الحلقه الربعه من رواية.. جوه القلب.. بقلمى علياء♡"
عادل راح مع جدو الشركه.. "
عادل.. جدى اتفضل الورق دى عايزك تمضي عليه"
الجد.. ماشي ياا عادل.مالك بقاا حاسك مدايق"
عادل..مفيش ياا جدى انا كويس"
الجد.. ماشي يابنى"
...............................
صبا وهى قعده تحت فى الجنينه مع علاء وبيتكلمو
علاء.. والله ياا صبا نفسي ادخل كليه طب وادرس فى لندن ده حلم حياتي عشان هناك بيهتمه " بي التكنولوجي والطب اكتر من هناا"
صباا..طب ياا عم وانشالله لم تخلص هخلى طارق يسفرك كمان اى خدمه"
علاء..متشكرين ياا ستى?❤"
.....................
الجد لم رجع من الشركه وقعد مع حسنى"
الجد..والله ياا حسنى حاسس بي راحه لم اتجمعنا كلنا مع بعض"
حسنى..طبعا ياا حج وكمان احمد وساره كانه متاخرين في الخلفه من زمان"
الجد.. والله من ساعت موت مراتك والبيت زاى الزفت نفسنا نفرح بي عادل وصبا بقاا"
حسنى..اه والله ياا حج انا عايز اكلم طارق
في الموضوع ده تاني ونشوف ردو "
الجد.. انشاءآلَلَهّ ياابنى "
عادل بعد ماا رجع البيت سلم على جدو وابو
وبيدور على صبا وراح طلع لاوضه بتاعته عشان ينام
قبل ماا ينام اتصل بي صبا "
عادل.. الو ياا صبا-
صبا.. الو ياقلبي _
عادل.. وحشتيني-
صبا.. احنا لسه شايفين بعض من شويه _
عادل.. بقولك وحشتيني تقولى لسه شايفاك يخربيت ام الرومانسيه بتاعتك ياا شيخه-
صبا.. سيبك انت من الحب ده وقولى انت فين _
عادل.. انا في لاوضه هناام-
صبا.. ماشي ياا حبيبي تصبح على خير _
عادل.. وانتي من اهلوو ياقلبي ??-
صبا قفلت الفون مع عادل بس عادل هيطلع لي صبا لاوضه بتاعته وهى قريبه من لاوضه بتاعته "
عادل بيخبط على الباب"
صبا.. مين وقامت فتحت الباب "
عادل.. وحشتيني قولت اشوفك يا موزت قلبي "
صبا.. بغضب.. انت مجنون صح "
عادل.. بس ياابت هو انا داخل عندك انا في بيتى"
صبا.. بزعل.. والله ماشي يااعم انا اللي ضيفه عندكم"
عادل.. متزعليش ياستى بقاا"
ودخل لاوضه وقعد على السرير وصبا وقفه جنب الباب ..
عادل... يابت تعالى هنا جنبى انتى هتبقى مراتى"
صبا.. انت مجنون برا ياا عادل يفرض حد حس انك جوه معايا"
عادل.. وربنا انا تعبت منك ده انا جاي ااقعد معاكي يااشيخه نفسي اعرف ام اليوم اللي اتنيلت وحبيتك في "
صبا.. والله هي بقت كده "
عادل.. لا والله كانت ايام حلوه وكمان لم امى كانت عايشه كانت احلى و احلى"
صبا بي حزن وهى راحت قعدت جنب عادل وبتقولو..
اهاا والله ياا عادل كانت ايام جميله وكمان الحدثه بتاعت بابا وماما فضلت موجوده في قلبى فرااقهم وحش اوووى بجد كان نفسي امى تبقاا معايا وبابا"
عادل.. خد صبا في حضنه.. انا معاكي ياقلبي وهعوضك عن كل حاجه حصلت متخفيش انا مش هسيبك انتى هتفضلي جوه قلبى"?
صبا.. ربنا يخليك ليا "
عادل.. انا هخرج دلوقتي ياقلبي عشان اناام وانتي ناامى بدرى"
صبا.. ماشي يا حبيبي "
عادل طلع من لاوضه وبيفتكر امه ووفاته"
فلاش باااااك....(( من ست سنين في بيت الحج سيد.. جيه يوم وحصل مشاكل في الشغل وكلهم في الشركه
كان في البيت زينب مرات حسنى وساره وكانت لسه متجوزه وفي المطبخ بيعملوه اكل فجاءه زينب وقعت في لارض وساره فضلت تصوت مش عارفه تعمل ايه رحت جريت ومسكت الفون عشان تتصل بي احمد ""
احمد.. الو يااساره"
ساره.. بخوف الو ياا احمد الحقنى زينب اغم عليها ومش عارفه اعمل ايه "
احمد.. طب اهدى انتى وانا هتصل بي الدكتور "
احمد جرى قال لي ابو وحسنى "
واتصل بي الدكتور "
وعلاء جاي من المدرسه كان في الوقت ده في ابتدائي "
وعادل راجع من الجامعه ودخل وشاف الدكتور فوق عندهم"
عادل.. في ايه امى ماله"
ساره.. ما تقلقش الدكتور معها جوه"
احمد وحسنى والجد دخلو على طول خير في ايها ياا ساره"
وجت صبا وطارق مكنشي لسه سافر "
طارق.. في ايها ياا عادل "
عادل.. ماما تعبانه شويه"
وهم بيتكلمو فجأة سمعه صوت صريخ وصويت جيرو يشوفه في ايه عادل طلع لقه ابو مش عارف يتكلم وبيعيط واحمد ماسك ساره وهى عماله تصوت"
والجد قعد علي السلم وبيعيط "
جرى دخل عند امه والدكتور بيقوله انا اسف بجد بس مدام زينب توفت "
عادل فضل ساكت متكلمش واول ما شاف امه فضل يعيط زاى لاطفال ويقول امى ليه سبتينى ليه امى امى انا محتاجك اوووى امى امى اااااامى لاااااا ياااااارب ليه كده انا عايز اااممى ??. الدكتور وهو بيكلم طارق وبيقوله هى كان عنده سرطان" وكانت بتيجى العياده عندى وقالت لياا مقالش لحد انى هى تعبانه "
......بااااك))
عادل بعد ماا اتفكر موت امه نااام نوم عميق
ده البرتى الرابع .. من رواية.. جوه القلب... ♥?رايكم يهمنى ⭐?