[٩/٦ ٣:٣٦ م] نونه menna ?: الروايه الجديده
هاي انا فرح ابلغ من العمر ٢٣عاما انا فتاه قدر الله لها أن تحمل هم الدنيا والاخره علي أكتافها وتتحمل حمل اخواتها الاثنين
وانا ليست بقصيره ولا طويله انا متوسطه لدي عيون بلون البحر زرقاء تأثر من يرها لكني اخبي هذه العيون وراء هذا الذي يسمي العدسات الصناعيه وانا امتلك شعر جميل جدا بلون الشكولاته لاني احبها لكن هذا ايضا اخبيه لكي لا اكون مطمع للآخرين واعمل في أحدي المطاعم شيف
اهلا انا زين المالكي
اكيد طبعا عارفين اهلي مين
رجل اعمال مشهور ابلغ من العمر ٢٥عاما
الحب بالنسبه ليا شيئ مستحيل مش بأمن بيه ابدا
انا صارم وعصبي الي أبعد الحدود
واخد الطبع ده من بابا رحيم المالكي وورثت من جدي الله يرحمه أملاك كتير ومن بابا كمان
نيجي بقا الي اخوات فرح هما
روان و نورا تؤام
اهلا انا روان
ثانيه اعرف نفسي
احمم انا المجنونه اقصد نورا
يبلغا من العمر ١٩عاما
يحبنا اختهما لأنها هيا من ربتهم وتتعب عشانهم كتير ويدرسون في كليه الطب
هنتعرف عليهم اكتر من خلال الروايه
نيجي الي اصدقاء زين
هما مالك المالكي
صديق زين وابن عمه أيضا
شاب يحب الهزار والضحك ليس صارم مثل زين
وايضا وسيم
الثاني هو رحيم ابن فهد اكيد فاكرين فهد
وايضا مثل مالك لكن يختلف عنه في اشياء لكنه ليس رجل اعمال بل دكتور في جامعه الطب وايضا دكتور ماهر في مجاله
هؤلاء أبطالنا
بقلمي ميمو ?
[١٠/٦ ٣:٢٠ ص] نونه menna ?: البارت الاول
حكايه فرح
في أحدي احياء القاهره
في منزل بسيط
تطل بطلتنا الجميله فرح
ولكن ترتسم عليها علامات الحزن
وتمسك بيديها صوره ل امها وأبيها الحبيبين الذي فقدتهما في حادث اليم
فرح بحزن :النهارده الذكري الخامسه ليكم وحشتوني اوي وعاوزه اشتكي ليكم من نورا دي شقيه اوي ومش بتسمع الكلام علي ع** التانيه روان هادئه خالص يا بابا
نورا بصوت مرتفع تغني أحدي الاغاني الشعبيه:مييين جايب في سيرتيي
فرح بغضب :صوتك يا حيوانه
نورا :ايه ده الاخت الكبيره والمصحف بتوحشني اكتر من اغاني حمو بيكا ?
فرح:مين اللي بتقولي عليه ده
نورا :اها لا بلاش تعرفي خليكي ساكته
روان :صباح الخير
فرح :صباح الخير يا حبيبتي يلا اجهزوا خلينا نروح نزور بابا وماما وبعد كده اوصلكم
نورا :احمم هو انا ممكن احط ميك اب
فرح وهيا بتقلع الشبشب :والمصحف ل اض*بك
نورا بصراخ :المفتريييه
روان :هههه احسن تستاهلي
في قصر رحيم المالكي
رحيم وبان عليه علامات الشيب قال :يا ياسمين خالي حد يصحي البيه ابنك
ياسمين:ماله ابني أن شاء الله وايه بيه دي
رحيم بسخريه :عاوزاني اقوله ايه قولي متت**فيش
ياسمين:بطل تدايق في الولد
رحيم وبيحاول أن لا يتعصب فمهما حدث ستظل هي حبيبته :طب يا ياسمنتي ممكن حد يصحي الباشا زين
زين من خلفهم :صباح الخير
ياسمين وكأنها ستدمع عينها :صباح النور يا عيوني انت
زين :مالك يا امي ايه الافوره دي هو انتي اول مره تشوفيني
ياسمين:انت ابني الوحيد وكمان الدلوعه بتاعي
زين :امي يا روحي ممكن بلاش دلوعه دي
رحيم :اهلا يا باشا اخيرا ومالها كلمه دلوعه ما هي حلوه وكمان مامي بتحبك مش صح
ياسمين وهي تعلم أن رحيم غيران :احمم لا طبعا يا حبيبي انا بحبك انت كمان
رحيم :عيل صغير انا بتهوديني
ياسمين:خلاص قلبك ابيض
زين :طب استأذن انا عشان اتأخرت جدا يلا سلاموز
ياسمين بتوتر:زين يا حبيبي
زين وهو يعلم ما ستقوله امه :خير يا امي
ياسمين بتوتر من نظرات رحيم :انا جيالك المكتب انهارده ها
زين :تنوري يا امي يلا باي
ومشي زين بكل وقار وثقه
رحيم :رايحه الشركه ليه يا ياسمين هانم
ياسمين:هقول بس ممكن مش تتعصب
رحيم بعصبيه :اهي ام الجمله دي بتعصبني
ياسمين:رحيم المالكي مش هيتغير
بقلمي ميمو
ايه رايكم
[١١/٦ ١:٥٤ م] نونه menna ?: البارت الثاني
حكايه فرح
وصل زين ل الشركه
ثم تجمع حوله عدد كبير من الموظفين
أحدي الموظفين :مستر زين حضرتك عندك مقا**ه انهارده ضروري
زين:بتاعت مين
الموظف :بتاعت الكلاين شركه الاسيوطي
زين :تمام جهز ليا الطياره الخاصه عشان هروح اسكندريه انهارده
الموظف :تمام يا فندم
السكرتيره :يا فندم استاذ مالك بيقول أنه في شرم بيصيف وبيقول ل حضرتك احمم شيل انت
زين بغضب :انتي اتجننتي ايه اللي بتقوليه ده
السكرتيره بتوتر :والله هو اللي قال كده في المسدچ دي
زين :هتيها وتعالي ورايا
دخل زين مكتبه بكل وقار وثقه
أحدي الموظفين :شوفتيه حلو ازي
الموظفه ٢:طبعا زين المالكي جميل في كل حاجه
ربنا يرزقنا بي واحد زيه كده
الموظفه ١:يا رب يختي
في المقابر
فرح بدموع جانب قبر ابيها وامها :الف رحمه ونور عليكم وحشتوني اوي انا شايله الهم لوحدي يا ريتني كنت معاكم
روان أيضا بدموع :خلاص اهدي يا فرح خلينا نمشي كفايه
نورا بخوف من المكان :والنبي يلا انا خايفه
فرح بغضب:يلا انا هاجي لوحدي بعد كده
انجزو عندي شغل وانتم كليه
نورا ل روان بصوت هامس :هيا اختك هتوصلنا
روان :اها فيها ايه
نورا :مش هعرف احط ميك اب اهيييهي
فرح :عارفه انا عندي استعداد اني اض*بك في وسط الشارع عادي لمي نفسك يا بت
نورا:خلاص سكت اهو اوف
وصلت فرح اخواتها ورحلت ل مكان عملها
في الكليه
صديقه روان و نورا
اسمها شهد
شهد بغضب :ده كله كنتم فين
نورا بابتسامه:,كنا في المقابر مع الاخت الكبيره
روان :ما تلمي نفسك كده الله
شهد :سيبك انتي وهيا من الهيل ده بيقولوا أن في واحد مز كده جاي انهارده هيدرس لينا وبيقولوا انوا رحيم الفهد
نورا بصدمه :اوبا رحيم الفهد دا جامد بس
روان بخجل :لمي نفسك انتي وهيا ايه الكلام ده
نورا:بت هو احنا كل ما نتكلم علي ولد حلو هتحمري كده
روان :انا هروح المدرج وانتم تعالوا ورايا
شهد :اختك دي قافشه اوي
نورا :هيا كده قفل زي فرح تعالي احنا نصيع ههههه
شهد :يلا يا الم***فه هههههه
في المطعم الذي تعمل بيه فرح
صاحب المطعم:كنتي فين يا هانم دي كله انتي مش عارفه أننا اهم مطعم في اسكندريه
فرح وهيا تعلم أن هذا الرجل لا يفوت لها ابدا تأخرها :والله يا فندم انا كنت في ...
قاطعها صاحب المطعم وقال :مش مهم اعرف اجهزي عشان عندنا ناس مهمه جدا جايين المطعم يلا إنجاز
فرح وهي تمشي من أمامه :الهي تنشك في بطنك اتفوو
في الشركه
رحيم :ابعتلي زين باشا بسرعه
الموظف :امرك يا فندم
في مكتب زين
قاعد وبيكلم مالك بغضب وبيقول :بقا تبعتلي مسدچ وتخلي الموظفه اللي تقرها انت بجح اوي يا اخي
مالك بستفزاز:مالك متنشن ليه يا زينو
زين:لو قولت زينو دي تاني هشيلك من علي وش الدنيا انت ايه اللي وداك شرم ها
مالك :هو في أحله من شرم وجمال شرم وبنات شرم
ثم ضحكت فتاه جانبه ضحكه زننانه
زين :اها يا زباله معاك بنات يا حيوان والله ل اقول ل ابوك
مالك بخضه:خلاص يا عم هيا مره من نفسي متقولش ل ابويا بقا ولا حتي عمي رحيم
زين بخبث :تبقا تسيب كل حاجه وتجيلي اسكندريه
مالك :حاضر يا اخويا انت روح منك للاي اكلت دراع جوزها
زين :ساعتين وهتحرك متتاخرش
مالك :خلاص جاي اهو
زين :باي بقا تبقي خالي بالك وانت جاي يا ميكو ههههه
مالك :متقولش
قفل زين في وجهه
مالك :اها يا ابن رحيم
في الكليه
خبطت روان في شخص ثم قال هذا الشخص
بقلمي ميمو ?[١٣/٦ ١:٠٨ ص] نونه menna ?: حكايه فرح البارت الثالث
خبطت روان في شخص
ثم قال هذا الشخص:مش تحاسبي يا انسه ينفع اللي عملتيه دا
روان رفعت عينها وقالت بصدمه :انا اسفه ل حضرتك مكنش قصدي
الشاب :ولا يهمك بس خالي بالك بعد كده
ومشي هذا الشاب
روان بصدمه :معقول هو دا دا قمر اوي
احمم ليه اللي بقوله دا انا هروح المدرج اسهل
في المطعم
معاذ صديق فرح :
معاذ :فروحه اخيرا جيتي دا المدير عامل حفله عليكي هههههههه
فرح :بطل تعصب فيا يالا
معاذ:انا غلطان اني خايف عليكي بدل ما يتخ** منك تاني
فرح بعصبيه :الراجل دا محسسني اني شحاته مثلا والله بيعاملني بطريقه زفت
معاذ بصدمه بيحرك دماغه ل فرح عشان تسكت
وفرح مكمله كلام ومش بتوقف
فرح :مش عارفه فاكر نفسه ايه ابو كرش دا
معاذ هيموت من الصدمه عمال يهز دماغه
فرخ اخدت بالها وقالت :مالك ياض في ايه
صاحب المطعم:اقولك انا يا فرح انا بكرش ها
فرح قالت :احييه انت هنا
صاحب المطعم:أها هنا ومخصوم منك
ولسه مكملش صرخت فرح باعلي صوت وقالت :وحيات جميله عندك ما تخ** مني انا عندي مسؤوليات
صاحب المطعم:خلاص بس هتشتغلي شغل اضافي مفهوم
فرح في سرها :الله ينتقم منك
طبعا حاضر هشتغل يا فندم
معاذ وهو بيضحك:ههههه هموت من شكلك وانا عمال اهز دماغي واقولك لفي
فرح ماسكه السكينه وراحت عند معاذ وقالت :عارف انا هعمل فيك ايه
معاذ بتوتر :فرح السلاح يطول نزليه انا لسه شباب
فرح :,هموتك يا معاذ هموتك
وبداءت فرح ب الرقض وراء معاذ
معاذ :خلاص حقك عليا اسف
فرح بغرور :ايوه كده غور يلا هاتلي ايس كريم علي حسابك ويكون شكولاته فاهم
معاذ:حاضر
وفي نافسه حكم القوي علي الضعيف
في قصر رحيم المالكي
ياسمين ل اسماء :انا مش عارف الواد دا مغلبني ليه كده مش راضي يخطب أو يتجوز انا تعبت
اسماء :اهو عامل زي المخفي مالك مغالبني معاه والاستاذ يونس بيستزرف وبيقولي خليه براحته بيفسد الواد
ياسمين:,كده كده ابنك فاسد
الخلاصه انا هروح اطب علي زين في المكتب ومعايا العروسه يمكن يوافق المره دي
اسماء:خلاص وانا كمان جايه معاكي اهو اطب علي جوزي اللي مش بيكبر دا
ياسمين بضحك :يونس دا بتاع نسوان هههههه
اسماء بغيظ:انتي بتستفزيني صح
ياسمين:خلاص سوري يلا انا هجهز واجي باي
اسماء:باي يختي
في الشركه
رحيم ل زين
رحيم :سمعت انك رايح اسكندريه خير
زين بستفزاز :هي الاخبار وصلت لك
رحيم بنفس الاستفزاز :اها انا صاحب الشركه وبعرف كل حاجه وانت ابني ولا ايه رايك
زين :علي العموم انا رايح عشان الكلاين اللي جايه وهي عاوزه المقا**ه في اسكندريه وانا هروح مش حوار يعني وبعدين انا هروح عشان أستاذ رحيم اللي متخانق معانا دا
رحيم :روح له وقوله عمك بيقولك ارجع عشان انا عاوزه ضروري وفهد كمان متعصب جدا منه
زين :خلاص حاضر يلا انا ماشي
جأت منه خلفهم
ياسمين وقالت :انت رايح فين
رحيم بغضب :انتي ايه اللي جابك هنا
ياسمين بحزن :انت بتزعق ليا يا رحيم علي العموم شكرا انا همشي
زين :يا امي خدي هقولك بس
ينفع كده يا بابا انت عارف انها تعبانه
وجري زين وراء أمه
رحيم :هما مالهم دول
بقلمي ميمو ?
[١٣/٦ ٢:٤٦ م] نونه menna ?: حكايه فرح
البارت الرابع
في الكليه
دخل هذا الشاب الوسيم الي المدرج
وبداء الكل ينظر الي هذا الوسيم
الشاب :انا دكتور رحيم الفهد
وهدرس لكم المواد الخاصه للطب حد عنده اي استفسار قبل ما إبداء
الكل سكت ومقلش حاجه وخصوصا البنات لأن رحيم معروف عنه انوا وسيم وكمان غني جدا
دكتور معروف ومشهور
رحيم :واضح أن مفيش اي حد هيستفسر
ثم صرخت نورا باعلي صوت عندما رائته وقالت :واووو رحيم الفهد انا مش مصدقه
رحيم بص لها بغضب وقال :ايه قله الادب دي يا انسه احنا هنهزر
جأت روان ركض وراء اختها المجنونه وقالت :اسفين يا دكتور معلش هيا مجنونه
نورا بغباء :استني بس دي فرصه مش هتتعوض تاني
روان بخجل من تصرفات هذه المجنونه :تعالي نقعد بلاش جنون
رحيم بيحاول أن يخبئ ابتسامته قال:اتفضلوا خلينا نشرح
روان ل نورا :مش عيب اللي بتعمليه دا
نورا :لا مش عيب ثم إني نفسي اشوف الواد المز اللي اسمه مالك دا أو زين يعني اي حد منهم بس رحيم دا حاجه تانيه چنتل اوي كده بس والله مش زي مالك أحله منه ههههههه
رحيم سمع صوتها وقال :الانسه اللي ورا دي اطلعي بره
نورا بوقاحه :برا فين يا دكتور بظبط
رحيم :انتي لو متطلعتيش دلوقت مش هيكون ليكي درجات
نورا :لا علي ايه هطلع بس بزمتك يا اخي تبقي سلملي علي مالك عشان عسول اوي هههه
وجريت هذه المجنونه
رحيم بيبص علي روان لقها خجله جدا من تصرفات اختها
رحيم في نفسه :هو في حد بيبقا حلو كده وهو محمر
ايه اللي بقوله دا دي طالبه عندي
وبداء في شرح باقي المواد
في مكان هنروحه لاول مره
شركه الاسيوطي
في مكتب سامر
دا صاحب الشركه ولكنه غامض وعصبي الي حد كبير
سامر ل السكرتيره الخاصه به ؛انتي غ*يه ايه اللي عملتيه دا
السكرتيره وهيا خايفه من صوته العالي :اسفه والله مش قصدي
سامر :اصرف اسفك دا منين دلوقت انا عندي مقا**ه ضروري غوري من وشي دلوقت
جربت هذه المسكينه وهي تبكي
السكرتيره اسمها ايمان
ايمان بدموع :انا غلطانه اني حبيت واحد زي دا مستحمله منه حجات كتير بس هو عنده حق هو هيبص ل ايمان الفقيره
وبداءت في العياط المستمر
سامر :ايه اللي عملته دا بس هيا تستاهل يوه وبعدين انا لازم اجهز
في شركه المالكي
زين ل أمه :وبعدين يا امي مش هنخلص من الموضوع دا
ياسمين:يا حبيبي انت لازم تتجوز
زين في داخله :انا في واحده بس اللي عاوزها ولو لقيتها مش هتردد لحظه اني اتجوزها
ياسمين:سرحت في ايه بس
زين :بصي يا حبيبتي انا دلوقت مسافر اسكندريه عندي شغل لما ارجع نتكلم اوك يلا باي
وصل مالك قبل زين
الي مكان ما
مالك وهو سايق العربيه وبيكلم زين
مالك :الو ايه يبني وصلت اسكندريه
انت قدامك كتير
زين :اها لسه متحرك دلوقت شوف هتعمل ايه لحد ما ارجع
مالك :خلاص هعدي علي رحيم في الكليه اللي بيشتغل فيها واجيبه معانا تمام
زين :خلاص تمام يلا هقفل عشان الطياره هتتحرك
مالك بمزح :طب حاسب لحسن حد يتحرش بيك وانت في الطياره اصل كلهم مزز
زين :اهدي عليا لما اجيلك
مالك :خلاص بهزر يلا بايت بقا
وصل مالك الي الكليه
وفجاه حدث شيئ
بقلمي ميمو ?
[١٥/٦ ٢:٠٩ م] نونه menna ?: حكايه فرح
البارت الخامس
وصل مالك الي الكليه
وفجاه حدث شيئ
جأت من خلفه نورا وصرخت باعلي صوت وقالت :اعااااا مالك انا مش مصدقه انت بجد أحله من الصور
مالك بابتسامه :انتي مين يا قمر
نورا :انا نورا عملالك علي كل المواقع بتاعتك قلوب كتيررر جدا
مالك :شكرا يا حلوه بس ايه الجمال ده
نورا :انت اللي جميل والله
مالك :طب بقولك هو في مكتب الدكتور رحيم
نورا :انت عاوز الدكتور صح
مالك :بيقولوا والله
نورا :طب تعالي معايا انا هود*ك
جأت روان من خلفها وقالت بغضب :انتي واقفه ليه كده
مالك :اهدي يا حلوه الحوار مش محتاج عصبيه
نورا :اهدي يا روان دا مالك المالكي
تصدقوا اسم حلو اوي مالك المالكي دا انا مبدعه ??
نرجع للقصه
روان :بتاع ايه مالك ده
مالك بتعجب:انتي متعرفنيش
روان:&لا مش عاوزه اعرف اصلا
نورا :المهم اني انا عرفاك هههههه
مالك :طب الرقم بقا مدام في اعجاب وكده
جاء رحيم من خلفهم وقال :مالك ايه اللي جابك هنا
وانتم واقفين هنا ليه
نورا :بنتعرف علي مالك
روان بتوتر:يلا خلينا نمشي
نورا :باي باي مالك
مالك :باي يا موزه
لا بطل والله
رحيم بغضب:لم نفسك ملكش دعوه بيهم فاهم
مالك :براحه يا عم المهم زين هنا جاي علي اسكندريه عشان الصفقه بتاعت شركه الاسيوطي وبيقولك انك تيجي معايا عشان انت مننا
رحيم :مش عاوز انا مليش في شغل رجال الأعمال دي روح انت
مالك :طب تعالا انهارده بس وانا هسهرك سهره تحفه بس يلا
رحيم :انا مش قليل الادب زيك ياض يلا غور قدامي
مالك :انا دايما الناس بتتعصب عليا بس مش مهم يلا
في المطعم الكل يعمل على قدم وساق لاستقبال زين المالكي
فرح :انا كده خلصت يا فندم ممكن امشي بقا
صاحب المطعم:لا مفيش مرواح انهارده لانك انتي اللي هتقدمي الاكل ل زين باشا
فرح :انا شيف مش جرسونه
صاحب المطعم:اللي عندي قولته وخلاص يلا البسي لبس الجرسونه وتعالي
فرح بغضب :الهي تموت
معاذ :معلش اهدي خليكي تخلصي من الهبل ده
فرح :مستحمله اهو هعمل ايه بس
معاذ :معلش يلا
وصل زين اسكندريه
واول شيئ فاعله هو راح عند البحر وافتكر شيئ جعله يبتسم
فلاش باك
عند البحر كانت توجد فتاه تبكي
وجاء زين من خلفها وقال
مالك بتعيطي ليه وايه اللي جابك هنا
الفتاه الصغيره :اهلي ماتوا وانا لوحدي ومليش حد غير اخواتي وهما صغيرين
زين بابتسامه لهذه الفتاه الجميله ذات العيون الزرقاء وقال لها :العيون دي مش ينفع تعيط ابدا طب قوليلي انتي مش ليكي اي حد خالص
الفتاه :لا مليش حد
زين :طب يلا تعالي اوصلك
الفتاه بغضب :لا طبعا أنا مش صغيره انا هروح وصحابي هيجي ياخدني دلوقت
زين :يعني أنتي مصاحبه ومش عاوزه تروحي معايا
الفتاه :اها دا صحبي وزي اخويا
زين :طب خلاص اهدي خدي دا رقمي لو عوزتي اي حاجه اتصلي عليا بس
الفتاه ببرائه :انت جميل جدا اسمك ايه
زين بضحك :انتي بتع**يني بس انا اسمي زين وانتي
الفتاه :اسمي فرح
زين :فرح يعني فروحتي
فرح :مش تقول فروحتي ميمو بس اللي يقول فروحتي
زين بإحساس غريب من هذه الفتاه ؛,ميمو مين
فرح :ميمو صديقي
زين :طب هو هيجي امتا
جاء هذه الشاب وقال :فرح انتي هنا انا قلقت عليكي
جريت فرح علي هذا الشاب وقالت :ميمو انا زعلانه
الشاب :لا متزعليش انا هصلحك يلا خلينا نمشي
فرح :طب ثانيه
راحت فرح عند زين وقالت
امسك الشريط دا
دا شرط شعري وبحبه جدا خليه معاك عشان لو متقبلناش تاني تفتكرني ماشي يلا باي
زين :,باي يا فرح
فلاش باك منتهي
زين :ياه فات سنين كتير اوي ولسه وشها البريئ في ذاكرتي
والشريط كمان دا الحاجه اللي هتوصلني لاكتر واحده حبيتها
رن هاتف زين
زين:الو اها وصلت جاي اهو باي
في المطعم
فرح :انا كده لبست اوفف يارب نخلص
معاذ :ايه الجمال دا والله شكلك أحله من لبس الشيف ههههه
فرح :اخرس يالا وخلينا ننجز في اليوم المنيل دا
معاذ :اوكي يا اختي يلا
انا مش عارف مستحملك علي ايه
رن هاتف فرح
فرح :الو ايوه يا روان انتي بره طب ثانيه انا طالعه لكم
معاذ:في ايه
فرح :اخواتي بره وعاوزين فلوس هديهم الفلوس واجي
معاذ:طب بسرعه وانجزي
فرح :حاضر
جريت فرح قبل أن يشاهدها هذا المدير الغاضب
ثم خبطت في شخص وامسكها هذا الشخص بأحكام لكي لا تسقط
انتهي البارت
بقلمي ميمو ?
[١٦/٦ ١:٣٧ م] نونه menna ?: حكايه فرح
البارت السادس
فرح :اهاا اسفه جدا
هذا الشخص هو زين
زين نظر في عيونها وقال :ولا يهمك خدي بالك المره الجايه
فرح وهي تنظر إليه وتقول :انا حاسه اني شوفتك قبل كده
زين :انا زين المالكي اكيد شوفتيني انا معروف جدا
فرح بصوت عالى:اها عرفتك انت اللي اختي مزهقاني بيه
زين :افندم
فرح :احمم لا اسفه اتفضل دي الطربيزه بتاعت حضرتك
زين بغرور :ميرسي
ومشي زين
فرح:دا مالوا دا اتغر اوي كده ليه
ياما نشوف والله
بس باردوا انا حاسه اني شوفته قبل كده بس فين مش فاكره
ياختتتي انا نسيت البنات بره
وجريت فرح إلي الخارج
عند زين بيبص عليها وبيقول :انا حاسس اني شوفتها قبل كده طب اسالها اسمك ايه بس والله دي فيها شبه من فرح لا بس فرح كان عيونها زرقاء طب وبعدين
جاء سامر من خلفه وقال. اهلا يا زين باشا عاش من شافك يا راجل
زين بابتسامه :اهلا سامر عامل ايه
سامر :انا تمام في حد يصدق اننا بقالنا اكتر من سنتين منشوفش بعض
زين :اهو الشغل بيعمل اكتر من كده اتفضل اقعد مين دي مراتك
سامر :لا يا عم مراتي ايه دي ايمان السكرتيره بتاعتي
زين :اهلا انسه ايمان
ايمان بابتسامه مخصوبه :اهلا بيك زين باشا
سامر :طب نقعد ولا ايه
زين :طب نتكلم في الشغل لحد ما مالك ورحيم يوصلوا
سامر :تمام يلا نبدا
في الخارج
فرح :دا كله كنتوا فين
نورا :هيكون فين يعني في الكليه وكان عندنا حته دين
ثم ض*بتها روان في كتفيها لكي لا تتكلم
فرح :مالك ما تكملي
نورا بتوتر :لا أصل الدكتور اللي كان عندنا عصبي وكده فا اتاخرنا يا روحه
فرح :الاسم دا بيعصبني يلا خدوا الفلوس اهي وامشوا يلا عشان عندي شغل كتير
روان :خلاص ماشيين اهو
جاء معاذ وقال :يلا يا فرح
ايه دا اهلا يا بنات عاملين ايه
نورا :اهلا ميزو
نظرت فرح وروان لها بحده
معاذ :يا لهوي مالكم كده دا كله عشان قالت ميزو
فرح :يلا خلينا نشتغل يا خويا وانتم علي البيت
دخلت فرح
ولقت زين قاعد ومعاه ناس تانيه
معاذ :دا زين المالكي اكبر رجال الأعمال المصريين
فرح :حصل لنا الشرف
معاذ :يحرقك دا انتي غريبه يلا تعالي خلينا نخلص
وصل مالك ورحيم
مالك :ايه دا مش دول البنات اللي كانوا في الكليه
رحيم :مالكش دعوه بيهم يلا اركن خلينا ننزل اتاخرنا
مالك :دا انت فصيل
رحيم :اهدي عليا أما رنيتك علقه مبقاش انا
مالك :علي ايه خلاص سكت اهو
قدمت فرح الطلبات
ولكن وقع بعض القهوه علي زين
زين بغضب :ايه اللي عملتيه دا انتي عاميه
فرح لاول مره بخوف من صوته العالي :اسفه مكنش قصدي حضرتك
زين :اصرف اسفك دا منين دلوقت
فرح :من غير قصد اعمل ايه يعني
زين بغضب مسك يد فرح وضغط عليها وقال :انتي عارفه القميص دا اغلي من مرتبك شخصيا
فرح بألم :ابعد ايدك دي عني
جاء معاذ وقال :في ايه حضرتك
زين :الاستاذه كبت القهوه علي هدومي
معاذ :طب ممكن تسيب ايديها وهنتصرف دلوقت
سامر :خلاص اهدي يا زين مش كده سيب ايد. البنت هتت**ر في ايدك
واخيرا سابها زين
جريت فرح الي الداخل قبل أن تبكي قصاد أحد
المدير :في ايه حضرتك ايه المشكله
سامر :,خلاص مفيش مشكله ولا حاجه
زين وافتكر شيئ وقال :البنت دي تترفد دلوقت
المدير ومعاذ بصدمه :نعم ليه حضرتك
زين :لو حابب أن المطعم دا يفضل مفتوح البنت دي تمشي
معاذ بغضب :هيا عملت ايه يعني ل دا كله
زين بغرور :و الولد دا كمان معاه
معاذ :يا اخي اتقي الله انت عشان معاك فلوس هتفتري علي خلق الله
المدير ل معاذ :خلاص يلا سلموا العهده واتفضلوا من غير مطرود
معاذ :حسبي الله فيكم
المدير :كده تمام حضرتك
زين ؛اها تمام
سامر :ليه كده يا زين حرام عليك
زين :انا عارف بعمل ايه خلينا نخلص بقا
سامر ل نفسه :مش هتتغير يا زين
فرح ببكاء لاول مره:طب هشتغل فين تاني بعد كده واخواتي هصرف عليهم منين يا معاذ
معاذ:متزعليش قومي يلا خلينا نمشي وهنتصرف ربنا مش بيسيب حد يلا
خرجت فرح وبصت ل زين بصه احتقار ومشيت
زين ل نفسه :,أما وريتك مبقاش انا زين المالكي
بقلمي ميمو
اسفه يا بنات البارت صغير
[١٨/٦ ١:٣١ م] نونه menna ?: حكايه فرح
في منزل فرح
نورا :خلاص متزعليش يا فروحه مش مهم بكره تشتغلي
فرح :انا حزينه عشان طردني انا و معاذ هو مكنش ليه ذنب
نورا 'ميزو كده كده كان هيمشي معاكي هو عمره سابك اصلا
فرح :فعلا انا هقوم اتصل بيه
نورا :ماشي وانا هروح اتف*ج علي صور مالك الموز
فرح بصدمه :مين يختي
نورا وقد عرفت ما قالت :احمم لا مش قصدي
ثم وقفت بصدمه
وقالت والله يا فرح لو ض*بتيني ل اصوت واقول انك بتكهربيني ها
فرح وهيا بتقلع الشبشب جريت وراها وقالت :ومالوا يا اختي علشان تعرفي تتف*جي علي مالك يا زباله
روان قاعده وشارده في هذا الوسيم الذي يدعي رحيم
قالت بهمس :فعلا قمور اوي زي ما قالت البت نورا
ثم فاقت علي صراخ نورا وفرح
روان :ناس فصيله
في بيت معاذ
ام معاذ اسمها نوال
نوال :متزعلش يابني بكره ربنا يرزقك بشغل احسن بس لو تبعد عن فرح
معاذ بغضب :امي ايه اللي انتي بتقوليه دا عمري ما هسيب فرح
نوال :عشان كده حالك مايل
معاذ :قولي اللي انتي عاوزه من غير لف ولا دوران يا امي
نوال :عاوزه افرح بيك يابني انا كبرت ونفسي اشيل عيالك بقا
معاذ بضحكه سخريه :واتجوز واحده اخليها تشحت معايا صح
نوال :متقولش كده يا بني طب حته أخطب
معاذ:انا نازل يا امي بدل ما اتعصب
مع السلامه
نوال :ربنا يهد*ك يابني
معاذ ماشي وبيكلم فرح في التلفون
وفجاه اتت عربيه وخبطت معاذ
معاذ بألم شديد:اهااا رجلي
فرح في الهاتف بخوف :معاذ مالك معاذ رد عليا
نزلت الفتاه من العربه وقالت بخوف :يا لو سمحت انت ارجوك رد عليا والنبي يا نهار اسود
معاذ بألم :رجلي مش حاسس بيها اهاا
الفتاه ببكاء :طب حاول تقوم معايا هوصلك المستشفي
تجمع الناس حولين معاذ
وقال أحد الواقفين :خديه يا انسه علي اي مستشفي الراجل شكله ات**ر
الفتاه ببكاء :طب حد يقوموا معايا وانا هتصل بي اخويا
شالوا الناس معاذ وركبوا العربيه
الفتاه :الو يا زين الحقني
زين بخوف علي أخته :مالك يا كارلا
كارلا :انا خبطت واحد بي العربيه ورايحه بيه المستشفي تعلالي بسرعه
زين :طب متخفيش يا حبيبتي انا جايلك اهو
كارلا :ماشي بس بسرعه
في منزل فرح
فرح بخوف :الواد معاذ شكله عمل حادثه انا لازم اتصرف واروح له
روان:انتي تعرفي هو فين
فرح :لا هدور عليه لازم اشوفه
وجريت فرح
نورا :هو في ايه
روان :معاذ شكله عمل حادثه
نورا :لا اله الا الله
في العربيه
بداء معاذ يتكلم بهمس وقال
لو سمحت
كارلا :انا اسفه والله قربنا نوصل اهو
معاذ بتعب :عاوز التلفون ضروري
كارلا :اهو حابب اتصل بمين
معاذ :في رقم متسجل بي فرح حياتي
اتصلي بيه
كارلا قالت :حاضر هيا خطبتك يعني
معاذ :لا بس ممكن بسرعه
رن هاتف فرح باسم معاذ وقالت بخوف :معاذ انت فين رد عليا
كارلا :احمم حضرتك الاستاذ عمل حادثه وانا هاخده علي المستشفي وقالت لها العنوان
فرح بغضب :يعني أنتي اللي خبطتيه طب وربنا لو حصله حاجه ل اموتك
كارلا :متخفيش بسيطه أن شاء الله
وقفلت
فرح :ربنا يستر
كارلا :تمام قولت لها العنوان
معاذ :شكرا تعبتك معايا
كارلا.:انا اللي اسفه
في قصر رحيم المالكي
زين نازل وبيجري
ياسمين:في ايه يا حبيبي بتجري كده ليه
زين :كارلا خبطت واحد بي العربيه لازم اروح ليها المستشفى
ياسمين:ايه طب انا جايه معاك
رحيم :في ايه
ياسمين:بنتك خبطت واحد
رحيم :طب يلا نروح لها مش هتعرف تتصرف
ياسمين:ايوه صح يلا
زين بنفاذ صبر :يلا خلينا نخلص
كارلا :يلا وصلنا هجيب حد يساعدك مش تقلق
معاذ هز رأسه
كارلا :لو سمحت في واحد عمل حادثه معايا في العربيه عاوزه نقاله بسرعه
ونقل معاذ الي الداخل مع الالم
فرح جأت وهيا بتصرخ وبتقول :معاذ حصلك ايه
معاذ بتعب :متقلقيش انا كويس
فرح بصت ل كارلا بغضب
وفجاه
انتهي البارت
بقلمي ميمو ?
[١٩/٦ ١:٥٣ م] نونه menna ?: حكايه فرح
البارت الثامن
وفجاه
جاء زين من خلفهم.وقال :انتم ايه اللي مواقفكم مع اختي
فرح بصت له بغضب وقالت :اختك خبطت صديقي يا استاذ يعني مش من جمال عيونها واقفين معاها
زين بغضب 'ما تحترمي نفسك انتي اصلا تطولي تقفي مع كارلا المالكي
فرح بردح :ومطولش ليه يا اخويا مشبهش
زين :بيئه اوي
فرح جأت علشان ترد
معاذ مسكها وقال بتعب :كفايه يا فرح انا تعبان
كارلا ببكاء :خلاص يا زين خلينا ننقذ الراجل الاول
زين بغرور :اوكي .حد يتصل بي رحيم خليه يجي علشان يعالج الاستاذ
رحيم المالكي:هتصل بيه
قال الي فرح :ممكن انتي تهدي هيبقى كويس
فرح هزت راسها
دا كله وكارلا بتبص علي معاذ اللي تعبان جدا ومش قادر يتكلم
فرح :معاذ رد عليا ياض
معاذ بابتسامه متعبه :انا كويس يا فرح والله كويس
فرح :لازم تكون كويس
عشان افرح بيك يا بيضه
معاذ :لمي نفسك يا فرح والله لما اقوملك هربيكي
زين :طب ممكن تبطلوا كلامكم البيئه دا انتم في مستشفى المالكي ها
فرح :حصل لنا الرعب يا اخويا
زين :اقسم بالله لولا أنك بنت لكنت ربيتك هنا
فرح :ليه شايفني ناقصه تربيه
زين قرب منها وبقى وجها لوجه وقال :ل**نك الحلو دا هقصوهولك
فرح بتوتر من قرب زين :أبعد كده شويه
رحيم :كفايه يا زين احنا في ايه ولا في ايه
ياسمين:صح كفايه انتم الاتنين
وانتي يا حبيبتي لازم تحترميه علشان التعبان دا ها
فرح :خلاص خليه يسكت عني
زين :يابت هو انا كلمتك
فرح :والله ما تقدر
جاء رحيم الفهد من خلفهم وقال
خير يا جماعه في ايه
زين :اتصرف كارلا خبطت الراجل دا
رحيم :خلاص أن شاء الله بسيطه
دخل معاذ غرفه الكشف
جأت فرح تدخل وراه
مسكها زين بغضب وقال :رايحه فين يا انسه
فرح بغضب:شيل ايدك من عليا
زين ضغط علي يدها أكثر وقال :ولو مشلتهاش هتعملي ايه
ياسمين:هو ابنك مالوا ومال البنت ما تخليه يسبها
رحيم :سيب البنت يا زين
زين :لا دي محتاجه تربيه
فرح :يا جدع ما تلم نفسك الله
رحيم فك يد زين وقال :لم نفسك دي بنت
فرح طلعت ل**نها ل زين وقالت :شكرا ل حضرتك والله انت احسن من ابنك دا
زين بص لها بغضب :تمام والله ما سيبك اهدي عليا
بعد قليل من المشاحنات بين زين وفرح
كارلا مسكت دماغها وقالت :كفايه انا صدعت منكم
ياسمين:والله عيب عليكم كده هو انتم صغيرين
طلع رحيم من غرفه الكشف وقال :الحمد لله هو عنده **ر في الرجل الأيمن و بعض الكدمات الصغيره
فرح شهقت بخوف وقالت :ات**ر يا لهوي عليك يا معاذ هو ناقص
رحيم بص ل فرح وقال : بسيطه يا انسه تقدري تدخلي تطمني عليه
كارلا بتعيط وبتقول :انا السبب
ياسمين؛خلاص يا حبيبتي اهدي جات سليمه
رحيم المالكي:طب يبني هيخف امتا
رحيم الفهد :اسبوعين كده أن شاء الله
في الغرفه
فرح :جات سليمه يا صاحبي
معاذ:الحمد لله المهم يلا خلينا نمشي علشان امي اكيد قلقانه
فرح :طب استني هتصل علي
احمد اخليه يجي ياخدك من هنا
رحيم من خلفهم :لا طبعا احنا اللي هنوصلوا دا واجب علينا
معاذ :لا حضرتك مفيش
داعي انا هتصل بي صاحبي اخليه يجي
رحيم :الناقش انتهي وانا بعتزر جدا علي اللي حصل وهخلي الدكتور يتابع حالتك
معاذ:مفيش داعي والله انا كويس
جات كارلا وقالت :احمم انا اسفه ليك جدا والله مكنش قصدي
معاذ :ولا يهمك جات سليمه
يلا يا فرح عاوزه امشي
رحيم قال :احمم هو انت بتشتغل ايه
ياسمين بصت ل رحيم وقالت :هو دا وقت شغل يا رحيم الراجل تعبان
معاذ بص ل زين بغضب وقال :كنت بشتغل في مطعم بس الله يسامح اللي كان السبب اني امشي من هناك
فرح بتكتم ضحكتها من وجه زين الغاضب :احمم ايوه حضرتك هو مش بيشتغل دلوقت
رحيم :طب انت بتفهم في ايه
قالت فرح بسرعه :معاذ مشاء الله عليه بيفهم في كل حاجه
ض*بها معاذ
فرح :اهاا ايدك تقيله
معاذ بص لها بغضب وقال :لما اخف هبقا اشتغل
رحيم :طب انا بقا عاوزك تكون السواق بتاع كارلا ايه رايك
معاذ:احمم حضرتك انا مش بشتغل سواق
رحيم :انت مش سمعت العرض للاخر انت هتسوق بي كارلا وبعد كده هتيجي الشركه بتاعتي
انت معاك مؤهلات ايه
معاذ :حضرتك انا اتخرجت من قسم الحاسبات
رحيم :طب دا حلو اوي هتشتغل في الحاسبات وسواق ل كارلا اللي هتمشي تخبط في خلق الله وانت شكلك كويس ومحترم
فرح بخبث :محترم جدا
معاذ :بس حضرتك
قاطعه رحيم وقال :مفيش بس هتبدء شغل اول ما تخف
معاذ بص ل فرح
فرح بهمس :اتكل علي الله الشغلانه حلوه
معاذ بنفس الهمس :طب وانتي
فرح :سيبك مني انا دلوقت المهم انت
معاذ:يحلها ربنا
دا كله وزين مراقب معاذ وفرح وقال في نفسه :هما الاتنين دول بيحبوا بعض
تؤ بس لا شكلهم أصحاب
طب هو انا مالي كده حاسس اني غيران ليه
بس هبل هتغير علي البت دي مستحيل زين مش بيحب
انتهي السراع الداخلي
بقول رحيم :يلا يا زين خلي الجارد يجهز العربيه علشان نوصل معاذ
زين :حاضر
خرجت فرح أمام زين بغرور
زين :طب وربنا ما انا سيبك علي النظره دي
فرح دي كياده اوي ???
نكمل
ركبت فرح العربيه وقالت بانبهار :يا لهوي دا العربيه اكبر من بتنا
زين :وحدي الله كده لحسن العين فلقت الحجر
فرح :هو انا يا كابتن هحسد العربيه
زين :لا طبعا انتي بتقري بس
والهانم راكبه ورا ليه أن شاء الله كنت السواق الخصوصي بتاع اهلك
فرح :راكبه جامب صحبي انت مالك
زين :طب انا مش هتحرك غير لما تيجي هنا وتركبي جمبي وغير كده انا مش السواق بتاعك
رحيم ؛كفايه بقا يلا اتحرك يا زين الراجل بيتعب
معاذ بص ل كارلا وقال في نفسه:هو في حلاوه كده ايه القمر دا
لحظت هذا ياسمين وقالت :النظره دي مش غريبه عليا
وفجاه صرخت فرح وقالت
انتهي البارت
بقلمي ميمو ?حكايه فرح
البارت التاسع
وفجاه صرخت فرح وقالت :اهااا رجليييي
زين بخبث :مالها رجلك
فرح :انت قارص علي رجلي بي الكرسي بتاعك اوعااااا
رحيم بضحكه حاول أن يخفيها من تصرفات ابنه
ثم قال :اوعي رجل البت هتت**ر
زين بخبث :انا