادر وهي ض*بتك علشان كلمتها بأدب بس يا ندوره نادر : احم هو ايوه يا اونكل صدقني وحياه بابي ده حصل آدم : وحياه بابي يا طعمه المدير : لا انا مسمحش بالمهزله دي . بنت حضرتك زودتها قوي آدم : راح قعد قدام بنته وقالها قولي يا رينو اللي حصل لارين : حكت كل حاجه لابوها وقالت بس يا بابى هو قرب جامد وانا ض*بته بالقلم وبعدها مسكني من دراعي جامد وجابني هنا حتى المدير ماقالوش ان كده غلط و عيب وحرام آدم : كتم غيظه بس انتي غلطانه يا لارين يا بنتي المدير ونادر ارتاحوا وحسو بالنصر والمدير غمز لابنه وآدم راقب وقومها واخدها وراحوا عند نادر وقالها حبيبتي انتي غلطانه انك ض*بتيه بالقلم لارين : بس يا بابا ده .. آدم : حبيبتي انتي كنت قلعتي اللي في رجلك ونزلتي على وشه بالجزمه تلطيش وعلا صوته في اخر كلمتين لدرجه ان المدير والمدرسه ونادر اتخضوا المدير : جزمه انا ابني نادر يض*ب بالجزمه انت مش عارف هو مين وابن مين آدم : ببرود قرب على ودن المدير وقاله كام كلمه في ودنه قاله ابنك ------- والمدير واقف مصدوم من كلام آدم اللي قاله ابنك ايه و هاعمل فيه ايه وآدم رجع وقف عند نادر و انت يالا يابن امك لو سمعت بس انك رمشت عينك ناحيه بنتي اقسم لك بالله ان هاعمل فيك زي ما قولت لابوك وزعق وعلا صوته بنت آدم العدوي ما حدش يقدر يفكر يلمسها ولا يتعرضلها في طريق فهمني يالا واحمد ربنا انها ما اتصلتش علي اخواتها الرجاله وبص للمدير كان زمانك بتاخد عزاه واسمع انا ممكن باشاره واحده اقفلك ام المدرسه دي فاهم واخليك من الصبح تشحت انا هسيب ابنك لاني حاسس انوووو وبص بق*ف من فوق لتحت لابنه ..... وبص ل رينو وشاورلها تعالى يحبيبتى وحط ايديها في دراعه ومشيوا وسابوا المدير ونادر يولعوا في نفسهم وهما في العربيه رينو : انا اسفه يا بابي بجد اني عملت كده آدم : حط ايده على راس بنته انتي لو ما كنتيش عملتي كده كنت هازعل منك بنتي انا ماحدش يلمسها واللي يقرب منك اعملي نفس التصرف ده وبعدين ده عيل فرفور كده في نفسه رينو : ههههههه ندوره ده عيل كده غريب هو انت قولت ايه للمدير يا بابي في ودنه على ابنه وكنت هتعمل فيه ايه آدم : مش عارف يرد لانه قال كلام جارح للمدير ووصف ابنه وصف مش حلو خالص حبيبتي مين البنت اللي كانت قلقانه عليكى دي رينو : اه دي رودي زميلتي في المدرسه آدم : شكلها بتحبك رينو : ايوه دي طيبه خالص آدم : طيب يا حبيبتي انا هاروحك واطلع على الشركه علشان في اجتماع مهم هناك وسبته وجيتلك اوكي يا روحي رينو : سوري يابابى عطلتك عن شغلك آدم : حبيبتى انتي بنوتى وحمايتى ليكى فرض عليا واى وقت لو لا قدر الله حصل حاجه اتصلى وفورا واه يقلبى متعرفيش ماما علشان متقلقش عليكى هتقول اكيد الواد ده هيأذى بنتى وانتى عارفه بقى اوكى ياروحي رينو بحب وسعاده اوكي يا بابي ---------بقلمى Mariem Nasar مراد في العربيه بيوصل فريحه مراد : يا بت خلاص ما تزعليش فريحه : انت تسكت خالص انت السبب في اللي حصلي ده مراد : كاتم الضحكه حبيبتي هو انا قولتلك تجري بسرعه وكمان بكعب عالى اهو اتقلبتي على وشك بس خلي بالك انا لو كنت شوفتك ماكنتش هاخليكي تقعي ابدا ولا وشك يبوس الأرض كدا وكتم الضحكه فريحه : بغيظ وعلت صوتها انت جيت ليه انت جيت لييه .. بعد كده ما تجيش عندي اي مشوار يخص شغلي فاهم مراد: فرمل العربيه نعم يختي عيدي كده تاني اللي قولتيه اصلي ما سمعتش فريحه : بخوف سكتت لان مراد رغم هزارو وروحوا الحلوه عصبي جدا مي** من آدم على طارق مراد : علا صوته ما تقولي فريحه : اتخضت بقولك ايه روحني انا متدايقه من شكلي ده مراد : بتريقه تخصصك يا قلبي وانتي اللي وافقتي على البهدله دي انا وطارق رفضنا بس انتي وامك بقى فريحه : امك اسمها امك اعااااااا مراد : ايه الهبله دي بتعيطي ليه دلوقتي فريحه : اعاااااااا كان في بقره بعالجها وكنت هاخد عليها درجات كويسه بس انت جيت بوظتلي كل حاجه انت جيت ليييييه مراد : فصل ضحك عليها بقره اه ما انتي من صغرك وانتي بتحبي البقر فريحه : كانت بتعيط وبعد كلمته ضحكت جامد ومراد بعدها فهم سبب ضحكها ومكنش قصده عليه فريحة فهمت انه مش قصده لكن فريحه بتحبه من صغرها ------------ أشرف : هنايا هنا : ايوه يا حبيبي أشرف : يوسف وروتي فين هنا : يوسف ف اوضته بيراجع لوح الرسم الهندسي بتاعته وروتي بتذاكر ليه في حاجه أشرف : مشتاقلها وقرب منها وقال انتي تخنتي قوي وعجزتي هنا : بصدمه انت بتتكلم جد محدش قالي اني تخنت وبصت في المرايا انا عجزت قوي ازاي انا لسه صغيره وزعلت من اشرف وسيباه وماشيه أشرف : حضنها من الخلف اخيرا زعلتي تعالى بقى اصالحك هنا : اتن*دت وقالت خضتني انا فكرتك بتتكلم جد وبعدين انت لسه فاكر أشرف : هو انا اقدر منكدش عليكي علشان اصالحك تعالي تعالي ---------- ملك : قاعده جمب جاسر في السرير وبتلعب في شعره حبيبي جاسر : ايوه يا ملاكي ملك : عايزه اعمل حفلة باربيكو كبيره نلم فيها العيله انت عارف من بعد وفاه بابا ونانا نهاد الله يرحمهم كل واحد انشغل بحاله يعني نعزم آدم وعيلته وطارق وكمان أشرف وعيلته وحسام وعيلته جاسر : والله فكره حلوه قوي ياروحي احنا من زمان متجمعناش ملك : يعني موافق جاسر : وبشده وضحكوا وقالها تعرفي لما بتضحكي قلبي بيدق ملك : اتحرجت وقالها احنا متجوزين من 21 سنه ولسه بتت**في منى ملك : حبيبي ده مش **وف ده حب و فرحانه انك لسه بتغازلني وحبك ليا مقالش جاسر : هو انا مت ملك : بصدمه بعد الشر عليك يا جاسر ليه بتقول كده جاسر : خلاص طول ما انا عايش قلبي ده يدق علشانك انتي وهغازل فيكى انتى وبس ملك : حطت ايديها على قلبه يسلملي قلبك جاسر : بما ان مالك بيذاكر ومليكه كمان في اوضتها بتسمع مزيكا تعالى اقولك على حاجه ملك ضحكت بصوتها كله وقرب منها وبادلها الحب --------------- طارق : رنا رنا رانوش حياتي انتي فين . رنا : خارجه من الحمام ولفه فوطه وهدومها على السرير وطارق شافها ووقف مكانه بنت حلال حاسه بيا والله مجهزالي نفسك رنا : ابتسمت علشان عارفه دماغه ورايحه تاخد الهدوم طارق سبقها واخد الهدوم وشالها لا لا استهدي بالله عيب تلبسى واللواء طارق السيوفي موجود رنا : ههههههههه والله امال عايزني افضل بالفوطه هات بقي وقربت منه وب ترفع ايديها علشان تجيبي الهدوم وعيونهم جت في عيون بعض طارق لسه قمر وش*يه زي ما انتي رنا بحرج هات الهدوم بقى طارق : هي العيال فين رنا : متوتره فريحه نامت وفارس جوه بيذاكر وفهد عند مراد طارق : حلو قوي قوي تعالى بقى اشوفلك لبس غير ده رنا : هههههه طارق عارفه انتي كل يوم تحلوى عن اليوم اللي قبله وقرب منها وباسها ورنا تاهت في حب طارق --------- بقلمى مريم نصار حسام نايم وهدى دفنه وشها في حضنه وبعدها باسها من جبهتها وبعد سكوت طويل حسام : تعرفي ان زياد ابنى مش عاجبنى هدى : بتنهيده وانت هتقولي وهو حاله عاجب مين يروح شركه جاسر ويسيب شركه آدم حسام : وما تعرفيش ليه مع ان آدم زعل ان زياد ساب الشركه لانه بيعتبره زى ابنه هدى : يعني انت مش عارف زياد حبه ل ماليكه هيدمروا زياد ضيع مستقبله كان نفسه يبقى ضابط او دكتور من صغره وكان عقله كبير وكنت متامله فيه خير بس حبه ل ماليكه خلاه يدخل تجاره انجلش علشان يشتغل في شركه جاسر على أمل ان جا سر في يوم من الايام يوافق عليه قولتله يا بني الحب مش كده وانت لما تبقى ضابط ولا دكتور ها يرفضوك ده انت تشرف اي حد قالي يا ماما سيبيني براحتي ماليكه عايزه لما تكبر تدخل تجاره انجلش وانا كمان هادخل علشان ابقى اذاكرلها وهو يحبة عيني هاري نفسه الشغل ومراجعه ليها وهي في الاخر ولا في دماغها ومش حاسه ب زياد خالص حسام : اتن*د وباس ايديها حبيبتي ما تزعليش كله نصيب وبعدين هي التجاره الانجلش وحشه بكره يبقى عنده شركته ويبقى راجل اعمال ناجح بذكاءه ولو على ماليكه اكيد في يوم هتحس بيه ولو ما حستش هنعمل ايه هنجبر ها عليه انا هاتكلم مع زياد و مريم فين ما شفتهاش هدى : مريم هاريا نفسها مذاكره عايزه تجيب مجموع ربنا معاهم يا رب ويريح قلبهم حسام أمين ----------- واخيرا عند آدم العدوي كلهم قاعدين تحت بعد العشا ولارين واقفه في المطبخ بتحكي ل نور على نادر الفرفور وقاعدين يضحكوا على اللي حصل ومش واخدين بالهم باللي سمع الحوار كاملا وربنا يستر آدم : بيغمز ل مريم علشان يطلعوا فوق لانها وحشاه جدا مريم : م**وفه ومش قادره تتكلم علشان اولادها حواليها زين : قاعد على اللاب بابا آدم : نعم يا حبيبي زين : الوفد الاجنبي بعت ع ايميل الشركه الموافقه على كل شروطنا ومستعدين نبدا في اي وقت وقالوا انهم مش هيلاقو عرض احسن من كده آدم : تمام وبعد كده ما تتكلمش في الشغل واحنا في البيت انا عايزك تتعود تفصل ما بين شغلك وبيتك زين : حاضر يا بابا مراد : ولا يا فهد فهد : ارغي مراد : انت قاعد سرحان ليه فهد : مفيش انا هاقوم اروح الوقت تاخر وورايا كليه بكره وقام عايز حاجه يا عمي آدم : لا يا حبيبي سلملي على ابوك وقولو يجيلى الشركه بكره عيزو مريم : ما تقعد يا فهد يابني لسه بدري فهد : شكرا يا خالتو يا دوبك علشان عايز انام ورايا مشوار بكره بدري قبل الكليه وآدم بصلها بغيظ وفهد مشي وكل واحد طلع على أوضته و سرحانين مراد سرحان وبيضحك على فريحته و بيتخيل شكلها وهي واقفه قدام البقر و لما وقعت على وشها فضحك واتن*د لانه بيموت فيها و زين سرحان في البنت اللي بتوتر على طول ونور سرحانه في هشام زميلها اللي اعترفلها بحبه وهي مش حاسه باي حاجه لكن هي شايفه انه انسان كويس ومحترم ويعتمد عليه اما رينو قاعده بتكلم رودي ف الفون وبتحكيلها على اللي باباها عمله في المدرسه ورودي قد ايه معجبه بشخصيه آدم وقالت لها ان باباك مش باين عليه سن خالص ومز اخر حاجه انا فكرته اخوكي مراد آدم بيقلد مريم بغيظ اقعد يا فهد يا بني لسه بدري مريم : الله يا آدم بقى بلاش اقوله اقعد يعني حتى من باب الواجب على الاقل آدم : طيب ياختي شوفي واجب جوزك مريم : قربت منه بحب وبتمثل الزعل وهو انا مقصره في حق جوزي يا ابو مراد آدم : قربها منه بيلخبطه واتن*د وقرب هو اكتر وحاوطها من وسطها عمرك انتي عمرك ما قصرت معايا ابدا قايمه بواجباتك على اكمل وجه بس النهارده اتاخرتي ربع ساعه مريم : ابتسمت ومسكت ايده وباستها بحب انا اسفه يا حبيبي غصب عني ساعات في حاجات بتجبرك وتتاخر سوري بقى يا وحش آدم : بصدمه سوري يا وحش ااه يا ربي من ساعه ما خلفتي العيال دي و علموكي حاجات انا ما عرفتش اعلمهالك مريم : حاطوت ايديها على رقبته وهمست وحشتني آدم : حبه ل مريم بيزيد يوم عن يوم انتى اللي وحشتيني قوي وقرب منها وباسها بكل حب وشالها مريم : ابتسمت انت على طول كده هتشلني آدم : قولتلك لحد ما سناني تقع وشعري شيب وضهري ينحني مريم وهو شايلها باسته من شفايفه بعد الشر عليك من حانية الضهر ربنا يد*ك الصحه والعافيه ونزلها على السرير وقرب منها بحب ودفن وشه في رقبتها وشعرها اااه لو تعرفي انا بعشقك قد ايه كان الحجر ينطق وقالك آدم بيعشقك قوي يا اميرته مريم : مش اكتر من عشقى الل داب فيك انت عشقى يا آدم ---------- يتبع هستنى تعليقاتكم يارب تعجبكم ???⁦♥️⁩ ----- بقلمي Mariem Nasar
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD