البارت الثالث

1637 Words
البارت الثالث في المستشفي الكل قلقان علي حاله نور ولا دكتور راضي يطمنهم وبعد ساعه خرج الدكتور وبصوت عالي قال مين تبع الحاله دي نور خلف خلف ومراتو والكبير وأحمد وأبوه جريو ناحيه الدكتور خلف ، طمنا يا دكتور نور مالها الدكتور بعصبيه البت تم الاعتداء عليها وانا مش هسكت هجبلكم حقها وهعمل محضر وهبلغ الشرطه لازم نعرف مين المتخلف الي عمل فيها كده البت بتموت ومش عارفين نوقف النزيف خلف ، محضر اي وشرطه أي يا دكتور بتي مجوزه الدكتور ، اي التخلف ده اذاي تعمل كده في طفله عاجبك الي بيحصلها ده خلف بحزن شديد يا ابوووووي اعمل اي كل بنات بلدنا عيتجوزو بالطريقه دي الدكتور ، وفين الزفت جوزها ده علي ، وااااه ما تلزم حدودك عاااد انت مزودها ليه وانت مالك انت عليك تسعفها وخلاص الدكتور ، الكلام معاكم مش هيجيب فايده انا همشي منكم لله كلكم خلف حزين علي بنته وام نور بتعيط وخايفه اووي علي نور وأحمد مرعوب من ابوه وأبوه بيبصله بصه غيظ بهاء ، طيب انا هروح وأبقا اجيلك الصبح يا خلف ربنا يطمنكم عليها خلف يارب يا كبير في بيت بهاء امجد ، انا مش عارف اخره دا كله اي انا قرفت من البلد دي يعني اي الي بيحصل ده يا خاله بقولك البت بتموت والله حرام كده بدريه ، يا ولدي بقالك يجي ساعه تزعق وتنفخ وتفش اهدا يا حبيبي احنا ملناش صالح بيهم ابوها وامها راضيين وكمان الواد جوزها ده غشيم وأبوه موعاهوش امجد ، اووف منك انتي كمان يا خاله الواد والبت صغيرين يعني ميعرفوش اي نيله حاجه اووف استغفر الله العظيم يارب بهاء ، خباريه عتنفخ وتفش ورايح جاي كيف الي ضايعه منيه حاجه مالك امجد ، انت جيت يا حاج بهاء ، ايو جيت خباريه مالك امجد ، طمنا يا حاج علي نور عامله اي بهاء ، دلوق تبقا زينه دا بنات خرعه انا وامك اتجوزنا اصغر منيهم ومحصلناش حاجه امجد ،يوووووه يا حاج اي الي بتقوله ده دا بدل ما تدخل وتطلقها بهاء. , اعمليلي قهوه يا بدريه بدريه ، حااضر يا كبير امجد ، انا بكلمك يا حاج رد عليا طلق البت دي من الواد ده وسبوها تعيش حياتها زي باقي البنات بهاء ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ امجد ، انا بكلمك يا حاج مترد عليا في اي بهاء ، اكتم عاااد ملعون ابو التعليم الي خلاك تتنطط أكده وتقول لا ابوك فين الصح وفين الغلط انت فاكر أن محدش اتعلم غيرك اكتم خلاص امجد ،لااااا مش هكتم وهتكلم ولازم نوضع حل للمهزله الي بتحصل دي لازم حد يقول لا لجواز القاصرات لااا والف مليون لااا وانا بنفسي هعمل ده بهاء , هههههه اعمل الي تعمله الناس هتسمع منيك وتطنش يله وجعتلي راسي يا ابووووي يا نفوخي هروح انام امجد ،نااام يا حاج نااام وضميرك مرتاح امجد قال الكلام ده في سره في المستشفي ام نور ، وبعدين عااد يا خلف محدش مطمنا علي بتي ليه حد يقولهم يطمنونا خلف ، اها الدكتور طلع اها يا دكتور طمني البت عامله اي دلوقت الدكتور ، انت والد نور خلف خلف ، ايوه الدكتور , انا مش عارف اقولك ايه خلف ، في اي يا دكتور الدكتور ،لا اله الله شد حيلك خلف ، ايييييه عتقول ايه الدكتور ، البقاء لله بنتك ماتت خلف. , يا ابوووووي يا نووووور نور يابني وفجاءه صحي من النوم كان في تغفيله ام نور، لا اله الا الله في اي يا خلف مالك خلف ، اعوذ بالله حلمت بنور ام نور ، خير خلف ،حلمت انها ماتت يا ابووووي كان كابوس وحش قوي ها محدش طمنكم ام نور ، الدكتور طلع وقال إنها كويسه وبكره هتفوق خلف ، يا ابووووي خير يارب احمد ، انا تعبت يا ابووي عاوز اروح انام علي ، قبر يلمك انت وامك غور اقعد مرتك جوه عتموت وانت السبب وتقولي عاوز تروح قبر يلم العفش احمد ، واااه وانا مالي قولتلكم جوزوني علي ، عملتلها اي يا فقري احمد ، لعبنا كيف ما قولتلي علي. , اكتم اكتم غور احمد ،عاوز اناااام يا ابوووووي علي ، غووور يكش **اح ياكلك غور من وشي ياااض في بيت الكبير امجد رايح جااي وبيفكر وجاتلو فكره قرر أنه ينفذها بمساعده أصدقاءه في صباح يوم جديد في المستشفي الدكتور ، تقدرو تشوفوها هي فاقت خلف وام نور وأحمد الي هيموت وينام وعلي دخلو لنور بعد ما خرجت من العنايه راحت اوضه عاديه ام نور بتحضن نور يا حبيبتي يا بتي ألف سلامه عليكي يا ضنايا خلف حضن نور بعد ما سابتها امها وقالها يا روح قلب ابوكي ألف سلامه عليكي علي ، سلامتك يا عروسه احمد ، سلامتك طاب كويس انك بقيتي زينه انا هروح انام عاد وانتي فوقي زين وتعالي نور بتعب وبصوت واطي بتبص لا امها وبتقولها قوليلو يغور في داهيه الفقري ده معيزاش اشوفه قدامي احمد ، سامعك من غير ما تقولي مهملهالك وماشي خلف ،انا هاخد بتي يا علي لحد ما تروق واجبهالكم علي , وااااه الناس تقول علينا ايه لااا البت هتاجي معايا بيت جوزها ام نور ميجراش حاجه لو خدناها البت عيانه قوي قوي يا ابو احمد علي , انا قولت لااااه يعني لااااه كيف يعني اسيب مرت ولدي عيبه في حقنا دي يا خلف خلف , خلاص بس تفوق زين وخدوها ام نور ، كلام اي ده يا خلف البت عيانه نور ، بتعيط لاااه معيزاش اروح عنديهم انا عاوزه اروح بيتنا يماااا العب مع اخوي ام نور ، يا حبيبتي يا بتي حكم القوي علي الضعيف طيب انا هاجي معاها وابيت لحد ما تبقا زينه علي ، تبيتي فين يا ام نور البيت مفهوش حد زي ما انتي عارفه ام احمد ماتت اي هتجعدي مع العرسان اياك ام نور بعصبيه وااااه عقولك البت بتموت تقولي عرسان انت كانك معتفهمشي علي ، قول حاجه لمرتك يا خلف معاوزش اتعارك مع حريم خلف , بقله حيله خلاص يا ام نور سيبيهم ياخدوه دا بيت جوزها برضو نور ، بصوت تعبان وبتعيط ياابووووي انا زهقت من اهنه عاوزه اروح خلف , هنروحو يا بتي حااضر في بيت الكبير صحي بهاء وشرب قهوته ومشي راح للمستشفي يطمن علي نور سال عليها قالوله لسه خارجه من ساعه فرحلهم البيت ملقهمش قال في نفسه يمكن عند بيت علي شويه أكده واروحلهم يكونو رجعو بيتهم عند بيت الكبير امجد صحي علي صوت تليفونه وبصوت متكاسل يقول الووو مين المتصل ، حبيبي وحشتيني امجد يقوم بسرعه ومبسوط حياتي يا روح قلبي انتي كمان. وحشتيني عامله ايه المتصل ، انا بخير يا قلبي انت عامل اي امجد ، مكنتش كويس ولما سمعت صوتك الكروان ده روحي رجعتلي وحشاني اوووي اوووي يا ندوشه ندا , يقلب ندوشه انت كمان واحشني والبيت وحشني وكل العيله وحشاني والخاله بدريه عامله ايه امجد ، بخير والله مش ناقصنا غيرك انتي جايه امتا ندا. , حذر فذر امجد., يابت قولي انا لسه صاحي مش فايقلك ندا ، جايه الاسبوع الجاي انا وامجد الصغير امجد ، حبيب خالووو يا ناااس جاااي والله وحشتوني ومحمد جوزك جاي معاكم ندا. ، ايوه جاااي اخد اجازه ونازلين مصر الاسبوع الجاي امجد ،يا حلاوه المولد اخيرا هشوفك واشوف امجد النونو الي وحشني ومشفتهوش من لما اتولد اكيد شبهي صح ندا ، لااا شبه جدو بهاء كبيرنا امجد ، اممم طيب ندا ، خلاص هقفل انا بس بقولك متقولش لبابا ولا الخاله بدريه اني جايه انا عملهالهم مفاجاءه يله سلام امجد النونو بيعيط امجد ماشي سلام (نعرف ندا ندا اخت امجد الكبيره متجوزه من زمان وعايشه مع جوزها محمد في السعوديه عندها امجد عنده سنتين طيبه جدا وتحب الحق وجدعه جدا وملتزمه) امجد بعد مكالمه ندا كان مبسوط جدا وبدأ يكمل تفكير في الخطه الي قرر ينفذها في بيت علي ام نور ،خلاص يا نور انا أكده اطمنت عليكي وأبقا اجيلك تاني نور ،لااااه متسبنيش يمي احمد ، هههههه ع**طه قوي امك هتسيبك عادي ونلعب زي الليله الي فاتت هههههه خلف ، بيبص لعلي وبيقوله عقل ولدك الع**ط ده اي الي عيقوله ده البت عيانه مناقصش اروح البيت يقولولي بتك عيانه تاني علي ،وااااه عتنسي الأصول اياااك دا جوزها ام نور ، بغيظ من علي اووف يله بينا يا خلق يله كانت جوازه الشوم والندامه خلف ومراتو رجعو البيت والحزن ماليهم علي حال نور في بيت علي ابو بيت نور علي بيقرب من نور ، اي يا عروسه استحليتي الرقده ولا ايه قومي البسي حاجه اكده ولا أكده نور بخوف ، فين احمد يا عمي انت مشيتو ليه علي ، واااه انتي عوزاه ليه دا كان سبب في رقدتك المستشفي خلاص انسيه دلوقت هو نام بره وانا معاكي اها وقرب منها تاني ونور بتبعد عنه نور ، انت عتعمل ايه علي ، وااااه عنقيلك حاجه حلوه أكده تلبسيها نور. والبسها ليه منا لابسه اها علي هههههه طاب خدي البسي ده نور ، واااه عيب لاااه ملبسش ده انا علي ، اممم البسيه وبكره اجبلك عروسه كبيره من بتاعه المولد دي انتي عتحبيها صوح نور بفرحه ايوه صوح خلاص هلبسها علي بضحكه خبث طاب يله البسيه نور ،، طيب اطلع برا عشان البسه عيب ملبسوش قدامك علي ، هههههه وااااه عتت**في من اني البسيه قدامي عشان اجبلك العروسه الي عتحبيها نور ببراءه طفوليه حاضر علبسه اها بدلت ملابسها وعيون علي ابو جوزها هتاكولها ولما لبسته قرب منها وكل ما نور تبعد يقولها هجبلك العروسه ولسه هياذيها وأحمد دخل احمد بصدمه وااااه يا ابووووي عتعملووو اي علي بخوف وارتباك واااه مخبطش ليه يا حزين كنت عقولها تجهزلك يا عريس مش صوح يا نور وغمزلها وبصوت واطي قالها قولي صوح عشان العروسه نور بتوتر ايوه صوح احمد ، اااه طيب يا ابووووي انا عنام اهنه علي ، بغيظ نااام يكش ناامت عليك حيطه خرج علي ونور وأحمد ييبصو لبعض احمد ، عتحبي العرايس قال يا به نور ، ايوه عحبهم اكتر منيك وعحب عم علي اكتر ويله بعد من عني غور احمد ، انا هنام هو انا فاضيلك غوووري في بيت الكبير امجد. , خلاص كده كله تمام وصوره البت وصلتلك الطرف التاني ، تمام يا امجد باشا امجد ، الله الموفق و المستعان الطرف التاني ، سلام يا باشا اشوفك بكره امجد سلام وفي نفسه يااااه بكره هنفذ الخطه وهغير فكره كل البلد دي امجد بهاء الدين ابن كبير البلد هيغير فكرتك يا بلد يا متخلفه ماااشي استووووب ياتري اي الخطه الي راسمها امجد وهتتم ولا لا ياتري نور هتكشف حقيقه الخاين علي ولا لا توقعاتكم وتشجعيكم ليا مستنيه ارائكم بقلمي شيماء عبد الرحمن
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD