البارت الثالث

2129 Words
كلام كريم مع ميرا اللي كانت حبيبته ريحه كتير كان مبسوط و مرتاح انه فرغ عن قلبه .... و لانه شافها على حقيقتها ... كمل سهرته مع صحاب ليه و رجع البيت كان الكل نايم ما عداها ... كانت بتستنى كريم بسخرية : ايه اللي مصحيكي لغاية كدة اسراء : مستنياك . كريم بغمز " عايزة ايه ما عنديش مانع اسراء : أستاذ كريم عايزة بس اعرف بتعمل معايا كدة ليه كريم : مش فاهم ...اسراء بدموع : بتتعمد تقلل مني تشتمني تحسسني اني و لا حاجة كريم : انا كدة مش عاجبك تفضلي اسراء : ليه ليه ما تتعامل مع الوضع كأني مش موجودة هوا بس بلاش كلامك ده انا بجد بتحرق من جوايا من كلامك سابها و طلع اوضته بدون ما يجاوبها و هو بيفكر بكلامها انه فعلا هيا ذنبها ايه ... تاني يوم ندى جت لاسراء و خدتها من ايديها و كانت مبسوطة اوي و راحوا اوضة ندى اسراء " بالراحة يا بنتي في ايه كان معها ظرف في هدوم حلوة أوي ندى قالت ايه رايك ردت اسراء : الله يجننوا ندى دول ليكي .. اسراء : ليا أنا لا طبعا ليه ندى حتزعليني اول هدية اجيبهالك تعملي كدة اسراء : ندى متشكرة بس ندى : عشان خاطري قيسيهم بس .. اسراء : حاضر راحت و لبستهم كان فستان بجاكيت قصير كان حلو اوي عليها اسراء : ده قصير اوي .. ندى بتصفير : يا بنت الايه يجنن عليكي تجنني استني سيبي شعرك كدة سايب سحبت المشبك من شعرها هبط على ظهرها ندى : تجنني تصدقي لو اني شاب لجريت وراكي اسراء بخجل : مش للدرجة دي يعني كان ماشي في الممر و كان الباب مفتوح شويا لمحها كانت وحدة تانية خالص تغيرت جدا اللبس يجنن عليها شكلها تحفة زي الاميرات شعرها اللي لآخر ظهرها ... فتح الباب ركضت اسراء و جابت روب طويل غطت فيه جسمها كريم بتصفير : تصدقي معرفتكيش ندى : جامدة صح انا برضو قولت كدة كريم : بلاش تتعود عاللبس الغالي و تصدق نفسها يا ندوش فعلا اللبس الغالي نضفك ههههه بس دلوقتي حتجيبي اقطم تانية ازاي الفستان الواحد براتب ٦ شهور برأيي تقلعي و بلاش تلبسي وش غير وش الشغالة بصت ليه بعيون كلها وجع و ك'سرة عيون كلها دموع و حرقة قلب و خرجت من الأوضة بسرعة ندى بدموع : ليه يا اخي ليه عملت ليك ايه الغلبانة دي ليه بتاخد حقك من ناس مالهاش ذنب كدة انت قد حرقة قلب وحدة و عقاب ربنا ليك خرج كريم من الغرفة بيكلم نفسه و بيستخطي حاله على اللي عمله كان ندمان جدا اسراء راحت خدت كل أغراضها و سابت ليهم البيت كله نزلت ندى عشان تصالحها لقتها سايبة المكان و سايبهالها الطقم بتاعها تجننت و فضلت تعيط كريم شاف اسراء خارجة بالشنطة تن*د بارتياح كريم : احسن مش عايز اشوف حد من ج*سهم كلهم جاب بيتزا و طلع يتغدى مع ندى كريم : يالا يا قمر جبتلك بيتزا عارف بتحبيها ندى بدموع ^ مش عايزة ... كريم : ليه بس ندى : انا حافضل مض*بة عن الاكل لغاية ما تجيبلي اسراء كريم بصدمة : نعم يا اختي اجبلك مين ندى : انت طول اليوم في شغلك و ماما عند قرايبها و هيا الوحيدة اللي كانت بتسليني ليه عملت فيها كدة ليه ذنبها ايه قطعت عيشها و حرقت قلبها كريم : خلاص كولي و حجبلك شغالة تانية ندى : لا مش عايزة شغالة تانية عايزة اسراء تاني و هيا مش شغالة هيا صحبيتي و ان ما جتش يا كريم مش واكلة ابدا كريم : ده لوي دراع بقى ردت ندى : ايوة سمي زي ما تسمي قولت ايه حترجعها و لا اموت من قلة الاكل كريم : بعد الشر عن قلبك طبعا ... اجيبها منين دي بقى و اكيد حتذلني لغاية ما ترجع ندى : تستاهل ... كريم : بقى كدة طيب كولي عشان اجيبها ندى : لا ... . كريم : انا عمري وعدتك بحاجة و اخلفت ندى " لا ؛؛ كريم : خلاص كلي و اوعدك حرجهالك تعرفي عنوانها ردت ندى : ايوة كريم : خلاص حنخلص اكل و اروح ارجعها ركضت لعندو حضنته و بدت تأكل معاه و هو بيفكر حيروح لها ازاي و يقولها ايه فضل كريم شويا يفكر شو ممكن يعمل بهيك ورطة و ندم انه زودها معها لانه مش عارف كيف راح يرجعها و اكيد حتنشف ريقه و حتغلبه على بال ما ترجع بس عشان خاطر ندى لازم يعمل اي حاجة وصل البيت كانت واقفة عالباب بتشتري خضار اول ما شافته تصدمت بصتله بق*ف و فاتت جوا و قبل ما تقفل الباب زقه بايدو كريم : استني تقفليش بصراخ اسراء " ايه في شتيمة نسيتها كريم " طيب استني اسمعيني و خلاص اسراء بخنقة " تفضل اتكلم فات بيتها لقى بيت صغير هادي عقد الحال ساكنة في بنت من كبريائها بتحسسك انها ساكنة بقصر بنت قنوعة و هادية و راضية بكل حاجه كريم بتردد : اسمعي انا عمري ما تأسفت لحد و لا همني حد ... يوووه قصدي عايزك ارجعي اسراء : اسفة ما صدقت ارتحت منك .. كريم : انتي ... راجع نفسه كز على اسنانه و مسك اعصابه كريم : اسمعي انا عارف اني غلطان و زودتها بس انا ج*س البنات كله بكرهه مش انتي بالذات فما فيش بيني و بينك انتي بالذات اي حاجة اسراء بسخرية : معقد يعني كريم : اللهم طولك يا روح اه مقعد حتيجي معايا و لا لا اسراء " لا كريم بغيظ : عايزاني اترجاكي .... حزودلك الراتب اسراء : اخر همي فلوسك كريم بنفاد صبر : اسمعي انا وعدت ندى اني حجيبك و هيا لا بتاكل و لا بتشرب مش عارف على شو بالظبط نظرت له بصدمة و غيظ كريم بتردد : انا ل**ني حيوديني في داهية عشان خاطر ندى يا ستي تيجي دي بتحبك اوي و ما بطلتش عياط نظرت له و لم تجب كريم بأمل : حتيجي اسراء : افكر كريم بغيظ : بت ... اسراء : شوفت مش حتتغير ارجع تاني عشان تهزئني و تحرق دمي مش راجعة كريم : لا لا اوعدك مش حختلط فيكي خالص بس يلا اسراء : ماشي لما اشوف ثواني حجيب شنطتي لفت وجهها بدها تمشي رفع ايده كأنه عاوز يض*بها بصت ليه عمل نفسي بيمسح على شعرو كريم : انا تعملي فيا كدة يا بنت الايه اسراء : بتقول حاجة كريم بغيظ و هو يضغط على يده لا ابدا بقول يلا بينا عندي شغل كان يود لكمها لا يدري هل اعادها لاجله ام لاجل اخته و هي لا تدري هل عادت لاجله ام لأجل ندى عندما تتخربط القلوب ****** زواج على ورق فوفو ... تشجيع ما حدش كان عارف او فاهم بيسان ناوية على ايه واضح انه حرقة قلبها حتخليها تنتقم من نفسها مش من حد تاني كان دايما ده الكلام اللي نورا بتقولوا ليه حتحرقي نفسك بس يا بيسان لكن الانتقام كان عميها ... مش حترتاح غير بس لو صار معها إلى كرم كان بيدور عليه إلا و هو الفلوس ... كانت حاطة عينها على رئيس الشركة ده اللي حيك'سلها فلوس نورا : يا سلام انتي ليه متأكدة انه خلاص حيوقع بيسان بثقة : تراهنيني جاوبتها نورا بقلق ماشي نشوف و ربنا يستر كانت تتعمد تمر من المكان اللي هو فيه و تعمل نفسها مش شايفاه اتحدت نفسها انها حتقدر توقعه ... بعدها بيومين كانت قاعدة بتخلص شغل قالها مسؤول العلاقات العامة ابراهيم : آنسة بيسان بيسان باستغراب : ايوة ابراهيم : في قرار بنقلك مكتب مدير الشركة نظرت بيسان لنورا بانتصار مما زاد قلق نورا اردفت بتمثيل عدم فهم : حاعمل ايه هناك ابراهيم : سكرتيرة المدير بيسان بابتسامه : حاضر بس ممكن تبلغوا حانفذ من بكرة اصل في شغل لازم اكملوا ابراهيم : تمام بكرة .... بعد الدوام همست لها نورا بقلق : ناوية على ايه بيسان : تعالي ننزل السوق عايزة افرتك الراتب على أجمد لبس عايزاه يومين يجي راكع فعلا نزلت اشترت هدوم تجنن ضيقة و مفتوحة مع انه ده مش لبسها الطبيعي تاني يوم راحت الشركة و هي لابسة فستان على قد الجسم بأكمام دانتيل و فتحة من الجانب تركت شعرها منسدل و كانت هذه أول مرة و وضعت مكياج خفيف و عطر بياخد القلب وصلت الشركة قبل المدير اول ما سمعت خطواته تظاهرت بتجهيز الورق و هي ضهرها قباله و كانها مش منتبهة ليه و كانت تدندن بصوت جميل بأغنية : ياااه يااه يا واد يا تقيل يا يا مجنني يااااه ليكمل هو : ده انا بالي طويل و انت انت عجبني بيسان بتمثيل الصدمة و الخجل : أستاذ استاذ أدهم انا أسفة ما خدتش بالي انك جيت نظر لها من أسفل قدميها لرأسها باعجاب و عض على اسنانه بش**ة جعل الخوف يدخل قلبها أدهم صوتك حلو اوي مش بس صوتك انتي كمان جميلة اوي .. بيسان بخجل متشكرة يا فاندم ثواني قهوتك حتكون جاهزة أدهم : بيسان بيسان بتوتر : نعم .. أدهم : تتجوزيني بصت ليه بصدمة و بدأت تعرق و همست بخوف : حضرتك قولت ايه ... أدهم : تتجوزيني .. بيسان بابتسامه : عرفي أدهم " مين قال عرفي رسمي و قدام كل الدنيا تلبكت كتير و هربت من الشركة راح لنورا و اخد العنوان و خطبها و في أقل من شهر تزوجها ... بس يا ترى ايه كان مخططها .... و على شو ناوية .... حنعرف بكرة ... ____________________ صلوا على النبي دخلت البيت بشنطتها بعد ما رجعها عشان خاطر اخته ... ركضت عليها ندى و حضنتها و كانت مبسوطة اوي برجعوها كريم : اديني وفيت بوعدي بس ياريت ما تعمقيش معها العلاقة اوي دي مهما كان شغالة سمعته اسراء بحرقة قلب بصت ليه و همست بدموع : بعرف اني شغالة و ما نسيت نفسي ما فيش داعي تفضل تفكرني يا استاذ كريم تركتهم و راحت تفضي شنطتها ... ندى : ليه كدة بس .. انت ما فيش فايدة فيك كريم بندم : انا عارف اللي حصل فين الزفت سيف سيف : سامع حد جايب بسيرتي كريم : انت فين ما روحتش الشركة ليه سيف : كنت في الجامعة كريم : النهاردة ما فيش جامعة سيف : هو يا جامعة يا شغل كريم : اه يا جامعة يا شغل .... يعني لازم تصيع سيف : انت فاهم غلط انا بخرج مع صحابي بزهق شغل و دراسة قولتلك يا ده يا ده كريم " الاتنين يا سيف و انا حذرتك عشان ما تلاقيش نفسك عالحديدة سيف " حاضر يا اخينا بس بدون تهديد .... في اكل ايه اسراء : ثواني حجهز الاكل يا استاذ سيف سيف بصدمة : انتي مين .... الله في حلويات في البيت و انا معرفش كريم : اسمع الهبل اللي بتعملوا عارفه كله يكون برة بيتي مع الصيع اللي زيك اللي هنا مش تبعون الكلام ده انت سامع اللي هنا محترمين بصت ليه بفرحة و لأول مرة ينصفها بص لابتسامتها خفض عيونه و مشي و هي راحت تجهز الاكل ... كان بيأنب نفسه انه مش عارف يعيش و بياخد حق ناس من ناس مالهاش ذنب كانت ميرفت خطيبته دايما بترد عليه و من بين كل عشرين مكالمة يرد مرة بحجة انه مشغول و بيخرج معها مرة كل فين و فين لانه مش حاسسها ... طلع يلف بسيارته و صورة عيونها و هيا فيها دموع مش مفارقاه كريم : انا ما بحبش اك'سر قلب حد و لا اجرح حد بس جرح القلب بيغير اوي بعد ما لف ساعات طويلة رجع البيت كان لسة حيفوت جوة لمحها واقفة قصاد حمام السباحة تردد بالأول انه يروحلها بس بالاخر قرر انه يروح قعد جمبها بصت ليه و ما تكلمت كريم : صاحية ليه ... اسراء بتنهيدة : ما جاليش نوم كريم : ليه اسراء : بفكر في الدنيا و وجعها ليا و الذل اللي عملته فيا كريم : مش لوحدك توجعتي عفكرة اسراء بابتسامه : عايزني اقتنع انه بكل فلوسك دي انه انت عندك اوجاع كريم : انتي شايفة انه السعادة بالفلوس اسراء : اه انا توجعت منك بسبب الراتب اللي بتعطهولي اخر الشهر و استحملت كريم : اه مع كل الفلوس اللي عندي توجعت و اوي صدقيني لما بقولك اي كلمة مش قصدي انتي بالذات بس انا بجد بتضايق لما بلاقي اي ست عندنا لانه شايف انه ج*س خاين اسراء : وجعك ليه علاقة بوحدة كريم : ايوة دي مش وجعتني دي قتلتني حرقت قلبي ... يلا ربنا معها اسراء باستغراب : بتدعيلها كريم : ما قدرتش اكرها كان فاضل شهر و تصير مراتي اسراء : عيونك بتقول حبيتها اوي كريم : ما فيش كلمة في قاموس الدنيا بيقدر يقول حبيتها قد ايه باعتني عشان اللي معه فلوس اكتر اسراء " غ*ية كريم : هيا مين اسراء : اللي تلاقي حد يحبها الحب ده كله و يكون مجنون فيها تتمسك فيه و تفدي بروحها كريم : ما كنتش عايز منها غير انها تفضل جنبي و معايا اسراء " صدقني اكيد لخير حتيجي يوم تحمد ربنا انها سابتك عشان اللي الخير حيجيلك كريم " يارب بس حب تاني مستحيل قلبي أصبح رماد اسراء : و حتعيش طول عمرك راهب كريم : ايوة مش عايز اتوجع تاني ... احلام ام اسراء : اسراء انتي فين اسراء بقلق : عن اذنك هز رأسه بأنه تمام و راحت و هو فضل مكانه يفتكر قد ايه كان يحبها و هي ضحت فيه عشان خاطر ورق ... بعدها تعب من التفكير و الحزن و راح نام .... هيا كانت على سريرها للحظة صعب عليها او حست قلبها مال ليه مش عارفة ايه السبب بس اللي بتعرفه انها ارتاحت ليه يتبع اسراء
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD