البنت اللي تعيش في الظلام ??♀️Updated at Dec 31, 2021, 13:42
البارت الاول:
كان في يوم من الايام في بنت اسمها فاطمه البنت دي اول ماتولدت كانت الحياه عباره عن حياه وردي بالنسبالها ماكنتش عارفه اني العالم اللي محاطه بيه كلوا خادع عددت الايام وفاطمه كبرت هي كانت على طول تحب تقعد مع جدتها لدرجت انها ماكنتش اصلا تعرف امها دايما كانت تقول لجدتها ياماما وجدتها بتكون مامت امها كبرت فاطمه واتربت على ايد جدتها هي كانت بتحب جدتها جدا في الخيال حتى ولكن جاء اليوم اللي فاطمه ماكنتش تعرف اني هيحصل كده جاء اليوم اللي جدتها سابت فاطمه فيه ومابقتش تهتم بيه خالص حتى بيقت تقولها روحي عند امك هتقولوا ليه حصل كده علشان جدت فاطمه اهتم بجوزات ابنها وعيالهم وكانت فاطمه تعتقد اني جدتها ليه ولكن متعرفش كان اي اللي هيحصل وبعد ماجدت فاطمه سابتها فاطمه راحت بتهم وفصلت في حاله منفصله فيها عن كل الناس حتى امها وابوها وبقيت تبكي على طول وكل شويه تقول هي تيته ليه عملت كده معايا انا مش بعرف انا غير معاه ولا أكل غير معاها بس وبعد ايام فاقت فاطمه من اللي هي فيه وانتبهت لنفسها وقالت انا تعبت وفضلت تصرخ بعد كده بقاء عندها صحاب وبقيت على الاقل مبسوطه شويه هي فاطمه ماكنتش شاطره خالص علشان كده الصحاب اللي كانت مصاحبهم مش شاطرين وكانت بتحاول تقرب من البنات الشاطرين لكن هم بيحبوا البنات اللي زيهم شاطره كانت على طول تشوفهم بيتكرموا وبيلعبوا هي مع صاحبها التانين بس هي كانت عايزه تبقى شاطره وتكون معاهم راحت في يوم فاطمه تكلم امها ودي كانت أول مره فاطمه تروح تحكي مع امها.
فاطمه :ماما انا عايزه اكون شاطره وقعدت تبكي لأمها راحت امها قالت فاطمه انا معاكي وهكون جنبك راحت فاطمه بصت لأمها بتعجب!
امها :ليه بتبصي كده
فاطمه :انا اصلا خايفه انك تسبني زي تيته وهي برضوا قالتلي انها مش هتسبني ابدا بس سابتني
امها :لا أنا مش هسيبك ابدا مهم حصل انا امك وحاولت امها تببر موقف جدتها قدام فاطمه لكن فاطمه برضوا مارديتش تصدقها بس راحت فاطمه قطعت الكلام وقالت لأمها انا عايزه اكون شاطره زي البنات الشاطرين واكون زيهم
مامتها :انا هكون معاكي وهخليكي ان شاء الله بدأت ام فاطمه انها تساعده انها تكون شاطره ودي اول مره حد يوقف جانبها بعد جدتها اه نسيت اقولكم اني كانت في بنوته جميله جدا اسمها فرح وفرح دي تكون اخت فاطمه هي تكون أصغر من فاطمه بسنه فرح دي بقاء كانت حاجه جميله بالنسبه لافاطمه وفرح قربت من فاطمه جدا فاطمه شافت انها بتحبها جدا لدرجت انها لو في مشكله مع فاطمه فرح هي اللي بدافع عنها في يوم من الايام فاطمه قالت لفرح
فرح :نعم انتي بتحبني يافرح ردت فرح وهي بتبكي انا يافاطمه بحبك جدا وبتمنى تكون مع بعض طول العمر ومتسبنيش فاطمه شافت اني فرح بتقولها نفس الكلام اللي فاطمه كانت بتقوله لجدتها بس وعددت الايام وكانت فرح قريبه جدا لافاطمه بس وبدأت ام فاطمه انها تذاكر لها وتخليها شاطره جدا لحد قربت امتحانات فاطمه راحت ام فاطمه بدأت تسهر مع فاطمه وتحفظه وتحل معاها كتير لحد مافاطمه كانت ممتازه المفاجي هناء اني صاحب فاطمه ماكنوش متوقعين كده انها تكون شاطره زيهم وفاطمه امتحنت وجات درجات حلوه جدا وفرحت وأم فاطمه فرحت جدا وفرح اختها وفاطمه قعدت ترقص من الفرح وبعد الامتحانات فاطمه راحت المدرسه والبنات اللي كانوا مش بيحبوا يقعدوا مع فاطمه بيقيوا بيقربوا منها وكانوا متفاجين من المستوا اللي وصلت فاطمه ليه في قت صغير جدا بس واللي كانت فاطمه عايزه الحمدلله عملتوا هل تفتكروا اني كده بقيت الحياه ليها حلوه ووردي لا فاطمه في ليله من الليالي حبت ولد من سوريا عن طريق ببجي والحكايه دي غير اي حكايه تاني خالص ومن هناء فاطمه بدأت تعرف كل حاجه وبجد ماكنتش تعرف كده الجزء التاني هنتكلم عن ابن سوريا وفاطمه بكل التفصيل.