بارت 8

1305 Words
وقفنا المره اللي فاتت عندما - لمار بتذمر : ايه يا بني الطول دا كلوا على الاقل اقصر شوية كدة كانك عم تمسح بكرامتي الارض و انا عنواني برستيجي ثم برستيجي ثم برستيجي . - بيجاد بضحك : دانتي حكاية . - لمار بعدما تذكرت : هو انتم شفتوا داليدا . - اشار الجميع لها بالرفض فقالت : مستنيين ايه بس . - اريج : كنت داخلة بيهم بس اجيتي . - اومات لها لمار بتفهم ثم قالت بابتسامة واسعة : بس بلاش دموع و حيات عيالكم بلاش دموع . - اوما الجميع لها بسرعة و قالت صفاء بدموع : حاضر . لمار بتشنج : حاضر ايه هو انتي سمعتيني قلت بلاش دموع . مسحت صفاء دموعها بسرعة و لحقت بلمار التي تقدمت للقصر . - لمار بصراخ : ماااااامااااااااا انتي فين يا حجة . - داليدا بصراخ في الداخل : انا هنا يا بلوة حياتي . ركضت صفاء و عمر و بيجاد للباب الكبير الذي اتى منه الصوت فشاهدوا امهم التي لا تزال صورتها مطبوعة في مخيلتهم . - صفاء ببكاء : ماما .. عمر وبيجاد :ديدا. داليدا بحب واشتياق/قلب امكم. جري كل من عمر وصفاء. وارتموا ف احضان امهم وبكوا بعنف انا هيا بكت. صفاء بشتياق/وحشتني يا ماما وحشتنبييييي عمر وه. يقبل يد امه/وحشتنبييييي ي ديدا. داليدا وهيا تقبلهم/وحشتوني يقلب وعمر وحياه ديدا بيجاد وه. يقبلها/وحشتني ي امي متعرفيش من غيرك كنا عاملين ازاي صفاء ببكاء /مش تسيبنا تاني ي امي ارجوكي داليدا/مستحيل يقلب يماما مستحيل ربنا ينتقم من اللي بعدني عنكم يارب وحشتوني بيجاد ببسمه /احنا اكتر داليدا وهيا تملس وجهم/كبرتوا وبقيتوا رجاله تسد عين الشمس وبنت زي القمر متل اخواتها اي الجمال دا عمر بمشاغبه/دانتي اللي بقيتي زي القمر صفاء بضحك/والنبي اللي يشوفك يقرل اختي. بيجاد /وعيونك الزرقا يقمري . داليدا بحب /انتوا اللي قمرات ي حبايبي اتعرفتوا ع اخواتكم. عمر ببسمه/شوفنا اريج ولمار وايلام ومارس وماتيس. داليدا وهيا تقبلهم /وحشوتني وحشوتني يحبايب قلب ماما. لمار بمرح كي تخفف الجو/اي يحجه احنا هنا ايلام/صدق اللي قال من لقي احبابه نسي أصحابه اريج بضحك /اخص اخص مارس /مكنتش اتوقع منك دا ابدا ي ديدا ماتيس بضحك /ابداااا ابدااا. داليدا بضحك /وحشوتني ي مصايب حياتي. وتوجهوا كل منهم وقبلوا يد امهم ورايها وحضنوها اريج /وحشتني ي امي لمار/وحشتني ي مزه إيلام/وحشتني ي ام عيون زرقا مارس /وحشتني ي حياتي ماتيس /وحشتني يقلب القلب داليدا /وحشتوني يقلبوبي. تقدم منها جاسر وقبل يديها وراسها وحضنها فهي بمثابه امه عنده. جاسر بمرح/وحشتني وحشتني ي حماتشيييي. داليدا ببسمه مرعبه ومسكت اذنه/اهلا اهلا بجوز بنتي بقا انت ي خاين تخون بنتي دا هسلخك يلا وارميك للكلاب تاكل فيك يكلب الكلاب جاسر بوجع وضحك/حماتشييي مقولكمش بتموتتت فيااا وبعدين ي ديدا ي حياتي انا اخون بنتك ازاي دا كفلبه بس انها بنتك وبعدين انا من يوم م شوفت بنتك وانا حرمت ع نفسي كل نساء العالم غيرها. تركته ديدا فهي تعرف مقدار عشق وحب جاسر لابنتها اريج جاسر /واللهي ي اريجي انا م خونتك ابدا هيا اللي جت رمت نفسها عليا وكنت هبعدها لقيتك داخله واالعي انا بحبك لا انا بعشقك انتي حببتي وروحي ووردتي وام عيالي انا بعشقك ي وردتي اريج ببسمه/وانا بموت فيك ي روح وردتك كارمن بضحك/طول عمري اقول ان البت دي عديمه الكرامه محدش صدقني. داليدابضحك/كرمله وحشتني. كارمن وعيا تحضنها/انا ي اكتر ي ديدا شوفتي عديمه الكرامه ثبتها ب كلمتين. دليدا بضحك /هههههه استني لما البنات يجوا جاسر هيشوف الويل دا سمر مستحلفه ليه جاسر ببسمه /هتصافي انا او سموره. ام دليدا بدموع /داليدا. التفت داليدا فوجدت العائله كامله. داليدا بحنان /ماما. جرت لامها وحضنتها ام داليدا بدموع /وحشتني وحشتني وحشتني يقلب امك انتي كويسه صح انتي بخير ي ضنايا وملست ع وجهها وقالت/بقيتي اجمل من الاول ي ضنايا ي حبه عيني متخفيش ابدا ي يقلب امك انا معاكي بس مش تسبيني تاني ماشي. داليدا /حاضر ي امي بس اهدي ي صحتك ماشى. ابو داليدا /داليدا. وراح حضنها. داليدا /وحشتني يقلب ابوكي داليدا /انا اكتر . وراح سلم عليها اخواتها وولاد عمها وولادهم بحب ماعدا حوريه ونور. ووقع نظرها ع راسم الذي ينظر لها بحب شديد واشتياق وجاء يتكلم قاطعته داليدا داليدا /تعالوا ادخلوا رنيم وشذي جوا يلا راسم ل لمار/مين دول ي لمار اريج بسخريه /وانت يهمك ف اي مين دول. ومشت. اما عن راسم ف ابتسم بحب لمارببسمه/دول اخواتي تعال بس. راسم /تمام. ودخلتتت العائله ايلام بصراخ/ي اهل البيتتت انا جيتتتت ي بتت ي رنيمووو يبت شذي ي عرسه وهنا خرجت فتاه جميله جدا وهيا( شذى راسم العالمي). شذي بغضب/بقا انا عرسه يكلب البحر ايلام بشهقه/انا كلب بحر ي عرسه ي بومه. شذي /بومه ف عينك ي كلبه. جاءت ايلام تتكلم قاطعهم صوت من الخلف رنيم بصراخ/بس ي كلبه منك ليها صوتكم عالي هاجي اقطع ل**نكوا. التفت الجميع لمص*ر ااصوت وهنا خرجت فتاه جميله عقب انتهاء كلامها. رنيم للجميع ببرود/هاي. اريج بسخريه /هاي ورحمه الله وبركاته يختي رنيم بستفزاز/اي دا عديمه الكرامه هنا. اريج بشر/رنيممممم. رنيم بتجاهل /بتتخانقوا اي شذي/بتقولي ي عرسه انا عرسه ي رنيمو رنيم بحنان /لا يقلب رنيمو انتي كيوته ايلام عيببب تقولي لبها عرسه قولي ليها هبله. ايلام بضحك ذوبت قلب شخص ما/هههههه ي هبله. شذي بزعل/رنيمو ايلامي. حضنتها ايلام. ايلام /متزعليش ي كيوتي لمار /خيااااانههههه اخواتي مع بعض وفي الصاله بتاعتنا اااخ قلبي خدوني معاكم. وذهبت وحضنت اخواتها. وهنا ذهبت اريج بهدؤء وحضنت اخواتها. اريج بحنان /عاملين ايه ي حبابيي. البنات /الحمد لله. عمر لدليدا بصدمه/ دول اخوانتا. داليدا ببسمه/ايوا. بيجاد /بتهزري كتله الجمال دول اخواتي دانا معدي صدمه اريج ولمار وايلام بالعافيه لمار ببسمه/انت لسا شوفت حاجه لسا لما اسمهان وسمر يجوا مع عيال اريج. وهنا دق قلب أحدهما فور سماع الاسم. وابتسم وراته داليدا ف نظرت له بغموض. داليدا /تعالوا ندخل جوا. مشت العائله وذهبت للداخل وانصدموا من روعه وجمال القصر وجلسوا. ابو داليدا/طب انتي بعد اللي حصل مشيتي لي يقلب ابوكي. عمر وهو بحضنها /ايوا مشيتي لي ي امي. داليدا ببسمه /كان لازم امشي يقلب ماما. راسم باسف/داليدا. داليدا ببرود شديد /نعم ي ابن عمي راسم بحزن /انا اسف. اريج بسخريه /ي اي انت عملت حاجه. رنيم ببرود/اسفك مش هيفيد ب حاجه ي راسم بيه.. داليدا ببرود/اطن سمعت الرد. نظر لهم راسم بحزن واسف شديد. وهتا تكلمت شذي لكي تخفف الجو المشحون ب التوتر شذى ببسمه /حمدلله على السلامه ي بابا. راسم بفرحه وهو يحضنها /الله يسلمك يقلب بابا انتي شذي اللي هتتخطبي. شذي بخجل/احم ايوا. راسم بمكر /وبيتحبيه ع كدا. شذى بخجل /احمممم ايوا. ايلام بمرح/دا قاتل عشانها واحد وهيدفع مليارات عشان خاطرها. شذى بخجل/بس يبت... راسم ل داليدا/داليدا. داليدا ببرود /نعم راسم /ممكن اتكلم معاكي شويه. هايل من الخلف /لا. راسم بغضب/وانت مين عشان تقول لا. تقدم هايل وقبل راس داليدا وجلس بجانبها ومسك يديها. داليدا ببسمه ومكر/عارفكوا هايل حبيبي. نزلت صدمه ع الجميع وابتسمت الفتيات بخبث. وهب راسم وقف من مكانه كن دلو انسكب عليه راسم يغضب / حبيب مين ي روح امك. هايل بغضب/لو سمحت احترم نفسك. راسم بغضب /انت تخرس خالص حبيب مين يختي سمعني كدا تاني داليدا بتوتر حاولت اخفاءه/حبيبي وانت هطلقني وهنتجوز انا وهايل. هايل ف نفسه /انت هتودي هايل ع المقابر يهدك ي داليدا. راسم وهو يكتم غضبه/داليداااااا متعصبنيش. رنيم بغضب /راسم بيه مترفعش صوتك علي امي. اريج بغضب /واحترم نفسك وانت بتكلمها فهمت ولالا. لم يعير راسم لكلامهم وشد داليدا من وسطهم من يديها وخرج بيها بكل غضب لكي يتكلموا. رنيم بغضب/هو ازاي ياخدها كدااا ها انا هروح اعرفه ازاي يعمل كدا جاسر /اهدي ي رنيم هماهيتكلموا ويرجعوا. رنيم بشر/اهلا اهلا بالخاين الزباله بقا انت يلا تخون اختي دا هسلخك ياض. جاسر /ينهار اسود واللخي مخنتها اقسم بالله احلف بايه مخنتها رنيم بلامبالاه/لا ماحلفش ليا احلف لسمر واسمهان تمام. جاسر /هو باين هيبقا نهار مش فايت. وهنا دخل كل من داليدا وراسم وع ملامح راسم الانزعاج والحزن. ام داليدا/هو عريس شذي هيجي امتي. داليدا/معرفش ممكن اي وقت - ام داليدا /اي وقت ازاي يعني دي عروسه عايزه تتجهزز وانا بعون الله هظبط كل حاجه - داليدا ببسمه /مفيش داعيي ي امي الخدم هيعملوا كل حاجه اما شذي هتجهز ف وقت صح يقلب ماما - شذي ببسمه /صح ي مامتي. - اريج /اسمهان وسمر اتاخروا اوووووي. - لمار /ايوا صح. - شذي/يترا هما فين - صوت من الخلف / احنا اهو. دمتم في رعاية الله الملكة دعاء القمر

Great novels start here

Download by scanning the QR code to get countless free stories and daily updated books

Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD