الثالث

863 Words
البارت الثالث بما ان الكل بيسأل علي المواعيد فانا بقترح كذا اقتراح اولا..كل يوم انزل اكتر من بارت كل ما ابقي فاضية ثانيا..تنزل كل يوم بارت بوقت محدد ثالثا..تنزل بارتين كل يوم بوقت محدد برضوا اختاروا انتوا انا حتي الان مطلبتش تفاعل هستني بس الرواية تبدا جد علشان يبقي ليا عين اطلب تفاعل وريفيوهات كمان قراءة ممتعة?? ..... في قصر المنصوري علي مائدة الافطار كانت العائلة متجمعة لتناول الافطار اسر وعمار: عمتو جازية انهاردة هتخرجينا زي ماوعدتينا صح جازية: اه يا حبيبي وهنخرج كلنا صح ليرد الجميع: اوك ماعدا الجد وغياث غياث: انا عندي شغل مش هقدر طارق: ما كلنا هنروح الشغل ولما نرجع هنخرج غياث وهو يرمق طارق بنظرة حادة: انا قولت اني مش فاضي طارق: فعلا ياعمتو غياث مش فاضي وعنده شغل اديني ساعة بحاول افهم فيكم اسر وعمار بهمس له: يا خسارة ليرد قبل تكملتهم للحديث: عارف يا خسارة الرجولة والكلام دة وانا برضوا هقول اني مش لاقي عمري فالشارع خاصة انه متعصب النهاردة اسما: غياث انت وعدتني انك هدوديني الكلية النهاردة غياث: اوك اجهزي علشان اود*كي طارق: مش كنت انا اللي بود*كي يا بت اسما: يا عم اسكت البنات قرفوا من شكلك ولا لما عرفوا انك انت هو هوالرسام طارق كانوا هيحرقوا اللوحات طارق: كدابة اسما: احم هو صح كدابة بس فعلا انت بقيت قديم بالنسبالهم وهيموتوا ويشوفوا غياث طارق: اها مادامت كدة ماشي اسما: بس هو فعلا لما يشوفوا غياث بعدين هيتفوا فوق وشك وتركته وجرت نحو سيارة اخيها غياث الذي ينتظرها الجميع:هههههههههه مهزق ونتركهم يكملوا طعامهم .................................... وصلت سيارة غياث امام كلية هندسة اسما: والنبي يا غياث انزل معاي والنبي غياث: اسما انا مش ناقص صداع انزلي يلا عندي شغل اسما بحزن: حاضر وقبل ان تنزل غياث: لحظة ثم ينزل من السيارة متجها اليها ويفتح لها الباب ويمد يده لها لتنظر له بابتسامة وتمد هي ايضا يدها له لتنزل من السيارة ويمشيان معا للداخل والجميع من ينظر لهم فمنهم من معجب بشكلهم ومنهم من يرمقها بحقد وغيرة ومنهم من يموت فضولا ليعرف من ذلك الوسيم بل تلك الكلمة قليلة عليه بشدة وصل بها امام باب القاعة ثم مال عليها ليطبع قبلة علي جبينها وهمس لها بمرح لاول مرة في حياته: استلمي بقي همشي من هنا وانتي هتتنفخي لترد: اه والله معاك حق ربنا يوفقني يارب ليتركها ويذهب بعد ان القي عليها السلام ومسافة ان اختفي حتي وجدت امامهم نصف بنات الجامعة البنت١: مين المز دة يا اسما البنت٢: كدا يا اسما تعرفيه من غيري البنت٣: هيجي هنا امتي تاني البنت٤: هو مرتبط واسئله كثيرة من هذة لتجيب: مش كنتوا عايزين تشوفوا اخويا التالت اهو دة غياث اما بالنسبة انه يجي فمستحيل دا اديني سنتين بتحايل عليه ومش مرتبط ومبيفكرش اصلا انه يرتبط يلا بقا ياحلوة انتي وهي علي المحاضرة لتمشي وهي تقول بسرها: دي اصحاب مجنونة وربنا بس انا اللي غلطانة علشان جيبالهم غياث دا انا لولا انه اخويا مكنتش سبته وتوجهت لمحاضرتها __________________ في معرض طارق كان يقف امام احد اللوحات ليسمع صوت خلفه ليلتف ليري مرام امامه طارق بابتسامة: اخبارك مرام مرام: كويسة وانت طارق: بخير طارق: في حاجة عايزة تشوفي لوحات او حاجة مرام: احم لا انا كنت جاية علشان ادفع تمن اللوحة ماما قالتلي عيب لان انا اللي غلطانة مش انت طارق: امم خلاص اعتبريها هدية مني ليكي مرام: لا مستحيل ليرد: طيب اية رأيك زي ما انا اعطيتهالك انتي تعزميني علي عصير مرام: امم اوك بس يوم تاني بقي طارق: اوك بس نتبادل الارقام لتضحكي عليا مرام: هههههه لا اتفضل اهو ٠١٢.. طارق: اه اوك ودة رقمي ٠١٢... هتصل بيكي اوكي مرام: اوك وتركته وذهبت طارق: عملتي فيا اية وفي قلبي يكنش دا الحب من النظرة الاولي واللقاء الثاني .............................. في احدي المطاعم الشهيرة كانت عائلة المنصوري جالسة علي احدي الطاولات بعد ان قاموا بالزن علي الجد حتي اتي معهم منال: غياث مش جاي برضوا نادر: لا يا ماما بيقول عنده شغل جازية: بس كدا حرام الواد بيضيع علية عمره دا من وهو عند١٦سنة وهو ماسك الشغل وبعد عن كل حاجة رفاهية ممكن يعملها اي حد في سنة وبقي يعتبر اصغر رجل اعمال في العالم سليم: شفتي اد*كي قولتي علشان هو ماسكه من وهو صغير بقي لية اسم في العالم كله وخلال ست سنوات بس نادية: بس دا يا بابا نادر بيضحك اكتر منه رغم ان نادر اكبر دا اذا كان بيضحك اصلا كل اللي بيعمله انه بيبتسم كل فين وفين سليم: علشان كدة انا مسكته برضوا الشغل لانه من صغره قوي ويعتمد عليه وده ميدلش ان نادر وطارق مش اقوياء بس هو عنده قدرة غير قدراتهم وكمان نادر وطارق كان عندهم خطط لمستقبلهم مستحيل يغيروها طارق: بس انت علشان متظلمناش ظلمته هو يا جدي وهو محققش احلامه الجد: ودي برضوا اثبتلي فيها انه قوي لانه درس تجارة وبعدين درس هندسة د*كور مجاله اللي بيحبه او فينا نقول انه درسهم مع بعض ويلا بقي اسكتوا خلينا نأكل وبعدين ابقي نشوف لغياث وحياته حلول مع اني متأكد انه مخطط لمستقبله بنفسه ونتركهم يأكلوا //////////////////////// في يوم مظلم وممطر ظهر فجأة هذا الشخص كان يخطو باقصي سرعته..كان يهرب من شخص ما كان ورائه ببضعه امتار كان خائف بل هو في اقصي مراحل الرعب مما سيحدث اذا وقع في يدي هذا الشخص وفي غفوة منه وهو خائف كان قد وقع في يديه هو من هو؟ الشبح (ومع الوقت هنعرف مين الشبح وايه اهميته وياترى ليه دور كبير ولا لا وياترى هو حد كويس ولا لا فدا هنعرفه البارت الجاى) رأيكم توقعاتكم تقيموني كام من عشرة
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD