الفصل الثانى

787 Words
قال لها ماجعلها تتصدم وبشده يريد منها ان تتزوج وتتركه تركه لوحده وتتزوج من حازم التى لم تراه وهى تبلغ من عمرها عشر أعوام يريد أن يزوجها منه لا مستحيل ان تقبل فارق العمر بينهم كبير للغايه وكذلك هى تسمع دائما عن عشقه لأيتن هل أصبحت رخيصه الآن حتى تتزوج من شخص يعشق أخرى وهى يتمناه جميع الرجال لكن صحه والدها فى خطر هو يريد فقط ان يطمئن عليها لكن ليس حازم رجالها المناسب التى يريد والدها ان يزوجها اياه خرجت من تفكيرها عندما قال والدها=نجمه ساكته ليه ردى عليه ى حبيبتى نجمه(بتشويش)=بابا انت بتهزر صح اكيد بتهزر عايزنى اتجوز واحد وانت عارف انه خاطب وبيعشق خطيبته وكمان فارق العمر ى بابا لا مستحيل والدها=داااا طلبى ى نجمه طلبى الوحيد إللى نفسى تنفذيه ليه قبل ماربنا يفتكرنى وياخد امنته نجمه(بخوف)=بعد الشر عليك ى بابا متقولش كده ربنا يد*ك طولت العمر ويجعل يومى قبل يومك والدها وهو يضمها لص*رة بحنان =دى سنه الحياة ى حبيبتى وانا مش خايف من الموت انا بس خايف عليكى خايف اسيبك لوحدك عشان كده عايز اطمن عليكى نجمه(بتوتر)=بعد الشر عليك ى حبيبى وبعدين انا معرفوش وهو بيحب غيرى ازاى اقبل اتجوزة على اساس كده والدها=انتى إللى بايدك تحافظ على الحاجه إللى عايزاها وتخليه يحبك وتبقى زوجه مطيعة زى ماعودتك دايما نجمه =بسسس والدها =فكرى ى حبيبتى فكرى خدى الوقت إللى عايزاه بس بتمنى انك تنفذى طلبى الوحيد واتاكدى ان حازم الوحيد إللى ممكن اطمن عليكى معاه ى قلب ابوكى تم قال لها بمرح=يلا اطلعى برة عشان عايز انام اومئت بنعم تم تركته وهى عقلها مشوش بالكامل مازال كلام والدها يرن فى أذنها وبشدة لا تستطيع أن تأخذ قرار وعلى اى اساس تأخذ قرار كيف تتزوج رجل يحب غيرها بل يدمنها وهى تعلم هى ليست سيئه بالأساس حتى تتزوج زواج متل هذا لكن والدها يجبرها على الزواج ويتمنى ان تنفذ طلبه وايضا يجبرها على طاعته لزوجها ماذا سوف تفعل وماذا عن حلمها حلم والدتها ماذا وماذا الف سوال فى راسها لاكن لا يوجد اى إجابات تم ذهبت إلى غرفتها وهى تفكر حتى تحل هذة المعضله ♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♡♡♡♡♡♡♡♤♤♤♤عند ووالده حاازم كانت تجلس فى غرفتها وهى تمسك فى يديها صورة لها هى وجميله وبدر و ومحمد الخولى عندما كانوا معااا فى الجامعه كانوا لا يفترقوا ابدا كانوا اعز الاصدقاء كانوا يسمونهم الرباعى المزدوج لأنهم لم يفترقوا ابداااا كانت تعشق هى محمد الخولى دائما وتراة وتتمناه فى احلامها لم يكن يعلم أحد منهم بما تشعرة به ابدااا اماا جميله والده نجمه كانت تعشق محمد الخولى ومحمد كان يعشقها كان يتبادلوا الحب بينهم كتيرااا اما بدر كان يعشقها هى نريمان ويتمناها زوجته كان فى حب بين طرفين اما فى الطرفين الاخر صداقه وفقط كان يعلم بدر بما تكنه لمحمد من مشاعر وكم حزن من أجل ذلك لانه يعشقها بشدة لكن كان يتمنالها السعادة أيضا كتيرا وبشدة ويقول هم انا دائما مايردد هذة العبارة اما نريمان كانت تنتظر ان يتخرجوا وفى وقتها ستعترف بكل شئ لمحمد باعتقادها انه يحبها وكان خاف بدر عليها لانه يعرف بعشق محمد لجميله وهى كذلك وكان يخف من ان تتدمر صداقتهم من ذلك الحب حتى تخرجوا وكالعادة محمد وجميله الأوائل اما هى التالته وبدر التانى واتناء تكريمهم فى المنصه امسك محمد الميكروفون تم قال بحب خالص=جميييله انا انهرضى قدااام كل العالم حابب اقول انى بحبك قوى ى جميله تقبلى تتجوزينى وهو يركع على ركبته تحت زهول جميله و صدمه نريمان من ان حب حياتها يعشق صديقتها المقربه وتحت فرحه بدر لرفيق عمرة وحزنه وخوفه على نريمان مما سيحدث حتى قال محمد=جميله تقبلى تتجوزينى اومئت جميله بنعم ولم تنتظر كتيرا وهى تجرى إليه وترتمى فى حضنه تم صعق تصفيق الجميع فى أنحاء القاعه وهم فريحون بشدة ويباركون لهم بدوام فرحتهم كانت تقف نريمان وهى تبكى على حظها التعيس رآها بدر تم ذهب إليها وقال وهو يربت على كتفها=تعالى نمشى نظرت له ببكاء تم قالت بشهقه=كنت تعرف مش كده اومئم بدر لان بكل حياته لم يكذب على أحد ابدااا قالت ببكاء وهى تنظر لجميله التى داخل حضن محمد وهو يقبل راسها وتقول=ومقولتليش ليه كنت عااارف ومقولتليش ليه اخذها بدر من يديها إلى خارج القاعه تم قال وهو يضمها الى ص*ره=كنت خايف لتتجرحى قالت وهى تض*به على ص*رة=ودلوقتي انااا متجرحتش رد عليه انا متجرحتش انا بحبه اووى هو ليه محسش بيه ليه محبنيش زى ماحبيته هااا ليه هو ببكاء وهو يمسح دموعها=عشان القلب ملوش أحكام مش دايما بتقولى كده قالت وهى تض*به على ص*رة=وانت تعرف اى عن الحب عمرك ماحبيت ولى عرفت معناه هتفهم اى هااا رد عليه هتفهم اى هو بصراخ=كداااابه طول عمرى بحبك انتى صدمه كبيرة حدتت الآن ماذا يحبها ومتى طول عمره اخذت تتذكر عندما سألته =هو انت عمرك ماحبيت بدر=بالع** انا بحب من زمان اوى نريمان وهى ترتشف العصير =مين هى هااا بدر =مش مهم هى بتحب غيرى بس انااا بعشقها هى اذن كان يقصدها هى انه يعشقها هى فقط وهى تعشق غيرة ♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤نهايه الفصل التانى اتمنى ان يعجبكم ❤ نجمه هتعمل اى هتوافق ولى لا نريمان عملت اى بعد مااعترف ليها بدر بحبه
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD