الفصل السادس عشر

1538 Words
وقفنا الفصل اللي فات. عند قمر وهيا رايحه لملاك قمر : صبا تعالي معايا علشان ملاك. تشوف التصاميم دي إذا كانت محتاجه تعديل وتمضي عليها صبا : طيب يلا بينا قمر للسكرتيره : استاذه ملاك جوه السكرتيره : لا هي ماجتش النهارده. يا فندم هي بلغتني أنها تعبانه صبا: الف سلامه قمر : طب والعمل. دلوقتي. الورق دا محتاج يتمضي السكرتيره: روحي المبني التاني مستر زين موجود. هناك صبا : تمام شكرا يلا ياقمر ذهبت الفتيات وأثناء ذهابهن قمر : صبا مش المفروض. نزورها صبا: نشوف دره الاول قمر : ماشي بس هي صحبتنا. لازم نزورها صبا : طيب. يله بقا امجد : استاذه صبا لو سمحتي وقفت صبا وقالت : بتكلمني انا امجد بابتسامه. : ايوه ممكن اتكلم معاك شويه نظرت صبا لقمر كي تخلصها. من هذه الورطه. ولاكن قمر علي علم بإعجاب صديقتها به. وحبه لها. الواضح من خلال. نظراته قمر : طيب يا صبا هروح انا اودي. الورق يتمضي عن اذنكم صبا بصوت منخفض : ماشي ياقمر الكلب اه لو اطولك هموتك سيباني مع الرجل. الغامض لوحدي ابتسم امجد على كلامه : مش غامض اوووي صبا بحرج : انت. سمعت امجد : حاجه. زي كدا. صبا بحنق : طب خليها في سرك بقا. كنت عايزني ليه امجد: انت شايفه ان احنا ينفع نتكلم. هنا. تعالي نروح اي كافيه. واقولك. ياستي صبا : لازم. لازم امجد : لازم لازم صبا: امري لله. بس انت اللي هتدفع امجد : ياستي. حاضر هدفع بس اركبي صبا : ,???? طيب ****** الله اكبر************ علي الجهه الأخري سألت قمر موظفه الاستقبال قمر : لو سمحتي مكتب مستر زين فين انا من مبني التصميم. ومعايا ورق محتاج يتمضي الموظفه :. اركبي الاسانسير الخاص دا للدور السابع بس . اخر مكتب. علي ايدك الشمال قمر : شكرا الموظفه العفو ذهبت قمر كما قالت لها الموظفه قمر للسكرتيره. : مكتب مستر زين السكرتيره : ايوه يا فندم. قمر : الورق دا محتاج يتمضي. انا من مبني التصميم السكرتيره : ثواني يا فندم ادي. زين بيه خبر دخلت السكرتيره الي زين وقالت : في انسه بره من مبني التصميم معاها. ورق عايز يتمضي. زين : طب دخليها وثواني ورن هاتفه. قام ليرد عليه في هذ الوقت. دخلت قمر قمر : مستر زين الورق دا محتاج. يتمضي النهارده ما أن سمع زين صوتها. حتي تجمد في مكانه يا لله انها هي معشوقتي لا يجب أن تراني الان لا يجب أن تعرف لحسن حظه. أنه كان يعطيها ظهره. زين محاولا تغيير صوته : تمام حطيه علي المكتب. وانا هراجعه. وابعته قمر : اوك عن اذنك ما. أن خرجت قمر حتي تنفس زين الصعداء : ياختااااي. كنت هروح في شربه ميه الحمد لله عند قمر قمر محدثه نفسها : معقول يكون دا زياد. شكله جدااا. بس صوته. مختلف يوووه. وانا شاغله بالي ليه ******* استغفر الله******* عند امجد. وصبا بعد ما شربوا مشاريبهم صبا : ها بقي في ايه امجد. : بصي ياستي انا المقدم امجد 26 سنه وحيد والدتي توفت. وهي بتولدني والدي كان لوااء واستشهد في عمليه اغتيال عندي عربيه. ومرتب كويس. وحالي ميسور. وأموال والدي اللي ورثتها ها انفع صبا بعدم فهم : تنفع لايه امجد : انا بحب واحده. جدا. وعايز اتقدملها. وخايف متوافقش صبا بحزن : ايه بتحب ثم صمتت قليلا وقالت. هي تعرف انك بتحبها امجد. : لا ماتعرفش انا اصلا ما تكلمتش معاها. ولا مره بس بشوفها كل يوم بقت عاده عندي نهاري ما يكملش الا إذا شفتها صبا وهي تكاد. تبكي علي من أحبته : طب ما تقولها. امجد. بسعاده لانه تأكد من شكه. انها تبادله حبه امجد.: لا مهو انتي هتتوسطيلي عندها صبا : ازاي انا اعرفها امجد : تعرفيها عز المعرفه بس قوليلي انا في نظرك ايه صبا : انت. شاب كويس واي بنت تتمناك. ومحترم. وعلي خلق وشغال. يعني من الاخر كدا مش شايفه فيك عيوب امجد : تسلمي. كنت بفكر اروح اتقدملها بكره صبا : وقد شعرت بالدموع بعينيها : أن شاء الله. عن اذنك امجد. : صبا استني صبا. وضع الحساب علي الطاوله. وذهب ورائها امسكها من ذراعها ولفها إليه : اي دا انتي بتعيطي. ليه صبا وهي تمسح دموعها. : لا ابدا بس عندي حساسيه وحاجه. دخلت فيها امجد : طب مش تستني تعرفي العروسه صبا بمرح مصطنع: اكيد هعرفها ولا مش هتعزمني في الخطوبه امجد : دا انتي لازم تبقي حاضره. انتي اول الموجودين. اصل انتي لو ما جتيش مش هيبقى في خطوبه صبا : ليه امجد : مهو انتي العروسه اللي بحبها صبا بصدمه : مين ؟؟! امجد : انتي ياصبا انا. بحبك من اول يوم شوفتك فيه. من يوم الحفله صبا : الحكايه مش ناقصه هزار هيا امجد. : انا مش بهزر. انا جاي اخطبك بكره هجيب الواد صابر معايا صبا : يعني انت بجد بتحبني يا سياده المقدم ولا بتضحك. عليا امجد : يلهوووووووي اموت نفسي علشان تصدقي.ها صبا : خلاص. خلاص صدقتك ونسيبهم بقا يكملو كلامهم. عيب كدا?? _______ اللهم لك الحمد_________ يا علا استني علا : عايز ايه يا رامي حل عني رمزي : انا عايز افهم متضايقه ليه علا: شئ ما يخصكش رمزي : لا يخصني في ايه دا احنا حتي اصدقاء علا بدموع متحجره في مقلتيها : اصدقاء؟؟. ههه اه صح اصدقاء رمزي : في ايه علا بعصبيه : لو احناابجد اصدقاء مكنتش سمحت لشاهي. الزفته دي تدخل ما بينا وانت عارف ان دي اكتر واحده بتكرهني انا وشمس. واقف تضحك وتهزر معاها. ولا علي بالك ثم تابعت بنبره. حاولت. جاهده. أن تكون مثل صوته لا وايه بتقولي امشي انتي اصل انا هقعد مع شاهي شويه انا ماشيه اهو خليك قاعد معاها رمزي : طب انا عايز افهم بس انتي مضايقه. ليه علا بغل : لا مش متضايقه. هو حد قالك انا متضايقه منا كويسه اهو. صمتت قليلا حتي فاجأها بسؤال جعل حالها ينقلب رمزي : افهم من كدا. انك بتغيري. عليا علا : ها رمزي : ها ايه بس يابنتي دا انتي شكلك واقعه علي الاخر علا ب**وف : لا مش بغير بعد اذنك رمزي : طب والمصحف بتغيري. علا : سيبني امشي بقا الله رمزي : انا عايز اقولك حاجه علا : اخلص رمزي : لا شاهي ولا ميه واحده زيها ينفعوني ما يخشوش زمتي ببصله معفنه. اللي بحبها. احسن منهم كلهم رقيقه ومحترمه صمت قليلا ونظر في عينيها. ليتابع وبتحبني انا مستني بس لما اخلص الكليه واشتغل مع زين ومالك واروح اخطبها تعرفي اسمها. مكون من تلات حروف أول حرف ( ع). وأخر حرف ( الف) اسيبك بقا تعرفي هي مين سلام علا : ع. والف وبيحبها وهيخطبها اي دا وهرشت في شعرها قليلا ( ع) والف وانا اسمي علا عين والف يعني ٠٠٠٠٠ ثم صرخت. : بيحبني. بيحبني. هاااااااي. التفتت لتري من ينظرون لها. علا : ايه ال**وف دا واخدت متعلقاتها. وذهبت ________ سبحان الله________ توضيح صغير بقي زين بيحب قمر وقمر بتحب زين وفيه شويه مشاكل رمزي بيحب علا وعلا بتحب رمزي شمس. وبتحب مالك ومطلعه عينه صبا وأمجد ودره وصابر _____ بقلمي دودو محمد⁦✍️⁩⁦✍️⁩ عند. شمس اسر : يا بنتي اقعدي بقا فرهدتيني مش قدك انا شمس : علشان تبقي تتحداني. اقف عدل ودافع عن نفسك اسر : هو حد قالك اني كيس الملاكمه بتاعك انا مفيش في جسمي حته سليمه ??? شمس : اقف اسر : طب استني كدا دقيقه وراجعلك خدي نفسك بس جري اسر وامسك بهاتف شمس وطلب رقم مالك اسر : الو ايوه يا مالك انت فين مالك : مروح البيت خلصت شغل مش دا فون شمس برده اسر بنهيج : ايوه بنت المفتريه. علشان بقولها انتي ما بتعرفيش تتطبخي انا بطبخ احسن منك قالت اني بتحداها واني بشتمها وبس يا سيدي عينك ما تشوف الا النور عملتني كيس ملاكمه مبقتش عارف أيدها بتنزل فين مش لاحق اصد مالك : يا لهوي. عليك ????? اسر : هو انا بكلمك علشان تقولي كدا مالك : اوعي يكون اللي في دماغي صح ? اسر : ايوه خدها والنبي مش عارف اخد نفسي مشيها شويه تهدي وابقي هاتها مش هعرف اتجوز انا كدا مالك : لا يا عم يفتح الله دي هبله وما تعرفش ابوها وهي متعصبه مليش فيه اسر : وحياه ابوك يا شيخ لا تاخدهااستني كدا. يا شمس ياشمس مالك عايزك مالك : ولا لا يا اسر ولا يخربيتك ابو شكلك لا شمس : الو ايوه يا مالك في ايه مالك في نفسه : ماشي يا اسر الكلب وربي ومااعبد لوريك مالك : ايوه يا شمس عامله ايه وحشاني فينك من زمان اشتقتلك شمس : مااالك في ايه ما تتظبط كدا. عايز ايه مالك : احم هو انا بصراحه فاضي كنت بقول لو انتي فاضيه نخرج شويه ثم اكمل بسرعه. لو مش فاضيه خلاص براحتك مش مهم شمس. : استني استأذن بابا الاول يمكن ما يوفقش مالك : براحتك يا شموسه لو مش عايزه تيجي نأجلها شمس. : ياعم جايه الله في ايه امشي يا مالك وهخرج انا لوحدي وأغلقت الخط في وجهه مالك : ربنا ياخدك يا اسر الكلب اعمل انا ايه دلوقتي هتقلب عليا يخربيت اليوم اللي عرفتك فيه يا اسر الزفت ايوه لقيتها هجيب شيكولاته. واوديها النيل ربنا يستر بقا عند.شمس لبست ونزلت وهي في الطريق فونها رن شمس : نعم مالك : هتطلعي معايا شمس : لا مالك : طب انتي فين في صوت عربيات جمبك شمس : انا في الشارع بتمشي مالك : طب انا قربت من البيت اهو خليكي في مكانك شمس : شكرا مش عايزه مالك : شمس اخلصي دقيقه بالظبط والاقيكي عند اول الشارع مش ناقصه هيا بعد.مده وصل مالك شمس : نعم عايز ايه مالك : اركبي يا شمس وخلي يومك يعدي شمس : واديني ركبت نعم مالك : اولا اتفضلي شمس : اي دا مالك : افتحي شوفي شمس : الله شيكولاته مرسي جدا. نسيبهم بقا مع بعض نهايه الفصل السادس عشر قراءه ممتعه
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD