شروق دخلت شربت مايه لقت احمد بيرن عليها
احمد : صباح الخير يا قلبي
شروق : صباح النور والسرور ع قلبك
احمد : فطرتي
شروق : اه
احمد : اخذتي العلاج
شروق : لا لسه نسيت اخده
احمد : ليه بس كده يا قلبي متنسيش تاني
شروق : ماشي مع ان العلاج مر بس في وسط المراره حلاوه كلامك بتضيع المر ع طول
احمد بغزل : طلع في كلام حلو اهو
شروق : بجد يعني انا مش بقول لك كلام حلو
احمد بحب : لا يا قلبي. بتقولي
شروق : امال اه بقى
احمد :، بهزر معاكي يا قلبي
شروق : ماشي يا حبيبي
احمد : انتي هتاخدي المحلول امتى
شروق : كمان ساعتين
احمد : ماشي انا هجيلك
شروق : تنور يا قلبي
احمد : بنورك
عدي ساعتين واحمد جه و قعدوا يتكلموا مع بعض لحد ما المحلول خلص
.................................................................
اسمهان بعد ما أعطت الرقم ل مازن و هو ع طول بيكلمها ومن ضمن الكلام
اسمهان : صباح الخير يا مازن
مازن : صباح النور والسرور والورد المنثور ع قلبك
اسمهان : ميرسي
مازن : بقولك
اسمهان : قول
مازن : انا خارج النهارده اقعد ع كافيه شويه لو ينفع تيجي معايا
اسمهان : اه عادي
مازن حدد الميعاد اللي هيروح فيه
وجه بليل
اسمهان لبست فستان قصير كحلي مطرز تطريز خفيف و لائق بانوستها
و مازن قا**ها بعربيته ونزل فتح لها الباب و قفل و رآها
ورجع مكانه وهي قالت : ميرسي... اي رايك في الفستان
مازن : روعه عليكي
اسمهان : بجد
مازن : بجد
اسمهان : ميرسي لزوقك
مازن: على فكره انا مش بجامل انا بحب اقول الحقيقه
اسمهان: انا كده بردو..... البدله بتاعتك حلوه ولون فستاني صدفه
مازن : شكرا..... أنا لسه واخد بالي
ووصلوا الكافيه اسمهان فتحت المنيو و لقت بيتزا
و طلبت مولتن كيك و و ايس كريم و كابتشينوا
الجارسون : الطلب يا فندم
اسمهان بحماس : قالت طلبها
مازن بصدمه : انا و احد كابتشينوا
الجارسون مشي
اسمهان : انتي مصدوم من اه
مازن : هو انا ممكن أسألك سؤال
اسمهان : اه طبعا اتفضل
مازن : هو انتي هتأكلي كل اللي طلبتيه
اسمهان بحماس كأنها طفله وملامحها البريئه ظهرت بسرعه : اه
مازن تايه في جمالها و برائتها : اوك ماشي و فضل مبحلق فيها لحد ما وصل الطلب
اسمهان : مازن يا مازن الطلب وصل
مازن : ها اه ماشي
اسمهان بتأكل البيتزا بسرعه كأنها طفله و الكاتشب على شفتيها بعد ما خلصت البيتزا
مازن : اسمهان في كاتشب ع شفايفك
اسمهان قعدت تدور ع مكان الكاتشب مش لاقيه
مازن : انا ممكن اساعدك
اسمهان : ياريت
مازن قرب منها و مسح الكاتشب اللي على شفايفها
اسمهان : شكرا
مازن : العفو
قامت حضنته زي الأطفال و قالت : ميرسي ع البيتزا
و بعدين رجعت لورا و قالت انا اسفه
مازن : ولا يهمك مفيش حاجه حصلت
و قعدت تاكل باقي الحاجه و فضلت قاعده شويه و هما قاعدين و بعدين ماشيين في الطريق للبيت
اسمهان : انت رايح فين.
مازن : مروحين
اسمهان : لا نزلني عند الكورنيش اتمشى شويه
مازن : دلوقتي
اسمهان : اه
مازن : ممكن أسألك سؤال
اسمهان : اتفضل
مازن : انتي ازاي بتاكل الاكل ده و جسمك كده
اسمهان : بجري كتير و لازم جسمي يبقى كده لاني بلعب باليه و بروح الجيم و في البيت البسين بعوم فيه
مازن : اوك... أنا بردو كنت عاوز اروح جيم كويس
اسمهان : اللي انا فيه ممتاز
مازن : اسمه اه
اسمهان قالتله الاسم : انا هروح بكره
مازن : انا هاجي و بالمره اوصلك
اسمهان : اوك بس ياله ننزل ع الكورنيش
مازن رايح يقعد
اسمهان : انت بتعمل اه
مازن : هقعد
اسمهان : قوم ياله احنا هنجري
مازن : اوك
اسمهان جريت بسرعه خالص ولابسه كعب وهي راجعه كانت هتقع
مازن لحقها بص لها و هي بصتله فتره
وقامت : شكرا
مازن : العفو
وقلعت الصندل
مازن : انتي قلعتيه هتجري ازاي
اسمها سابت الصندل و جربت نص ساعه من غير ما توقف وراحت ركبت العربيه
مازن : بجد برافو انتي لو ولد كان زمانك ظابط سريعه جدا
اسمهان : ميرسي ميرسي
روحها البيت و احمد روح
وناموا
................................................................
تاني يوم شروق اخدت المحلول واحمد كان قاعد معاها
و بعدين المحلول خلص و قاموا قعدوا كلهم برا اتعشوا و احمد كلم ابو شروق
احمد بتردد : كنت بقولك يا عمي
على : قول يا ابني
احمد : كنت عاوز اخد شروق بكره اف*جها ع الفيله بتاعتنا
على : عادي خدها
احمد : شكرا يا عمي
و قعد شويه و روح
و لقى اسمهان لابسه و خارجه
احمد : راحه فين يا اسمهان
اسمهان : راحه الجيم
احمد : لوحدك
اسمهان : لا مازن هيجي معايا
احمد : اوك هو هيجي ليه
اسمهان : كان عاوز يروح لجيم كويس و انا قولتله ع الجيم اللي انا فيه
احمد : ماشي
و مازن ون عليها : الوو
اسمهان : انا نازله اهو
مازن : ماشي
و نزلت وركبت
مازن : انتي راحه الجيم ولابسه طقم ليه
اسمهان : انا بجيب الطقم بتاع الجيم و اغير هناك و وجايبه مياه و مجهزه نفسي يعني
مازن : اوك
....................................................
راحو الجيم و دخلت غيرت هدومها لبست طقم الجيم كان جميل جدا بس تفصيله كات و استرتش رصاصي في اسود
و بتدرب
جه واحد من اللي بيدربوا رخم عليها
قالتله : ابعد عني يا شاطر
__ ليه بس يا جميل بيقرب منها
و مازن واقف بيغلي من جواه و مش عارف ليه
اسمهان : دا انت مبتفهمش بقا
الولد : اه مفهمش
اسمهان ض*بته حته بو** كأنها ولد جامد
الولد مش قادر يقوم : اه دا دي ايد بنت
اسمهان وطيت له و قالت : الرك ع التأسيس يا روح ماما و لو لقيتك بتقرب مني تاني هتبقى بتدور على أجلك
وكملت رياضه
مازن جه عندها وقال : جامده جامده يعني
اسمهان : امال عاوزني اسكتله
مازن : لا طبعا بس تصرف حلو
اسمهان : انا ببقى كده لو مش متوتره لاكن لما ببقى متوتره مبقدرش اعمل حاجه خالص
مازن : اوك
فضلوا كده بيخرجوا مع بعض و يروحوا الجيم مع بعض
..................................................................
جه تاني يوم احمد بيرن على شروق عشان تنزله عشان يروح يوريها الفيله بتاعتهم
شروق : الو يا احمد
احمد : الووو يا شروق انزلي انا تحت اهوا
شروق : اوك نازله اهو
نزلت و ركبت و راحوا الفيله واتف*ج عليها
شروق : الله دي جميله اوي يا احمد
احمد بغزل : مش أجمل منك يا روحي
شروق : طب بطل
احمد : سكت اهو
و اتف*جت على باقي الفيله و عجبتها اوي
احمد : اه رايك
شروق : جميله خالص
احمد : الحمد لله انها عجبتك
شروق : اه طبعا عجبتني خالص لأنك انتي اللي منقيها
احمد : شكرا يا قلبي
شروق : الشكر لله يا حبيبي
احمد : خلي بالك و انتي ماشيه بدل ما تقعي في البسين
شروق : ماشي روحني بقا عشان بابا
احمد : ماشي يا قلبي
شروق : ميرسي يا روحي
احمد : ماما كانت بتقولي ابقى ارن عليها عشان عاوزه تسلم عليكي
شروق : رن عليها اكلمها
احمد : ماشي
رن علي مامته : ألوو يا ماما خدي شروق معاكي اهي
صبرين : اعطيني اكلمها
شروق : ازيك يا ماما عامله اه
صبرين : الحمد لله بخير يا شروق انتي اخبارك
شروق : الحمد لله بخير
صبرين : اه رايك في الفيله
شروق : جميله خالص
صبرين : الحمد لله انها عجبتك
شروق : اكيد هتعجبني لان احمد اختارها
صبرين : الحمد لله ربنا يجعلها سعيده عليكم
شروق : يارب
احمد : يارب....... باي بقا يا ماما
صبرين : باي يا حبايبي
و خلصوا كلام و قفلوا معاها
شروق : انا بحب مامتك دي اوي
احمد بغزل : وانا كمان
شروق : طب اسكت
احمد : سكت اهوا
شروق و صلنا اهو باي بقا
احمد : مع السلامة يا قلبي
شروق : مع السلامه
احمد رن علي شروق اتطمن عليها و قال انه جاي بس مقالش جاي ليه
شروق : تنور
و قفلت معاه
راحت لبابا ومامتها قالت إن احمد جاي
على : ينور يا بنتي...... بس في حاجه ولا اه
شروق : مش عارفه اصله مقالش سبب يعني
فوزيه : ع العموم البيت بيته
شروق : طب انا داخله اغير هدومي بقا
على : ماشي
شروق دخلت تغير هدومها
............................... .................. ... .......
في بيت أحمد
احمد قال للكل يتجمع و بالفعل الكل اتجمع
صبري : في اه يا احمد جايبنا كلنا ليه
احمد : واللهي كنت عاوزكم في موضوع
صبري: قول
احمد : انا عاوز اتجوز شروق
صبري : ما انت هتتجوز شروق
احمد : امتى
صبري : كمان شهرين كده ولا حاجه
احمد : لا والله ودا من امتى ان شاء الله
صبري : انت اهبل صح
احمد : صح بس اشمعنا شهرين يعني
صبرين : انتوا لحقتوا تتعرفوا على بعض
احمد : اه والله احنا بقالنا ٣ شهور مخطوبين و انا عاوز اتجوز
اسمهان و هي مش قادره تمسك نفسها من الضحك :خليه يتجوز يا بابا بدل ما يعمل في نفسه حاجه هههههه
احمد : على فكره انتي بايخه
اسمهان : ميرسي
احمد : ها قولت اه يا بابا
صبري : كمان اسبوعين نروح نتفق ع الجواز
احمد : اسبوعين اه و ميبقاش النهارده ليه
صبري : دا انتي مجنون فعلا
احمد : اه مجنون و ياله اجهزوا عشان نروح دلوقتي
صبري : يابني مينفع
احمد مقاطعا : ياله اجهزوا يا جماعه
صبرين : خلاص يا حاج احنا كده كده لما نروح لسه هنتفق و قدامنا اسبوعين او اكتر
صبري : اجهزوا و أمري لله
احمد : هو ده الكلام الصح
صبري : طب ادخل يا بتاع الصح و الغلط
احمد دخل بسرعه قبل ما ابوه يغير رأيه
لبسوا وجهزوا و رايحين لبيت شروق
وشروق لبست و لقت اللي بيرن الجرس و فتحت استغربت ان مش احمد بس اللي جاي لا دا كمان اهله معاه
شروق : اتفضلو
الكل دخل و قعدوا
على : ازيكم يا جماعة
صبري : الحمد لله بخير
على : يارب دايما
صبري : كنا عاوزينك في موضوع
على : اتفضل قول
صبري : احنا عاوزين نعمل الفرح بتاع أحمد و شروق
على : ما هو كده كده هيتعمل و كل تأخيره و فيها خيره.
صبري : بس الولد مستعجل اعمله اه احنا هنتفق و عما نتفق ع الحاجه يكون اتاخرنا شويه
على : ماشي
صبري : هنعمل كروت الفرح
احمد رد بسرعه : جاهزه جاهزه
صبري باسغراب : دي جهزت امتى
احمد : الاسبوع اللي فات انا جهزتها
صبري : اه ماشي
احمد : لسه القاعه و الفستان بس صح
على : ايوه صح
احمد : احنا ممكن نروح كلنا دلوقتي نشوف قاعه حلوه
على : بس
احمد : بس اه بس يا عمي الله يخليك قوم ياله ياله ها بسرعه
على : خلاص خلاص قومنا اهوا
هما كانوا لابسين و نزلو
على و فوزيه و صبري و صبرين في عربيه
و العربيه التانيه فيها احمد و شروق و اسمهان
و لفو كتير لحد ما لقوا قاعه حلوه
أقرب و قت بعد اسبوعين و طلبوا كل اللي عاوزينه يتعمل قالوا عليه
و سأل شروق بغزل : اه رايك في القاعه
شروق: جميله
احمد بغزل : انتي الأجمل
شروق بخجل : اسكت بقا
احمد : ماشي يا قلبي دا القمر طلع م**وف مني
شروق : طب انا ماشيه و سيباك
احمد شدها من ايدها و قربها منه : ليه بس كده
شروق بعدته عنها وجريت ركبت العربيه
و هما راكبين العربيه
اسمهان : احنا هنروح نجيب الفساتين امتى
احمد : الاسبوع الجاي كويس
اسمهان : اه
احمد : اه رايك يا شروق
شروق : اللي انت عاوزه
احمد : ماشي على اخر الاسبوع كويس
شروق و اسمهان : كويس
وروح شروق واتفقوا انهم هيجيبو الفستان ع اخر الاسبوع
و كل واحد روح بيته و احمد كلم شروق كالعادة حب و غرام
و من ضمن كلام أحمد لشروق : اخيرا هتبقى ملكي و ميبقاش في حدود بينا يا حياتي انا بعشقك يا شروق انتي متعرفيش انا بحبك قد اه
شروق بحب و خجل : لا عارفه و انا كمان بحب يا احمد
احمد : انا هفضل متعلق كده كتير ياريت لو كان الفرح بكره انا مستني الفرح بفارغ الصبر
شروق : و انا كمان
احمد : المهم انتي اخذتي العلاج
شروق : لا لسه
احمد : انتي عاوزاني ازعل منك
شروق : ليه بس يا قلبي
احمد بحب : عشان مخدتيش علاجك
شروق : هقوم اخده دلوقتي بس متزعلش مني
احمد : ماشي ياله قومي
شروق قامت اخدت العلاج و رجعت كلمت أحمد
احمد : اختي علاجك
شروق : اه اخدته
احمد : كوويس يا قلبي
شروق : قولتلك ان انت الحلو في وسط المر قبل كده و انت ع طول بتثبتلي كده
احمد : بحبك
شروق : وانا كمان
احمد : انتي اتعشيتي
شروق : اه اتعشيت و انت اتعشيت ولا لسه
احمد : لا لسه
شروق بحب : ليه بس كده لازم تاكل عشان متبقاش مرهق
احمد : ماشي هاكل
شروق بضحك : هتاكل اه
احمد : هاكل سندويتش كفته
شروق : اوك ماشي
احمد اكل و قعدوا يتكلموا
احمد : تصبحي على خير يا قلبي
شروق : و انت من اهل الخير يا حياتي
ناموا
.......... ................... ...... ..... ....... ....... ...
تاني يوم
احمد قايم مزاجه رايق ع الاخر و في غرفته
صبرين : يا احمد تعالي ياله عشان الفطار جهز
احمد : ماشي يا حبيبتي
صبرين : اي الروقان دا
احمد : عادي يعني
اسمهان : اكيد رايق عشان حبيبت القلب
احمد : اتلمي بدل ما ألمك
اسمهان : انت شايفني متبعطره ولا اه
صبرين : بطلي رخامه ع اخوكي يا شروق
اسمهان : ماشي يا ماما
و قعدوا فطروا قدام البسين
و بعد الفطار كل واحد دخل غرفته ما عدا صبري و صبرين قاعدين في الصاله قدام التلفاز
احمد بيكلم شروق
و مازن بيرن ع اسمهان
اسمهان : ألوو إزيك يا مازن
مازن : الحمد لله بخير و انتي اخبارك
اسمهان :يارب دايما...... أنا الحمد لله بخير
مازن : كنت بقول اه رأيك نخرج انا و انتي و ناخد احمد و شروق معانا
اسمهان : فكره حلوه بس هنخرح الساعه كام
مازن : ٨ كويس
اسمهان : اه كويس كلم بقا احمد
مازن : ماشي باي بقا
مازن قفل مع اسمهان و بالفعل رن علي أحمد
احمد : ازيك يا مازن
مازن : الحمدلله فينك
احمد : موجود اهو
مازن : بقولك
احمد : قول
مازن : كنت بقول نخرج النهارده
احمد: لا مليش مزاج
مازن : مش احنا لوحدنا هناخد اسمهان و انت كلم شروق و نخرج سوا
احمد : ماشي عادي نخرج
مازن قعد يضحك و قال : طب باي بقا
احمد قفل مع مازن و رن علي ابو شروق
علي: ازيك يا احمد عامل اه
احمد : الحمدلله بخير انت اخبارك يا عمي
على : الحمدلله بخير
احمد : كنت عاوز شروق تخرج معايا انا و اسمهان و مازن ابن عمي لو ينفع يعني
على : اه ينفع عادي
احمد : متشكر جدا ليك يا عمي
على : الشر لله يا ابني هنادي لشروق اخليها تجهز اهوا
و قفل معاه و قال لشروق تلبس عشان هتخرج
شروق : هخرج اروح فين ومع مين يا بابا
على : هتخرجي انتي و احمد و اسمهان و مازن ابن عمه
شروق : ماشي
على : ماشي و لسه واقفه ادخلي البسي
شروق : ماشي
شروق لبست و احمد رن عليها و نزلت
احمد : اه الجمال ده كله
شروق : انت الأجمل
احمد : طب اركبي ياله عشان نفضل مع بعض
شروق : ماشي
و مازن سلم على شروق
مازن : ازيك يا شروق عامله اه
شروق : الحمدلله بخير
مازن : يارب دايما
و راحوا ع كافيه قعدوا شويه و قاموا شروق و احمد رقصوا سلو
احمد : امتى بقا الرقصه دي تبقي يوم فرحنا
شروق : قريب ان شاء الله
احمد : انا مستني اهوا
شروق : للدرجه دي
احمد : واكتر
شروق : بجد
احمد : بجد انتي وقعتيني في حبك يا بنت اللذينه
شروق : ماشي انا عاوزه اتمشى على الكورنيش
احمد : ماشي نقول لمازن و اسمهان و نتمشى ع الكورنيش
شروق : ماشي
احمد قال لاسمهان و مازن انهم يقوموا يتمشوا ع الكورنيش
و قاموا
وصلوا للكورنيش و قاموا يتمشوا
احمد : فرحانه
شروق : اه
احمد : ليه
شروق : لاني معاك
احمد : و انا كمان
وقعدوا يتمشوا و هما ماسكين ايد بعض
احمد : بكره الخميس يعني اخر الاسبوع يعني تشتري الفستان بكره
شروق : إن شاء الله
احمد : هتاخدي مين معاكي
شروق : هاخد اسمهان
احمد : انا هوصلك
شروق : ماشي
و قعدوا ع الكورنيش لحد الساعه ١٢
شروق : مش ياله نمشي بقا
احمد : ماشي ياله
و مشيوا احمد و صل مازن و وصل شروق
احمد : مش عاوزه حاجه يا منى يا شروق
شروق : سلامتك يا قلبي تصبح على خير
احمد : وانتي من اهل الخير
شروق : تصبحي على خير يا اسمهان
اسمهان : وانتي من اهل الخير
و شروق طلعت
احمد : اجهزي بكره بقا عشان هتروحي انتي و شروق تختاروا فساتين سوا
اسمهان: اوك
احمد : ماشي
اسمهان : حجزت في الكوافير اليوم بتاع الفرح
احمد : اه نسيت
اسمهان : طب بكره لازم لان الفرح الاسبوع الجاي
احمد : ماشي
و روحوا و شروق غيرت هدومها و اخدت العلاج
وكلمت احمد عشان تطمن عليه
شروق : ألوو احمد
احمد : ألوو حياتي
شروق : روحت
احمد : اه وغيرت هدومي كمان انتى اخذتي علاجك
شروق : اه قبل ما اكلمك اخدته
احمد : ماشي اجهزي بكره الساعه ٤ عشان تجيبي الفستان و نحجز كوافير
شروق : ماشي
احمد : تصبحي على خير يا قلبي
شروق : وانت من اهل الخير يا حبيبي
و قفلوا مع بعض
....................................................................
تاني يوم
الكل فطر
شروق : بقولك يا بابا
على : قولي يا روح بابا
شروق : انت عارف طبعا اني هروح اجيب الفستان بتاعي صح
على : صح
شروق : احمد قال اننا هنروح الساعه ٤ انا و اسمهان ماشي
على : ماشي
شروق فطرت و قامت اخدت العلاج
وكلمت احمد احد ما الساعه بقت ٣
احمد : قومي اجهزي بقا ماشي
شروق : ماشي
شروق قامت لبست ونزلت لأحمد
احمد حجز في كوافير ل شروق و اسمهان
وراحوا ع اتيليه الفساتين احمد رايح يطلع معاهم
شروق : انت رايح فين
احمد : طالع معاكوا اشوف الفستان
شروق : لا طبعا
احمد : ليه بقا
شروق : عشان عاوزاك تتفأجئ يوم الفرح ياله انزل بقى
احمد : ماشي انا نازل اهوا
شروق و اسمهان طلعو عشان ينقوا
شروق قعدت ادور لحد ما لقت فستان تحفه خالص
و اسمهان اختارت فستان مجسم لونه نبيتي روعه
و جابوا الصنادل
و احمد كان اعطي ل شروق الفيزا كارت ودفعت و نزلت
شروق نزلت و راحت ركبت العربيه هي و اسمهان
احمد : اكيد جعانين من اللف ده كله
اسمهان : اه جعانين اوي
احمد : طب ياله نروح مطعم
راحوا المطعم و شروق قعدت تاكل و مش قادره تقاوم من كتر الجوع
احمد ضحك عليها
شروق : بتضحك على اه
احمد : شيلي اللي وقع ع شفايفك
شروق قعدت تدور ومش لاقيه اللي على شفايفها احمد قرب منها و شال اللي وقع على شفايفها
و قاموا وروحهم ووصل شروق
احمد : مش عاوزه حاجة
شروق بحب : سلامتك
احمد : مع السلامة
يتبع