مفاجاه

2797 Words
رجع حسام. ***البارت الخامس *** فوجد والدته ومي ومرام ولم يجد ملك كما تعود من أسبوع فسأل والدته حسام:ماما ملك فين ناهد :فوق يا حبيبي حسام: غربيه كل يوم بتكون معاكم فيه حاجه حصلت ناهد: بخبث ابدا هى حسيت بصداع فطلعت ترتاح شويه حسام: نظر لوالدته بقلق محدش جبلها دكتور ليه أو اتصلتوا بيا ناهد : مفيش حاجه مستاهله بس هي هتنام شوية والصداع يروح حسام:صعد السلم قفز يأخذ كل درجتين معا ************************** غمزة مي لمرام وتذكروا إتفاق ملك فلاش باك كانت ملك تجلس مع مى ومرام فى الحديقه بنات أنا عايزه أعمل مفاجأه لحسام النهارده مي ومرام بأهتمام زى أيه ملك عايزه أرسم حنه و أعمل جو رومانسي صفقت مي بسعاده وأنا معاكى يا قمر مرام عندك أفكار معينه ملك أه بس فيه مشكلة البنات خير لازم أخرج وعلشان أخرج لازم حسام يعرف مي خلاص قولى أنك رايحه معانا مشوار ملك ::بهدوء لا طبعا كده كدب مرام طيب إحنا نبعت نجيب البنت بتاعة الحنه هنا وشوفى عايزه أيه من بره وأنا ومي نروح نجيبه ملك بسعاده شكرا ياأجمل أخوات *************************** نظرة مى ومرام إلي ناهد وابتسموا ناهد ربنا يسعدك يا بني ويرزقك بالذريه الصالحة مي يارب ملك وأبيه حسام يستحقوا بعض بجداره ربنا يهنيهم ****************** صعد حسام لغرفته وقلبه يدق بسرعه من شدة قلقه علي معشوقته فتح باب غرفته وهو ينادي بأسمها وفجاءة تسمرت أقدامه من الصدمه فقد وجد الغرفه بها شموع وورود علي هيئه قلب وتقف ملك فى الوسط مثل حوريات الجنه بقميصها الأزرق مثل عيونها كاب يصل إلي ركبتيها فيظهر بشرتها الورديه كأنه لبن مخلوط بفروله وتضع القليل من الميك أب فذادها جمالا وتضع شعرها كله علي جنب ومرسوم علي ص*رها فراشه بألوان زاهيه خطفت أنفاسه وزادت دقات قلبه توجه إليها بخطوات حالمه كالمغيب ونظر في عيونها وهمس هو أنا بحلم بأجمل حلم في الوجود ولا أنا في الجنه وأنتي من الحور ملك:: بنفس الهمس لا أنا حقيقة ملموسة قدامك حسام: بشغف وأيه اليثبت ملك ::كلي ملكك رفع حسام يده المرتعشه من شدة مشاعره وقربها من وجنتها وحركها بنعومة ورقه علي بشرتها التى تضاهي بشرة الأطفال نعومه فشعرة ملك بارتعاش في جسدها من طريقة لمسه التي أذابت قلبها وهو شعر برجفتها أقترب أكثر وضع يد خلف خصرها والأخرى خلف رأسها وجذبها بمنتهى الرقه ليقوم بتقبيلها قبله طويله ناعمه لينعم بقرب محبوبته التى تمناها كثيرا ولم يتوقع في أقصى أحلامه جنونا أن تستسلم له في هذه المده البسيطة أبتعد عنها علي مضض لكي تسترد أنفسها بعشقك يا ملك لم تسطتع ملك الرد من هول ما تعيشه معه من مشاعر حميميه لم تعرف بوجودها ألا بين يديه رفعها حسام بين يديه وذهب بها إلي السرير يعلمها أبجدية عشقه ويبثها شغفه وجنونه ويذهب بها إلي عالمهم الخاص وهى تتجاوب معه بخجل أبتعد عنها بزهول ملك أنتى هزت له رأسها فضمها لأحضانه بحنان الدنيا ليكمل ما بدأه وهي كانت تتألم وحاولت عدم إظهار ألمها ولكنه شعر بها وأصبحت زوجته تمدد حسام وأخذ ملك بين أحضانه وظل يقبل شعرها ووجهها قبل صغيره متفرقه حسام :حبيبتي أنتى تعبانه ملك: دي حاجه طبيعيه ومع الوقت بتروح حسام : ممكن أعرف إزاى ************،،،،،،،،********** فلاش باك دخلت ملك شقتها وهي ترفع فستان فرحها محمود : الأوضه دي بتاعتك ملك : بتاعتي محمود :أه وممنوع حد من أهلك يعرف ملك:حاضر ودخلت أوضتها بعد إسبوع كانت ملك تنام دخل عليها محمود وهو يترنح من السكر وأقترب منها أبتعدت ملك بخوف في أيه أنت سكران محمود وأنتى مالك حاول أن يقبلها ولكنها خافت منه أكتر ملك لما تفوق خد حقك أنا مش هقدر أمنعك لكن مش ممكن تقربلي وأنت كده جذبها محمود من شعرها وقام بصفعها فوقعت من شدة الصفعه وقام بضربها في جميع جسدها وتركها وخرج فى اليوم الثاني ذهب لها محمود أوعي تكونى فاكره أني عايزك او أفكر فيكي أنا كنت سكران وإتخيلتك حبيبتي لكن وأنا فايق مش ممكن أبصلك ملك:بدموع طيب ليه أتجوزتي كنت أتجوز حبيبتك محمود : ضحك ضحكة ألم حبيبتي ملك راجل تاني وكان أخوه عينه منك فأخدتك منه زى ماهو أخد حبيبتي يعني أنتي مسألة عند مش أكتر عدت الشهور وتكررت إعتداءته لحد ماخطفتني ********************** عوده من الفلاش حسام :ضمها بحب آسف إن ماكنتش موجود في حياتك قبله ولأزم أدفعه ثمن ضربه ليكي ملك: لا ربنا يسهله أنا قفلت صفحته خلاص حسام :ليه مقولتيش لأهلك ملك: بابا وماما يوم الفرح قالولى الوحده ستر وغطاء لزوجها تتحمله في الخير والشر وسر بيتها مايخرجش لحد علشان لو حد أتدخل المشكله هتكبر مش هتتحل وإحنا اتربينا علي كده وكنت بدعيله في كل صلاه ربنا يهديه لحد يوم خطفك ليا حسام :يعني لو مكنتش خطفتك مكنتيش هتسبيه ملك :لا كنت هاصبر لحد ما ربنا يحلها من عنده حسام: بتوتر أنتي كنتي بتحبيه ملك: نظرة له نظره طويله كاد قلبه يتوقف خوفا من ردها ولكنها خفضت عيونها أول نبضة قلب كانت ليك عمري ماعرفت يعني أيه قلبي ينبض بين ضلوعي بقوه كأنه عايز يخرج من مكانه إلا يوم ما شوفتك رغم إنك كنت بتهددني بالإعتداء عليا بس مكنتش خايفه منك عيونك كدبوا كلامك حسيت معاهم بالراحة والأمان كأنى أعرفك من زمان نظر لها حسام بعشق وضمها لص*ره أااااه لو تعرفي أنا بحبك قد إيه ااأه لو تعرفي أنا كنت حاسس بايه يومها وأنتى بين إيديا وملك راجل تاني كنت بموت وأنا بتخيلك بين إيديه كنت بملس علي قلبي علشان يهدئ من شدة نبضاته من كتر شوقه ليكي بترعب وأنا بتخيلك بتكرهيني وبتصرخي في وشى بتقولي بكرهك لأنك بعدتني عن حبيبي وضع رأسه علي ص*رها وتاوه بعشق ياه يا حبيبتي أنا كنت تعبان وبعانى كتير في السنه الحبيتك فيها قلبي معرفش الحب غير بيكي وقلبي مدقش غير يوم ماشافك أبتسمت له ملك بحب ثم قاموا بإغلاق عيونهم ************************** تاني يوم إستيقظ حسام وهو أسعد إنسان في الكون فمحبوبته بين يديه هو أول رجل يلمسها ورفع وجهه للسماء يشكر ربه الذى حفظ له حبيبته فبرغم زواجها الذى دام 8 شهور لكنه إكتشف أنها مازالت عذراء هو يعشقها بكل حالاتها لكن هذه المفاجاه أسعدته كثيرا تململت ملك بين يديه فإبتسم وقام يجهز لها الحمام رجع فوجدها تفتح عيونها فوجدته يبتسم لها أجمل صباح علي أجمل عروسه في الكون ملك: ردة بإستحياء صباح النور أقترب منها حاف كده مينفعش نظرة له ببراءة يعني أيه قام بتقبيلها بشغف وعشق ده صباح الخير بتاعتي بعد كده ملك:همست حسام حسام:عيونه ملك :أنا عايزه أقوم مال عليها بجزعه ملك فيه أيه حسام :مش بتقولي عايزه تقومي ملك : أه حسام :خلاص أنا هشتالك أدخلك الحمام أنا جهزته ملك :بخجل لا أنا هروح لوحدى حسام :مش ممكن إنتى تعبانه ومش هتقدري تمشي اخفضت نظرها فهي فعلا كل جسدها بأن من التعب ولا تستطيع السير من شدة ألمها عرف تخبط أفكارها فحملها وأدخلها الحمام حسام لما تخلصى نادى عليا بعض الوقت كان يحملها إلى السرير حسام بقيتي كويسه ملك :الحمد لله أحسن كتير شكرا ليك حسام: أخذ كف يدها وقبلها الشكر ليكي انتي السعاده البعيشها أنتي السبب فيها **************************** : فى بيت والد ملك ***البارت السادس*** ليليان :بابا ممكن أنا ولي لي نروح نزور ملك بعد الكليه محمد : لا يا حبيبتي مينفعش لي لي :ليه يا بابا هي وحشتنا جدا محمد :يا بنات أفهموا الناس دى إحنا مش زيهم هما من عالم وإحنا من عالم تاني خالص ليليان : ليه بس يابابا مش حضرتك قلت أنهم كانوا مرحبيين بوجودك أنت وماما جدا وعملوكم أحسن معامله محمد :أه بس مش عايز يكون فيه إختلاط مش مستعد حد يجرح حد منكم بكلمه ونخرب على أختكم لي لي: بس أبيه حسام طيب وحنين معانا ومحدش يصدق أنه ملياردير محمد : فعلا بس أكيد مش كل الموجود في القصر زي حسام أكيد فيهم حد متكبر أو مغرور ومش ضامن تقابلوا حد منهم يضايقكم أو تحسوا أنكم أقل من حد *********************************** فى غرفة حسام طلب ناهد فى التليفون حسام صباح الخير يا ست الكل ناهد: صباح النور يا حبيبي حسام : ممكن يا قلبي حد يجيب الفطار فوق ناهد :فيه حاجه ملك كويسه حسام : إحنا بخير بس مش هننزل النهاردة ناهد : خلاص يا حبيبي براحتك ثوانى والفطار يكون عندك حسام : خليهم يبعتوا لبن بالعسل مع الفطار ناهد :بسعادة حاضر حسام: تسلمي يا قلبي ربنا ميحرمنيش منك ابدا *********************** في غرفة الطعام تجلس ناهد لتناول طعامها أدهم : مش هنستنا حسام ناهد :لا يا حبيبي هيفطر فوق نظرة مي ومرام لبعض وابتسموا نيفين: ليه يعني هتترسم علينا ناهد : هما مش عرسان عايزين يخدوا راحتهم نفين:من أمتى مهما نزلوا من الصباحيه أدهم:بحده هما حرين في حياتهم وإحنا ملناش دخل فيهم **بقلم أمل مصطفي** نفين:بحقد أنا مش عارفه هي عمللكم أيه الكل بيدافع عنها كأنها ملاك أدهم : بأعجاب هى فعلا ملاك مشوفناش زيها بأخلاقها ولبسها وحياءها حتى أسلوبها معايا كأخوا زوجها مختلف بحسها أختى من دمي مش مرات أخويا نفين: غريبه رغم أن معاك ثلاث بنات فى القصر بس عمرى ماشفتك بتقول عليهم كده نظر لها الجميع بضيق أما أدهم ليه هما برده إخواتى بحبهم وبخاف عليهم ومافيش حد يقدر يبصلهم طول مأنا موجود بس حضرتك مش واخده بالك وقام وترك الفطار محمود ليه كل البتعمليه ده ملك خلاص بقيت مراة حسام فرد من العيله بلاش تخسريه زى حاجات تانيه كتير ******************************* عند حسام وملك بعد الفطار ضمها لص*ره ممكن تحكيلي عن طفولتك كنتي أزاي هادئه عنيده شقيه ملك : أنا عيشت فى بيت كله حب و إحترام أنا كنت هاديه وذكيه شقيه بس مش الشقاوة المؤذيه لا الكلها دلع وبرائه كان المدرسين بيحبوني جدا بسبب انضباطي وهدوئ وقت الشرح وكان ليا أصحاب كتير رغم أن فيه بنات مش بتحبني من غير سبب ورغم صغر سني كنت بمتص غضبهم بإبتسامه فكانوا بيقولوا عليا بارده لأنهم مش عارفين يضايقوني قبل حسام وجنتها بحب حبيبي بيدخل القلب من غير إذن سمعت أن صوتك جميل جدا ملك :من مين أنا مش بغني غير في البيت حسام :وهو يتأملها بشغف ممكن تغني لحبيبك ملك :بحب حاضر قامت بغناء ولا بنساك ولا ثانيه لتامر عاشور ولا بنساك ولا ثانيه وكل دقيقه والتانيه بفكر فيك وأنا وياك حبيبي أنت ال بدنيا تفوت أيام وبتعدي وحبك ليا مش قدى بحبك حب مش موجود مالوش وصف وكلام عندى كان صوتها جميل وآثر فيه ************************** عند أدهم دخل أحمد زميله وصديقه المقرب صباح الخير يا باشا أدهم :ما لسه بدرى كنت أتأخر شويه أحمد :ضحك والله السهره كانت محتاجاك كان فيه شوية بنات لوز لوز أدهم :بغيظ أنا أسهر أتكلم أهزر بس مليش في العك بتاعك أحمد : هعمل أيه يعني كلهم شمال ومفيش واحده تثق فيها وتشيلها أسمك أموت يعني أدهم :لا أنا غيرت فكري بعد ماشوفت مراة أخويا أتاكدت أن زي مافيه بنات بايعه نفسها فيه المحترمه البتحافظ علي نفسها خوفا من ربنا واحتراما لنفسها ولزوجها أحمد :أيه يا عم أنت هتقول شعر أومال لو مكناش عارفين أنها خانته أدهم : بضيق من صديقه أتلم يلا أنا بتكلم علي مراته التانية دي غير كل البنات تبارك الخالق فيما خلق وزينة جمالها بالحجاب والبس الواسع والحياء المعدوم في حياتنا وبتمني من ربنا يرزقني بزوجه زيها أحمد : أنت بتتغزل في مراة أخوك أدهم : أتلم أحسنلك ولا وحشتك إيدي أنا عمرى مابص لمرات أخويا وهي أختي مش أكتر بس انت عارف حياتنا كلها حريم لبسها وطريقتها مفيش عندها حدود فهي لفته نظرنا كلنا وعجبنا إحترمها لنفسها أحمد :وآلله أخوك ده برنس دنا قولت بعد الحصله هيتعقد زي ويكره صنف الحريم يروح يتجوز تاني شابو ليه ******************بقلم أمل مصطفي في صباح يوم جديد أجتمع الكل علي السفره لتناول طعام الإفطار فى جو كله ضحك وهزار (أصل المخفيه نفين مش موجوده )??????? نزل أدهم وهو على عجله من أمره نداه والده أدهم رايح فين مش هتفطر أدهم : لا يابابا أنا مستعجل ها كل أي حاجه في المكتب ملك : أدهم معلش ثواني وقامت بسرعه متجهه إلى المطبخ ورجعت ركض وفي يدها سندوتشات وكوب نسكافيه خد دول أفطر بيهم في الطريق أبتسم أدهم وتناولهم من يدها شكرا يا أجمل أخت متحرمش من أهتمامك ملك :متحرمش منك ابدا خلي بالك من نفسك أدهم :ممكن طلب ملك : أنت تآمر أدهم : كنت عايز مكرونه بالبشاميل وورق عنب تاني ملك : بس كده طلباتك أوامر ترجع بالسلامة وتلاقي كل طلباتك رجعت ملك نظر لها حسام وأبتسم بحب فهو يعرف تفكيرها ناهد : خير يا حبيبتي فيه حاجه ملك :لا يا ماما كنت بعمل سندوتشات ونسكافيه لادهم علشان يفطر بيهم في الطريق ناهد :بإهتمام ورضي ملك :أه أصل رايح شغله والله أعلم هيكون فيه وقت يفطر ولا لاء فقولت يكلهم في العربيه بدل مايقعد من غير أكل لحد مايرجع بالسلامه ناهد :بأمتنان ربنا يبارك فيكي يا حبيبتي قام حسام وأخذ يد ملك وتحرك إلي باب القصر كحالهم منذ الزواج قبل يدها وهمس لها بجوار أذنها على فكره أنا بغير جدا حتى من أخويا ملك:بإحراج أنا مش قاصده حاجه ده زى أخويا بس لو بتضايق خلاص أخر مره حسام:ضمها لاحضانه بحب أنا بثق فيكي أكتر من نفسي و أخويا تربيتي وعارف هو بيبصلك أزاي بس غصب عني بغير حتي لو أبني هغير منه أنتي نبض قلبي ومش هقدر أمنع غيرتي بس هحاول أتحكم فيها علشان عارف أنك بتحبيهم زي أخواتك ملك:بضحكة على فكره أنا بحب غيرتك عليا مش بزعل منها بس بلاش تكون مع أهلك قبل جبينها علشان خاطر عيونك سلام يا قلبي ملك :لا إله إلا الله حسام :محمد رسول الله **★**بقلم أمل مصطفي**** الكل ذهب لعمله جلست مى ومرام وملك فى الحديقه يشربون العصير ويتسامرون ملك:بمرح إحنا ينفع نعمل إمبراطورية ميم ضحكت مي ومرام علي كلامها مي عندك حق بس نستنا مراد ومازن لما يرجعوا ونكمل الحزب مي والله مازن وحشنى خفة دمه وروحه الحلوه مرام عندك حق محدش يصدق أن مازن بن مدام نفين وأخو البرنسيسة هايدى ابدا وضحكوا بمرح نظرة لهم ملك شوقتونى أشوفهم مي ،:: مازن قالى عايزين يرجعوا بس بيستنوا أري أبيه حسام *****************بقلم أمل مصطفي** بعد مرور أسبوع حسام :ملك جهزي نفسك لأننا مسافرين ملك :بسعاده فين حسام: دى مفاجائه صفقت ملك مثل الأطفال وقبلته في وجنته يعني أحضر الشنط حسام الشنط أنا بعتها خلاص ملك :بس هدومى زى ماهي حسام ضحك بكل رجوله وقبل شفتاها أنا جبت هدوم تانيه على ذوقي تناسب المكان الهنكون فيه ملك يعني اشتريت هدوم جديده حسام: أه حاجات مناسبه لشهر العسل يا قلبي ************************* في المساء أخذ حسام ملك فى سيارته وذهب خلفهم الحرس وهى لم تتحدث حسام مش عايزه تعرفى رايحين فين ملك بشغف معاك ميهمنيش المكان المهم أنت جنبي وبس نظر لها حسام بهيام وإنحني يقبل يدها أنا بقول بعد الكلام ده نروح أحسن أصل أنا مش علي بعضي تورد وجهها من الخجل قبل وجنتها وغمزلها لينا بيت نتكلم فيه واكمل طريقه توقف تحت منزلها وأخرج شنط من السياره وأخذ يدها وصعد ضرب الجرس وبعد فتره فتح والدها أبتسم أهلا وسهلا أيه النور ده نادا وهو يحتضن ملك بنات حسام وأختكم هنا قامت كل واحده بإرتداء إسدالها سلمت على أخوتها بفرحه عارمة وأمها حبيبتي وحشتيني أوى ملك وأنتى اكتر يا ماما لى لي بسعاده أبيه حسام جه ضحك حسام أهلا بحبيبة أبيه حسام ليليان :أكيد هتتعشوا معانا ملك بتبص لحسام رد حسام طبعا وهنسهر كمان أمل مصطفي فرح التؤم وصفقوا مع بعض مثل الأطفال أخذ الشنط من جواره وأعطاه لى لي ودى حاجات السهره فتحت لى لى الشنط ونظرة داخلها خبت وجهها بيدها وضحكت لازم حضرتك تسهر معانا كل يوم أبتسم الجميع لها ليليان أيه ال فى الشنط حسام حاجات أطفال ملك :لا وآلله حسام : أه والله يعني أنتي ملكيش فيه رسمت ملك الزعل فقام حسام بسرعه ساند على كرسيها كله ألا زعلك يا قلبي هاتي يا لى لي النشط كلها ليكي يا قلبي والبنتين دول وحشين مالناش دعوه بيهم ضحك الجميع وكانت سهره كلها ضحك وحب حسام بعد العشاء أنا وملك بكره إن شاء الله مسافرين وكنا جايين نسلم عليكم لى لى ممكن أجي معاكم حسام :أبتسم وغمزلها وعد بعد مارجع من شهر العسل هعملكم رحله علي ذوقي أحمر وجه التؤاءم من الخجل ولم يردوا محمد :ترجعوا بألف سلامه ولدتها:هتغيبوا شهر حسام :أنا عامل حسابي علي أسبوعين علشان الشغل ليليان :خلاص نبقا نكلمكم ماسنجر حسام المكان خارج نطاق التغطية ملك: ازاي **بقلم أمل مصطفى** حسام: هو كده يا حبي مش عايز حد يزعجنا فاخترت مكان بعيد عن البشر سلموا علي الجميع وتمنوا لهم السعاده ورجعوا علي القصر حسام :أنا هخلص شوية حاجات فى المكتب وهحصلك ملك :في جناحها مش مصدقه السعاده ال هي فيها حبه وحنانه عليها وعلي أهلها واهتمامه بكل صغيره وكبيرة تخصها كأنها عايشه حلم جميل وخايفه تفوق منه دخلت أتوضت وصلت ركعتين شكر لله ودعت ربها يبارك فيه ويطولها في عمره وحبت تشكره بس بطريقتها قامت بتبديل ملابسها إلي قميص نوم أ**د من الحرير ووضعت لمسات بسيطه علي وجهها وتركت شعرها خلف ظهرها وجلست تنتظره دلف حسام وهو يشعر بالإرهاق والتعب لأن يومه كان مضغوط بيحاول تخليص كل حاجه قبل سفره عندما رفع وجهه ورائها خطفت كل حواسه وإختفى تعبه أقترب منها بحب هو إحنا ليليتنا فل ولا حاجه ملك :أنا حضرتلك الحمام تاخد شاور يريح جسمك حسام : بعشق لا أنا كل تعبي راح لما شوفتك ملك :بدلال حسام حسام : عيون وقلب حسام ملك : أنا بت**ف من كلامك حسام :بخبث والله أنا جوزك ومعدش بنا **وف ملك :لم ترد حسام : إقترب منها وضمها لص*ره بقوه والتهم شفاتيها بقبله عميقه متطلبه فوضعت يدها خلف عنقه فزادت من نيران جسده فظل يقبلها بنهم في كل مكان يقع تحت شفايفه لدرجه أنها لم تعد تسطتع الوقوف من شدة إجتياحه لمشاعرها أقدامها أصبحت كالهلام وهو شعر بها عندما تعلقت أكتر به كأنها تخشى الوقوع فحاوط خصرها بقوه وحملها إلي السرير وهي لم تعد تشعر بشي إلا أحتياجها له وهذا أثاره وذاد جنونه بها إلي أقصى حد ومر وقت طويل وهم بعالمهم الخاص وتكرر إمتلاكه لها حتي ظهر ضوء النهار تحدثت ملك وهي لا تستطيع فتح عيونها هنسافر ازاي وإحنا لسه منمناش ضمها حسام لص*ره وهويغلق عيونه هو الآخر مفيش مشكله براحتنا
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD