البارت السادس والسابع

3080 Words
الله أكبر ولله الحمد. *البارت 6* ************** كانت نسمه تتحرك وهي تحمل هاتفها في إنتظار مكالمه أو رساله من مروان ولكن لم يحدث ماتمنت وبررته بضيق الوقت و أن الكل مضغوط في التجهيز لحفل الزفاف تم كل شئ علي قدم وساق وجاءت الليله الموعوده فكانت نسمه أسعد إنسانه في العالم بقلمي أمل مصطفى ولكنها لا تعلم ما يخبأه لها القدر من حزن وألم أما سهير،،فكانت أسعد من نسمه وأهتمت بأدق التفاصيل فستان زفاف من باريس وأشهر ميكب أرتيست(يابخت التحبها حماتها بتدلعهاأخر دلع) في المساء كان الجميع في أبهي صورة كانت والدتها ترتدي عبايه سوداء وحجاب فضي ووالدها يرتدي بدله كحلي أما أحمد كان يرتدي بدله سوداء زادته وسامه********بقلم أمل مصطفي*********** كانت القاعه من أكبر وأفخم القاعات قام العرسان ليبداء برقصه سلو مروان ::بإعجاب أنتي جميله جدا نسمه ::بخجل شكرا كانت ترقص معه بخفه مروان ::ماكنتش متخيل أنك بتعرفي ترقصي سلو نسمه ::أحم أنا وأحمد علمنا بعض مروان ::أزاي. *بقلمي أمل مصطفى* نسمه:: كل حد فينا يسمع أغنيه تعجبه يطلب من التاني يشاركه فيها في البيت تقريبا كده بنعرف نرقص جميع الرقصات مروان ::أنتي وأحمد شكلكم متفاهمين نسمه ::جدا علاقتنا قويه وأسرارنا مع بعض خالد :: أحمد روح قابل عمك صالح عند باب القاعه أحمد ::حاضر **بقلم أمل مصطفى* أه أنا أسف رفع أحمد عيونه أيه ده أنتي شهد::بسعاده أزيك أحمد ::أنتي تبع العريس شهد::أه أبن عمي أحمد ::بجد شهد::أه والله وانت أحمد ::أخو العروسه شهد::يعني بقينا قرايب نظر لها أحمد من فوق لتحت برده مافيش فايده في لبسك ده *بقلم أمل مصطفى** شهد ::بخجل ليه ما أنا غيرت لبسي من يومها ولبسه طويل وواسع أهو أحمد ::بسخريه طيب وبالنسبه للجزء الفوق ده أدعيله أنا بالستر ولا أيه كانت شهد ترتدي فستان أحمر كاب طويل وواسع لم تستطع شهد الرد **بقلم أمل مصطفى* أحمد ::تعالي ورايا تحركت شهد خلفه كالمغيبه كأنها طفله تخاف عقاب والدها وصل عند طاوله اقعدي لو سمحت عصير فراوله شوفي أستني هنا لحد مرجع شهد ::حاضر **بقلمي أمل مصطفى* نسي أحمد سبب خروجه وركب سيارته وغاب ربع ساعه رجع ومد لها يده بشنطه ورقيه شهد ::أيه ده أحمد ::حاجه تغطي بيها أد*كي أه مش ماركه زي لبسك بس الموجود وياريت تحافظي علي نفسك جسمك ده حاجه غاليه ياريت تدريها لليستاهلها مش عرض لكل واحد وسبها ومشي خالد ::كنت فين يا أحمد أنا مش طلبت منك تخرج لعمك صالح *بقلمي أمل مصطفى* خبط أحمد جبهته بيده أسف يا بابا نسيت والله فريد:: لسيف مروان ابن عمي ده حظه من السما علي طول البنت نار لوزه مقشره عايزه تتاكل سيف::بغضب ماتتلم يا فريد هو انت معندكش حدود دي بقت مرات ابن عمك يعني شرفك فريد ::بغيظ طبعا يا اخويا مين هيدافع عنه غيرك طول عمركم مش طايقني وأسراركم كلها مع بعض سيف::لا دانتا أتجننت أنا سايبك وماشي فريد ::أمشي ينعل أبو فقرك عكرت مزاجي راي سيف أحمد نداه إلتفت أحمد بإبتسامه بشمهندس سيف منورنا والله سيف ::مش ممكن هو ده فرح أختك ********بقلم أمل مصطفي********** ضحك سيف يعني طلعنا نسايب أحمد والله أنا معرفتش الاسم كامل غير من كام يوم سيف ::خلاص أسيبك لضيوفك أحمد ::معلش ماكنتش عايز حد من زميلي يعرف حضرتك عارف طبعا سيف::أكيد وده بيدل علي أخلاقك الجميله أحمد ::شكرا. *بقلم أمل مصطفى* سيف::لنفسه شكلكم ناس كويسين بس حظ بنتكم تكون لعبه دخلت شهد ::القاعه وهي ترتدي برلو سهره أ**د مع بروش فراشه كرستالي والدتها ::أيه الأنتي لبسه ده شهد::حسيت ببرد روحت أشتريته والدتها::ماكنش فيه حاجه أشيك من كده شهد ::فيه بس ده عجبني *بقلم أمل مصطفى نادر::أحمد إحنا هنروح بعد الفرح أحمد لا مفيش مرواح غير الصبح نسافر كلنا مع بعض نادر::يابني إحنا بقلنا أربع أيام عندكم أحمد ::وأنت مالك نادر ::أنت عمال تبص علي أيه كده أحمد ::ثواني وجايلك *أمل مصطفى خرجت شهد وهي تتحدث في فونها خرج خلفها شابان الجميل ماله لو عايز حاجه إحنا في الخدمه إلتفتت شهد بخوف ولكن فجاءه سمعت صوت حارسها خير يا شباب الشاب::بشمهندس أحمد هي تبعك أحمد ::وهو يضع يديه في جيب بنطاله ده فرح أختي يعني كل بنت فيه تبعي الشباب إحنا أسفين أحمد ::بحده يا تقعدوا بإحترامكم يا توروني عرض أكتافكم **بقلمي أمل مصطفى* أحمد ::لشهد وبعدين معاكي كل شويه راحه جايه إحنا في فرح كله رجاله وشباب شهد::بتوتر جالي تليفون ومش سامعه حاجه جوه خرجت أتكلم بره أحمد ::لا معلش قضي تلفوناتك طول الفرح واتس ولما تروحي أتكلمي برحتك أنا مش هسيب الفرح وأمشي وراي حضرتك عشان محدش يضايقك شهد ::بإبتسامه محدش يقدر يضايقني طول ما ملاكي الحارس موجود ومشيت وهي أسعد إنسانه في الوجود فلاول مره تري الاهتمام من أحد فوالدها أهتمامه الأساسي الصفقات ووالدتها الموضه وأخيها لا تراه غير صدفه أمل مصطفى إبتسم أحمد وهو ينظر لطيفها معقول تكون طبيت يأبوا حميد إلتفت أحمد للصوت فوجد نادر يبتسم ******بقلم أمل مصطفي********** أنتهي الفرح وأخذ مروان يد نسمه للسياره سلمت علي الجميع وهي تبكي سهير::يا حبيبتي كفايه عياط أنتي مش مهاجره هتيجي تشوفيهم وهما هيجولك أدخلها مروان السياره وجلس بجوارها ولكنها رأت حنين تبكي مع جدتها بقلمي أمل مصطفى إلتفتت نسمه لمروان ممكن معلش تجيب حنين معانا نزل مروان بدون كلام وأخذ حنين من جدتها وأعطاه لنسمه فتوقفت عن البكاء وأبتسمت فعلم مروان أن راحت أبنته معها وتذكر خوفها عندما تري شاهي بعد ساعه في الطريق غفت حنين في أحضان نسمه فتح مروان العصير إشربي ده نسمه ماينفعش عشان حنين *بقلمي أمل مصطفى* مروان ::مالها حنين نسمه::إيدي تحت خدها عشان شغل الفستان مايجرحش بشرتها رمقها مروان بنظره طويله وفي رأسه ألف سؤال مروان ::طيب ممكن أنا أشربك نسمه ::بخجل لا مش مشكله لما نوصل إن شاء الله *******بقلم أمل مصطفي********* رجع أحمد ونادر وأهاليهم والكل سعيد أما هناء فكانت هيمانه في أحمد رجولته الطاغيه ووسامته سالي ::ماكنتي بتقولي عيب هناء::وبعدين معاكي يا سالي والدة::نادر صاحبك وأهله ناس تتحط علي الجرح يطيب أمل مصطفى نادر::فعلا أحمد جدع وبيحب يساعد الناس والدة ::مش هنروح النهارده نادر::أحمد رفض وقال هنروح كلنا بكره بدل بهدلة المواصلات ***********. أمل مصطفى شهد كانت شارده طول الطريق في أحمد رجولته خوفه عليها توجيه ليها أه بعنف بس بتحس معاه بألامان أول واحد يعاملها بدون تكلف ولا إعتبار لعليتها وأسمها فالجميع يتعامل معها لمصلحته الخاصه بسبب مالها أو مركز وقوة عائلتها *****★**بقلم أمل مصطفي********** دخلت نسمه الڤيلا ومروان يحمل حنين وصعدوا إلي غرفة حنين وضعها في السرير بحب إنحنت نسمه وخلعت عنها حذائها ودثرتها وقبلت جبينها وإلتفتت لمروان أخذها ودلف إلي نجاحهم كان مزين ببالونات حمراء وبيضاء وعلي السرير قلب كبير بنفس الالوان شعرت بسعاده كبيره لاحظ مروان فرحتها لأشياء بسيطه ولكنه لم يرحم قلبها المتيم بحبه وقتل فرحتها *أمل مصطفى* جلست نسمه علي طرف السرير بحياء مروان ::بصي أنا عايز أتكلم معاكي في شوية حاجات عشان مانتعبش بعض نسمه::أه طبعا مروان ::أنا أتجوزتك لأن ماما وحنين بيحبوكي وحنين متعلقه بيكي جدا لكن أنا بحب واحده تانيه وهي دي الهتكون مراتي *بقلمي أمل مصطفى* شعرت نسمه بنغزه في قلبها ياالله ماهذا الشعور بالضياع كأن خنجر مسموم غرز في قلبها بلا رحمه فالإنسان الوحيد الذي دق له قلبها لايشعر بها ولا يراها وأجمل ليله في عمرها كانت الاسواء علي الاطلاق تمنت وجود أحمد لترتمي بأحضانه ليحميها من هذا الإحساس القاتل لكل مشاعر الانسانيه مع من تتكلم من يخفف عنها هذا الالم فهي تشعر بالاختناق ولا تستطيع الحركه أو الكلام ********بقلم أمل مصطفي*********** في غرفة سهير وجدى::أرتحتي الوقت سهير::بسعاده جدا جدا وجدي::عندك حق البنت وأهلها ناس في قمة الاخلاق والبساطة والطيبه وشكلهم محبوب من الكل حتي صاحب الفندق كان شايلهم شيل سهير::أنت عارف كريم صاحب الفندق كان عايزها وكلمها قدامي ورغم أنها رفضته بس كان واقف مع أهلها كأنهم عيله *بقلمي أمل مصطفى** وجدي ::باين علي باباها ليه معارف كتير سهير::أهم حاجه ربنا يسعدهم ويهدي أبنك وينسي شاهي وجدي ::يبقي متعرفيش أبنك سهير ::يعني أيه وجدي::يعني مروان عمره ما هيرضي بحاجه أتفرضت عليه بيسايرك أه لكن البنت هي الهتدفع التمن وأنتي السبب ********بقلم أمل مصطفي************ مروان ::نسمه أنتي سمعاني لم تستطع رفع وجهها لكي لا يري دموعها وحزنها هزت راسها أقترب مروان ومد لها يده ب*رف نسمه::بإختناق إيه ده مروان ::ده فيزا بخمسه مليون في البنك بإسمك مقابل الوضع ده لان أنا ظلمتك معايا *بقلمي أمل مصطفى* بصي قدام أهلي وأهلك أحنا أسعد زوجين لكن في جناحنا كل واحد حر في تصرفاته نسمه ::لكي لا تظهر ضعفها وإن**ارها أمامه أنا كمان وافقت علي الجواز عشان حنين وماما سهير والفلوس دي أنا مش محتاجاها خليهالك أو شوف حد محتاج لها و كل حاجه هتمشي زي ماأنت عايز ومتقلقش ماما سهير صحتها أهم عندي من نفسي ممكن أروح أغير لاني تعبانه وعايزه أنام مروان ::أه أتفضلي. **بقلمي أمل مصطفى* دخلت نسمه غرفة الملابس في الجزء الخاص بها وأخذت برموده وإسدالها دخلت الحمام وجلست علي حرف البانيو تبكي بحرقه فهي لاول مره تشعر بالضعف والعجز. نسمه لنفسها لو رجعت تاني يوم فرحي أهلي هيتفضحوا ومعدوش هيرفعوا رأسهم في وسط الناس رغم أني متأكده أنهم مش يهتموا غير براحتي ماما سهير لو عرفت الحصل ممكن قلبها يتعب وتروح فيها أعمل أيه يارب حلها من عندك وظلت تبكي بضياع وألم فكل أحلامها مع حبيبها أنهارت في لحظه وطلع قلبه ملك واحده تانيه مش عارفه أعمل أيه حبه في قلبي أكبر من أني أسيطر عليه أنا أعيش معاه وكفايه عليا أشوفه وأسمع صوته ملست علي قلبها ده ذنبك يا قلبي دقيت لواحد مش ملكك توضأت وخرجت وجدته في إنتظارها **بقلمي أمل مصطفى* مروان ::أنتي أتأخرتي ليه كده نسمه::مافيش تعبت عشان أفك الفستان مروان::طيب مقولتيش ليه كنت ساعدتك نسمه::بحزن شكرا أنا هصلي وأنام فين مروان::علي السرير نسمه::لا معلش ممكن أنام علي الكنبه دي مروان ::براحتك مروان ::بسؤال أنتي هتصلي أيه الوقت الفجر لسه مأذنش *بقلمي أمل مصطفى** نسمه::أنا بصلي قيام الليل بس النهارده هصلي كام ركعه وأنام لاني تعبانه دخل مروان غير ملابسه وخرج كانت نسمه صلت وتوجهت للكنبه لكي تنام مروان ::السرير كبير ممكن تنامي جنبي نسمه::لا خليك براحتك والكنبه كبيره وواسعه ولو تعبت هنام علي السرير تصبح علي خير مروان ::وانت من أهل الخير ********بقلم أمل مصطفي******** في الصباح رن موبيل مروان ألو شاهي ::صباحيه مباركه يا عريس قام مروان وأعتدل وألقي نظره علي نسمه فوجدها نائمه صباح الخير يا حبيبتي شاهي ::كده يا مروان مروان::والله يا حبيبتي ماحصل حاجه بينا أنا قولت الجواز سوري ولازم تصدقيني شاهي ::وهي وافقت مروان::أه. *أمل مصطفى* شاهي::طبعا ما صدقت هي كانت تحلم تكون مرات مروان الفيومي أو تعيش في قصر زي ده مروان ::معلش يا حبيبتي هقفل الوقت وأشوفك لما أخرج قام مروان ودخل الحمام **بقلم أمل مصطفى* فتحت نسمه عيونها الدمعه فهي سمعت المكالمه وبكت في صمت يارب أكيد ليك حكمه في كده وأنا راضيه بحكمك بس ألم قلبي صعب ساعدني أتحمله يارحيم يا عليم ********بقلم أمل مصطفي********** الحمدلله *البارت 7* *********** نزل مروان وجد والدته مروان::صباح الخير يا أمي سهير ::صباح الخير يا حبيبي سايب عروستك ورايح فين أمل مصطفى مروان ::بنفاذ صبر ماما أنا جبتهالك فوق أهي وكده دوري أنتهي أنا بحب شاهي ومش هتجوز غيرها وهي فوق عرفت كده شهقت سهير أنت عملت أيه مروان ::عرفتها أن أتجوزتها عشانك وانا بحب واحده تانيه هي دي الهتكون مراتي سلام ********بقلم أمل مصطفي************ قامت نسمه ودموعها تسيل علي وجنتها ودخلت غرفة الملابس تتلمس كل أشيائه بحب وأخذت إحدي بدلاته وأحتضنتها بحب وهي تتخيله بين يديها قبلت البدله ووضعتها في مكانها خرجت وجلست علي مكان نومه وتحدثت أنا عارفه إنك رايحلها تطمنها بس مش قادره أكرهك وضعت راسها مكان نومه وظلت تبكي حتي غفت سهير::وهي تبكي شوفت أبنك دمر البنت وجدي::وأنتي كنت فاكره أنه هيسلم كده بالساهل هو عمل ال أنت عايزاه عشان معنتيش تضغطي عليه والبنت هي الدفعت الثمن *أمل مصطفى سهير::ببكاء وهي تضغط علي قلبها أنا أذيتها من غير ماحس أقترب منها زوجها أهدي يا حبيبتي قلبك تعبان سهير::نسمه وافقت عليه لانها بتحبه دي كانت رافضه ناس كتير لانها بتدور علي الحب وتتصدم بالشكل ده أنا مش هسامح نفسي أمل مصطفى وجدي::بصي إحنا معاها لو طلبت الطلاق نستني شهرين وبعدين تطلق عشان أهلها قدام الناس ولو ماتكلمتش أعملي نفسك مش عارفه حاجه وسبيها تتصرف زي ماتحب ******بقلم أمل مصطفي*************دخل مروان الكافيه وجد شاهي في إنتظاره عندما لمحته جريت عليه وتعلقت بيه حبيبي وحشتني مروان::وأنتي أكتر وأكمل بضيق أنتي عارفه أني مش بكدب ومش بخاف من حد ليه مش مصدقه أني ملمستهاش وهي عارفه علاقتنا شاهي::بحقد سيبك دي بتمثل وبكره تغريك بكل طريقه. أمل مصطفى مروان::بنرفزه ليه شيفاني برياله علشان تضحك عليا ولا بجري وري شهوتي ماتظبطي كلامك شاهي ::بنعومه وإغراء لاء يا بيبي مش قصدي بس غصب عني بغير عليك ولازم تقدر ده مروان ::أنا مقدر وعذرك بس بلاش كلام كل شويه في الموضوع ده وبعدين أنا مأكد علي الكل محدش يعرف إنها مراتي غير أهلي بس يعني أنتي الهتكوني مراتي قدام الناس وغيرتك ملهاش لازمه البنت لابسه حجاب وبتنام مش باين حتي شعرها مشوفتوش شاهي::وهي علي كده حلو مروان::عاديه زي أي واحده ***************أمل مصطفى سهير تعبت وجاء الاسعاف أخذها وجدي::خير يا دكتور الدكتور ::الحمد لله عدت علي خير بس حضرتك عارف التوتر الكتير غلط عليها ياريت تبعد عن أي ضغط أو توتر *************أمل مصطفى شهد أستعدت وذهبت إلي المول وقامت بشراء كام درس واسكارف بكاملياتهم ورجعت الفيلا أكيد أحمد هيكون النهارده عند عمي يطمن علي أخته أنا هلبس طقم من دول وأروح أستناهم ياتري هيعجبه أختارت درس رمادي وعليه فرشات بيضاء ناعمه وإسكارف وقامت بتجهيز نفسها وطبعا شعرها باين بس يكفيها شرف المحاوله *************بقلم أمل مصطفي***** بعد ساعه ذهب مروان للشركه ودخل مكتب سيف سيف::بإبتسامه أيه يا عريس حد يخرج يوم صباحيته مروان::وهو يجلس علي طرف المكتب مأنت عارف الفيها ليه خفة دمك دي سيف::بضيق برده عملت الفي دماغك مروان ::أه أنا محدش يلوي دراعي وقص له ما حدث سيف::بحزن البنت كان باين إنها بتحبك ليه ت**رها كده بكره هتندم يا صحبي وده الخلاك تخرج الصبح كده مروان ::لا ابدا خرجت أقابل شاهي عشان أطمنها سيف::بعدم رضي ومش مراعي شعور الغلبانه المعاك حط نفسك مكانها يا مروان هتحس بأيه لو مراتك بتحب واحد تاني وتخرج من وراك يوم صبحيتها وتقابل حبيبها صدقني إحساس قاتل حتي لو مش بتحبك *********بق*****لم أمل مصطفي*********رجع مروان وكلام سيف يرن في أذنه كان ايه إحساسه لو مراته عملت نفس العمله مع نسمه شعر بلاختناق نادا الخادمه ماما فين الخادمه ::الهانم تعبت والاسعاف جه وخدها ورجعت نامت مروان ::بفزع أيه هي الوقت فوق الخادمه::أه يا فندم صعد مروان السلم قفز وقام بالخبط علي غرفة والدته فتح والده مروان ::بلهفه ماما مالها عامله أيه ممكن اشوفها وجدي::بهدوء تعبت شويه والحمد لله أخدت علاجها ونامت متخافش هتكون بخير مروان ::هي زعلانه مني قلها أنا أسف والله بس غصب عني وجدي::بتفاهم كله خير يا حبيبي شويه كده وهصحيها لان أهل نسمه علي وصول متقلقش ********** دخل مروان جناحه وجدها نائمه مثل الاطفال بوجهها الملائكي ولكن أثار الدموع علي وجنتها فعلم إنها تتألم همس أسف أنا عارف إني ظلمتك بس أنا عمري ماتفرض عليا حاجه يمكن لو قابلتك في وضع مختلف كنت حبيتك أقترب منها نسمه نسمه أصحي قامت نسمه وجلست وهي تفرك عيونها بيدها مثل الاطفال وشعرها منسدل علي وجهها بنعومه ظل يتاملها وخفق قلبه من روعة منظرها الخلاب نداها مرة أخري رفعت وجهها نعم مروان :: يلا نتغدا زمان أهلك علي وصول كانها أستوعبت فجأه نزلت بسرعه حاضر حاضر ثواني وأكون جاهزه مرة بجواره فأغمض عيونه دلفت للحمام لكي تتوضاء نظرة لنفسها في المرآه رأت شعرها مكشوف شهقت هو شافني بشعري كده هيقول عليا ايه الوقت خرجت وجدته يرتدي بنطلون بيتي رمادي وتشرت أ**د ماسك علي جسده فظهرت عضلات ص*ره بشكل مثير أخفضت وجهها واستغفرت ربها مروان ::يلا نسمه ::هصلي ركعتين وأحصلك مروان :: لا ننزل مع بعض **********بقلم أمل مصطفي*********** ذهبت لغرفة حنين وقامت بمداعبتها حبيبت مامي يلا اصحي حنين ::بسعاده مامي أنتي كنت نايمه معانا حضنتها نسمه بحب أه يا قلبي وهفضل معاكم علي طول وقفت حنين تقفز علي السرير هيا هيا أنا بحبك أوي يا مامي وهغيظ أصحابي عشان كانوا بيقولوا ماعنديش مامي نسمه::حبيبتي ماينفعش نغيظ حد لان ده ضد أخلاقنا حنين::برضوخ حاضر يا مامي مش هعمل كده حملتها نسمه إلي الحمام وغابت بعض الوقت وخرجت بها بعد ان جهزتها كل هذا تحت أنظار مروان السعيده بفرحة أبنت أخته نزلت نسمه وهي تحمل حنين وتضحك معها وخلفها مروان كانت سهير نزلت بعد إصرار زوجها عندما راتهم علمت أن نسمه لن تتحدث في شئ خوفا عليها نسمه ::بإبتسامه صباح الخير يا ماما سهير::وهي تحتضنها أجمل صباح علي عيون حبيبتي توجهة لوالد مروان صباح الخير يا بابا وجدي ::صباح النور يا حبيبتي نسمه ::أنا هدخل أحضر فطار حنين مروان ::وليه فيه هنا خدم أنتي مش في بيتكم نظرة له نسمه بحزن أنا هنا عشان حنين وكل طلبتها إختصاصي وبعدين أعذرني ماكانش عندنا خدم فهاخد وقت لحد ماتعود بعد دخول نسمه المطبخ وجدي ليه كده يا مروان ليه مصمم تجرحها مروان ::بتبرير أنا مقصدش كده خالص أنا بعرفها أن فيه خدم ومالوش لازمه تعبها دخلت نسمه المطبخ كان كبير جدا وفيه ثلاث فتيات وسيده كبيره نسمه ::بوجه مبتسم صباح الخير ردت الخادمات صباح النور يا هانم نسمه ::أنا مش هانم أنا أسمي نسمه وبس عايزه عصير البرتقال وفين الفاكهه إحدي الخادمات ثواني واجهز لحضرتك نسمه::لا انا هحضر كل حاجه بس عرفيني مكان الحاجه جلس الجميع علي الفطار وكانت نسمه تتحدث مع حنين بطريقه محببه جعلتها تأكل بدون إعتراض مثل الايام الماضيه وكانت تضحك ببرائه وجدي::شكلك بتعرفي تتعاملي مع الاطفال كويس إحنا كان عندنا كل يوم فرح بسبب رفض حنين للاكل نسمه::أنا بحب الاطفال جدا وهما بيحبوني لدرجة إن الجيران كانوا بيجيبوا ولادهم عندي المش بياكل والمش بيسمع الكلام وكانوا بيتجننوا لما بيشفوهم بيسمعوا كلامي ضحكت نسمه انا كنت فاتحه البيت حضانه الوقت زعلوا لما أتجوزت *******بقلم أمل مصطفي*********** أخر النهار جائت عائلة نسمه لزيارتها وكان في إستقبالهم الجميع حتي شهد كانت نسمه ترتدي عباية أستقبال خضراء تع** جمال عيونها جريت علي والدتها حضنتها بسعاده ألاف مبروك يا حبيبتي وقبلها والدها حبيتي كبرت وبقت أجمل عروسه نظرة لأحمد بحب ولهفه وهو بادلها نظرتهاوأحتضنها بحب كأنهم عشاق شاهدتهم شهد وسالت دموعها فأخيها لا يهتم بها ولا تراه لاحظ أحمد دموعها وشعر بالحزن فهو يراها طفله تائه لا تعرف الطريق وتريد من يأخذ بيدها جلسوا في جو عائلي جميل والغريب ان مروان شعر بالالفه ولم يتضايق من وجودهم خرجت شهد للحديقه لترد علي فونها خرج أحمد خلفها ولكنه صدم مما سمع كانت تتحدث بحزن عايزه أيه يا نادين لا أنا معدش ليا علاقه بيكي او بأي حد من الشله خالص وأنا عرفت الاتفاق الكان بينك وبين هاني عشان تشوهي سمعتي أنا مش ممكن أسامحك أبدا أنتي والحيوان الاسمه هاني لو مروان ابن عمي عرف هيمحيكم من الوجود لو فكرتي تتصلي بيا تاني صدقيني هحكيله كل حاجه قفلت الخط وظلت تبكي أين أبيها أو أخيها الأن جميل عليكي الفستان ده إلتفتت إلي صاحب الصوت فوجدته يقف خلفها ويبتسم أبتسامه عذبه جعلتها تنسي ألمها ومسحت دموعها وابتسمت بجد عجبك أحمد ::بغمزه هو يعني مش توبه كامله بشعرك ده بس مش مهم مشوار الالف ميل بيبداء بخطوه ضحكت شهد برقه أحمد ::شاور لها تعالي أقعدي جلست شهد أحمد ::بهدوء ممكن أعرف فيه أيه شهد ::بتوتر فيه أيه أحمد بحزم المكلمه دي أنا عايز أفهم معناها أخفضت وجهها وقص له كل ماحدث منذ قابلها يوم عيد ميلاد نادين أستمع لها بغضب وكانت عيونه تحتضن الجحيم معاكي صوره ليه شهد ::لا أنا عارفه إنك فاكرني بنت سهله وممكن تفرط في شرفها لكن لا أنا ألبس اضحك وأخرج بس عامله لنفسي حدود دي حياتي اللبس الخلاك تبصلي بإحتقار في وسطنا عادي مافيش عندي حد يفهمني أو ينصحني أو ياخد باله مني بس اللبس ده عندنا كبير وصغير بيلبسه بس كله إلا شرفي مافيش واحد عمره لمس إيدي أو باسني لما بشوف حبك لأختك وخوفك عليها كنت بتمني فريد يعمل معايا كده *******بقلم أمل مصطفي************
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD