اسيره عشقه الفصل الثالث

1128 Words
الفصل الثالث . اسيره عشقه (#بقلم_ام_ريماس_صلاح) ....... فهد:ركب عربيته ومشى بسرعه . الشغاله :جات تجرى الهانم اللي كانت معايا طلعت ومعرفش راحت فين . اسامه :انتى بتقولى ايه طلعت ازاى شوفيها يمكن هنا ولاهنا. مصطفي:هيتشل لو كان اللي في دماغه صح وهربت مش عارف ينطق. ام ساره:تحط ايدها على قلبها ومزهوله . الشغالين كلهم بيدوروا عليها فى البيت يمكن هنا او هنا لاكن دون جدوى . واخيراا عرفوا انها هربت امها انهارت بنتى ضاعت منى . اسامه :هربت يعنى ايه هيا مش عايزه تجوزنى انتوا جايبينها هنا بالعافيه . ادم:يخرج عن **ته ايوه يااسامه مصطفي جابها هنا بالعافيه. اسامه :يقعد على الكرسى ويحط ايديه الاتنين على اطراف الكرسي والكبرياء هيقتله ازاى واحده ترفض اسامه. ام ساره:لاادم اتصل على اخوك ممدوح بسرعه يتصرف. اسامه :وقف انا لسه هستنى ممدوح يتصرف انا هجيبها هنا واتجوزها غصب عنها انا هخليها تندم. يتوجهه اسامه للخارج وبيكلم نفسه انا اسامه الغرباوى تيجى واحده اخر الزمن تهرب علشان متجوزنيش انا هوريها. مصطفي :جوه وجن جنونه ض*ب كل حاجه فوق الترابيزه جوه على الارض بايده ذي المجنون انا هقتلها وعهد الله هقتلها . ادم:اقعد بقي اهدى جنانك ده هو سبب كل حاجه . .. اسامه :ركب عربيته ووصل عند باب فيلته بيكلم الامن والبودى جارد . الست اللي كانت هنا ازاى طلعت . الامن :عادى يباشا واحده قالت سلام عليكم وعدت . اسامه :بزعيق جامد انتوا اي حد يطلع او يدخل كده تطلعوه عادى وكاله من غير بواب هيا . الامن :يباشا احنا بنمنع اللي يدخل بنبلغك الاول اللي يخرج ملناش دعوه بيه . اسامه :انت هتناقشنى اخرصوا خالص شوفهالى مشيت في اي داهيه تنتشرو هنا حوالى الببت هيا متعرفش حد هنا ومش هتكون بعدت نص ساعه تجبوهالى . الامن :امرك يافندم . اسامه :ركب عربيته هو كمان وطلع يدور عليها ومتوعد لها مصطفي :شال مفاتيحه من جمبه انا هفضل قاعد كده هجيبها وهدبحها ام ساره:اختك يامصطفي متعملش حاجه في اختك حرام عليك . ادم :يطلع وراءه وامهم تقعد على الكرسي في فيلا اسامه وتعيط لتاتى احد الخادمات متابعه صعبت عليها تقعد جمبها وتهديها. ............... فهد ولا عليه ولا على باله سائق العربيه يقاله فتره مل مد ايده فتح اغانى لاام كلثوم . يلمح واحده في المرايه وراءه . فهد يوقف العربيه فجاءه وينزل يفتح الباب الخلفي لتتفاجا ساره تفزع من كده . فهدوساره تيجى عينيهم في بعض للحظه ليتكلم فهد . فهد:انتى مين وايه دخلك هنا في عربيتى انطقي . ساره :عرفت انها في ورطه وان فهد شكله شرس شويه وهيتعامل معاها كانها مصيبه وجاتله وهينزلها او هيعمل لها مشكله فكرت للحظه تعمل ايه واخيرااا جاتها فكره عملت نفسها خرسا. فهد:يشير بايده حوال وجهها انتى ايه انا مش بكلمك انتى مين وبتعملى ايه في عربيتى اطلعى بره . ساره:تهز راسها بعدم فهم وتدعى انها خرساء مش عارفه تتكلم . فهد :بصى انا عارف الحركات دى كويس اتفضلى انزلى حالا يلا بدال مانزلك بالقوه مع انى مش بحب امد ايدى على واحده ست بس متطرنيش اعمل كده . ساره:تعيط وتتوسل فيه بايدها انه يخليها .وتشير بايدها بتقوله ان حد بيطاردها. فهد :مين بيطاردك ده اود*كى الاسم على وهناك يشوفوكى عايزه ايه . ساره:تهز بدماغها بمعنى ارجوك لا. فهد:بصى انا مش ناقص وجع دماغ ويمسك ايدها انزلى تتوسل له لاكن لايبالى وينزلها غصب عنها ويركب ويمشى . ساره :تبص حواليها وتبص على الارض تلاقي حجر صغير تشوطه برجلها كانها بتشوط كوره . ساره :مع نفسها ابن الرخم ده انسان واطى صح ينزل واحده الوقت ده في الحته دى يالهوى اعمل ايه دلوقتى وتبص حواليها الحته مقطوعه ولوحدها تقعد كده على جمب بتفكر تعمل ايه وحتى الفون والشنطه سابتهم في فيلا اسامه وممكن هنا يلقوها دلوقتى ومش عارفه تعمل ايه . فجاءه تسمع صوت من الخلف ثلاث شباب واضح انهم سكرانين الحلوه بتعمل ايه بقي هنا لوحدها اكيد مستنيانا . ساره:تبص عليهم بصدمه ومش عارفه تعمل ايه . ..... فجاءه واحد فيهم يمسكها من دراعها هتركبي معانا العربيه بالذوق ولا تركبي بالعافيه . ساره:بتبعد ايده وتعيط بتبعده عنها مش عارفه تخلص ايدها منه فجاءه تلاقي واحد مسكه من ايده وشده ولف له ايده وراء ظهر اللي كان ماسكها وبيض*ب فيه والاتنين التانين بيهجموا عليه تتفاجا بيه فهد رجع تانى . ض*بهم التلاته ض*ب مبرح جدااا . واخيرااا سابهم التلاته ع الارض وفتح باب عربته اركبي. ساره :نفسها تشكره انه انقذها في الوقت المناسب بس خايفه تتكلم ويقول انها كدبت عليه في الاول وينزلها تانى فضلت ال**ت . فهد :سايق ويبص لها في المقعد الخلفي خلاص اهدى خلاص لانها بتعيط وخايفه ومش عارفه هتعمل ايه ولا هتروح فين وكله . وفهد :كمان مش عارف يعمل معاها ايه ولا عارف يوديها فين ولا قصتها ايه من اساسا . فهد:هما دول اللي كانوا بيطاردوكى وركبتى عربيتى . ساره:تهز راسها بمعنى لا فهد:وبعدين بقي يتصل على مروان . مروان:ايه يابنى متصلتش ليه قلقتنى عليك . فهد:مش وقته بص فيه كافي في الحته الفلانيه اركب عربيتك وتعاله بسرعه ومتقولش لحد اوك مستنيك فيه. مروان :فيه ايه طيب وانت متجيش البيت ليه . فهد:لما توصل هقولك باي ويقفل قبل مامروان يتكلم . فهد:يبص فيها ممكن تنزلى متخافيش . ساره:تنزل معاه باستسلام لان مفيش حل تانى . يشاور على الكرسي :اقعدى هنا . ساره:تبص حواليها وتقوله براسها لا انها تفضل تقعد جوه خايفه ان حد يشوفها . فهد،: فهمها اوك اتفضلى على جوه اما نشوف حكايتك ايه بالظبط ويقول مع نفسه انا ناقص يارب مصائب. ........... ام ساره :تلمح موبايل ساره جمبها بيرن تفتح الحقنى ياممدوح . ممدوح :فيه ايه ياامى انتى فين وكلكم مش بتردو ليه . ام ساره:تحكيله اللي حصل ممدوح بزعيق ازاى يحصل كل ده من ورايا وانتوا ايه وداكم هناك من اساسا حسابك معايا بعدين يامصطفي . ام ساره:تعيط اختك ضاعت ياممدوح ممدوح:متقلقيش ياامى اقفلي دلوقتى انا جاى اخدك . ممدوح:اتوجه بسرعه ليجيب امه واتصل بزمايله في الاسم وبلغهم بمواصفات ساره . والمكان وظابط زميله وعده انه هيجبهاله قبل الصبح لان ممدوح خلوق جدااا وكلهم نفسهم يخدموه . ........... مروان :وصل للمكان لمح فهد اللي شاورله . مروان :قرب من فهد وبيتكلم او مشاف ساره قلتلك يابنى رايح تقابل مزه كدبتنى ادينى شفت بعينى اهو تقولى رايح شغل سبحان الله ربنا بيحبنى انى اكشفك اهو واحتجتلى ونادتنى بنفسك علشان امسكك متلبس . فهد:كان ساكت مستنى مروان يخلص كلام فهد:خلاص خلصت خلاص الموال بتاعك ممكن تقعد بقي . مروان:اسلم على الجميل الاول ونتعرف . فهد:بتفاذ صبر ممكن تقعد بقا متخلينيش اندم انى كلمتك . مروان :بضحك لا متندمش انا كنت هندم لو مكلمتنيش. فهد:اووف بقي . مروان :خلاص اهو سكت قعدت وسكت عايزينى ليه بقي . فهد:يحكيله كل حاجه . مروان :والله بجد دى خرسا حرام والله الجمال ده كله وخرسا يخساره الحلو ميكملش والله . فهد؛على فكره هيا سمعاك ممكن تتلم شويه بقي . ساره:تحط ايدها ع بوقها وتضحك من خفه دم مروان وفهد القفل برغم انه قفل بس كلامه خفيف وكومدى. مروان :بجد سمعانى طيب متسمع وانا بغلط فيها انا بقول جميله . مروان:طيب يابنتى بحيث ان ده مش بيعرف يتصرف وبيغرق في شبر ميه بالذات المواقف اللي فيها نسوان بس انا اعجبك اوى . فهد:يض*به على كتفه اتنيل بقي وشوف هنعمل ايه في الكارثه دى وصلوها لـ200 اعجاب
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD