الجزء الخامس

1262 Words
الجزء السابع والثامن رأت زين يتقدم منها لم تسطتيع التحمل رايته اكثر سحبت يدها من يد الشيخ مصطفى و امسكت بيد نورا بقوه و همست لها قائلة " ااا ا انا عايزة امشي من هنا دلوقتي حالا ثم ركضت مسرعة إلي الخارج انصدم الجميع من رد فعلا و تصرفها ركض الشيخ مصطفى خلفها و ظل زين يقف مكانه بصدمة مما فعلت تصرفها المفاجئ جعل الشك يسيطر عليه و سال نورا قائلا " هو مصطفى متزوج مراته من كم شهر ولا من كام يوم نورا " الحقيقة مش حاسبه لم قد ايه بضبط بس من فترة تقريبا اعذرني اصل زي ما انت شايف بقعد في العيادة طول اليوم فا مش بعرف عنهم كتير بعد إذنك في الخارجخرج الشيخ مصطفى يركض خلف فاطمة حتي أمسك بها قائلا " اوقفي هنا مالك في ايه طلعتي تجري كده ليه و خايفه ليه اهدي يا فاطمة تعالي معاي هنروح البيتفاطمة ببكاء " لا لا مش عايزة اروح معاك انا انا عايزة امشي من هنا و امشي من عندك تعرف انا عايزة امشي من الدنيا كلها أقترب منها الشيخ مصطفى و أمسك يدها قائلا " تعالي بس الأول نروح انتي لازمك راحة سحبت فاطمة يدها منه بعنف و صرخت قائلة " لا انا بقولك مش عايزة ارجع معاك انتي كلكم كده وشكم برئ لاكن من الداخل ح*****ت كلكم شبه بعداقترب منها الشيخ مصطفى و امسك بيدها بقوة حاولت أن تسحب يدها من بين يداه لاكنه كان يمسك بها بقوة ثم اوقف سيارة أجرة و ادخلها ثم تلف خلفهاوصل الشيخ مصطفى و فاطمة منزلهما ادخل فاطمة الأول ثم هو و سرعان ما تلفت إلي المنزل سحبت يدها منه بعنف و رفعت النقاب عنها لتنكشف عيناها الرمادية التي ت**وها ا****ر من كثرة البكاء و الحزن و صرخت في وجه الشيخ مصطفى قائلة " جبتني هنا ليه تاني انا عايزة امشي انت عايز ايه مني مش الشيخ مصطفى " فاطمة اهدي هكون عايز ايه منك فاطمة ببكاء " يبقي تسيبني اروح من هنا رد الشيخ مصطفى بحزم " انتي مش هتخطي خطوة من هنا و خلاص يا فاطمة لو سمحتي اهدي ما تخافيش انا جنبك فاطمة بصراخ " اه يبقي انا عرفت دلوقتي انت جبتني هنا ليه انت كمان عايز تكمل اللي هو ما قدرش عليه صح انت كمان عايز جسمي زيه صح بس فضيلة الشيخ المعظم ليه صورة قدام الناس فا دخل بسكة الزواج صح انصدم الشيخ مصطفى من كلامها فا اخر ما تخيل انها تقول هكذا كلام فاطمة " مش صح اه اه و يمكن في الاخر بعد ما تاخد اللي عايزة ترميني تاني ليه مصطفى " فاطمة بس اسكتي خلاص فاطمة " واقف ليه بعيد تعالي يا شيخ مصطفى " فاطمة بقولك بس كانت تصرخ و تبكي دون وعي منها فا بعد رأيت زين امامها مرة أخري فقدت كل ما تبقي لها من تحمل و صبر و دخلت في حالة إنهيار عصبي صرخ بها بغضب قائلا " بس اسكتي ليه بتقولي كده انا وعدتك اني ملمسكيش **ت قليلة ثم اكمل بحزن انتي كنتي في الصبح زي الفل ايه حصلك فجأة فاطمة بزعر " علشان شوفته شوفته قدامي ح حس حست اان كل لمسة منه حستها علي جسمي تاني إحساس ب*ع ومش راضي يسبني بحس بكل لسمة منه تاني علي دلوقتي جلست على الأرض ببكاء و اخذت تفرك في يدها و وجهها و جسدها بقوة تحاول محو هذا الشعور الب*ع الذي تشعر به جلس الشيخ مصطفى بجوارها و أمسك يداها ثم سحبها إلي حضنه ................... بصوا لوقدرت انشر واحد تاني النهاردة هعمل دعمكم بقي ✋ #يتبعالجزء الثامن شدها إلي حضنه قائلا بحزن " أهدي يا فاطمة أهدي ومتخافيش اهدي انا اقسم لك ان ما فيش احد هيقدر يا ياخذك من هنا اخذ يمسح علي راسها بحنان و يطمنها لم يسمع بعد ذالك سوا شهقاتها فاطمة بدموع " انا ادمرت فاطمة ماتت من وقت اليلة القذرة دي وانا موت ليه ليه مش بيسيبوا لينا كرامتنا و كبرياءنا ليه اي حيوان قبل ما يفكر يغتصب اي بنت ليه ما يفكرش هيحصل فيها ايه بعد كده ببفكروا انهم بياخدوا جسمنا لا دول بياخدوا روحنا و بيسيبوا جسد بلا روح ايه البنت هي اللي عار لما يحصل معاها كده و علشان ننهي العار ده يتجوزها و مش مهم هي ولا إحساسها مش مهم انها هتموت في اليوم الف موته معاه محدش فكر يوم ما هيقرب منها تاني ان كل اللي حصل هيرجع يتعاد كل يوم لحد ما تكره نفسها محدش عارف انها بتكره تبص في وشه تتجوزه إزي ااا انا ح حاسه حد بيدبح في بسكينة برده انا تعبت ونفسي ارتاح بدل ما انا بموت كل يوم نفسي أرتاح الشيخ مصطفى بحزن " هترتاحي صدقيني وربنا هيبدل المك وقهرك ده بف*ج كبير خليكي واثقة من ربنا دايما يمهل ولا يهمل و صدقيني هتشوفي بعينك أن ربنا كبير ومش بيضيع حق مظلوم أبدا و هينصرك قدام الكل بلاش تبكي ولا تنهاري تاني لو مش علشانك علشان الطفل البرئ ده هو ملهوش ذنب في اي حاجة وانتي امه لازم تحميه من دلوقتي و تاخدي بالك من نفسك علشانه اخذت نفس عميق فقد شعرت بقليل من الراحة بعد كلام الشيخ مصطفى فتحت عيناها لتجد نفسها مازالت بين ذراعي الشيخ مصطفى لتبتعد بتوتر و خجل وتهب واقفة ثم أسرعت إلي غرفتها دون كلام وقف الشيخ مصطفى أيضا من فوق الارض و أبتسم من خجلهافي منزل ام زين و الشيخ مصطفىتلف زين إلي بيت والدته ليجد شاب في الثلثين من عمره وعندم رأي زين تلبك و هب واقف بخوف أقترب منه زين بغضب قائلا " ولا انت بتعمل ايه هنا تاني انا مش قولتلك مش عايز اشوف وشك امك في البيت ده تاني عادل بمكر " ايه بس يا زين باشا ما تحترمني شويه ده انا جوز امك برضو يا راجل زين بغضب " احترمك يا روح امك انت مش كنت خورت من هنا ايه رجعك تاني عادل " اصلنا اتصلنا انا و ميرو اخرج زين سلاحه ورفعه نحوه ورد عليه بغضب قائلا " كذا مره أقولك ايك تكلم بطريقة دي قدامي واللي والله هقتلك اقسم بالله ما بهزر انت فاهم يالا ولا مش فاهم ثم نظر حوله قائلا بغضب امي فين يا مااامااا ماما آتاه صوتها تهبط من فوق الدرج بكامل اناقتها ( مروة والدت الشيخ مصطفى و زين ممثلة شهيرة و دائما ما تتزوج من شباب أصغر منها مما ادا إلي ترك ابنها الاصغر الشيخ مصطفى المنزل و اعتزل وحده وما عاد حتي يزورها اما زين كل شخص تتزوجه لا ياخذ سوا مده قصيرة و يجعله يطلق والدته وهو ايضا يعيش في منزل اخر ) مروة " خير يا زين يا حبيبي مالك بتصرخ بغضب كده ليه زين " انا مش قلت الواد ال.... ده ما يدخلش هنا تاني عادل " الله طب ليه الغلط طيب زين بغضب " اخرس يلا مروة " اصل انا و عادل رجعنا لبعض تاني النهاردة يا زين زين بسغريه مقلد ولدته " اصل انا و عادل رجعنا لبعص تاني النهاردة يا زين يا فرحتي ولا ارمي عليها يامين الطلاق دلوقتي حالا قبل ما حد يعرف عادل " ليه بس يا زين باشا ده احنا لسه ا قطه زين قائلا بغضب " عقرب الساعة ده يلف في الحيط لو ما طلقتها اقسم بالله هتكون الرصاصة في راسك عادل " لا لا خلاص و علي ايه انتي طالق يا ميرو زين " يلا وريني جمال خطوتك و برا و مشوفش وشك هنا تاني و اللي انت عارف ايه هيحصلك مروة بحزن " ليه كده يا زين انت علطول كاسر فرحتي زين بغضب " فرحتك ده ايه يا شيخه حرام عليكي حسي بينا شويه احنا كبرنا مش اطفال حسي ب شكلنا قدام الناس هيبقي ايه اقسم بالله ما اجي علي المخروب ده ولاقي في حد تاني يهحرقه علي اللي فيه انا مش ناقص ق*ف في اللي مكفيني و زيادة في منزل الشيخ مصطفى كان الشيخ مصطفى يفكر في فاطمة و حلاتها الشيخ مصطفى " في الصبح كانت كويسة **ت قليلة شرد في ما حصل عندما رفضت فاطمة أن تسلم علي زين و طول السكة كانت ترفض أن ترفع النقاب مع انها مريضة و مازالت كلمتها تتردد علشان شوفته الشيخ مصطفى " زين محمد أحمد الحسيني ده اسم ابوه زين فاطمة كان اسمها بكامل فاطمة حمدي أحمد الحسيني يعني.................... #يتبع علق ب 20 ملصقات يصلك الباقي الروايه.. ##
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD