اتمنى البارت يعجبكم
روايه ( حب ابدى ) البارت العاشر
بقلم✍️ملك فريد لطفى.
تاليه/ انا مش عاوزه أفكر غير في الجامعه تفتكري هو كمان فرحان زي كده ياه لو فعلا فاكرنى وبيفكر فيا زى ما انا بفكر فيه
ريماس / خايفه اقولك حاجه وتعلقى بيها بس ان شاء الله يكون بيفكر فيكى وبعدين حتى لو طلع بيحب واحده غيرك متزعليش ده من حقه متنسيش انو كبير معاذ فضله سنه واحده بس ويخلص واحنا لسه فضلنا خمس سنين ونخلص دراسه اكيد مش هيفضل مستنيكى
تاليه / لاء إن شاء الله يكون فاكرنى وبيفكر فيا زى ما بفكر فيه
ريماس / يارب ياقلبى
...............................
خالد دخل على محمود المكتب
خالد / محمود خلصت الت**يم الناس جاين بكره يستلموه
محمود / اه خلصته يارب يعجبهم انا تعبت فيه جدا وانت خلصت الد*كور الفيلا
خالد / اه الحمد الله وعجبهم جدا
محمود / كنت متأكد عارف انا فرحان أن الشركه بدئت تشتغل
خالد / ايوه الحمد الله كنا فين وبقينا فين
محمود / والله كله بفضل ربنا ديما واقف جمبنا
خالد / اه والله سبحان الله كل حاجه متيسره معانا عارف جمال اخويا نازل بكره
محمود / ياااه انت كنت بتقولى انك بقالك سنين ومشوفتوش
خالد / ايوه بقالنا يجى ٦ سنين مش بنشوف بعض بقالنا كتير ربنا يجيبو بسلامه يارب
محمود / يارب مفيش حد كلمك انهارده
لقو السكرتيره بتخبط
خالد / ادخلى يا مها
مها / فى واحده عايزه تقابل حضرتك
محمود / خالينا تدخل
البنت دخلت عند محمود
خالد / طب استأذن انا بقى شوف شغلك
محمود/ تمام
خالد راح مكتبه وخلص الروسومات وروح البيت
خالد فضل يخبط على الباب
هاله راحت فتحت الباب
خالد / ليه فتحتو كنتو سيبونى شويه على باب
هاله / معلش والله كنت نايمه حمد الله على سلامه واحشتنى والله
خالد / انتى كمان امال فينا القرده قصدى تاليه
تاليه / القرده وراك على فكره
خالد / ايه ده تاليه دا انا كنت لسه بفكر فيكى واحشتينى
تاليه / لا والله
خالد / اه والله عاملين اكل ايه انهارده
تاليه / بص يا سيدى ماما عملت فراخ مشويه فى الفرن وصانيه بطاطس
خالد / تسلم ايدك يا ست الكل
هاله / انتو لسه اكلتو
خالد / احنا واثقين فيكى وفى اكلك إلى بيجنن وعمرك ما عملتى حاجه مش حلوه
تاليه / اتكلمو بقى انتو كتير وانا راحه المطبخ علشان جعااانه
خالد / على طول كده همك على بطنك تدخل اخد شور الاقى الغدا على السفره
هاله / من العين دى. قبل العين دى
خالد دخل اخد شور وتاليه وهاله فضلو يظبطو السفره الاكل ولقو حد بيخبط
هاله / تاليه روحى افتحى الباب
تاليه راحت فتحت الباب لقت ريماس
تاليه / اهلا ايه إلى جابك
ريماس / جيت اقعد فى بيت عمى وسمعت لمجرد سمعت انكم عاملين فراخ مشويه هل ده حقيقى
هاله / اتعديتى من أختك اه عاملين فراخ مشويه تعالى كلى معنا
ريماس / انا فعلا كنت طالعه اكل معاكم فين بقى الحمام لما اروح اغسل ايدى
تاليه / ما انت عارفه مكانو
ريماس / طووويب بحيس كده بقى اروح اغسل ايدى وجايه
خالد / حبيبت عمك منوره والله ياريماس
ريماس / بنورك ياعمو خالد
قعدو كلهم اتغدو مع بعض وفضلو يهزرو ويضحكو وكانو مبسوطين جدا
وفجائه لقو الباب بيخبط
تاليه / انا إلى هفتح الباب اكيد دى طنط أميره
تاليه راحت فتحت الباب والى مكنتش متخيلاه أن عمها جمال واقف على الباب
جمال / انتى تاليه صح
خالد / ايه ده جمال ايه المفاجئه الحلوه دى مش تقولى انك هتيجى علشان اقبلك فى المطار والله واحشنى مووت ياحبيبي
جمال / انتو كمان واحشتونى جدا ازيك يا هاله
هاله / بخير الحمد الله حمد الله على سلامه
جمال / الله يسلمك
وتاليه كانت واقفه مصدومه ومش مصدقه نفسها
ريماس / مالك يا تاليه مصدومه كده ليه
تاليه / مكنتش متخيله أن عمو جمال ينزل دلوقت هو قال هيجى بكره مش يجى انهارده
تاليه بحزن / شكله مجاش يا ريماس
جمال قطعهم عن الكلام
جمال / ايه يا حبايبى مش هتيجو تسلموا علي عمكم
تاليه وريماس راحت حضنو عمهم
تاليه / واحشتنى اووى ياعمو بقالى سنين مشوفتكش
جمال / الشغل والله يا توتا كان واخدنى منكم بس ماتقلقوش هعوضكم عن الأيام إلى انا اتحرمت فيه منكم
خالد / امال فين معاذ مش ظاهر لحد دلوقت
جمال / واحد صحبه جه وصلنا وكان واقف معاه تحت
البيت
خالد / ايوه الواد ده ليه معازه جوه قلبى كبيره بحبه من وهو صغير
جمال / وهو بيحبكم جدا ومش بيطل كلام عنه
ريماس / اتهدى بقى عمو جمال قال انو طالع
تاليه / قلبى عمال يدق جامد وخايفه انا هروح أبص عليه من البلكونه.
ريماس / جمدى قلبك دانتى صدعتينى كل شويه معاذ نازل مصر تعالى نشوفه من البلكونه.
تاليه / مافيش حد واقف امال راح فين .
ريماس يمكن صحبه مشي وهو طالع علي السلم .
تاليه هروح أفتحله الباب.
معاذ طلع وخبط على الباب
تاليه / اكيد طنط اميره طلعت هروح افتح باب الشقه
تاليه فتحت باب الشقه لقت شاب طويل وعريض وجسمه رياضى وشكله وسيم
معاذ / ازيك يا تاليه شكلك متغيرش خالص
تاليه / ها انا انا الحمد الله
ريماس / تعالى يامعاذ ادخل
معاذ / ازيك يا ريماس وحشتيني انت كمان ماتغيرتيش خالص.
ريماس / كويسه الحمد الله
تاليه لى ريماس / حاسه ان هيغمى عاليا
ريماس / هههه ايوه هتقلدى المسلسلات التركى انتى يغمى عاليكى وهو يجرى عاليكى ويكون خايف ويشيلك ويفضل يوفق فيكى
تاليه / ياااااه لو ده يحصل ساعتها مش هصدق نفسي بس شكله اتغير يا ريماس خالص عارفه نفس مواصفات فتى أحلامى .
جمال/ مالكم يابنات قاعدين بعيد ليه .
ريماس/ مافيش حاجه ياعمو مبسوطين بوجود حضرتك.
تاليه /طبعا سرحانه مش شايفه حد غير معاذ.
جمال لريماس امال أميره فين ؟
ريماس ماما تحت انا هنزل أعرفها أن حضرتك جيت وهاخد تاليه معايا .
تاليه/ انزلي مع ريماس ياتاليه .
هاله/ قامت وراهم علشان خاطري ياولاد اقنعوها تطلع انا عارفه انها زعلانه منه بس قولولها ده ضيف عندنا.
معاذ/ كان وراهم انا كمان هنزل معاكم ممكن ياطنط هاله .
هاله/ طبعا ياحبيبي وفي سرها يارب مايكون سمعني
تاليه ماسكه ايد ريماس وايدها زي التلج.
ريماس/ قولنا اهدي بقي هتفضحينا .
معاذ /باصص لتاليه ومبتسم هو كمان مش مصدق نفسه .
معاذ /لريماس ادخلي انت الاول عرفي طنط اني علي الباب علشان معملهاش قلق.
ريماس/ تمام .
تاليه بتبص لمعاذ .
معاذ /ازيك يا تاليه وحشاني اوي عامله ايه.
تاليه/ بصوت واطي أنا الحمد لله
معاذ/ عملتي ايه في أمتحاناتك السنه دي.
تاليه لسه هترد ريماس ندهت عليهم .
ريماس/ معاذ تاليه اتفضلوا.
أميره/ حبيبي يامعاذ الله أكبر عليك كبرت وبقيت راجل ربنا يحفظك وحشتني ياحبيبي.
معاذ /حبيبتي يا طنط طول عمرك مجامله ورقيقه
أميره/ عامل ايه يا حبيبي اخبارك ايه طمني عليك.
معاذ/ والله تعبان من غيركم الغربه صعبه اوي ياطنط أميره عايش وحيد.
أميره/ طيب ليه مانزلتش تكمل دراسه هنا في مصر.
معاذ/ مقدرش أسيب بابا لوحده هناك بابا مالوش غيري .
تاليه/ يعني أيه انت هترجع هناك تانى.
ريماس/ يابنتى اتهدي علي طول ل**نك متبري منك كده.
معاذ/ لازم ارجع وانا بقنع بابا واحده واحده وانتوا كمان تقنعوه معانا .
يلا ياطنط بابا بيسأل عليكي فوق.
أميره/ حاضر يلا بينا ياحبايبي والله أنا فرحانه بيك يامعاذ.
اميره فعلا طلعت سلمت على جمال وماتكلمتش معاه ولا كلمه تانيه أكثر من السلام
جمال مالك يا أميره في حاجه مضيقاكي .
ساكته ليه.
أميره مافيش حاجه انا بس حابه أسمع اخباركم واهم حاجه تكونوا بخير وكويسين الحمدلله.
جمال طبعا حس في رد أميره بالزعل بس خاف يفتح في الكلام لحسن القاعده تقلب زعل.
خالد بدأ يتوه في الموضوع.
خالد عارف ياجمال تاليه وريماس السنه دي كانوا في الثانويه العامه ودائما من المتفوقين ورافعين راسنا .
جمال اللهم بارك ليكم هديه كبيره عندي هديه النجاح.
ريماس شكرا ياعمو انت عندنا كل حاجه.
جمال/ خالص يعني مش عاوزه من عمك حاجه.
خالد/ لا ياحبيبي ازاي انت بس هات الهديه .
طبعا جمال حس بزعل أميره وريماس منه لانه مابيسألش عليهم من بعد ماأخوه مات.
بس قال في نفسه عندكم حق بس هحاول اراضيكم وأحسن العلاقات من تاني.
خالد ناوي تتفسح فين في مصر يامعاذ.
معاذ انا من ايدك دي لأيدك دي يا عمي .
خالد بص ياعم انا مسؤل عن أبوك وتاليه وريماس مسؤولين عنك انا ماليش دعوه بيكوا.
معاذ وانا موافق .
تاليه احنا بقالنا سنه محبوسين وهنفننلك في الفسح .
معاذ تمام وانا موافق.
جمال يلا بينا يامعاذ علشان نشوف فندق نحجزه .
خالد /فندق ايه ياحبيبي وبيت أخوك موجود
جمال/ ياحبيبي ماينفعش اربط حريتك انت وهاله
خالد /لا ولا يهمك تاليه هتنام مع ريماس والاوضه فاضيه وجاهزه ليكم .
معاذ/ يارب يا بابا ترضا نفسي أقعد معاهم هنا
جمال بس بشكل مؤقت عقبال ما افتح شقتي وأشوف حد ينضفها .
خالد/ دي كمان ماتشلش همها أميره وهاله هيجيبوا واحده تنضفلك الشقه وهما هيشرفوا عليها .
وبعدين انا عاوز تنام وتاخد راحتك علشان اخدك معايا الشركه اف*جك عليها .
جمال/ الشركه الي انت شغال فيها.
خالد/ لا خلاص أخوك من أصحاب الشركات دلوقت بس حاجه صغيره علي ادي .
جمال/ حبيبي انا لازم أقعد معاك اعرف اخبارك الحلوه كلها.
هاله/ قامت تجهز اوضه تاليه لجمال ومعاذ وقامت معاه اميره تساعدها .
هاله/ مالك ياأميره انت مضايقة.
اميره/ لا والله ما أنت عارفني بس حساه غريب علينا
مش حساه جمال الي عشنا معاه سنين.
هاله/ معلش الايام هتغير كل ده متزعليش
أميره/عادي بقي.
خرجوا وقالوا لجمال ومعاذ اتفضلوا الاوضه جاهزه اتفضلوا
خالد قاله قوم يا جمال الاوضه قدمها الحمام ادخل خد شاور وغير ونام .
جمال قام ونده معاذ علشان يجيب له الشنط ودخلوا الأوضاع وفعلا كانوا ميتين من التعب
خالد انا عاوزك ياأميره أقولك على حاجه .
تعالى يا هاله انت كمان نقعد في البلكونه ..
وريماس وتاليه بيروقوا الشقه مكان القاعده ودخلوا المطبخ يخلصوه.
خالد مالك ياأميره باين عليكي الضيقه وانا عارف ليه وبرجوكي تعديها عاوزين نحسسه أنه كان غلطان في حق نفسه وحق ابنه اكتر ماهو كان غلطان في حققك انت وريماس وانا كمان انت عارفه يعني ايه اخويا بقاله سنين مابيسألش عليه .
أميره انا عارفه انك عندك حق بس هحاول والله انت عارفني مابعرفش ازعل من حد بس كان صعبان عليا نفسي والبنت اليتيمه دي ده لولاك علينا كنا هنبقي مقطوعين من شجره بس ربنا يخليك ليه انت وهاله ماحسستونيش في يوم اني وحيده ولا حسستوا ريماس باليتم .
هاله / احنا اخوات من قبل مانتجوز ياأميره ومافيش حاجه تقدر يفرقنا عن بعض ياحبيبتى.
خالد خلاص ياهاله ننسا الي فات
أميره خلاص ماتقلقش انا هاخد البنات وأنزل انتوا عارفين اني مابسهرش .
خالد وهاله ماشي تصبحوا علي خير .
هاله /بس تطلعي تفطري معانا الصبح.
اميره/ ايه رأيك لو نزلتوا انتوا وانا هعملكم أجمد فطار فول وفلافل وكله صنع أيديه.
خالد/ خلاص تمام الفطار عندك الصبح .
تاليه وريماس احنا خلصنا ترويق الشقه والمطبخ اي خدمات تانيه .
هاله بناتيتي حبايبي ماتحرمش منكم .
اميره يلا يا حلوين انا هنام منكم هنا يتتلحقوني ياماتلحقونيش تصبحوا علي خير .
تاليه وريماس يلا باي تصبحوا على خير ......... بااااااااااااااااااااااس.