البارت الاول

1339 Words
البارت الاول:يعني ايه يا بابا عايز تجوزني عشان الفلوس طارق بعصبيه ض*بها بلقلم :انتي ماتربتيش يا خسارة تربتي فيكي وهتجوزي يعني هتجوزي حور فضلت تعيط ودخلة اوضتهاا مرات ابوهاا اصاله:تعالي روقي عشان الناس هتجيلك بليل حور:حاضر يا ا**ه اصاله اصاله خرجت من اوضة حور حور:يارب بقا انا قولت يوم ماهتجوز هرتاح ومش هترمي الراميه السوده دي يارب وخلصت ترتيب الشقه اصاله:ادخلي عشان شويه والناس هتجي ومش عايزه منك اي غلط حور:حاضر ودخلت طفلتي الخائفه بقلم/شهد عبد السلام محمد :انت هتجوز حور اسد:اجوز مين يا بابا حور حور الي اصغر مني بي 10 سنين محمد:مالها حور ومش كل حاجه بسن اسد:انا مش موافق يا بابا ولو دي اخر واحده في العالم مش هتجوزها ده كفايه ابوهاا محمد:احترم نفسك يا اسد وخليك فاكر ان ابوها يبقا عمك اسد بعصبيه:وانا مش هخدهاا يا بابا بتدخل ام اسد ليلي:يا ابني البت غلبانه وطيبه ومن ساعت ما امها ماتت وهي متبهدله شوفها هتعجبك انت ماشوفتهاش من وهي عندهاا 10 سنين اسد:بقولكم لا لا لا بقا مش كده هي عشان غلبانه اتجوزهاا محمد:اخر كلام عندي يا ابن ليلي لو ماتجوزتيش بنت عمك ولا انت ابني ولا اعرفك اسد: انت بتلوي دراعي يا بابا محمد:باين عشتنا في مصر نسيتك احنا اصلنا ايه احنا صعايده اسد:عشان صعايده اتجوز بنت عمي الي مشفتهاش من سنين ليلي:يا حبيبي هتشوفها و هتعجبك دي ذي القمر واتجوزها بدل البهدله الي هي فيها دي محمد:اخر كلام عندي انا قولتهوالك اسد: ماشي يا بابا انا موافق محمد :ماشي ادخل حضر نفسك وانتي يلا يا ليلي و نروح عندها ووصله عند بيت حور محمد:ازيك يا اخوي عامل ايه طارق:الحمد لله يا محمد اسد:ازيك يا عمي طارق : الحمد لله اتفضلوو ليلي :ازيك يا اصاله اصاله :الحمد لله يا حبيبتي ليلي:اومال فين عروستنا اصاله :هنديهاا اصاله في اوضة حور:انتي لسه ذي ما انتي قومي يختي الناس برا قومي ان شاء الله تغوري من هنا حور سمعت الكلام وقامت لبست دريس شفاف من الايدي ومن اخر رجليها وطلعت بحلوتهاا نوصف الشخصيات (حور 19 سنه قصيره وبيضه شعرهاا دهبي قصير و عيونها خضراا وخدهاا علطول حمرا طبيعي و شفيفهاا الورديه ) (اسد 30 سنه طويل وعريض هو اسم علي مسمه شعره اسود وعيونه بني غامق بيتميز بشخصيته الصعبه جداا و جسمه المتقسم) اصاله في المطبخ مسكها من دراعهاا:عارفه لو عملتي اي حاجه تضيع العريس هموتك ويارب تغوري من هنا بقا يلا اخلصي وسبتها حور بعياط:يارب مش عارفه اعمل ايه ودخلت اسد في تفكيره:يخربيتك هما قاله حلوه بس مش كده يعني دي المنصوره حطط حلوتها كلها فيكي ليلي قامت حضنتها:حبيبتي ياروحي عامله ايه يا بنتي حور:الحمد لله يا ماما محمد:عامله ايه يا حور حور:الحمد لله يا عمو محمد:سلمي علي اسد حور مديت ايديها ل اسد منغير كلام وعنيها في الارض اسد :وهو ماسك ايديها :ينفع تتفضلو بر اُضْرِمت النيران في المكان واشتعلت تنهب كل مكان في الشركة اسرع العاملون يطفئون الحريق كي لا ينشب أكثر ولجت نور الي داخل الشركة كي تتقدم للعمل فيها ولكنها رأت النيران ففزعت وصارت لا تستطيع التنفس من الدخان كانت تود المساعدة لكي تطفئ الحريق ف بطبيعتها لا يوجد علي الارض طيب مثلها بدأت تملئ الدلو مياه من النافورة في حديقة الشركة (هموت واعرف المياه الي في النافورة دي بتيجي منين ??) سمعت أحدهم يبكي ف اقتربت من مص*ر الصوت وجدته يص*ر من الچراچ سمعت صوت احداهن تبكي وتدعي الله أن ينقذها فأسرعت تُحاول فتح باب الچراچ ولكنها لم تستطع فجأة وجدت ظل يحجب النور من خلفها عُمر :بتعملي هنا ايه يا متخلفة انتي مش شايفة النار نور :استني بس في حد جوا مش عارف يخرج ومش عارفة افتح الباب عمر :وهوا ده وقته وبعدين الباب مقفول يعني محدش جوا نور وبدأت تعيط : لا صدقني في حد جوا عمر :طب اهدي طب التفت ينظر إلي كل مكان حوله يريد أي شيء ي**ر قفل الچراچ ثم وجد جذع شجرة مائل علي الارض حمله ثم هبط به علي قفل الچراچ ثم رفعه بيده الي اعلي ثم كانت الصدمة حليفة الموقف... استيقظ من نومه علي رنات هاتفه لتعلن عن الساعة 12 اعتدل علي سريره وتذكر حديثه مع أخته ليلة أمس فلاش باك نور :كنت فين أدهم : وأنتِ مالك كنت مطرح ما اكون مالك أنتِ نور : انا اختك ولازم اعرف عنك كل حاجه ادهم : لما تبقي الكبيرة ابقي اتكلمي نور : طيب هوا انت مش هتشتغل ادهم : لا مش هشتغل مش لاقي شغل اصلا نور : انا بفكر في شركات الشافعي ادهم : هتروحي تعملي فيها اي دي ياختي ادهم : هتشتغلي عاملة نظافة نور : وليه لا هما مش بشر زينا ليه بتعامل الناس باحتقار ادهم : خلاص يا نور انا مش هشتغل نور بتنهيده :خلاص يا ادهم بس انا هنزل بكرة اشتغل أدهم :تمام بس خدي بالك من نفسك نور بابتسامة : حاضر باك تن*د ادهم ثم قال : انا مش عارف اي الي انا بعمله ده هوا انا الراجل ولا هيا اووووووووووف حمل هاتفه واراد أن يتصل بها ولكنه محرج أراد الاطمئنان عليها ولكنه محرج منها نعم هي أخته الصغري ولكنها ك أمه القي الهاتف أرضا ثم زفر وقام ليتوضئ لكي يصلي مساعد النائب علي : اخلو الشركة حالا كل العمال يخرجوا من أماكن عملهم وبلاش تكدس مش عايزين حوادث مراد : استاذ علي انا اتصلت بالمطافي وسيارات الإسعاف وهما في الطريق علي بصرامة : اتصل بفريق البحث الجنائي الحريق ده مش صدفة لا ده مفتعل مراد :بس ليه ومين هيكون المفتعل علي : انت ع**ط يالا اكيد حد له عداوة مع الشافعي مراد : اه ممكن علي: مش بقول انت ع**ط مراد: خلاص يا استاذ علي اسفين علي : طب يالله روح شوف شغلك وعلي الناحية الأخري كانت تعلم أن ابنة عمتها ستذهب العمل في شركات الشافعي أرادت الاطمئنان عليها فقامت بالاتصال بها ولكن لا يوجد رد قلقت عليها واحست بالخوف ولكن لا تعلم لما فتح باب الچراچ عمر بصدمة :فرح فرح: ياااااه أخيرا شميت شوية هواء عمر وقد تناسي الواقفة معهم : فرح انتي بتعملي ايه هنا فرح دون أن تنظر إليه : معرفش والله انا زهقت في نص الحفلة قلت اروح البيت دخلت الچراچ عشان أخد العربية لقيت باب الچراچ اتقفل فجأة ومعرفتش افتحه وفضلت جوا لحد ما انت و البنوته دي جيتو هنا انتبه أو تذكر عمر تلك الفتاة المجنونة التي تقف بجانبهم نظر إليها ليجدها ليست معاهم اساسا بل تنظر إلي فرح والي ما ترتديه في ذهول تام كانت فرح ترتدي فستان ازرق اللون مطرزة بالورد علي جميع أنحاء الفستان بيضاء اللون فأصبح فستان في غاية الجمال وكانت ترتدي خمارا ابيض اللون فأصبحت جميلة جدا أما نور فقد كانت ترتدي بنطال جينز اسود اللون وعليه بلوزة حمراء خالية من أي نقوش ووكانت تعكص شعرها الأ**د علي شكل ذ*ل حصان كانت جميلة الي حد ما ولكن تعرفون ما ينقصها فرح : اسمك ايه يا قمر ؟ نور : ن ..ن .. نور فرح :عاشت الأسماء يا ست نور نور: وأنتِ فرح وهي تمد يديها : فرح اسمي فرح نور : اهلا وسهلا عمر وقد تدارك الوضع من حوله بالله يا جماعة احنا هتفضل واقفين لحد ما النار تاكلنا أن شاء الله فرح : هوا منصور فين عمر : منصور مشي من بدري يا فرح نور وقد خرجت خارج الشركة : لو سمحتم انا جاية اشتغل هنا ممكن عمر وقد نظر إليها بذهول : هوا انتي شايفة يعني أن ده وقت تطلبي انك تشتغلي فيه نور ببراءة : انا محتاجه الشغل ده جدا عمر كان هيتعصب لقي فرح راحت لنور ووشوشتها في ودانها فرح : نوارة ممكن تروحي دلوقتي بيتك واوعدك انك لما تيجي في اي وقت هتتقبلي من غير انتر ڤيو نور : العرض عجبها لإنها كانت خائفة من أن تتطرد من اول لقاء فهي ساذجة كما يعلم الجميع نور بابتسامة عريضة : تمام انا موافقة فرح : مع السلامة نور : سلام وعند علي علي: حضرة الظابط الحادثة دي مش صدفة صح الظابط : مش عارف حقيقي مش لاقي اي سبب يأكد أن الحادثة دي مفتعلة علي : متأكد من الي انت بتقوله ده الظابط : لا مش متأكد مراد جاي من بعيد يجري : استاذ علي فريق البحث طلب تسجيلات الكاميرات علي : أنجز يا مراد مراد : كان فيه بنت غريبة وجهها غير معروف لباقي العمال علي : وريني التسجيلات مراد : اهي يا بيه علي : أقل ما يوصف حالته أنه في صدمة هناك أسئلة كثيرة في عقله ماذا تفعل في شركات الشافعي يستحيل أن تكون هي أعاد النظر إلي شاشة الهاتف مجددا ثواني وقد كان كل شيء حوله محطم !!
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD