الحلقة ال _ 24

3625 Words
#اعداء_بالدم الحلقة _ اال24 المشهد الرئيسي. مني : بس بجد يا باسل مين ابتهال دي انا : مصره طيب ابتهال دي يا ستي بنت من المنصوره فقيره اخوها كان عايز يجوزها لواحد اكبر منها في السن علشان غني هربت منه وهي عندها 22 سنه حظها راحت قدام مطعم في الزمالك وقبلت صاحب المطعم ده كان طيب وابن ناس محبش انها تتبهدل في الشوارع علشان لقمه العيش وقال يسترها شغلها وجاب ليها سكن لحد ما باعته ب200 الف جنيه كانت سبب حبسه مني : ( بتفكر شويه وبصت ليا وهي مبرقه ) هو انا : ( بابتسامه هزيت راسي ) مني : طيب انتا معاك مسدس انا : ليه مني : هاته طيب انا : انا معيش مسدس مني : باسل انا : معيش فعلا مسدس انا مش بحب امشي بسلاح خالص مني : باسل انتا هتحور انتا مش ماشي بمسدس انتا البلد كلها أعدائك انا : ( ابتسمت ) انا ماشي من غير حراسه ولا سلاحه وعدوي كمان عارف بس كمان عارف انه لو فكر يلمس شعره مني هدوس عليه بجزمتي مني : باسل لو معاك سلاح بلاش تعمل حاجه مجنونه احنا مش قليلين في البلد هتحصل كارثه انا : لا متخفيش انا بس حبيت اوريها انا بقيت ايه دلوقتي وهي هتسأل عليا وتعرف انا اقدر اعمل ايه هتخاف اكتر مني : ( رفعت حاجبها ) يعني انتا مش عازمني هنا ليا لا علشان توريها انتا بقيت فين ماشي يا باسل انا : عايزه الصراحه مني : لا بلاش يا باسل الصراحه لأنها اكيد هتجرحني انا : بالع** انا حابب اني اقعد معاكي وعزمك انتي لكن حقي منها انا مش عايزه بجد ( مسكت ايدها ) انا سعيد اني معاكي مني : ( ات**فت من كلامي ) مش يلا ولا ايه انا : ماشي الحساب لو سمحت ويتر : الحساب مدفوع يا فندم انا : مين اللي دفع ويتر : ابتهال هانم انا : ( بصيت بعيد عندها لقتها قاعده وهزت ليا رسها بالموافقه ابتسمت ليها ) ويتر : وبتقول لحضرتك انها عايزه تتكلم معاك في المكتب جوه انا : ( ضحكت جامد ) ههههههههه المكتب طيب ( طلعت الف جنيه من جيبي الحساب والبقشيش ) امسك وقول لابتهال باسل بيه ال**دي مش بيقبل حد يحاسب ليه وكمان مش بيقعد في مكاتب مسكت ايد مني واحنا طالعين بنضحك عادي جدا وقفت عربيه واتفتح القزاز بتاعها واحد طلع منه رشاش انا زقيت مني بسرعه وهو ض*ب طلقه وره طلقه وره طلقه وانا حاسس باعواد النار دخله جسمي حاسس ببرد في عز الصيف برد في جتتي بس واقف ومش عارف حطيت ايدي على اماكن الجروح لقيت دم حطيت ادي على بوقي دم برضه مش معقولة النهايه بتاعتي كده شريط ذكريات قدامي وانا طفل وانا شاب وانا راجل وشايف كل حاجه نعم يا ساده انه الموت كشف ليا كل حاجه خلاني اشوف نفسي بعيون الناس وقعت على رجلي حولت اقوم خدت طلقات تاني بس المره دي في جسمي كله وقعت تاني حاسس اني شايل جبل على كتفي جبل تقيل يا تره مين هيشيله بعد يا تره علي هيعمل ايه من غير ابوه هيكون يتيم زي معقولا التاريخ عاد نفسه تاني هي الحياه عايزه مني ايه مش عايزاني افرح ولا انبسط بس دي النهايه وانا متقبلها اصل لو مقبلتهاش هيكون بايدي ايه اعمله جريت العربيه ومني جت ليا وانا على الارض مني : ( بخوف ) باسل يا باسل باسل قوم يا باسل ( طلعت تليفونها وكلمت سليم ) الو يا سليم سليم : في ايه يا مني مني : باسل اض*ب بالنار خد رصاص كتير جدا علي شكله مات سليم : طيب طيب اطلعه على اقرب مستشفي بسرعه الناس كلها اتجمعت علينا طلبه الاسعاف ورحنا المستشفي في مشهد اخر البيت عند باسل باسل : مامي سندي : عيون مامي باسل : هو ممكن انتي وبابا تبطله تحبوني سندي : بتقول كده ليه باسل : انتي وبابا هتجيبه نونو تاني اكيد هتحبوه اكتر امي :: لا يا حبيبي مهما حصل بابا وماما هيفضله يحبوك وانا كمان ولا انتا مش عايز تيته تحبك باسل : لا يا تيته انا بحبك قوي وعايزك تفضلي تحبيني وهما قاعدين دخل ليهم سامح وهو متوتر امي :: جري ايه يا سامح مش تاخد الاذن قبل ما تدخل سامح : انا اسف يا هانم بس سندي : بس ايه يا سامح المره الجايه لازم تاخد الاذن الاول سامح : انا قصدي باسل بيه امي :: ماله باسل سامح : ( بلع ريقه وبص في الارض ) باسل بيه اتض*ب بالنار من شويه وخدوه المستشفي امي :: ( بتوتر ) انهي مستشفي انطق بسرعه سامح : المستشفي بتاعته سندي : طيب يلا نتحرك دلوقتي طلعو لبس ونزله اتحركه مع الحرس وسابو باسل في البيت وصله المستشفي كانت الحراسه كتيره جدا هناك من عند مني وكمان سليم دخله امي :: دكتور باسل ماله دكتور : الحاله حرجه جدا باسل بيه خد اكتر من 15 رصاصه بس الو**ي اللي كان لبسه شال شويه من عليه احنا بنحاول والباقي على الله ادعيلة مشي الدكتور وسندي وقعدت على كرسي تعيط جامد كل ده ومني شيفاهم وهما قاعدين دخلت الدكاتره شكلها اجانب وسليم معه حراسه زي القوات الخاصه بعدد مهول راح لمني سليم : ايه اللي حصل يا مني مني : انا كنت مع باسل في مطعم نتغده واحنا طلعين اتض*ب عليه نار سليم : طيب شفتي اي حاجه مني : لا احنا كنا نازلين باسل اول ما شاف كده نزقني بعيد عنه سليم : طيب امشي انتي مني : امشي ايه انا لازم اطمن على باسل سليم : ( بلهجه تحذير بس صوته واطي ) مني امشي بسرعه مراته وامه هنا امه دي بالذات لو قامت عليكي لا هيفرق معاها مني ولا عيله الديب كلها امشي مني : ( خافت من تهديد سليم ونزلت تمشي بس اول ما وصلت تحت ركبت العربيه بتاعتها وفضلت فيها وهي مصره تطمن عليا ) سليم : ( راح لامي ) اطمني يا ناجية في دكاتره اجانب جوه بس شاطرين باسل هيقوم منها امي :: انا اتمني علشان لو مقمش انا هحرق البلد بالي فيها ياااااا سليم بعد شويه دكتور : احنا خيطنا الجروح كويس الحاله استقرت دقيقه بس اللاسف الحاله توفت صوت صويت من سندي جامد وهي بتنادم عليا وامي واقفه مصدومة اني رجعت من الموت علشان بعد سنه اموت كان وضع صعب عليها دكتور : ( رجع تاني ) انا مقدر الحاله بس ممكن حد يروح الاستقبال علشان يخلص اجراءات دخول المرحوم الثلاجه امي :: ( بحرقه ) انا ابني مش هيدخل ثلاجه ولا يتشرح دكتور : ازاي يا هانم في تقرير ولازم تشريح وكمان طب شرعي علشان تحقيق النيابه امي :: انسي كل ده انا ابني هيفضل في الاوضه دي لحد ما اخواته يوصله ويقفه على الغسل بتاعه وبعد كده يدفن غير كده مفيش حاجه هتحصل اتصرف يا سليم سندي : ( قاعده في صدمه ) انتي عارفه باسل كان حاسس انه هو يموت صحاني الصبح علشان اقعد معه بس انا غ*يه نمت وسبته امي :: ( خدت سندي في حضنها ) اهدي يا سندي لازم تكوني قويه شويه باسل اكيد شيفنا ولازم نكون اقويا انا : الجثه بتاعتي في الاوضه بس شايف شايف كل حاجه سندي وامي وهي وخداها في حضنها وشايف مني وهي قاعده في عربيتها بتعيط وكمان شايف سامح وهو واخد جنب وحزين اصل مفيش واحد من الرجاله دي انا عاملته وحش اوي كا موظف عندي زي اخواتي وكمان شايف منتصر وهو راكب العربيه وسايق بسرعه ومعه اخوه واولاد عمه وكمان مصطفي وجيهان وحياه ومحمود قاعدين في ود مع بعض وشوفت باسل وهو في الاوضه بتاعته بيلعب وهو مبسوط وفرحان فجأة انا بختفي اكتر بطير زي التراب في الهوا ومشيت بعد شويه وصل اخواتي وكمان اعمامي كلهم حتي عا** ، سليم اختفي خالص دخل اوضه بعيد عن الناس علشان محدش يشوفه او يعرفه وصل الكل ونزلت المشرحه وسط بكاء من الجميع رجاله وستات الكل نزلت تحت ونزل مصطفى ومحمود علشان الغسل الكاميرا جيباني من فوق وانا على التربيزه وتقرب تقرب تقرب لحد ما وصلت لوشي مش عارف انا فتحت عيني ازاي او ازاي انا عايش لحد دلوقتي او ازاي فتحت عيني بس انا عايش وبتنفس وسامع حركت ايدي كل اللي كان حولين التربيزه بعده وهما مخضوضين انا : ( طلعت صوت بس مش قادر اتكلم ) ايييييييييي جيه الدكتور جري بص ليا كويس وقاس النبض دكتور : انعاش بسرعه انعاش طلعوني الإنعاش تاني والكل بصص ليا وانا مفتح ومستغربين امي :: في ايه يا مصطفي حصل ايه مصطفي : مش عارف يا ماما بس شكلها معجزه طلع الدكتور بعد ساعه وهو مبتسم دكتور : باسل بيه عايش وهو دلوقتي نايم محمود :طيب ايه اللي حصل دكتور : مش عارفين كل الاجهزه العضويه كانت بتقول انه ميت بس هو عايش احنا قفلنا الجروح كويس جدا وقفنا النزيف بس جسمه خد مده علشان يرجع يشتغل تاني امي :: يعني ابني عايش سندي : عايش دكتور : ايوه عايش و كويس جدا كمان بس هو نايم دلوقتي مشي الدكتور وراح المكتب بتاعه كان سليم قاعد هناك في الضلمه سليم : خلصته الغسل دكتور : لا باسل بيه عايش سليم : ( استغرب واتعدل في قعدته ) عايش ازاي دكتور : معرفش بس جسمه رجع يشتغل تاني سليم : طيب ده ممكن دكتور : لا طبعا انا شفت معجزه طبيه يا سليم سليم :طيب خد الدكاتره بتاعتنا وامشو انتو بس فهمه الدكاتره اللي هنا يتعمله مع الحاله ازاي اوكي دكتور : اوكي طلع الدكتور وسليم كلم الرئيس بتاعه سليم : الو شخص : الو يا سليم سليم : عايش زي القطط بسبع اروح شخص :طيب لازم ياخد فتره العلاج الطبيعيه وعايز اعرف مين اللي عمل كده فعل نظام بوتن سليم : بوتن شخص : ايوه يا سليم في اختراق للصفوف بتاعتنا ولازم نعرفه انته عارف باسل مهم في المرحله الجايه وكمان اللي حاول يعمل كده عارف وانا لازم اعرفه سليم : ماشي هفعل نظام بوتن امي قاعده بره عماله تدعي اني اكون كويس والكل واقف امي خلت الكل يمشي وهي قعدت شويه فضلت في الانعاش يوم كامل وانا نايم لحد تاني يوم جيه الدكتور اطمن عليا ونزلني اوضه خاصه بعد ما نزلت الاوضه بشويه سندي جت سندي : ( دخله وفي عنيها اللهفه عليا ) باسل انتا كويس انا : ايوه كويس انتي كويسه سندي : مش مهم انا انا :طيب انا كويس امي :: رجعت ليا يابني انا : كل الطرق يا امي بتوصلني ليكي انتي دكتوره : ( دخلت الاوضه ) صباح الخير اخبار المعجزه بتاعتنا ايه انا : انا كويس دكتور : انا : الدكتورة مرفت هتتولي حاله حضرتك في فتره التأهيل انا : اهلا يا دكتور مرفت : ( رفعت الغطي من على طرف رجلي ومسكت صوابع رجلي ولوتها شويه ) حاسس باي ألم انا : لا مرفت : ( طلعت قلم و***بت به في بطن رجلي ) طيب كده انا : لا خير يا دكتور مرفت : لا خير الفتره اللي اتحرم فيها مخك من الأ**جين سببت ضرر في خلايا المخ نتيجه ليه عدم القدره على الحركه في نصك التحتاني بس انا : طيب ده دايم مرفت : لا الضرر مش كبير علاجه ادويه لكن المشكله في الضرر النفسي فالوقت الحالي انا : نفسي انا معنديش اي مشاكل نفسيه مرفت : انا مش دكتوره نفسيه بس الانكار اول المشاكل دي انا : انا لو مريض كنت اعترفت المرض النفسي مش عيب ( صوت جنبي بس ده صوتي انا بصيت جنبي لقتني قاعد جنب سندي ايوه ده انا ) انا :2 : ايه مستغرب ايوه انتا مريض انا : لا انا مش مريض مش مريض ( بصيت حوليا الكل باصص عليا ) انتو بتصين عليا كده ليه انا :2 : بقولك ايه قوم اض*بهم دول باصين عليك بعجز ازاي انتا باسا ال**دي مينفعش تكون عاجز قوم ( ضحك ) ههههههههه تقوم ايه انتا بقيت مشلول انا : ( غمضت عيني بحاول اتدارك الموقف فتحتها لقيته اختفي ) انا عايز اكون لوحدي شويه بعد ازنكم امي :: يابني انا : ( بغضب ) قولت بره طلعه بره وبصيت على التربيزه اللي جنبي كان عليها ورق الادويه اللي بخدها وتقرير الحاله جبتهم وبدات اقري الادويه والنوع بتاعها والاعراض الجانبيه ليها انا : 2: ( توضيح الشخصيه دي واخده البرود بتاعي كأنها ذاتي بس الهداية المتزنه مع شويه سيكوباتيه يعني الشخص ده انا المجنون ) تؤتؤتؤتؤ انتا متخيل ان الادويه دي اعرضها الهلوسه بس لا انا مش هلوسه انا انتا اللي بتحاول تهرب منه انا : ( غاضب ودي حالتي المزاجيه حاليا ) انا معنديش حاجه اهرب منها انا متصالح مع نفسي وانتا مجرد هلوسه اول ما اخف هتختفي انتا ملكش وجود انا : 2: ( هز راسه بالنفي وهو مبتسم وشاور عليا ) اختفي وانا فضلت قاعد في الاوضه رفضت اي حد يدخل غير الممرض اخد الادويه يطلع وهو ساكت وانا كمان ده كان اول يوم وتاني يوم كده بس مش شايفني نمت اليوم الثالث وصحيت الصبح لقيت سما قدامي انا : ( اتفزعت ) انتي موتي سما: لا يا باسل انا مش ميته انتا مطلعتش اصلا انتا لسه تحت ايدي كل ده وهم انتا مجنون انا : لا انا طلعت وانتي خدتي اعدام انا خلصت منك سما : هههههههه مجنون طلعت بره الاوضه وظهر الوهم انا :2: ( بص ليا بيطمني ) صدق يا باسا صدق انتا خرجت بس سما هي الوحيده اللي شافتك على حقيقتك مجنون وخطر سما هي اللي شافت الوحش اللي جواك هي اللي شافت الشر اللي جوك هي اللي شافتك على الحقيقه انا : انتا عايز ايه انا :2 : محدش عنده الاجابه دي غيرك انتا يا باسل انتا وبس اختفي ودخلت الدكتوره مرفت مرفت : انتا كويس دلوقتي انا : ايوه كويس مرفت : ( قربت مني قاست الحراره ) انا : : ( مسكتها من البلطوه الطبي ولفتها بقي ظهرها ليا حطيت القلم عند الحنجرة بتاعتها ) حركه منك هقتلك مرفت : ( خايفه ) انتا عايز ايه ابعد عني انا :2 : ( بيتكلم في ودني ) اقتلها ايوه اقتلها مستني ايه كل ده مش حقيقي انتا اضحك عليك علشان تدخل المستشفي تاني اقتلها وبعد شويه مفعول الادويه هيروح تقدر تمشي على رجلك وتطلع من هنا اقتلها اثبت ليا انك باسل بتاع زمان اقتلها انتا قاتل انتا س**ح اقتلها انتا قاتل انا : : ( لسه هحط القلم في رقبتها بس كلمة اثبت ليا انك قاتل دي فوقتي وبعت عنها ) انا : اسف اسف مفعول الادويه هو اللي بيعمل كده انا : اسف بجد مرفت : ( حطه ايدها على رقبتها مكان ما خنقتها ) اسمع انتا لازم تشوف الدكتور النفسي لازم الحاله بتاعتك متأخره طلعت مرفت انا : مش عارف ارد عليها فضلت قاعد مغلوب على امري غمضت عيني وفتحتها لقيت فرحات قدامي انا : فرحات ( قاعد ساكت وباصص ليا ) فرحات انتا سامعني انا :2 : ( ظهر تاني ) ده بقي ميركوري البروفسيور اللي خدك فرنسا وعلمك مزهقتش من الخطب بتاعته وكلامه مزهقتش من دروسه اصل تتعلم ليه انتا متعلم ومثقف ومش محتاج حد يعلمك كام مره كان قدامك وهو بيتباها بعلمه في الفلسفه وانتا مش جواك نفسك تاخد سكينه من السفره وتدبحه بيها انا : هوفر عليك في ايدك مسدس اض*به بالنار اض*به يلا انا : : ( في ايدي اليمين المسدس نشنت عليه ولسه هدوس على الزناد افتكرت اني علشان اطلع من هنا لازم اقتل الوهم اللي جوايا نشنت عليا انا وض*بت طلقه في التانيه في الثالثه وقعت من قدامي ) انا :2 : ( ظهر جنبي من الناحيه التانيه في برود وقفل زرار البدله ) كده انتا اثبت ليا انك قاتل اول مره تقتل قتلت نفسك انا نفسك يا باسل غمضت عيني عايزه يختفي فتحت تاني لقيته واقف انا :2 : لالالا انسي انا مش همشي لا خلاص انا قاعد بس عايز اسألك على حاجه ايه رايك في مني الديب حلوه صح جمال وشعرها ورقبتها كلها حلوه صح غير بقي انها قويه مش زي سندي مثلا مني ارضت غرورك خلتك في عز قوتك واقف ضعيف في ايدك مسدس وهي لوحدها بعيد عن رجالتها وسلاحها واقفه في وشك وانتا القوي خلتك تحس بضعفك بقولك ايه احنا نطلق سندي وتتجوز مني اصل سندي ضعيفه اي ازمة ممكن تعيط لكن مني دي حاجه تانيه انا : اختفي من قدامي انا :2 : ( ضحك ) هههههههه بس كده من عنيا ( اختفي بس اتكلم في ودني صوت في دماغي ) بس انا : مش قدامك انا في عقلك انتا عارف انا ايه انا : انتا ايه انا :2 : انا البعبع الانوار كلها بتنور وتطفي السرير بيتهز جامد لدرجه اني وقعت من عليه زحفت لحد الباب فتحت ومحدش بره والوضع زي ما هو الدنيا كلها بتتهز لدرجه اني حته من السقف وقعت انا زاحف الوضع قلب فلم رعب حقيقي والصوت مش بس في دماغي لا ده في كل حته انا :2 : انا استحملتك كتير قوي قوي انتا اغ*ي انسان انا شفته انتا فاكر نفسك صح وماشي صح لكن انتا غلط اكبر غلط في البشر كلهم ( ظهر جنبي وانا نايم على الارض تحت جزمته ض*بني على وشي برجله ض*ب مستمر وهو بيتكلم ) انتا غ*ي غ*ي انتا فاكر ان صدمه صغيره زي بتاعة سما دي هي اللي خلقتني لا انا في عقلك من زمان مدفون جوه كل مره تمشينا انتا ونلبس في حيطه اولا سندي وانا كنت بقولك سندي لا ( ض*بني تاني ) وبعد كده طلعت التليفون لسما وانا اقولك لا ( ض*بني ) وبعد كده اتحبست قولت ليك اهرب وانتا قولت لا ( ض*بني تاني ) بعد ما مره واحد مره واحده بس سبتني امشي الدنيا خرجتك من المستشفي ولما سما وقعت تحت ايدنا قدمتها ليك على طبق من دهب انتا سبتها تاني ( كمل ض*ب برجله ) والغول سبته ( باستهزاء مني ) اصل بحب اخد حقي بطريق دراميه اد*ك لبست في حيطه ( ض*بني بهستريه جامده وبعد كده بعد عني ظبط هدومه ) احنا قدمنا فرصه تانيه نعيش مش هضيعها لواحد ضعيف زيك وشي كله دم بفكر اعمل ايه اطلع من الوهم ده اذي افوق ازاي مش عارف دخل علينا طفل وهو بيبكي وماسك دبدوب ولبس بجامه نوم الوضع استقر النور رجع ، انا التاني صوته هدي شويه وبقي هدي انا :2 : ( بهدوء ) ايه صحاك يا حبيبي طفل : صوتكم عالي قوي انا :2 : ( نزل على ركبته ) معلش كنت بتناقش مع الحيوان بصوت عالي شويه انا اسف طفل : ( بص ليا وشي كله دم ) ض*بته ليه انا :2 : علشان غ*ي عمل يأذي فيا وفيك انا استحمل لكن انتا لا طفل : طيب طيب سيبه يمشي انا : ( قررت العب معه لعبته اصل اللعبه كلها دماغ ) انا :2: لا لو طلع هيضيعنا ( لقي الطفل واقف قدامه زي التمثال اتنرفز جدا وكلمني بصوت عالي كله غضب ) انتا عملت فيه ايه انا : : ( عدلت ضهري لحيطه وقعدت ) انا معملش حاجه انتا عارف ده مين ، ده انا وانتا وكلنا ده باسل جلال الطفل اللي جوانا ، عايز تقضي عليا لازم تبدأ بيه هو هو السبب هو الطفولة هو الطيبه مش انا انا : 2 : ( في ايده سكينه ) انا : : ( كل مره بحاول اقوم بقع بس المره دي انا مش عايز اقول لا انا قايم وفعلاً انا واقف على رجلي ) اقتله اتفضل اقتله هو السبب مش انا ولا انتا ، انا كنت مجرد اداه في ايده هو اللي كان بيحركني انتا حاولت تحارب مره حرب لهلك حرب لنفسك حرب لحبيبتك حرب لصاحبك حرب ل اخوك بس المشكله الحرب مش مع الناس الحرب مع نفسك الحرب جواك يا باسل انا : 2 : انا مش باسل انا : : ( شورت ليه على لوح قزاز ) بص كده ايه الفرق بيني وبينك وبينه مفيش لا احنا كلنا واحد ( وقف وانا اختفيت والطفل كمان اختفي هو باصص في المرايه شايفني وانا بلبس المستشفي وماسك الطفل في ايدي ) انا : انتا وهو عايز تمشي الدنيا ماشي عايز تسوق ماشي انا وهو هندخل ننام وانتا اتصرف ( اديته ضهري وانا ماسك ايد الطفل ورفعت ايدي اشاور ) بس هتخسر كل حاجه انا :2: ( شيفنا واحنا ماشين بعيد جتله هستيريا قعد يخبط في المرايا لحد ما **رها وعدي منها وهو بيجري ورانا ومش قادر يلمسنا او يتكلم بينادي علينا لحد ما وقف من الجري وهو تعبان وقعد يعيط ) انا السبب ضيعتهم انا السبب المكان بيتغير ليا انا وهو وهو قاعدين في دائرة انا : احنا كلنا واحد انتا وانتا كمان امي عايزك انتا ( شورت على الطفل ) والناس عايزك انتا ( شورت على البعبع ) وحياتي الأسرية عايزني انا : بعبع : بس انتا بتضيعنا انا : انتا لحد دلوقتي مفهمتش الحكمه الحكمه ان احنا كلنا واحد لو هو مات امي هتكرهني لو انا مت اسرتك هتكرهك ولو انتا مت الناس هتدوس علينا بالجزم الدنيا ضلمه وصوتي بس عليه صور ليا وانا طفل وانا شاب ( لو احنا متنا مين هيكمل لو انتا مت ( قصدي الطفل وقدامي صوره امي وابني ) دول مش هيحبونا صوت الطفل : عندك حق اتكلمه بصوت واطي عايز انام علشان اصحي العب مع باسل وماما انا : سلام اختفي الطفل انا : و لو انتا مت ( قدامي صوره ضلمه كبيره جدا ) مين هيقفل للضلمه دي بعبع : عندك حق انا كنت خايف انا : مينفعش تخاف لو خفت الضلمه دي هتبلعنا انتا البعبع لازم تخوف ومتخفش بعبع : عندم حق اختفي البعبع انا : ( قدامي صوره سندي ) ولو انا مت انتي مش هتحبيني ازاي سندي : ( مبتسمه ليا وزي الملاك ) عندك حق احنا واحد مش تلاته المشهد الواقعي نايم على سرير في اوضه العمليات ومتوصل بالاجهزه ومتوصل ليا خرطوم ا**جين في بقي ممرضه: احنا بنخسر المريض يا دكتور دكتور : هاتي جهاز الكهربا ممرضه : ( جابت جهاز الكهربا ) دكتور : ( دهن جل عليه وحطه قدام ص*ري ) اشحن 250 ممرضه : شحن يا دكتور دكتور : كهربه ( قال الكلمه دي علشان اللي لمس جسمي او السرير يبعد عني صعقني ) اشحن 270 كهربه ( صعقني ) ممرضه : ( بصه لجيهاز القلب ) الض*بات انتظمت يا دكتور قفله الجروح كلها وحالتي استقرت وبقت كويسه المشهد العام باسل كان هيموت بس اللحظه دي كشفت ليه كتير وهو نايم خلاص هيلمس الموت الانه مش متصالح مع نفسه رافض فكره انه مش واحد لا هو كتير اللحظه دي فهم فيها باسل انه البعبع وده الشر بتاعه ولازم يكون موجود علشان أعدائه ولازم يكون طفل علشان الام او الابن ل اي حد مش بيشوف غير طفل موجود في ابوه لو مشفهوش مش هيكون انسان سوئ ولازم يكون باسل علشان مراته واهله لازم يشوفه الانسان اللي جوه مشكلته انه كان في حرب بره مع الناس مش عارف ان الحرب دي جوه دماغه مش بره الحرب مع نفسه مش مع الغريب وده سبب تشتيته لاشلاء كتير كان لازم يتصالح مع نفسه علشان يكون ليه وجود انا : الطفل انا البعبع انا نفسي انا باسل يتبع..........
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD