الفصل الثامن

2288 Words
سارة وهي تحاول التخلص من قبضته وبشئ من الخوف: عملت ايه...... انا معملتش حاجة الصور ديه لقيتها في اوضة كامل اخويا هي وورقة الجواز العرفي ديه قولت لازم انبهك انت عارف انت غالي عندي اد ايه وبعدين لو مش مصدق الصور ديه مش امضة فريدة مش ده خطها اسر وهو يمسك بورقة الجواز العرفي ويدقق في الامضاء بصدمه باينه علي وجهه فقد تم تزوير امضاء فريدة ببراعة حيث من يراها يظن انها هي من قامت بالامضاء سارة بملامح انتصار بعد رؤيه وجه اسر:ها امضتها ولا مش هي اسر بتعلثم: اه ............ بس مايمكن تكون مزورة استحاله فريدة تعمل كده مش ممكن مش ممكن انا مش مصدق وهوي علي الكرسي سارة بحنان مصطنع وخبث :اسر انا عارفة انك مصدوم بس هي ديه الحقيقة فريدة علي علاقة بكامل اخويا من مدة كبيرة البت سارة ديه انا مش عارف معجونه من ايه غوري يا شيخة جاك خابط في نفوخك اسر بعد تصديق: مستحيل ديه ديه مش بطيقه سارة: ده علشان تسبك التمثليه ومحدش يشك في حاجة وبعدين هي موفقتش ليه علي خطوبتكم بعد ده كله انت عارف هي مسافرة ليه علشان كامل كمان مسافر بعد شهر واتفقوا انها تحصله بعديها بمده..... اسر انا حبيت بس اوعيك واوريك مين اللي قلبه عليك ومين اللي بي**عك اسر :بس ليه ليه فريدة تعمل كده انا مش قادر افهم انا لازم اواجهها وهم بالخروج سارة بسرعة:لا لا لا هي اكيد هتنكر وانت لو مش مصدق هي هتقابل كامل بعد بكرة في كافيه (......) الساعة 4 انا سمعنه وهو بيكلمها في التليفون وبيتفق معاها لو مش مصدق روح واتاكد لكن انت لو واجهتها دلوقتي اكيد هتنكر اسر بهزيمه وغضب: ماشي وعزة جلاله الله لو طلع كلامك صح لاخلي فريده تشوف ايام سوده اما لو كنتي بتشتغليني يا سارة انا مش هقول انا ممكن اعمل فيكي ايه ولا حتي خيالك ممكن يصورك اللي هعمله فيكي وخرج بغضب سارة :هنشوف يا اسر............. ياااااااااااااااااااه كل حاجة ماشيه تمام اصبري عليا يا فريدة ان ما وريتك مبقاش انا سارة ودق تليفون سارة سارة : الو كامل:................. سارة : يعني وصلتها الصور وكلمتك كامل:.................... سارة :هههههههههههههههههههه اموت واشوف وشها كامل:.......................... سارة: تمام وانا كمان قولت لاسر اقابلك بالليل علشان نظبط كل حاجة سلام ايه ده فيه حد بالمنظر ده اعوذ بالله الهي تولعو عودة الي فريدة وادم فريدة: بس انت هتعرف تعمل ده ديه حاجة صعبة قوي ادم بثقة: يابنتي ده مفيش اسهل منه وبعدين انا مش هزور اي حاجة فريدة برجاء وخوف: ادم ارجوك متتخلاش عني والموضوع ده مش لازم حد يعرف حاجة عنه وببكاء انا مش عارفة انا بيحصلي كدة ليه ادم:انتي بتقولي ايه اكيد طبعا وبعدين انتي مش عارفة انتي بالنسبالي ايه يا فريدة انتي اختي الصغيرة وانا لا يمكن اتخلي عنك اهدي بقي اما الواطي ده انا هعرف اربيه المهم اي حاجة يقولك عليها تعمليها وانا هكون جمبك في كل لحطة متخافيش فريدة بامتنان: متشكرة اوي يا ادم ربنا يخليك ليا انا مش عارفة انا كنت هعمل ايه من غيرك ادم:متقوليش كده وبعدين يلا احنا ورانا شغل كتير ...........ولكي يخرج فريدة من حالتها :يووووووووووووه شفتي اد*كي نستيني انا كنت جاي ليه فريده بتساؤل:ليه ادم :لازم تشوفيلك حل مع الريس منصور والا انا مش مسئول عن اللي هيحصل فريدة:ماشي يا ادم انا هتكلم معاه واتفاهم ادم :طب يلا بقي علشان اوصلك فريدة:لا انا معايا العربية ادم باصرار:لا انا هوصلك مش هينفع اخليكي تروحي لوحدك وبشئ من المرح يلا يا بت قدامي انتي تطولي اني اوصلك غيرك يتمني يلا >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> في منزل اسر في غرفته حيث كان يرزع الغرفة ذهابا وايابا اسر وهو يكلم نفسه: مستحيل فريده تعمل كده طب والصور اكيد فيه حاجة غلط وهو يمسك بورقة الزواج العرفي بس ديه امضة فريده انا لا يمكن اتوه عنها لا لا لا انا مش مصدق معقوله فريده كانت بتلعب بيا لا هي بتحبني امال سابتك ليه بعد ماكنتم متفقين علي كل حاجة علشان كرامتها لما عرفت الرهان بجد هي مش قالت قبل كده اللي بيحب بيسامح مش عارف مش عارف انا دماغي هتنفجر مش معقول خلاص كلها يومين وتتاكد بس ساعتها هتعمل ايه لو عرفت ان فريدة كانت بتخدعك اسر بغضب لنفسه لا ديه هتشوف اللي عمرها ما شافته مش اسر اللي يتلعب بيه الكورة اسر بببببببببببببببببببببس بقي كفايه حرام عليك اسكت شويه ويدخل الي الحمام لاخذ شاور بارد عله يستطيع ان يهدا ويريح عقله ولكن هيهات >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> اما عند ادم بعد ان اوصل فريده التي كانت في حال يرثي لها ادم : فريدة اهدي ومتفكريش في اي حاجة انا هحل كل المشكله متقلقيش فريدة :ماشي يا ادم ادم :يلا ادخلي واقابلك بكرة سلام في فيلا سليم الحسيني ليلي والدة فريدة: ديدي حبيبتي انتي رجعتي فريدة وهي تحاول التماسك : ايوة يا مامي ليلي: مالك يا ديدي انتي كويسه وشك تعبان ليه انتي حاسه بحاجة اطلبلك الدكتور فريدة : لا ابدا مش تعبانه بس اليوم كان مرهق شويه ليلي: اوكي طب يلا اطلعي علي اوضتك وخديلك شاور علبال ما اخلي فاطمة تحضرلك العشا فريدة: لا مش عايزة انا اكلت في الشركة انا هطلع اوضتي ارتاح امال بابي فين ليلي: عنده عشاء عمل علشان صفقته الجديدة فريدة : اها ماشي ليلي : ماشي يا حبيبتي طب انتي عايزة حاجة انا خارجة فريدة : علي فين ليلي: انطك شاهي عزماني علي بارتي عندها بمناسبه فوزها براسه عضويه النادي فريدة بابتسامه سخريه في نفسها (ناس فاضية) اوكي يا مامي سلام ليلي وهي تقبل ابنتها:سلام يا روح قلبي لو عوزتي حاجة اندهي علي فاطمة فريدة :ماشي يا مامي انا طالعة ليلي وهي تغادر :باي يا روحي فريدة بعد ان ذهبت الي غرفتها وببكاء مرير: انا مش عارفة بيحصلي كده ليه انا عملت ايه في دنيتي علشان يحصلي كل ده الانسان اللي بحبه يطلع كداب و كمان الواطي التاني اللي طلعلي في البخت اعمل ايه بس يا ربي انا تعبت تعبت >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ادم وهو يحدث احدهم في الهاتف ادم : يعني هتقدر تجبهم الشخص: ................... ادم: تمام بس انا عايزهم بعد بكرة الصبح الشخص:................ ادم : لا ولا صعبة ولا حاجة انت قدها وقدود الشخص: ده العشم برضو يا كبير الشخص:............... ادم : تمام وانا هستني منك تليفون يلا سلام ادم :كده تمام قوي اصبر عليا يا كامل الكلب ان ما وريتك مبقاش انا ادم >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> في صباح اليوم التالي في الشركة كان اسر غاضب جدا ويصب غضبه علي كل من يراه اسر في مكتبه وهو يلقي بالملف في وجه موظف وبغضب وصوت عالي: الملف كله اخطاء انا مش عارف انا مشغل بهايم معايا في الشغل الموظف بخوف: يافندم انا عملت الملف بناء علي كلام سيادتك اسر : وانا بقولك ان الملف ده كله يتعاد والميزانيه تتظبط زي ما قولت دلوقتي ويكون علي مكتبي بعد ساعتين الموظف: ساعتين بس يا فندم اللي حضرتك قولت عليه عايز يومين شغل اسر بصوت مرتفع: وانا قولت ساعتين والا انت مرفود مش قد الشغل ما تشتغلوش يلا من وشي الموظف وهو خارج من المكتب يتمتم بهمس: ماله ده هوا حد يعصبه ويطلعهم علينا ربنا يتوب علينا بقي يوسف و ادم وقد اتو علي صوت اسر المرتفع ادم : ايه يا عم صوتك جايب لاخر الشركة فيه ايه يوسف: مالك يا معلم متزربن كده ليه اسر : بقولك ايه انت وهوا انا مش فايقلكم حلو عني يوسف: طب كنت بتزعق في احمد ليه اسر:الملف كله اخطاء و الميزانيه غلط يوسف:ملف شركة دريم اسر : اه ادم : بس انا راجعت الملف امبارح والميزانيه مظبوطة ومفيهاش لخبطة اسر بعصبية: تقصد ايه اني مش بفهم ولا ايه ادم : لا مش قصدي بس اسر: لا بس ولا مبسش انا المسئول عن الصفقة وقولت الميزانية لازم تتغير يوسف وهو يحاول تهداة الوضع: خلاص يا اسر مقلناش حاجة اهدي انت بس اسر : ليه شايفني بشد في شعري ولا بتنطط ادم : لا انت الكلام معاك مش بيجيب نتيجة انا ماشي اسر بعصبية : المركب اللي تودي وينظر ليوسف وانت التاني قاعد ليه مش وراك شغل ولا احنا فاتحنها سبيل يلا علي مكتبك انت هتفضل لازقلي كده يوسف باستغراب : طب يا عم ماتزقش انا ماشي لوحدي يخربيت اللي يزعلك وخرج يوسف ولكنه عاد بفتح الباب مره اخري يوسف بسهوكه : اسر اسر هو ينظر ليوسف بتسائل: نعم يوسف : الحب بهدله اسر بغضب شديد : غور ياض يابن ال..................... (احلي شتيمه) وهو يهم لض*به يوسف وهو يسرع بغلق الباب وبضحكة مكتومه : تستاهل يا اسر فريده هي بس اللي هتعرف تربيك اسر بعد ان ذهب يوسف وبحزن: اااااااااه لو تعرف اللي فيها في فترة البريك في كافيتريا الشركة فريدة لادم بهمس : ها يا ادم عملت ايه ادم: اطمني كله تمام اسر وهو يجلس علي طاوله اخري وينظر لفريدة ولاحظت ذلك فريدة : ماله ده بيبصلي كده ليه ادم وهو ينظر لاسر نظره خاطفة: معرفش بس كان متعصب قوي النهارده فريدة علي فكرة اسر بيحبك فريدة بحزن: سيبك من اسر دلوقتي لما اخلص من المصيبة اللي انا فيها الاول ادم: متقلقيش انا مظبط كل حاجة وهتنتهي بكرة ان شاء الله فريدة : انا حاسه اني في كابوس مش مصدقة امتي اصحي منه ادم اطمني كل حاجة هتبقي تمام ثقي فيا كاميليا وقد اقبلت عليهم: بقي انتو قاعدين هنا وانا قاعدة لوحدي بجد اخص عليكي يا فريدة فريدة: معلش يا كاميليا كنت بكلم ادم في موضوع كاميليا : امممممممممم طيب فريدة : انا طالعة علي مكتبي ادم : ماشي يا فريده بت يا كاميليا ماتقعدي ناكل سوا وتفتحي نفسي حاكم صاحبتك قاعدت تتكلم ومكلتش حاجة كاميليا بفرحة: اكيد طب يلا اطلبلنا الاكل بس انت اللي هتدفع مش انا هفتح نفسك ادم بضحكة: مستغله ماشي يا ستي اروح الحقلنا حاجة بسرعة قبل ما الواد علي يخلص ع البوفيه كاميليا بابتسامه: اوك مستنياك في اثناء صعود فريده الي مكتبها وجدت اسر في مكتبها مما اصابها بالارتباك فريده بخضة: ايه ده انت بتعمل ايه هنا اسر : ابدا وحشتيني قولت اجي اشوفك و اتكلم معاكي فريده بعصبية بسيطة : تتكلم في ايه اسر: فريده انا بحبك ومش قادر ابعد عنك فريدة :اسر احنا فضينا من الموضوع ده قولتلك خلاص اسر : فريده انتي قولتي ان اللي بيحب بيسامح وبعدين موضوع الرهان ده كان من زمان فريده في نفسها(نفسي اصدقك يا اسر ) فريدة بحزم: اسر بقولك ايه انا ورايا شغل يلا امشي متعطلنيش اسر وقد اقترب منها وفي عينيه نظرة غريبة فريدة بريبة: انت بتبصلي كده ليييييييييييه اسر : عارفة يا فريده انا اللي بيلعب عليا بعمل فيه ايه فريده بعدم فهم: انت بتتكلم عن ايه اسر بغموض: انا اللي بيشتغلني بفرمه ايا كان حذاري يا فريده احذري غضبي فريده بشئ من الخوف و الارتباك لفرب اسر منها : انا مش فاهمة حاجة انت بتتكلم عن ايه اسر : بكرة كل شئ هيبان يا فريده بكره وخرج اسر وترك فريده تتخبط في صدي كلماته وهي لا تفهم مخذاها ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,, راحتي ان اكون بكرامتي .... حتي و ان كان قلبي ممزقا >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD