الفصل الثالث عشر

2217 Words
بسم الله الرحمن الرحيم قمر ياقمر قمر : ايوه يا أسر أسر باستغراب. : مين دا قمر : بابتسامه. : دا بشمهندس زياد. له الفضل اني اكون هنا زين بتوتر : اهلا استاذ اسر أسر : مش انت برده زياد بسرعه : ايوه انا ممكن بس عاوزك في كلمه أسر : اتفضل زين : عن اذنك دقيقه يا قمر قمر باستغراب : اتفضل. ياتري في ايه زين : استاذ أسر ممكن ما تقولش لقمر أسر : ليه دي نفسها تشوفك اوووي علشان اشكرك زين : مش وقته قمر نفسيتها وحشه اوووي من الزفته سالي ولو افتكرت الموضوع دا. هتزعل اكتر أسر : عندك حق زين براحه : شكرا اوووي عن اذنك أسر مشي وراح لقمر قمر : في ايه أسر : ابدا كان بيوصيني عليكي بيقولي انك ممتازه جدا. قمر بابتسامه. : طيب اوووي الا قولي يا اسوره. شكلك مبسوط في ايه أسر : ها مفيش في ايه يعني قمر : عليا برده يا أسر دا انا قمر أسر : يوووه هو الواحد ما يعرفش يخبي عنك حاجه ابدا قمر : لا قول يله أسر : طيب اسمعي علي ما الزفته شمس تيجي فلاش باااااااااااااك كان. اسر يقف يتصفح هاتفه في ركن بعيد عن أجواء الحفل الصاخبه وإذا بفتاه تبكي حاول أن يتجاهلها. ولامنهث لم يستطع فاتجه إليها أسر : يا انسه. مالك في ايه البنت. : مف مفيش. حا٠٠ جه. انا كوي ٠٠٠سه أسر في نفسه : يخرابي هو في كدا يجدعان عيون عسلي وشعر اسود اه يارب قلبي الصغير لا يتحمل. الله أسر : احم طب محتاجه مساعده الفتاه : شكرا لحضرتك أسر : انا أسر دكتور الفتاه : تشرفت بحضرتك وانا لميس بدرس في السنه الاخيره. طب أسر : اي دا اللهم صلي علي النبي يعني احنا زمايل في المهنه لميس بضحك : بيقولو أسر : حيث كدا بقا انا راشق وبما اني شغال في مستشفي. تعالي تدريبك معانا لميس: مستشفي ايه اسر : مستشفي ********* قريبه من هنا مش بعيده لميس : اي دا انا بتدرب في المستشفي دي أسر : بجد احلفي كدا. لميس بضحك : والله أسر : يبقا انا اعمي بعيد عنك لميس : ليه أسر : اصل مشوفتش القمر سكت قليلا ليري وجنتيها. وقد زحفت إليها الحمره قليلا ثم تابع انتي قسم ايه لميس : نسا وتوليد أسر بصوت مضحك : امحاسن الصدف. وانا كمان نسا وتوليد لميس : انت ايه حكايتك كدا النهارده وايه اللي جابك هنا أسر : حكايتي ايه معرفش ايه اللي جابني يمكن واحده تولد ولا حاجه بس ? لميس. : خفه ? أسر : احم انا هنا مع شمس وقمر اللي المفروض انها مصممه فستان الملكه لميس : بجد. والله انتا اخو شمس أسر : ايوه تعرفيها لميس : لا بقا شمس صحبتي. انت متاكد انك بني أدم زينا مش عفريت أسر : عفريت ايه روحي يا لميس يابنت فوزيه الهي تدربي معايا لميس :? وكمان عرفت اسم مامتي لا انت عفريت بجد يا ماما. وفرت هاربه أسر ضرب كفا بالأخر : اه يابنت المجانين ???. باااااااااااااك قمر : هههههههههه يخربيتك. هههههههههه الا قولي انتي عرفت اسم امها ازاي أسر : ابدا يا اوختي. انا ضربت اي اسم وهو اللي طلع معايا قمر : هههههههههه بجد. مش لاقس الا فوزيه هههههههه أسر : البت دي بتتف*ج علي رعب كتير. شمس : خلصتو لك وعجن أسر بخضه : سلام قولا من رب رحيم. هما بيطلعو منين شمس : من هنا ياخفه. يله قدامي عندي جامعه الصبح وتركتهم وذهبت للسياره أسر : اه ياقادره يا مفتريه قمر انتي متاكده أن البنت دي اصغر مننا قمر : ههههه ايوه ههههه أسر : ربنا علي الظالم والمفتري شمس : بتقول حاجه يا أسوره أسر : لا ابدا. بقول ربنا معاكي. بتتعبي في الكليه ( سامحني علي الكل يارب ??) شمس : طب يلا أسر : خدام سيادتك انا قمر : في اي يا شمس ما تتكتمي شويه شمس : مابلاش انتي ياقمر غسيلك كله عندي قمر : ماتخلص يازفت لسه واقف ليه شمس : ناس تخاف ما تختشيش أسر : انا حاسس اني بتهزق قمر : حاسس مش متاكد شمس : احنا هنقضيها حكاوي ولا ايه خلاص اهو مشيت *************** الحمد لله،*************** في صباح اليوم التالي قمر : صباح الخير يا ماما الام : صباح النور اقعدي افطري قمر : لا انا عندي شغل كتير ومستعجله. باي الام : خلي بالك من نفسك أسر : استني خديني معاكي الام : ها. حمار مين هيموت النهارده. أسر صاحي بدري قمر : لا يماما اصله رايح علشان يقا لم تكمل جملتها بسبب يد آسر التي وضعت على فمها أسر : اكتمي الله يخربيتك رايح اقابل المتدربين الجداد يماما يله سلام يا حاجه شمس : صباح الخير الجميع : صباح النور الام : لا لا طب اسر وقولنا ماشي إنما انتي من امته بتصحي من غير ما تطلعي روحي. هو في ايه النهارده شمس : ايه. عسل. يعني هو علشان ريحتك مش عاجبك. تاعباكي مش عاجبك. الام : بس انتو الاتنين مع بعض. في يوم واحد. لا لا اكيد هيحصل حاجه شمس : هما ماشين لاكن انا هقعد افطر الاول وبعدين امشي الام : صبرني يارب انتي بارده ربنا يكون في عون اللي هيتجوزك شمس : أمه دعياله في ليله القدر والله أسر : طب نستاذن احنا علي ما تخلصو. _______ استغفر الله ___________ في عربيه قمر كانت تتحدث. في الهاتف قمر: وبعدين دره : بس يا ستي دا اللي حصل الحمد لله مسكت لساني قبل ما اهزقه اصل طلع مقدم ومجاش الا علي كلمه عريس . قمر : ههههه هههههههههه هههههههههههههههه انتي من يوم يومك كدا فضحانا قمر : طب وصبا عملت ايه صبا : لا ياستي انا محترمه. غصب عنكو ماعملتش حاجه قمر : اي دا دي عربيه زياد قمر : صبا دره اقفلو كدا هشوفكو لما اجي الشغل سلام أغلقت قمر الهاتف وترجلت من سيارتها طرقت علي زجاج السياره قمر : استاذ زياد استاذ زياد زين : ايوه ياقمر قمر : انت كويس زين : اها اها انا كويس قمر : طب وقفت ليه زين : هو انا ممكن اطلب منك طلب قمر برقه : طبعا اتفضل زين : انا استأذنت ومش رايح الشغل النهارده. ومخنوق وتعبان ممكن تيجي تخرجي معايا قمر بتردد: مش عارفه. زين : طب اتصلي بمديرتك استاذنيها قمر : انا مقدرش ارفضلك طلب. بس ممكن متاخرنيش زين : يعني انتي خلاص وافقتي طبعا مش هأخرك اتصلت قمر ب ملك الذي سبق أن اتفق معها زين واستأذنت وأغلقت الهاتف قمر : استاذ زياد انسه ملاك بتقول لحضرتك أن الد*كورات اللي انت مقدمها كلها شبه بعض اشمعنا الد*كور دا اللي حبيته واختارته فهم زين أن ملاك تذكره بكلامه لانه كان يقول الستات كلها شبه بعضها كلهم خونه زين ببرود : وانا لسه عندك. كلامي. كلهم شبه بعض بس بجرب فكره جديده بريئه اشوفها زيهم ولا لا. انا منكرش أن حبيت الد*كور. دا. بس يمكن بعد التنفيذ يكون شبه البقيه قمر : انا مش فاهمه حاجه . زين : عادي خلاص. احنا هنمشي دلوقتي قمر : طب وعربيتي. زين هبعت حد يجيبها. هاتي مفاتيحها. قمر : سبتها في العربيه زين : تمام هنزل اشوفها واقفلها نزل زين من الغربيه. وقمر لفت انتباهها دفتر كان في ايد زين لما اجت عليه قمر : يومياتي السوداء كان هذا ماكتب عليه من الخارج زين : بتعملي ايه انتفضت قمر علي إثر صوته ووقع الدفتر من يدها قمر. : الدفتر سحبه زين بسرعه وقال بحده : لا دي مذكراتي ماتفتحيهاش قمر بحرج : اسفه اخذها زين وغادروا _________ اللهم لك الحمد _________ الو انت فين يا استاذ. مش المفروض انك هتبدأ من النهارده تنفذ الشرط مالك في الهاتف : امشي قدامك علي طول كمان شويه شمس : همشي كتير انا مالك : انا قدامك اهو يا حاجه. شمس : فين. فين. خلاص شوفتك. وأغلقت الهاتف وذهبت إليه شمس : ساعه يعني هتاخر انا كدا. واقف بعيد ليه مالك : اه لو قلتلك. علشان اعرف اشوفك أكبر وقت ممكن شمس : انت يا اخينا روحت فين مالك : ها لا ابدا بس سرحت شويه شمس : طيب يلا هنتأخر كدا مالك : ماشي ياستي. وانطلق بسيارته نروح بقا لمكان ماروحنالوش من زمان علا : ماتسبني في حالي بقا الشاب : لا . اسيبك دا ايه انا مصدقت اتلم عليكي. انا والله يا علا بحبك علا بضيق : وانا مابحبكش عايز ايه مني الشاب : طب بصي ادي لنفسك فرصه تحبيني. و هتحبيتي علا : رامي افهم انا مش مستعده اضيع عمري معاك انت واحد كل يوم مع بنت شكل والله اعلم بتعمل ايه. ما بتصليش. بتعمل كل حاجه حرام. يبقا هتحافظ عليا رامي بسرعه. : هتغير والله هتغير انا اها بمشي مع بنات كتير بس والله ما لمست واحده. علا : بص يا ابن الناس احنا طريقنا مختلف. اتغير دي حاجه في صالحك بس انا انساني وتركته. وذهبت رامي : انساك. طب ازاي بس كنت عرفت انساكي من اربع سنين علي الجهه الأخري. اوصل مالك شمس علي ميعاد بأن يأتي لها عندما تنتهي ودخلت الجامعه حينما أوقفها أحدهم الشخص: الله ما احنا حلوين اهو وبنركب مع الناس امال عامله عليا الشريفه الخضره ليه شمس: افندم يا استاذ عادل عادل : يعني مش عارفه انا عايز ايه شمس: الصراحه لا عادل : عايزك شمس : اللي هو ازاي عادل : انتي لسه نازله دلوقتي من العربيه هننكر نظرت شمس ورائه. رأت رامي يتعرض لعلا شمس بمكر : طب بقولك ايه لسه ساعه عن المحاضره. هات رامي علي ما اروح اجيب علا وهنتقابل في ***** اللي جمب الجامعه. المكان الفاضي دا عادل : هو دا الكلام ايوه بقا عز الكلب. فريره شمس باستهزاء: هتفضل و***** طول عمرك عمرك ماهتنضف ذهبت شمس الي علا شمس : علا الزفت دا كان عايز ايه علا : ابدا ياستي بيقول أنه بيحبني. وشويه كلام ع**ط كدا شمس : وقولتيله ايه علا: انتي ع**طه طبعا قولتله لا انا ما بحبهوش شمس : عارفه انك ما بتحبيهوش الصناره. غمزت في مكان تاني علا بتوتر : قصدك ايه شمس : يمكن رمزي علا : اسكتي بقا شمس : نشوف الموضوع دا بعدين. المهم عادل. ورايا ورايا ومش راضي يسبني. وشكل رامي كمان . علا : طب وبعدين شمس : ولا قبلين. هروح أعلمهم الادب علشان يعرفوا مين هي شمس علا : الله يعني هحضر فيلم اكشن ايوا بقا بس انا خايفه عليك يا شمس هم مهما كان رجاله لكن انت بنت و لوحدك هتقدري على اثنين انا عارفه ان انت قويه وهتقدري بس الاشكال الزباله دي ما انصحكيش تورطي.نفسك معاها انا صاحبتك وهم صحيح بيتعرضولنا بس. سبيهم يا شمس احنا ممكن نشتكي لإداره الجامعه شمس : انا عارفه ان انت خايفه على يا علا بس انا مش هسيبهم ومصره أعلمهم الادب زي قبل كده ما خلعت كتف رامي هو ما تعظش لازم نبقى لوحدنا علشان يفهمو ان احنا مش خايفين منهم لازم نوقفهم عند حدهم لو جبت حد يدافع عننا مثلا رامز او مالك او اي احد من زمايلنا الشباب بمجرد ما يمشوا ويلاقونا لوحدنا هيتعرضو لنا تاني وثالث وعاشر. مش هنسلم. يله قدامي علا : طيب بصي انا هتصل بمالك شمس : ,?? ماشي علشان اي حركه غدر منهم علا : اشطا وهطلع فوني اصور. داهيبقا ترند هي**ر الدنيا شمس : اخلصي علا طيب استني بيرن اهو ايوه استاذ مالك معايا مالك : ايوه مالك. مش دا فون شمس هي حصلها حاجه علا : انا علا صاحبتها محصلهاش حاجه بس هيحصل فيه شابين بيتعرضولنا بقالهم فتره وهيا راحت تعلمهم الادب في ******* وري الجامعه وقالتلي اقول لحضرتك تيجي هناك بس متدخلش مالك. اخذ مفاتيحه وبيتكلم وهو ماشي : المجنونه دي هتعمل ايه علا: هي قالتلي اقول لحضرتك تبقا موجود كحمايه. بس علشان هي عايزه تعلمهم الادب علشان ما يتعرضولناش تاني سلام بقا اشوفها راحت فين علا : شمس يا شمس استني شمس : يله عادل : اهلا اهلا بست البنات رامي : علا ايه اللي جابك هنا ؟؟؟ علا : خساره كنت بتقول من شويه هتتغير رامي : ما انتي ليكي في الشغل الشمال اهو وفي ايه بقا تقدمت شمس منهن. وقفت في منتصفهم عادل : دا انتي مستعجله بقا شمس : تصدق اه مستعجله ايدي بتاكلني اوووي واهو اتدرب فيكو من زمان ماتدربتش. وذهبت تجاه عادل ضربته. علي وجهه التفت اللناحيه الأخري من شده الضربه عادل : اه يابنت ال"""" انا عادل اتضرب ومن مين منك انتي شمس : تخيل عادل : طب تعالي بقا شمس : وريني شطارتك اخذ عادل يتلفت لها وعلي حين غفله باغتها بضربه بقبضه يده لاكنها تفادتها بمهاره وامسكت. بذراعه ولوته خلف ظهره ونزلت بكوعها علي ظهره عادل : اه يابنت ال"""""" وديني لاوريكي امسك رامي بذراعيها من الخلف وفي هذا الوقت وصل مالك مالك ' سيبها يالا أشارت له ملك بالسكوت ولأنها ستتعامل مع الموقف عادل : الله مش هو دا الحلو اللي كنت راكبه معاه برده تعالي بقا وريني هتعملي ايه وانتي متربطه كدا جاء أن يضربها بوجها ولاكن انحنت وجاءت الضربه في وجه رامي ثم فكت قيدها منه وضربت عادل برجلها. بين رجليه أنحني علي أثرها عادل ووقع في الأرض يبكي شمس : اوريك كمان. ولا كفايه كدا قبل أن يرد أمسكت ذراعه وقامت بلويه خلف ظهره و**ر ضلوعه. مع بعض الكدمات في وجهه. كل هذا في اقل من الدقيقه. شمس : كفايه عليك كدا. تعالالي بقا ياسي رامي رامي : لا لا انا اسف وقام بالجري جرت ورائه شمس وقامت بالتسلق علي ظهره. وأعطته بكوعها في رأسه وسددت له بعض الكدمات في وجهه وانحاء جسده علا : كفايه يا شمس. احنا عايزين نعلمهم الادب مش نموتهم ماتتكلم. يا استاذ مالك مالك. بصدمه : انتي متاكده أن دي شمس وبنت كمان علا :?? اه هي مالك : لا كدا اخاف علي نفسي. قال وجايبني حمايه قال دا انا اللي عايز حد يحميني تركتهم شمس وذهبت في اتجاههم شمس : انا طلبت الاسعاف هيجي يخدكو. اشوف حد منكو تاني واقف في طريقنا قسما عظما ما يتردد ثانيه اني اوديه علي قبره علا : الله عليك يا جامد انت اتجهت لهم شمس بغرور وهي تهندم ثيابها : امال ايه علا : شوفي الفيديو اهو هنشره شمس : لا. ياعلا علا : ابدا ابدا والله لنشره. وقامت بنشره شمس : معلش تعبناك معانا يا مستر مالك. عن اذنك بقا علشان المحاضره يدوب هتبدأ. وغادرا. ومازال مالك واقف لم يتحمل الصدمه مالك. بزهول : البت دي ايه قادره يا جبروتك يا شيخه ونظر ل عضلاته. يبقا انتو عضلات نفخ صح. يعني مش معقول يعني لا حول ولا قوه الا بالله وغادر مالك لعمله. البارت خلص علي كدا اشوفكو الفصل الجديد
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD