الفصل السابع 7

1527 Words
التفت الشيطان للصوت وجد ماتينيو يحمل الميكروفيلم ونظر له بشر الشيطان ببرود شديد / نعم ابحث عنه ماتينيو بتعجب من بروده / الست خائف الشيطان ببسمه ساخر / اخاف ممن منك انت؟؟؟ ماتينيو / اتعرف ماذا انت تعجبني لذا أخبرني من ارسلك وكن من رجالي الشيطان مدعيا التفكير / امممم عرض مغري حقا ماتينيو / ام هذا أو الموت الشيطان / هناك خيار ثالث ماتينيو وهو ينظر له بدقه /ماذا تقصد الشيطان وهو يخرج مسدسه وفي لحظه كان رجال ماتينيو جثث علي الارض / اقصد هذا لم يستوعب ماتينيو ما يحدث الاعندما رٱي الشيطان يرض تجاهه صرخ ماتينيو في رجاله في الخارج / أبها الحمقي دخل رجال كثيرون للغرفه وركض ماتينيو من الغرفه رأه الشيطان ولم يرد اضاعه الوقت لذا اقترب من النافذه والقي هنبله غاز سام وقفز بسرعه ولانه درس خريطه القصر جيدا كان يعرف ان غرفه ماتينيو تطل علي ممر في وسط القصر قفز الشيطان واخذ يركض بسرعه كبيره وصعد السلم وجد ماتينيو علي السطح علي وشك الصعود للطائرة ركض الشيطان للطائره وقفز عليها وهي تحلق كان الشيطان معلق في الهواء وماتينيو في الطائره ماتينيو/ هل انت غ*ي اقول لك انه كان علي وشك اخذ الميكروفيلم مني ......... ماتينيو / لا استطعت الهرب منه ولكن لم أعرف من هو ............ ماتينيو / لا أعرف اظن ان احد المنظمات أرسلته لسرقه الميكرو فيلم .......... ماتينيو /حسنا القاك هناك أغلق الهاتف وهو يزفر براحه لانه استطاع الهرب من هذا الشاب ولكن لم يكمل أفكاره حيث وجده أمامه مقتحما طائرته نظر له برعب ماتينيو / كيف كيف وصلت لهنا الشيطان بنظرته المرعبه / انا هو قدرك يا ماتينيو الخابيترو ولا احد يهرب من قدره... في مصر ?? دخل للغرفه كالعاده معه مكعبات الثلج نظر في ساعته حسنا جان وقت الاستيقاظ وضع الثلج في ظهر كل منهما ثواني وبدأت رقصه الهنود الحمر سمر / يا اخي ابو شكلك ده نور وهي مازالت تقفز / تلج تلج تلج اه ياعمر الكلب انت سمر وهي تنظر له بشر / طب والله مش هعديها المره دي ياعمر الكلب انت وركضت خلفه وهو يركض / خلاص ياسموره كل ده عشان عايز مصلحتك مش عايزك تتأخري على المدرسه سمر وهي تحمل المكنسة / وانت مال مامتك هو انت اللي هتتجازي ها ولا انت اللي هتتهزٱ بدالي بعدين خايف اتأخر تيجي تصيحيني بتلج نور وهي تخرج من المطبخ وتأكل من طبق الجبنه / اديله ياسموره الواد المعفن ده عمر وهو ينظر لنور / انا معفن يانور ولما تقلب عليكي مين بيحوش مش انا نور نجيبه / اه انت عمر / ولما تض*ب علقه سخنه مين بيمعلشك مش انا نور./ حصل عمر / ولما هو حصل يامعفنه ليه مش بتدافعي عني نور / صدق صح ثم نظرت لسمر/ اض*بيه براحه ياسموره وانا لحد ماتخلصي اكون غيرت عشان اجي امعلشه سمر وهي تنظر له نظره الساحره الشريره / بس كده بكل سرور يا سكينه ياختي نور /براحه علي الولد ياريا عمر بصوت مرعوب من شكلهم / فيه ايه هتعملوا ايه سمر / متخافش ياشاب ده حنا هنريحوك ضحكت ضحكه شريره / نيهاهاهاهاها عمر وهو ينظر لها بخوف / الحقيني يانوووور استيقظت سراج من نومه وتجهز واتجه للشركه دخل سراج للمكتب بعدها بلحظات دخلت السكرتيره تخبره المواعيد سراج / تمام كده الوفد الألماني الغي معاده السكرتيره / ليه يافندم ده مهم جدا نظر لها سراج نظره مخيفه / اللي قلته يتنفذ وانا منستش ليكي اللي حصل امبارح ومعاملتك للعملاء السكرتيره بتوتر / يافندم انا سراج وهو يشير بيده / مش عايز اسمع حاجه اخرجي دلوقتي خرجت السكرتيره وهي تتنفس الصعداء فمن لايعرف سراج النويري في غضبه فقبلا كان عميل مخابرات شرس ولكن حدثت حادثه قديمه جعلته يترك المخابرات ويتجه الصناعه التي ورثها عن والده قاطع تفكيره رنين هاتفه سراج / الو ياعادل ها عملت اللي قلتلك عليه ......... سراج / تمام ابعته علي الايميل ........ أغلق سراج الهاتف ونظره في شاشه الحاسوب أمامه وجد ملف مرسل له فتحه واخذ يقرأ فيه بدقه بعدما انتهي سراج / نور السيد واخيرا لقيت اللي يعلم الشيطان الأدب مفيش غيرك اللي هيعلمه الأدب ويخليه يسيب بروده ثم نظر للشاشه مره اخري وضحك / دي كارثه متحركه مش عارف ازاي طفله زيها دخلت شرطه بس ده المطلوب دي اللي هتأدبه لازم في أقرب فرصه لما يرجع اخليه يقا**ها في اسبانيا كان الشيطان يسير بكل برود تجاه المطار وهو يجر حقيبته بعدما انتهي من ماتينيو واخذ الميكروفيلم والان حان وقت العوده للوطن ارتدي نظارته ببرود وسار داخل المطار حتي وصل لباب المغادره ألتفت والقي نظره اخيره / والان ليبدأ اللعب نور وهي تركض في الممر / يانهاري اتأخرت كالعاده يعني اتجمد وبرضو اتأخر الله يجازيك ياعمر ملكش ريحه اللازمه دخلت نور لمكتبها وجلست وجدت ميار تتجهز وتٱخذ مسدسها مريم / رايحه فين يا ميار ميار بتكبر وهي تزيح خصلتها للخلف / رايحه في مهمه سياده اللواء طلبني فيها شخصيا نظرت لها نور بغيظ سماح / ومالك ياختي شايفه نفسك كده ولا اكنك رايحه تحرري القدس تلاقيها عاركه وعايزك تسلكي بينهم بفخادك دي نظرت ميار لجيبتها الرسميه القصيره ميار بعصبيه / احترمي نفسك يا سماح مش احسن من اللي 24 ساعه قاعده علي المكتب وبتاكل لحد ما بقت شبه المنفاخ كده نور ولم تتحمل كلامها / احترمي نفسك ياميار علي الاقل اللي قاعده علي المكتب دي واحده محترمه وعارفه حدودها مش مقضياها ميار بصدمه / قصدك ايه بكلامك ده نور بشراسه لاتخرج سوي عندما يتأذي شخص قريب / قصدي انتي فهماه كويس اوي ياسنيوره واتفضلي يا حضره الرجل الأخضر العداله بتناد*كي يكش تترقي وتغوري من هنا ميار نظرت لها بشر / تمام يانور واللي يقف قصاد القطر ميعيطش لما يدوسه نور / طب يلا يا قطر اتكلي علي الله ميار وهي تخرج وتقول في نفسها بشر / انتي اللي جنيتي علي نفسك يانور الكلب انا وريتك مبقاش انا ميار المنصوري استيقظ عثمان من النوم وهو يشعر بصداع نظر بجانبه وجد فتاه مسطحه بدون ملابس تقريبا عثمان بعيون متسعه / ياسنه سوخه مين دي وايه اللي جايبها هنا ثم هزها / انتي يا ست انتي بتعملي ايه هنا فوقي انتي ياست انتي هزها اكثر ولكن لم تجب اقترب منها / انتي ياحجه ماتجومي بجي فجأه اتسعت عينه مما رأي حيث انها غارقه في الدماء يالله ماذا حدث لها او بالمعني الصحيح ماذا فعل لها يالله هي لاتتحرك فحص نبضها وجده ضعيف جدا قام عثمان بارتداء ملابسه بسرعه كبيره وحملها واتجه لسيارته وسار باتجاه المشفي وهو يدعي الله أن تكون بخير هو لاقبل له بمواجهه جده اذا علم بذلك هو متأكد انه سيقتله ولن يرف له جفن ض*ب المقود بعنف / البلوه دي وجعت علي نفوخي منين. في الشركه وصلت رساله لسراج نظر فيها ثم ابتسم لنفسه / كده بقي نبدٱ الخطه ياعيني عليك ياشيطان وعلي اللي هيحصلك الحب بهدله وانا متٱكد ان لما تحب هتتسحل لان اللي زيك مش بيحب طبيعي زي اي حد هههههههه. وصل الشيطان لمنزله دخل لغرفته وذهب تجاه لوحه موضوعه نزعها ثم ازال غطاء لايظهر للعين وضغط علي زر خلفه فتح باب سري دخل له كانت عباره عن غرفه سوداء كل شئ فيها من السواد الأثاث وكل شئ وكان بها خزنه فتحها ووضع فيها الميكروفيلم وكاد ان يخرج ولكن لمحها هذه الفتاه التي لاتترك في أحلامه نظر للوحه المرسوم لها بدقه وسار بيده علي وجهها / ياتري اي حكايتك وازاي ابقي بحلمك بيكي بقالي سنين وتطلعي موجوده بجد ياتري دي صدفه ولا فيه حاجه وراها... ♥ نظرت نور لسماح بحزن / خلاص ياسموحه انتي عارفه باربي دي كل كلامها سم بنت المركوب دي سماح ببسمه حزينه / عادي يانور انا اتعودت علي الكلام ده مجاتش عليها. مريم / متقوليش كده ياسموحه ده انتي كفايه قلبك الأبيض ياعمري نظرت لهم سماح ببسمه / ربنا يخليكم ليا يا رب نور / اه اللحظات دي محتاجه حضن ضمتهم نور إليها / مش ملاحظين حاجه مريم / حاجه ايه نور بضحكه / اللواء مطلبنيش انهارده لم تكمل نور كلامها وجاء إليها عباس العسكري الخاص بمكتب اللواء (يشبه شخصيه العسكري نبيل في يوميات زوجه مفروشه اوي ????) نور / ايه ياعباس انتي مستني علي الباب عشان تدخل في اللحظه الحاسمه ولا ايه عباس / لحظه حامسه ايه نور / لا متخدش في بالك يا عباس قوله جايه عباس / تمام نور وهي تنظر لهم وهم يكادون يموتون من الضحك / اضحكوا اضحكوا ماهو انتم مش خسرانين حاجه منا اللي بتهزأ ذهبت نور لمكتب اللواء وطرقت الباب سمح لها بالدخول نور / حضرتك طلبتني يافندم اللواء / ايوه اتفضلي يانور يابنتي نور / هي فيها بنتي ربنا يستر اللواء/ في الحقيقه في مهمه تخص خليه ارهابيه هيتم بإذن الله انهارده نور / ربنا معاكم يا باشا اللواء / هو انا بقولك عشان تقولي ربنا معاك نور / مش فاهمه يعني حضرتك بتقولي كده ليه اللواء / عشان انا رشحتك تطلعي في المهمه دي نور بصدمه / افندم مش فاهمه اللواء / انتي اخر مهمه اثبتي كفائتك عشان كده هتطلعي في المهمه دي نور / يافندم دول مش شويه عيال صيع في حاره دول خليه ارهابيه اذا كان الاستاذ احمد عز بذات نفسه مقدرش عليهم في الخليه هقدر انا اللواء / انا مش بقولك تهجمي عليهم انتي هتكوني في فريق المراقبه بس ولو حسيتم باي حاجه غلط اهجموا نور / حضرتك مستوعب بتطلب مني ل ايه يافندم ده مش لعب ده فيها موتي بأقل غلطه اللواء / وانا واثق فيكي يابنتي نور / ليه حضرتك مصر اوى كده علي المهمه دي اللواء بحده / اظن ده شغلك ياسياده النقيب ومفيش فيه اي نقاش انتي مش جايه هنا تلعبي اتفضلي جهزي نفسك المهمه عشان هتنطلقوا كمان تلات ساعات نظرت له نور نظره خاليه من اي مشاعر / تحت امرك يافندم دخلت نور لمكتبها وجلست ووضعت رأسها بين يدها هل ستسطتيع القيام بهذه المهمه هي لن تكون وحدها ولكن لاتعرف هي فقط متوتره فهذه اول مهمه لها خطيره لها بهذا الشكل وبها تشابك سامحك الله يا أبي انت من ألقيت بي هنا انا لا انتمي لهذا المكان فكرت نور مع نفسها مادام وصلت لهنا اذا لتقوم باقصي ما عندها لإثبات كفائتها لن تسمح لاحد ان يستهزأ بها ابدا يكفي نظرتهم لها بأنها لاتصلح لهذا المكان هي من داخلها تعرف انها لاتنتمي لهنا ولكن طالما بدأت في هذا فلتنهيه كما يجب ولن تتراجع عن ذلك
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD