الفصل الثاني عشر

1731 Words
_____________________ انسه قمر اتفضلي كان هذا صوت مشرف الحفل مناديا علي قمر لتلقي كلمتها زين : يوووووه ملاك : في اي اهدي كدا زين : انتي مش شايفه لابسه ايه والعيون هتاكلها ملاك : انت حبيتها زين : احنا في ايه ولا ايه اتنيلي واسكتي ملاك : أمسكت جزء صغير من شعرها وقالت : طب وحياه دي انت وقعت يا زين يا ابن ام زين وحبيتها زين :???? عند قمر : اخذت نفس طويل ووقفت قدام المنصه لتلقي كلمتها قمر : السلام عليكم انا قمر مصممه مبتدئه. بشكركوا جدا علي الاطراء العظيم ع فستاني وبشكر الملكه بصفه خاصه. انا ماكنتش هقدر انجح بدون اصدقائى اولا مساعدين انسه صبا وانسه دره الفستان طلع بالشكل ده لان فيه روح التعاون والمحبه صحفي 1 : انسه قمر حضرتك قولتي انك لسه مبتدئه. ازاي والفستان دا ميعملوش غير خبير قمر بابتسامه : حضرتك صحفي ناجح صح الصحفي : ايوه قمر : بتحب شغلك وبتبدع فيه لانك ببساطه بتحبه صح الصحفي : ايوه قمر : ودا قصدي الرسم والتصميم شغفي حاجه ماقدرش اتخلي عنها مهما كانت لما بممسك الورقه والقلم بنفصل تماما عن العالم ببقا في العالم بتاعي مش هيكون عندك. مقدره انك تنجح في شغلك. طالما مش بتحبه. وما أن انتهت من كلمتها حتي سمعت تصفيق حاااااار جدا. نزلت قمر من علي المنصه. واتجهت. الي سالي. سالي مكانها لسه وعلامات الصدمه علي وشها. : قمر : معلش المفاجأة كانت صعبه عليك شويه سالي : مفاجئه ايه صبا : أو سوري هو احنا مقولنالكيش أن احنا كنا عارفين انك انتي اللي سرقتي التصاميم سالي بارتباك : لا انا ما سرقتش حاجه انا هسرق التصاميم ليه ملاك : مش من مصلحتك تكدبي كل حاجه متصوره صوت وصوره سالي: ايه متصوره. ازاي قمر وربعت يديها أمام ص*رها : يعني معترفه انك سرقتي دره : سبحان من صبرني عليكي والله. انا مش عارفه انا لسه واقفه ليه. تعاليلي ياروح امك. ولسه هتمسك شعرها. أمسكت بها قمر قمر : اهدي يا دره مش عايزين فضائح. ليه عملتي كدا ياسالي. انا معملتلكيش حاجه ليه كدا سالي بهستريا. : ليه ؟ ليه ايه. انا بقالي 3. سنين في الشركه. تلات سنين بعمل شغلي بإخلاص. وماحدش عبرني. وتيجي انتي من تلات شهور. وتبقي المصممه الرئيسيه. والكل يمدح فيكي طيب وانا انا فين. حتي البني أدم اللي حبيته. مش معبرني وبيحبك انتي. ليه قمر : انتي. عندك كل الحقد دا ليه. ومين هو اللي حبيتيه. ليه كدا. انا ما بحبش حد سالي : بس هو بيحبك هو قاطعها الأمن وهم يقولون اتفضلي معانا لو سمحتي سالي : ابعدو عني. مش هسيبك يا قمر مش هسيبك تتهني ابدا دره : باي يا حلوه الداهيه اللي تودي. قمر : هي ليه كدا والله ماعملت حاجه دره : فكك منها. دي عيله رخمه. ها هنحتفل فين ملاك : احنا ماينفعش نمشي دلوقتي علي الاقل ساعه كمان صبا : ايه ساعه يادي النيله. ايه ياحاجه شمس مالك مش سامعين لك صوت مالك من ورائها : شمس لو كانت اتكلمت. كانت هت**رلها الجمجمه. علي بعضها. فخليها ساكته احسن شمس : exactly دره : الصراحه عندك حق شمس : بقولكو ايه. انتو بنات قمامير اهو وعسولات. انتشرو. بقا كدا في الحفله كل واحده ترجع وفي ايدها. عتريسها. هتعنسوا. ملاك : ??????. دره. : وفين عتريسك انتي ولا انتي مش من ضمن المعنسين. صبا : اوباااا قصف جبهه قوي شمس : لا متخافيش. انا لله واحده بس هجيبلكو دسته والله صبا : لا انا مليش في حواراتكو دي كل واحده تشوف وراها ايه يله كل هذا ومالك معلش في اللفظ. بيطلع نار. من كل مكان قمر : عن اذنكو. _____ صلو علي شفيع الامه __________ عند زين. زين : الحمد لله كنت هروح في شربه ميه. وأخذ يتذكر. فلاااأاااااااااااش بااااااااااااك كان زين في مكتبه يراجع بعض الأعمال الي أن دخلت سالي زين بعصبيه : انت ازاي تدخلي كدا. مش في سكرتيره بره سالي ببرائه : مش موجوده زين : عايزه ايه مش فاضيلك سالي. : هو انا. عايزه اقولك اني انا. ⁦☺️⁩? انا زين : طب تمام لما تعرفي انتي عايزه ايه ابقي تعالي ودلوقتي بره سالي : لا خلاص اهو. واقتربت منه حتي كادت أن تلتصق. به. لم يفصل بينهما سوي سنتيمترات قليله. سالي : انا بحبك زين كرجل. فهم أنها تحاول اغوائه زين : بضحكه ساخره. : وبعدين سالي : ايه وبعدين انا بحبك زين : بس انا بحب واحده تانيه. سالي : بعصبيه لا مابتحبهاش. زين : هو ايه هحب بأمرك مثلا. ثم انتي. نسيتي نفسك. اووووي. نسيتي انا مين واقدر اعمل ايه سالي. وقد هدأت قليلا : طيب خلاص انا راضيه انك تحبها. واتجوزها ومش مهم هبقا زوجه تانيه زين : لا. هي وبس اطلعي. بره برررررره. وماتنسيش نفسك غلطه تانيه. وهمحيكي من علي وش الدنيا فاااااهمه سالي : قمر مش كده وقف زين قليلا يستوعب. وقال بدون تردد : ايوه. قمر. ودلوقتي برررره. باااااااااااااك زين : الحمد الله. وقف قليلا ثم رأي قمر تتجه الي حديقه الفندق زين : اي دا ايه اللي مطلعها. واتجه إليها اما قمر كانت تمشي وهي شارده حزينه تفكر في كلام سالي. ومن هو الذي يحبها. وهل تعرفه. زين : قمر. قمر. بشمهندسه. قمر قمر : ها. في اي. زين : مفيش. بس بنادي عليكي وما. بترديش قمر : آسفه معلش كنت سرحانه شويه. زين : ياتري في مين اللي أمه دعياله. وقمرنا بتفكر فيه قمر بابتسامه : لا ابدا مش بفكر في حد بس بفكر في كلام سالي. انا عارفه أن ال هيا عملته بدافع الغيره بس توصل بيها الدرجه. لانها تأذيني في اكتر حاجه بحبها في شغلي. ثم تابعت بأعين تذرف الدموع تأذيني في مستقبلي. انا مأذيتش حد في حياتي علشان يحصلي كده. انا بحب شغلي أوووووووي. ومستحيل اتخلي عنه زين : طب فرضا اتجوزتي وجوزك مرضاش يخليكي تنزلي الشغل قمر : مش هيقدر لأن شغلي دا كياني. مستقبلي الحاجه الوحيده اللي بلاقي نفسي فيها وان أصر يبقا كل واحد في طريقه. انا اتخلي عن أي حاجه بس شغلي لا زين : ( زين في نفسه شكلك هتتعبيني اووي ياقمر) خلاص. احنا مش بنتخانق احنا بنتناقش قمر : اسفه بس كنت محتاجه. اتكلم وكله فيك زين : ليه هو انا مش قد المقام ولا ايه اتعصبي انتي بس وطلعي فيا وملكيش دعوه ابتسمت قمر بخجل زين ( يخربيت ضحكتك ياشيخه هنروح في داهيه ) احم قمر. تعالي ندخل جوه قمر : اوكي زين في نفسه: صبرني يارب ومارتكبش فعل فاضح في الطريق العام ______ استغفر الله______ عند مجنونتنا مالك بغضب مكتوم : كنتي بتقولي ايه بقا شمس بلا مبالاة : قولت ايه مش فاكره مالك : شمس. سامعك بتقولي هتلفي وتجيبي دسته عرسان في ايدك شمس : ايوه عندك شك في قدراتي مالك في نفسه ? المشكله اني ماعنديش شك انا عارف انك مش هتجيبي دسته بس دا انتي هتجيبي الحفله كلها مالك : ايوه عندي. مين انتي يعني ملكه جمال شمس : مش هرد عليك بالكلام انا بتاعه افعال بس شايف الشاب اللي جاي علينا دا. قبل ما امشي من هنا هيكون طالب رقم بابا مالك :??? هار اسود. قادره وتعمليها. خراب بيتك يا مالك. مالك : هنشوف ?? شمس : طيب بما أنه تحدي. لو **بت. هنتفذ شرط مالك : شرط ايه شمس : تعمل اللي انا عايزاه. ولو م**بتش. هنفذلك طلباتك مالك : دا انتي واثقه بقا شمس : نحن قوم لا نتكلم إنما نفعل اسكت بقا الشاب بابتسامه : السلام عليكم شمس : وعليكم السلام الشاب : انا شادي. اهلا وسهلا شمس : الله اسمك حلو اوووي. انا شمس شادي : وقد مد يده لمصافحتها اسمك احلي. مالك بغضب : يا محن. شمس : في حاجه مالك : لا ابدا شمس : اعرفك. مالك. اخويا مالك : لا مش اخوها شمس : نظرت له بمعني اخرس. ثم قالت ببسمه. هو فعلا مش اخويا بس بعتبره اخويا شادي : مد يده لمصافحته. اهلا وسهلا نظر مالك أيده بقرف وسلم ع يده ببرود. : ما تشرفتش شادي بحرج : اسف شمس : معلش يا استاذ شادي هو دبش كدا دايما شادي : لا استاذ ايه بقا شادي بس رفع مالك حاجبه بذهول وقال في نفسه ( يابنت المفتريه دا مخادش في ايدك غلوه صبرني يارب علشان مقتلهاش ) شادي : احم شمس هو انتي مرتبطه شمس : لا ابدا شادي بابتسامه متسعه : خير. اعرفك بقا يا ستي عن نفسي انا شادي ٢٦. سنه دكتور باطنه. والدي متوفي وعايش في فيلتنا مع ماما واختي رنا شمس : اهلا وسهلا. شادي : بتشتغلي شمس لبسمه : لا انا بدرس رابعه هندسه د*كور شادي : بصي انا مش هقولك انا حبيتك. لان لسه شايفك من كام ساعه بس بس من ساعه ما شوفتك وانا معجب بيكي ويمكن يبقا حب وحضرتك اخلاقك كويسه ممكن اطلب منك رقم باباكي نظرت شمس لمالك بانتصار ثم قالت : افندم شادي : رقم باباكي شمس : في نقطه نسيت اقول لحضرتك عليها انا بحب. واحد وهو كمان هو اكبر مني بسنتين. وهو دلوقتي مسافر. في شغل. وانا وعدته استناه. هو قالي اول لما يرجع. هيجي البيت اصله جارنا شادي بحزن : ايه. عموما اسف وربنا يسعدكو. بس انا لسه عند كلامي شمس بحزن حقيقي : اسفه بس انا بحبه بجد غادر شادي ثم قالت شمس لمالك بحزن : **رت قلبه ما علينا هنتفذ الشرط مالك فاق من صدمته : انتي انتي اقول فيكي ايه الراجل مخدش في ايدك ربع ساعه حسبي الله شمس : هتنفذ الشرط مالك : هنفذ عارفك. قادره شمس : شرطي انك هتوديني الجامعه وتجيبني اسبوع ويوم من الاسبوع دا اختاره انت. هتعمل ايه. قولي ايه مالك : ايه شمس : يوم هتفسحني من الساعه 8الصبح ل8بليل مالك في نفسه : طب اقوم ارزعها بوسه ولا اعمل ايه دا احلي شرط دا ولا ايه اسبوع هقعد معاها اه يا قلبي شمس : ها قولت ايه مالك : موافق مفتريه. شمس : طب قوم اكلني يله ولا اشوف الواد اسر فين ______ الله اكبر______ عند ملاك. واقفه قدام البوفيه. ملاك : اخد تورته الشوكولاته. ولا فراوله ولا ايه اممم هاخد شيكولاته اخذت مالك قطعه الشيكولاته وذهبت وهي تنظر للطبق ولا تري أمامها : ملاااااااك: انت اعمي ولا ايه اد*ك وقعت التورته الشخص :. يعني شي اللي باظ دا عادي ملاك : اه عادي ? انا تعبت علي ما جبته الشخص : صبرني يارب ملاك : الصوت دا مش غريب عليا الشخص : اخيرا ملاك : يلهوي رعد رعد : ايوه زفت عجبك كدا وشي باظ. اعمل ايه ملاك : معلش بقا. يارعودي يا حبيبي رعد : بعيدا عن رعودي دي قولتي ايه ملاك : ايه رعد : انا رايح التواليت امسح وشي بدل ما يجيلي جلطه. صبرني يارب ملاك :????. باي ______ الحمد. لله _________ عند دره دره ماشيه وبتكلم نفسها ماشي يا شمس يا سوسه دسته عرسان وانا مش لاقيه واحد. يا جاحده. انا عايزه عريس الشخص : اؤمري دره. : ايه. الشخص : مش بتقولي عايزه عريس دره بأحراج : كنت بكلم نفسي وبعدين انت مالك الشخص انا كمان بدور ع عروسه دره بحنق :. امشي يا اخينا مش فايقالك صابر. انت يا زفت. انت فين الشخص : انا اهو يا امجد ثواني بس صابر لدره : ع فكره وانا كمان كنت بهزر يا انسه. تشرفت انا المقدم صابر مجدي. ومد يده لمصافحتها دره : مقدم. ومدت يدها سريعا. انا اسمي دره عبدالله. صابر : اسمك نادر اووووي تشرفت. عن اذنك واكيد هشوفك مره تانيه دره : أن شاء الله. وذهب. دره : هييييح اووووي يعني هو في كدا مز اوووي يعني وكمان مقدم. ايه اللي انا بقوله دا. كله منك ياشمس الوفاه مرت الدقائق وحان وقت الذهاب. زين : انسه قمر اتفضلي اوصلك قمر ابتسامه : شكرا معايا شمس وأسر اخويا زين في نفسه : اسر عارف انا مين هيكشفني كدا زين : تمام ورقمي معاكي لو احتاجتي حاجه قمر شكرا. لحضرتك انت ليك الفضل اني اكون هنا زين : لا شكرا ايه عن اذنك قمر قمر هذا صوت اسر الذي رأها واقفه مع أحدهم زين اعطي له ظهره : هار اسود انكشفت نهايه الفصل الثاني عشر اشوفكو الفصل الجاي قراءه ممتعه⁦♥️⁩⁦♥️⁩
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD