الفصل الاول ما وراء المجهول

1109 Words
الفصل الاول كفياكم تعزيب فيا انا فيا الي مكفيني وعيني علي وجعي يا عيني محدش حاسس بيا كرهتوني في حياتي وفي سنيني وااااه يا عيني ************************************ بنوته صغيره في عمر الورد بتقول خاطره جات علي بالها يدخل اخوها الكبير يضربها قفا من بتاع الإخوات الي مننحرمش منه ويقولها هههههههههههه تكونيش فاكره نفسك شاعره مثلا زي اميره البيلي واااه عاااد وانت مالك يا ارخم خلق الله انا رخم يا نور اخص عليكي طاب انا زعلان منك اتفلق ويله بعد من وشي خليني اكمل باقي قصيدتي قصيده ايه يا بت انتي صدقتي نفسك ولا ايه نور. ملكش صالح بيا يا غريب انت مالك غريب. في بت محترمه تشتم اخوها الي اصغر منيها نور. اها قولتها اصغير منيها ويله بعد عني عاااااد غريب. خلاص همشي جاكي حش وسطك نور ، سمعاااك علي فكره [نتعرف بغريب وبنور غريب اصغر من نور بسنه نور عندها ١٣سنه وطبعا غريب عنده ١٢سنه نور من عيله بسيطه جدا في الصعيد معندهاش غير اخ واحد بس وهو غريب ] نور بتقول قصيدتها وجع يا دنيا علي طول وجع ومبتجيش غير علي الجدع وانا ابويا حقا كان جدع بس اتوجع من غدرك ومرارك موريانا الويل ليه وديما معذبانا مخلفانا ليه لما انتي كرهانا قولي بامانه استحيلتي الوجع ولا الوجع حبنا بامانه يا دنيا بتخون مفكيش حد بيصون بقا راجل كبير عشان عيله تبهدليه ويغسل عشانا الصحون عشان يفور عشانا ٠٠٠٠مقدرتش نور تكمل القصيده وفضلت تعيط اوووي دخلت امها نور يا بتي ابوكي عاوزك لحظت ام نور أن نور بتعيط بتقولها وااااه مالك يا ضنايا عتبكي ليه نور ' معبكيش يمااا انا هروح اشوف ابوي عاوز ايه ام نور. روحي يا ضنايا روحي رايحه علي النار برجليكي يابتي عوضي عليك ياااارب مشيت نور ودموعها لسه منشفتش بس حاولت تخبئ كل حزن جواها وقابلت ابوها بابتسامه نور ، امي قالتلي انك عاوزني يا ابوووووي ابو نور واسمه خلف تعالي اجعدي اهنه يابتي نور ، قعدت اها يا ابووووي خلف , كبرتي يا نور وبقيتي عروسه كد الدنيا نور ، مستغربه ابوها بيقولها كده ليه سالته واااه مالك يا ابووووي امبحلق فيا أكده ليه اومال خلف ، اصلك بقيتي عروسه وانا قريت فاتحتك مع أحمد ولد علي نور ، صوح يا ابووووي بس قريتو فاتحه يعني ايه يعني كنتو عتصلوو خلف ، هههههه عنصلو ايه بس يا نور احنا قرينا فاتحتك نور ، فاتحتي كيف يعني انا موت ولا ايه خلف ، يوووه افهمي عاااد يا ام مخ تخين انا قريت فاتحتك يعني عجوزك يا بهيمه فهمتي نور ، اجوز كيف يعني يا ابووووي خلف ، هههههههههههه لاااه كيف دي تقولهالك امك عاااد نور ، هههههههههههه طيب يا ابووووي اها امي جات اهي قوليلي يا امي ابوي عيقول هيجوزني كيف اجوز ام نور واسمها حنان بتخبي حزنها وبابتسامه مصطنعه ، هههههه اني هبقا افهمك يا نور قلبي نور ، طيب يا امي هروح انااام عندي مدرسه بكره خلف , وااااه مدرسه ليه عاااد احنا هنجوزوكي يعني بلاها مدارس انا مجادرش اصرف علي المدارس نور ، واااه يا ابووووي عتبكي ليه خلاص معروحش المدرسه واصل زي ما انت عاوز خلف بحزن شديد ، خلاص روحي نامي وبكره جهزيها يا حنان ابو احمد ومرتو جايين عشان يتفقو علي الفرح حنان بحزن ، ماشي مشيت نور وبعدها مشيت حنان وفضل خلف لوحده بيندب حظه ويقول لنفسه يا ابووووي الفلوس دي كل حاجه كداب الي يقول الفلوس مش كل حاجه انا مجادرش اصرف علي تعليم نور ولا غريب ولا مصاريف البيت انا بقيت بشتغل كل حاجه ياربي حتي شيل الهموم بقيت بشيل يا ابوووووي هونها ياااارب وكمان البت حالها عدلها اجوزها وخلاص ناس غلابه زيهم زينا بالظبط ااااه يا ابووووي خرج من تفكيره علي صوت زغاريط وضرب نار في كل البلد خرج يشوف في ايه سال واحد معدي خلف ،في ايه يا عم مرعي عم مرعي ، عقبال غريب لما تشوفه ظابط ولا دكتور وااااه نسيت انت خرجته من المدرسه هههههههههههه اه نسيت اجاوبك ولد الكبير رجع من بلاد بره وعيضربوله نار فرحانين بيه خلف حزن من كلام عم مرعي بس مبينلوش وابتسم في وشه وقالو عقبال اولاد. عم مرعي ، انا وانت اي مش هتاجي تسلم علي امجد بيه ولد الكبير خلف ، هاجي اكيد انا حتي كنت رايح للكبير عاوزه في موضوع عم مرعي ، عاوزه في ايييه خلف ، موضوع أكده هبقا اقولك بعدين المهم تعالي نسلم علي امجد بيه عم مرعي فضوله هيقتله وعاوز يعرف خلف عاوز الكبير في ايه ولكن خبي الشعور ده ومشيو مع بعض رااحو بيت الكبير عند بيت الكبير في ڤيلا بهاء باشا كبير البلد زغاريط وضرب نار ترحيبا با امجد بيه دخل خلف ومعاه اكتر من راجل من رجاله البلد وسلمو علي امجد وباركوله علي تخرجه من كليه الشرطه وامجد رحب يا اهل بلده وكان فرحان وسطيهم بعد السهره الطويله من رجاله البلد في ڤيلا بهاء باشا استأذن الجميع ما عاد خلف راح للكبير خلف ، يا كبير عاوزك في موضوع امهم انا عارف ان مش وقته بس انا عاوز خدمه ضروري بهاء ، وااااه قول يا راجل من غير مقدمات عاوز ايه خلف ، عاوز ااا اممم اي بهاء ، واااه متتكلم عاااد يا خلف واهو امجد بنفسه جالك اهااا امجد ، اذيك يا عم خلف عامل اي والعيال عاملين ايه خلف ، كلنا بفضل ونعمه يا بيه امجد , لااا اي بيه دي دا انت حتي مربيني يا عم خلف خلف ، ربنا يجبر بخاطرك يا ولدي بهاء ، قول عااد عاوز ايه خلف, عاوز فلوس عشان اجوز البت بهاء ، واااه بس أكده اوامرك يا راجل يا زين الي تعوزه عاوز كااام ولا اقولك اني هتكلف بكل مصاريف الفرح خلف ، ربنا يباركلنا فيك يا عمده (نعرف امجد بقا شاب في في زهره شبابه عنده٢٣ سنه عاااش حياته برا البلد عند عمه في لندن ودرس هناك امجد ابيض وشعره بني وعيونه عسلي فاتح وجسمه عريض طيب جدا بيحب الهزار الضحك عنده غماازات ومثقف جدا جدا جدا ) امجد ، قولي يا حاج هو عم خلف عنده بنات كبيره وهيجوزها كمان بهاء, واااه اومال ايه دي كبيره وكيف القمر امجد ، عندها كاام سنه يعني بهاء ، يعني يمكن ١٢او ١٣ امجد بصدمه وعصبيه ايييييه بتقول ايه ١٢ أو ١٣ وهتتجوز يعني ايه بهاء باستغراب ، وااااه ومالك زي ما يكون ركبك عفريت اكده البت مش صغيره امجد بصوت عالي بزعيق ، بتقول ايه مش صغيره دي قاااااصر يعني مستحيل اهلي الجوازه دي تتم طول منا في البلد دي انتو لسه في عوايدكم القديمه دي بهاء ، واااااه اتجننت إياك ملناش دعوه دا راجل غلبان وهيناسب ناس غلابه زيييه امجد بعصبيه ، يا حاج. بقولك حرام لااااااااااا يعني لااااااااااا البت دي مستحيل تتجوز في السن ده يعني مستحيل امجد ساب ابوه وطلع اوضته يستريح من السفر ومن موضوع جواز نور وننتظر الحلقه الجايه نشوف اي الي هيحصل يا تري نور هتوافق والجوازه هتتم وامجد هيعمل ايه والكبير رد فعله ايه علي احمد هنشووووف المهم عايزه ارائكم وعيزاكم تشجعوني بقا وبلاش تم وملصقات دي يا جماعه الكومنتات بتفرح والله هستنا ارائكم وتفاعلكم بقلمي شيماء عبد الرحمن
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD