قد سرق قلبي part 2

1194 Words
رواية قد سرق قلبي #part2 وصل الحاج محمود منزله وقامت زوجته بفتح الباب له الحاج محمود: سلام عليكم يا ام يوسف ام يوسف: وعليكم السلام اومال يوسف فين يا حاج الحاج محمود: والله ياام يوسف ما اعرف هو راح فين ام.يوسف:ازاي ده ياحاج هو مش كان معاك.في الغيط الحاج محمود:بعد ان جلس وخلع عباءته ايوا كان قاعد معايا بس التلفون بتاعه رن ومشي بسىرعه من غير حتي ما يقولي هو رايح فين ام يوسف: خير ياحاج ان شاءالله يوسف ابنك راجل وميتخافش عليه الحاج محمود: انا عارف وده اللي مطمني يوسف ابني زينة شباب البلد والناس كلها هنا بتحلف بحياته ام يوسف: مش هتاكلك لقمه ده انت علي لحم بطنك من الصبح الحاج محمود: له مش دلوك لما ياجي يوسف وشيماء عشان الوكل مش بيحلي غير بلمتهم ام يوسف:طب اعملك.شاي الحاج محمود: ماشي ذهبت ام يوسف الي المطبخ بيما ظل زوجها يفكر ويحدث نفسه بين الحين والاخر وهو يقول ياتري ايه اللي حصل خلي يوسف يجري كده من غير حتي ما يقولي فيه ايه هات العواقب سليمه يارب... ____$________$&&_______$$$_____ علي الناحيه الاخري تقف تالا ام كلية العلوم تنتظر صديقاتها هدير وهاجر وتنظر في ساعتها بين الحين والاخر تالا: محادثه نفسهاا انتي فين يازفته منك ليهاا بعد قليل رن هاتفها تالا: ايه ياهدير فينك انتي والزفته هاجر هدير: معلش ياحبيبتي نتي عارفه هاجر لو ما كلتش يحصلها حاجه ههههه تالا: طب انتوا فين دلوقتي عشان انا واقفه بقالي كتير وشكلي بقي وحش االصراحه هدير: دقيقتين وهنكون عندك تالا: ماشي سلام علي الناحيه المقا**ه ثلاث من الشباب يقفون اسفل شجرة يتبادلون النكات والضحك ويقومون بمضايقة الفتيات احد. الشباب: حسام شايف المزة اللي واقفه هناك دي حسام: بعد ان وقع نظره عليهااا اوباااااا ايه ده معقوله في حد بالجمال والحلاوة دي احدهم: يلهوووي ده عليها جوز عيون يقتل ياجدع حسام: بقولك ايه ياعم عمر انت وكريم البنت دي اخت واحد صحبي يعني من الاخر كده فكك منك ليه عمر: اخت واحدصاحبك ازاي انت هتحور كريم:ياعم انت هتحور علي نفسك حسام: طب من الاخر يارجاله البنت دي تخصني وانا من اول يوم الجامعه فتحت فيه وانا بشوفها دايماااواقفه هناااا كريم:طب بقولكم ايه يارجاله انا هروح افطر بقي حد فيكم جاي ولا ايه عمر:انا جاي معاك هتيجي ياحسام ولا ايه حسام:.ومازال ينظر الي تالا ولم يجب عمر:انت ياعم الاطرش جاي ولا الدور الجاي حسام: لا لا روحوا انتوا علي الناحيه المقا**ه وصلت هدير وهاجر الي تالا تالا:عارفه انا علي اخري منكم انتوا اللي اتنين هاجر:طب سلمي الاول تالا: ازيك يامفجوعه هاجر: ههههه الحمدلله هدير:مالك يا تالا متوترة ليه كده تالا:ابدا قبل انتوا ما تيجو كان فيه 3شباب عمالين يرزلوا وكمان كانوا عمالين يبصوا عليا وانا كنت خايفه هدير: ماهو ده العادي يابنتي وطبيعي انك تتعرضي لمعا**ات خصوصا يعني انك زي القمر كده وعيونك خضرا تالا:انتي كمان هتعا**ي ياهدير ده ايه الغلب ده هاجر:طب يلا بينا عشان المحاضرة خلاص هتبدااا تالا:ماشي يلا بينما ظل حسام يراقبها الي ان دخلت هي صديقاتها القاعه الخاصه بتدريس كلية العلوم حسام:تمام اوي كده عرفت هي في كليه ايه انا كل يوم هرشقلها في المكان ده.. _____$_________&________&________ علي الناحيه الاخري داخل منزل الحاج حمدان يجلس الحاج حمدان وزوجته وامامهم منضدة صغيرة فوقها فنجانين من القهوة الحاج حمدان: بعصبيه ادي اخرة دلعك فيها قلتلك قبل اكده البنات ملهاش العلام ناديه: طب اهدي بس يا ابو جودة وانا هقنعها الحاج حمدان: تقنعيها ده ايه الواد فيه ايه يتعيب بس ناديه: مافهوش حاجه بس انت عارف ان البنات دلوك غير الاول يا حمدان وده جواز يعني مفهوش غصبانيه الحاج حمدان:. اسمعيني زين يا ام جودة انا هقول للناس سبونا يومين اتنين نخلصوا مصلحه إكده وبعدين اخليهم ياجواو نقرا الفاتحه ياسمين: بعد ان خرجت من غرفتها يبقي هتقروا الفاتحه علي روحي يابوي ام جودة : خشي جوة اوضتك يا مقصوفة الرقبه انتي ياسمين: مش هتجوزه لو هتموتوني معوزهوشي ياناس هو بالعافيه الحاج حمدان: بعدي البت دي عني والا قسما بالله اقتلها وارتاح منيها ام جودة خلاص يا ابو جودة اللي تشوفه ياخوي وانتي يا بت خشي اوضتك يلا بلاش جلع ماسخ ياسمين: دخلت اوضتهااا وقفلت الباب وراهاااا وغرقت في البكاء..... ________&________________________ علي الناحيه الاخري داخل مستشفي سوهاج المركزي يوسف: خير يادكتور طمنا الدكتور: الحمدلله احنا عملناله غسيل كلوي وساعه كده وهيفوق يوسف: الف الف شكر يا دكتور ربنا يبارك فيك الدكتور: حمد الله علي سلامته عن اذنك ام محمود: ربنا يخليك يا يوسف يا ابني انت عارف ان انا بعد ربنا مليش حد يوسف: ونعم بالله يا ام محمود وبعدين محمود ده اخوياااا الصغير ام محمود: ربنا يباركلك يا ابني يارب يوسف: عن اذنك طيب. يا ام محمود شويه وهرجعلكم تاني ان شاءالله ام. محمود: اذنك معاك يا ولدي ذهب يوسف مسىرعااا الي غرفة الطبيب بعد اذنك يا دكتور هو ايه اللي حصله الدكتور: صاحبك حاول الانتحار شرب شريط برشاام ولولا انك جبته في الوقت المناسب كان زمانه مات يوسف: سكت شويه انتحار.... طب وينتحر ليه الدكتور: عموما الحمد لله ربنا ستر خد الروشته دي هاتله الدوا ده بسرعه يوسف: ماشي يا دكتور عن متشكر قوي خرج يوسف من المستشفي ليحضر له العلاج........ ببنما ظلت ام. محمود تنظر الي ابنهااا وعينيها يملؤها الدمع وظلت تدعي.... وليوسف.. الي ان عاد اليها يوسف يوسف: خد يا عصام ده العلاج مكتوب علي كل نوع كام مرة وامتا وانت طبعا بتعرف تقرا عصام: ايوة ام محمود: كتير يا ابني اللي بتعمله معانا ده يوسف: متقوليش كده يا ام. محمود. احنا اهل ام محمود: ربنا يباركلك يا ابني يوسف: طب انا هستاذنكم دلوك عشان معاياقطر كمان ساعتين ربنا يطمن علي محمود. ان شاءالله ام محمود: اتفضل يا ولدي توصل بالسلامه يارب خرج يوسف من المستشفي وذهب الي منزله... ..____&_____&_______&_______&_____ علي الناحيه الاخري داخل منزل دكتور: عبدالرحمن النجار تجلس مدام ساميه وابنها الصغير ادم تشاهد التلفاز مدام ساميه: ادم لم اللعب دي يلا وخش اوضتك. ذاكر ادم: بنرفزة يووه ياماما كل شويه ذاكر ذاكر هو مفيش غيري في البيت ده ولا ايه مدام ساميه: هههههه انت لمض اوي كده ليه ادم: طب اقولك علي حاجه يامانا انا هلعب شويه صغيرين واول ما فاطمه تيجي هذاكر مدام ساميه: اشمعنا يعني لما تيجي فاطمه ادم: اصل فاطمه انتيمتي ومش ينفع اذاكر من غيرها تبقي خيانه ياماما مدام ساميه: يخرب بيتك. انت بتجيب الكلام ده منين بس هههههههه ثم بعد قليل وصلت تالا تالا: مساء الخير ياماما مدام ساميه: مساء الخير ياحبيبتي اومال فاطمه فين هي عندها درس ولا ايه تالا: بعد ان من شنطتها وجلست لا ياماما بتشتري حاجه من تحت وجايه ادم: تالا تعالي العبي معايا تالا: ياخبر ده بابا رن عليا كتير ومسمعتوش مدام ساميه: طب ع بال ما اجهزلكم غدااا كلمي باباكي وشوفيه ماله ادم: تالا انت يالوز انت تالا: لوز انت كمان هتعا** ده خربت خالص ادم: اه لوز اللوز كمان يخرابي اموت انا تالا: ههههههه بس يلا لاحسن اض*بك بعد. قليل دخلت فاطمه فاطمه: ماما ياماما يا ماما مدام ساميه: فيه ايه يازفته انتي خضتيني فاطمه: عندي ليكم مفاجاءة مدام ساميه: والله انتي ما هتسكتي الا اما تموتي حد فينا اعقلي يا بنتي الله يهد*كي تالا:بفرح مفاجاءة ايه قولي بسرعه فاطمه: بابا........... تالا: ماله......... فاطمه: جاي النهارده هو وحمزة تالا: بجد يبقي عشان كده حمزة اتصل بياكتير وانا مردتش علي العموم هي مفاجاءة حلوة فعلا مدام ساميه: طب بمناسبة الخبر الحلو ده انا كمان عندي ليكي خبر حلو يا تالا فاطمه: تالا وهو انا لقيتوني علي باب جامع ولا ايه مدام ساميه: مبتسمه بطلي غلبه بقي تالا: خبر ايه ده يا ماما مدام ساميه: عادل ابن عمك شوكت صاحب باباكي رجع من سويسرا وطالب ايدك تالا: بصدمه عادل!!! ✍️ علي محمد
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD