bc

خلقتي لي فقط. الجزء التاني

book_age12+
17
FOLLOW
1K
READ
kicking
mystery
scary
like
intro-logo
Blurb

فتاه ف العشرينات تصدف بشاب ف الثلاثينات وتفقد ذاكرتها وتقابل تلك الشاب ويتزوجها بسبب حالتها الصحيه المتدهوره

فتاه ف العشرينات تصدف بشاب ف الثلاثينات وتفقد ذاكرتها وتقابل تلك الشاب ويتزوجها بسبب حالتها الصحيه المتدهوره

chap-preview
Free preview
خلقتي لي فقط الجزء ٢ - الحلقة ١في المستشفيكانوا جميعهم يقيفون امام غرفه العلميات والخوف يملئ قلوبهم،لينظر زين الي اخيه سليم ليرا
خلقتي لي فقط الجزء ٢ - الحلقة ١ في المستشفي كانوا جميعهم يقيفون امام غرفه العلميات والخوف يملئ قلوبهم،لينظر زين الي اخيه سليم ليرا أن الصدمه والوهن يزينان ملامح وجهه ليتذكر عندما هاتفه واخبره ان حور تموت Flash back ركض زين الي فيلا اخيه بعد اتصاله،ليصل لمنزله في وقت قياسي ليدخل و يراه اخيه ملقي بالارض بجانب زوجته التي تنزف والدموع علي وجنته وهو يحدثها بالم وصدمه _حبيبتي انتي كويسه..... فوقي بقي عشان خاطري زين بصدمه مما يراه _ايه اللي حصل ي سليم سليم بانيهار تام وهو يراها تنزف _حور بتموت ي زين.... هتموت وتسبني ليفيق زين من صدمته سريعا ويحمل حور ويتجه نحو سيارته، ليرا عائلته وهم قادمون الام بخوف _ايه اللي حصل حور مالها بتنزف كدا ليه زين سريعا _مش وقته ي ماما.... اياد ادخل جيب سليم وحصلوني علي المستشفي بسرعه اياد بلهفه _حاضر حاضر التالىليركب زين سيارته ليقودها ويصل الي المستشفي باقصي سرعه ممكنه.... ليكشف عليها الاطباء ويقرروا دخولها العمليات ليوقفوا نزيفها ليوافق زين، وتدخل حور العمليات في وقت وصول العائله سليم بخوف شديد وعيناه تبحثان عن حبيبته _فين حور ي زين زين بحزن علي زوجه اخاه الرقيقه _دخلت العمليات عشان يوقفوا النزيف...... هو ايه اللي حصل ي سليم سليم بصدمه وهو يتخيل انه سوف يفقد حبيبته _عمليات..... انا السبب انا السبب زين بخوف وهو يراه اخاه علي حافه الانهيار _سليم اهدي.... مش وقت انهيارك حور محتاجلك جنبها دلوقتي ليؤمي سليم بصدمه وهو يعلم ان معه حق في كلامته back بعد مرور ساعتين او اكثر بقليل يخرج الطبيب المسؤؤل عن العمليه وعلي وجهه امارات الغضب والانفعال.....ليسألوا عن وضع حور الصحي وهل هي بخيرام لا الطبيب بغضب _انا مش عارف ايه الاهمال دا انتوا مش عارفين انها حامل وانها بتحتاج رعايه خاصه..... ولا ايه ي دكتور زين سليم بلهفه وهو يريد الاطمئنان عليها بشده _هي كويسه الطبيب بضيق _الحمدلله قدرنا نوقف النزيف ونسيطر عليه..... بس لازم تاخد الادويه اللي هكتبلها بانتظام شديد وحقن الفيتامنات وترعوا حالتها مش بس الصحيه كمان الحاله النفسيه مهمه جدا في الفتره دي السابق التالىسليم بتردد وخوف شديد علي ابنه الذي لم يرا النور بعد _طب والجنين الطبيب بعمليه _حاليا احنا قدرنا ننقذه بس لو حصلها نزيف تاني للاسف الحمل مش هيكتمل..... وياريت ي دكتور زين تهتم بحقن التثبيت عشان وضع الجنين زين وقد عاد لهدوء بعد ان اطمئان عليها _تمام ي دكتور سليم بلهفه _ممكن ادخل اشوفها الطبيب _اكيد بس خمس دقائق بس..... عن اذنكم دلوقتي ليغادر الطبيب ليتنفس سليم الصاعده وهو يشعر ان الله اعطاه فرصه ثانيه ليصلح كل شئ،ليسرع ويدخل الغرفه ليرا حور بين الاجهزه ومازالت تحت تأثير المهدئ لتنزل دموعه وهو يرا مالكه قلبه في هذه الحاله بسببه،ليقترب منها ويمسح علي شعرها بحب بالغ سليم وهو يقبل جبينها وينظر لها بحزن _انا اسف ي حبيبتي علي كل الكلام اللي قلته صدقني انا مكنش قصدي اجرحك بس اعمل ايه اتصرفت بغباء....عشان خاطري سامحيني اوعدك انها اخر مره هجرحك فيها وانك لما تقومي بالسلامه ان شاءالله هنرجع زي الاول واحسن ي بنوتي.... يلا بقي قومي بسرعه وحشتني اوي ليمسك يديها ويقبلها ويخرج و هو يترك قلبه معها،ليراه زين ويقترب منه زين باستفهام وفضول شديد يلمع في عيناه انتا بردوا مش هتقولي ايه اللي حصل ي سليم سليم بجديه واصرار _مش وقته ي زين دلوقتي.... انا عايزك تكلم الدكتور وتحدد معاد العمليه زين _ انتا واقفت انك تعمل العمليه سليم بت**يم _ايوا... وياريت في اسرع وقت السابق التالىفي القاهره وامام النيل كان مازن يقف امام النيل وهو يفكر فيما فعله بملك، ليتذكر عيناها الامعه بالعشق له بعد ان اصبحت زوجه له وارتبط اسمه بأسمها، ليشعر بالندم قليلا لكنه يتطرد ذلك الشعور سريعا حتي لا يتراجع عما فعله وفي وسط شروده يسمع صوت اخيه وصديق طفولته هشام بانفعال وهو يمسك ذراع كازن بشده _ايه اللي انتا عملته دا ي مازن مازن ببرود _وايه اللي انا عملته هشام بسخريه وغضب من بروده _ولا اي حاجه دمرت حياه انسانه بس،وكل دا ليه عشان حبتك ووثقت فيك وفي الاخر دا جزتها ثم ينفعل قائلا _انا عايز اعرف بس هي ذنبها ايه....هي عمتلك ايه عشان تعمل فيها كدا دي بنت عمك ي اخي مازن بغضب اعمي وهو يتذكر اخته و توائم روحه _ذنبها ان زياد اخوها....ذنبها ان اخوها دمر حياه اختي وبمنتهي البرود بيعش حياته عادي جدا بعد ماخلي نيار تبعد عني......ذنبها ان هو اخوهااااا فهمت هشام بحزن علي حالته _بس هي كانت بتحبك ي مازن مازن بلامبالاه وعيناه تنظر في الفراغ _مبقتش تفرق تحبني متحبنيش..... مازن حاجه تهمني هشام محاولا تهدئته _اهدي ي مازن.... اقولك روح كلمها وخليها تسامحك متبقاش غ*ي ي مازن وتضيعها من ايدك وبعدين تندم، صحيح ان زياد اخوها بس للمره المليون دا مش ذنبها مازن بحزن _ومش ذنب نيار كمان، اختي اللي معرفش هي دلوقتي عايشه ولا..... لينفجر بالبكاء وهو يتخيل ان من الممكن ان اخته لم تعد موجوده بذلك العالم، لينظر له هشام بحزن بالغ ويعانقه وهو يحاول ايقاف بكاءه _متخفش هي ان شاءالله هتكون كويسه..... اهدي ي مازن ليحاول مازن ان يسيطر قليلا علي بكاءه وبعد برهه قد هدأ قليلا و اخذ يتنفس ببط السابق التالىهشام وهو يسند مازن بذراعيه _يلا عشان نروح البيت نطمن علي ملك مازن ويومئ بالرفض _مينفعش ي هشام....انا حجزت كام يوم في الاوتيل مش هينفع اني اروح البيت دلوقتي خالص هشام باعتراض _بس........ مازن بحزن محاولا البقاء وحده قليلا _عشان خاطري ي هشام سبني علي راحتي....سلام ليغادر امام عين هشام التي ترمقه بحزن علي وضعه ************** في فيلا زياد البحيري بعد ان افاقت اخته قليلا اخذها الي المنزل وطلب الطبيب لها ليشخصها و اخبره ان اعصابها منهاره وطلب منه ان يراعوا حالتها النفسيه،ليدخل زياد لغرفه اخته ليجدها نائمه من اثار المهدي والدموع علي وجنتها ليتالم قلبه علي حالها ويقبل جبينها بحنان ويغادر بعد ان القاه عليها نظره اخيره، لينزل الي الحديقه ويجلس قليلا في الهواء ويغمض عينه لعله يرتاح قليلا..... ليسمع هايدي ببكاء وهي تتالم عليه _انا اسفه زياد بهدوء وهو ينظر في عينيها الدمعتان _علي ايه هايدي بحزن وهي تخفض راسها بخزي منه بسبب ما وصل ايه بسبهها _انا السبب في اللي حصل النهارده لملك.......مازن معاه حق لما قال اني وحده حقيره.... انا دمرت حياتكوا زياد وهو ياخذ نفس عميق _مش لوحدك السبب..... انتي عارفه ان اساس اي علاقه هي الثقه وانا موثقتش في نيار عشان كدا كل دا حصل، انا مش هلومك علي اي حاجه عشان اللي انا عملته فيكي في الاشهر اللي فاتت شفي غليلي من ناحيتك هايدي بدموع وهي تنظر له برجاء بالغ _يعني انتا مش هتسبني زياد وهو يغمض عينيه _لا مش هسيبك عشان احنا نستحق بعض انا ظالمت الانسانه الوحيده اللي حبتها انما انتي كنتي بتظلمني نفسك قبل اي حد لتقترب منه وتضمه وهي تمتم بالاسف الشديد علي كل تخطائها وتتطلب منه ان يسامحها، ليمسح علي شعرها بشرود وهو يفكر في اخته وحبيبته نيار السابق التالىفي الفندق كانت دارين تجلس علي الفراش وهي تفكر بهادي وتبتسم بشرود فهو لايكف عن الاعتناء بها بل ويحدثها عده مرات باليوم كي يطمئن عليها ويحكي معها بالساعات حتي تنام علي صوته احيانا.....لتسمع بعد قليل صوت الهاتف لتبتسم وتعتقد انه هادي لتحمل الهاتف وتختفي ابتسامتها بخيبه امل لتري ان والدتها هي من تتصل عليها دارين بهدوء _ ازيك ي مامي عامله ايه زينب بلهفه لما تريد الوصول اليه _ انا كويسه..... المهم عرقتي توصلي لحاجه بخصوص حور دارين بلا مبالاه وتأفف _لا معرفتش حاجه ومبقتاش يهمني أعرف زينب بغضب _يعني ايه عايزه تضيعي سليم وفلوسه من تحت ايدك دارين ببرود _ بالضبط زينب بقسوه وهي تري مخططتها تفشل _ ماشي ي دارين براحتك بس مترجعيش تندمي لما متلاقيش عريس زي سليم كدا دارين وهي تفكر بهادي وتبتسم بحب خفي _متخفيش ي مامي مش هندم زينب بياس من عناد ابنتها _طيب ي اختي..... يلا لمي هدومك وارجعي اسكندريه بسرعه دارين بصدمه _ايه ارجع زينب بسخريه _امال هتقعدي هناك تعملي ايه..... بقولك ايه انتي ترجعي بسرعه عشان ابوكي عمال يتخانق معايا كل شويه علي الموضوع دا، يلا سلام لتغلق هاتفها وهي تنظر امامها بحزن شديد اهذا يعني انها لن تري هادي بعد الان دارين بشرود وحزن جلي _بس انا مش عايزه ارجع واسيبه لتنزل دموعها بدون ان تشعر السابق الحلقة ٢خلقتي لي فقط الجزء ٢ - الحلقة ٢ في الجامعه كانت جني قد انتهت من محاضراتها منذ قليل، لتشرع في الذهاب الي المكتبه لتقرأ قليلا لاكن تجد من يمسكها من مع**ها لتنظر له جني بتعجب وهي تراه امامها _حسن انتا هنا بتعمل ايه حسن بمرح وهو يقرصها من وجنتها _ما تقوليلي اغور احسن جني وهي تضحك علي تعابير وجهه _هههههه مش قصدي كدا...... انا بس بسال هو انتا مش المفروض في الشغل دلوقتي حسن بجديه اجفتها قليلا _خدت اذن عشان عايزك في موضوع مهم جني باستفهام _ايه هو في حاجه حسن بلهفه وهو يشدها من مع**ها _تعالي بس معايا وانا اقولك ليمسك يديها ويتجه نحو سيارته، ليركبا سويا ويتجه الي وجنته وسط رفضه ان يخبرها الي اين يذهبا..... وبعد مرور خمس دقائق يصلا للمكان المطلوب ويطلب من جني النزول لتستجب له جني بذهول وصدمه مما تراه _ دا ليا انا لتجد المطعم مزين باكمله و الورد منثور علي الارض وتوجد طاوله واحده في منتصف المطعم والشموع عليها لتعطيها رونقا اجمل حسن بحب وهو ينظر في عينيها _لو مش ليكي هيكون لمين..... تتجوزيني جني بصدمه من طلبه _ايه حسن وهو يقترب منها _بقولك تتجوزيني...... انا بحبك جني بتوتر من اقترابه _حسن انا..... حسن وهو يضع اصبعه علي فمها _هشششش مش عايز اعرف ردك دلوقتي فكري زي ما انتي عاوزه... انا هفضل مستنكي بس هطلب منك نقضي اليوم سوا.... ممكن لتومي براسها من دون وعي، ليتجه معها نحو الطاوله لتقضي اليوم وهي تسمع منه ارق الكلام وابتسامته الرائعه مازالت ترتسم علي وجهه ************* في فيلا زياد البحيري كان زياد يطرق باب غرفه اخته لعده ثواني وعندما لم يجد رد دخل من نفسه ليري ملك جالسه علي الفراش تنظر الي الفراغ والدموع قد جفت من علي وجنتها، لين**ر قلبه علي اخته الوحيده ليفهم وجع مازن في هذه اللحظه فاخته رغم حالتها الا انها معه اما نيار لا اثر لها، ليقترب زياد منها ويجلس بجانبها ويضمها اليه قليلا السابق التالىزياد بمرح مصطنع لكي يرهف عنها _ايه ي ست ملوكه هتفضلي قاعده كدا لوحدك........ ايه رايك نروح الملاهي عشان تعرفي اني مش حرمك من حاجه اهو ملك وهي مازالت تنظر في الفراغ وكانها لم تسمعه من الاصل _ لينظر لها زياد بالم _ملك انا مقدرش اشوفك كدا صدقني ي حبيبتي مازن عمره ما حبك هو بس كان عايز ينتقم مني عشان هو متاكد اني هتوجع لما تتالمي انتي مش بس اختي انتي كمان بنتي........ لم يكمل كلامه فاذا بملك تنفجر من البكاء وهو تتذكر كل شي عاشته مع مازن، لتضع يدها علي قلبها وهي تسترجع كل كلامته وهو يتغني بحبها..... لينحرق قلبها.... اكان كل هذا كذب الم يحبها يوما، ليقترب زياد منها ويضمها وهي تبكي علي ص*ره لتمر دقائق **ت لينظر لها زياد فاذا بها نائمه ليضع راسها برفق علي الوساده ويمسح علي شعرها برفق وهو يراه ووجهها احمر من البكاء، لتنزل دمعه مقهوره علي حال اخته..... وما اصعب دموع الرجال ************* في المشتشفي كانت حور ترقد علي الفراش لتمر عده دقائق وتفتح زرقتها لتجد حبيبها نائما علي كرسيه و راسه علي فراشها،لتتذكر كل شي بدءا من غضبه منها الي اهانتها لها ومعايرتها انها لاتتذكر اي شي من حياتها،لتنزل الدموع من عينيها بالم علي كلامها لها لتعلو صوت بكائها بعد فتره، ليستقظ سليم علي صوت شهقاتها لينظر ويجد حور تضع يديها علي معدتها وتبكي بحزن سليم بلهفه وهو يراها تبكي بهذه الطريقه _حور مالك ي حبيببتي.....انتي كويسه....طب اجبلك الدكتور.....رودي عليا حور وهي تنظر لها بعتاب قاتل _ لم يتحمل سليم ان يراه هذه النظره بعينيها ليسرع في ضمها علي ص*ره بقوه وهو يردد اسفه لها بكل ندم _انا اسف اسف اسف اسف ليظل يردد اسفه ملايين المرات ولم يمل الي ان انتهت من البكاء ليمسح علي شعرها بحب ويلقي قبلاته علي وجنتها وجبينها الي ان هدأت تماما السابق التالىحور بحزن متردد _ابني سليم وهو يسرع بالاجابه لكي يمحي الحزن عنها _متخفيش ي حبيبتي هو كويس لينحي ويقبل يديها بعشق، لتنظر له بعتاب مولم لتقول بجمود مصطنع _ايه اللي جابك ي سليم بيه.... غريبه انك لسه مع واحده زي جايبها من الشارع سليم بعشق _صدقيني انا عمري ما فكرت اني اقولك الكلام دا في يوم من الايام وعارف واني لو اتسفتلك من هنا لاخر يوم في عمري ممكن متسامحنيش ابدا..... بس اوعدك انها اخر مره اخلي فيها دموعك تنزل لتنزل دموعها مره اخري ردا علي كلامه، ليتقدم منها ويضمها سليم بعشق وهو ينظر لها _ي رب اموت لو دموعك نزلت مره تانيه بسببي حور بلهفه وهي تزيد من ضمه _بعد الشر ما تقولش كدا سليم بمرح مصطنع _ايوا كدا ارحمي قلبي شويه ثم يضيف بجديه _حور انا عمليتي بكرا.....بس مش هينفع تبقي معايا دلوقتي حور بصدمه _انتا هتعمل العمليه بجد سليم بحب _عشانك حور بخوف من فقدانه _طب انا مش هبقي معاك ليه هي العمليه فيها خطر عليك سليم بابتسامه السابق التالى_متخفيش ي بنوتي.... بس انتي ضعيفه اوي ولازملك راحه عشان يكون انتي والبيبي كويسين حور باعتراض _بس ليضع يديها علي فمها و يبقبل وجنتها برقه _مفيس بس انتي ضعيفه دلوقتي ي حور وانا مش هخاطر بيكي لاي سبب اتفقنا ي قلبي لتنظر له بتردد بالغ لكنها توافق علي كلامه.....ليكرر غزله بها وتاسفته ايضا ولاول مره من فتره يناما باحضان بعضهما مره اخري من جديد *************** في قصر البحيري خاصه في غرفه سيف كان سيف يقف شاردا فيما حدث،لينقض من شروده عندما تضع دره يديها علي كتفه ليبتسم لها بخفوت دره بقلق _مالك ي حبيبي سيف وهو ياخذ نفسا عميقا _مفيش بفكر في اللي حصل ثم يردف متذكرا _صحيح انتي تعرفي اخبار ملك ايه دره بشفقه _حالتها وحشه اوي ي سيف..... مش بتردي تخرج ابدا من اوضتها حتي انها مبتكلمش مع حد خالص سيف وهو يغمض عيناه بحزن _ربنا معاها اللي حصل مكنش قليل دره بصدمه مازالت تشعر بها _ انا مكنس متخيله ان سيف يعمل كدا.....ازاي قدر ي**ر ملك بالطريقه دي سيف بحزن _انا مش عارف ايه اللي بيحصلنا دا من ساعه ما نيار مشيت والفرحه مدخلتش بيتنا ابدا كانه عقاب ربنا في اللي عملنا بنيار..... وعارف اننا نستحق اكتر من كدا كمان.....و ان مازن عايز ينتقم من زياد بس ملك بردو ملهاش ذنب في حاجه لتحاول دره ان تذ*ل الحزن من قلبه لتضمه وتقول بمرح مصطنع _بقي الفرحه متدخلتش عليكم انما انا ايه سيف بحب _انتي فرحه قلبي انا لتضحك دره علي كلامه ليزيد هو من احتضنها وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح السابق الحلقة ٣خلقتي لي فقط الجزء ٢ - الحلقة ٣ في الفندق كانت دارين جالسه في صاله الاستقبال تنتظر هادي الذي وعدها بتناول الفطور معا.... لتتذكر حديث والدتها بشان عودتها مره اخري الي الاسكندريه... لتشعر بعد قليل بشي يوضع في يديها لتنظر وتجد هادي يضع ورده صفراء ويبتسم ابتسامته الهادئه لتلمع عيونها بسعاده لتجده يضع ورده اخري.... ليكرر فعلته العديد من المرات الي ان اصبح في يديها باقه من الورود دارين بسعاده وهي تنظر للباقه _مجنون هادي بغرور مصطنع _ي بنتي دي اقل حاجه عندي لترفع احدي حاجبها له ليضحك بخفوت علي تعابير وجهها هادي بحماس _يلا ي ستي تفطري ايه دارين وهي تغرق في عيناه _اللي تختاره هادي وهو يبادلها النظرات بحب _ماشي ي وردتي لتبتسم له بخجل غريب عليها ليراها اجمل واجمل فهي كانت تخفي جمال وجهها بتلك الالوان التي تش*ه ملامحها الجميله، ليطلب بعد قليل الفطور ويفطرا في جو ملي بالمرح.... وتمر تلك الدقائق لتشعر دارين انها يجب ان تخبره عن مغادرتها للقاهره السابق التالىدارين بتردد من رده فعله _هادي.... انا عايزه اقولك حاجه هادي بحب خفي _دا الورد يامر دارين بحزن لانها سوف تشتاق الي غزاله بها _انا لازم ارجع البيت هادي باستغراب من ملامحها الحزينه _بيت ايه دارين بقهر وهي تشعر انها ستكون المره الاخيره الذي ستراه بها _بيتي في اسكندريه..... انا عايشه هناك مع اهلي بس جيت هنا عشان اقابل واحده صحبتي بس للاسف مقدرتش اشوفها..... عشان كدا لازم ارجع اسكندريه في اسرع وقت هادي بصدمه ونظره تخفي الكثير من المعاني _تمشي دارين وهي تامي بحزن شديد وعينان تلمع بالدموع _ هادي ببرود مزيف ليخفي الم قلبه _تمام....... انا لازم امشي دلوقتي عشان عندي شغل كتير هبقي اكلمك بليل.... سلام ليغادر بتامسك مزيف وهو يخفي الالام قلبه لتنظر دارين الي طيفه وهو يغادر وكانه تودعه ثم تجهش بالبكاء علي قصه لم تكتمل السابق التالىفي المستشفي كانت حور جالسه علي الفراش بغرفتها بالمشفي والعائله بجابنبها يرعونها في جو ملي بال**ت والتوتر...... نعم فسليم في عمليته الان لتفرق يديها من التوتر والخوف الشديد وهي تتخيل انه يمكن ان يكون في خطر ليلاحظها زين زين بعدم رضا علي حالتها _حور مينفعش تتوتري كدا دا غلط جدا عليكي حور بخوف شديد _مش قادره ثم تضيف بهلع _انا لازم اروح لسليم اشوفه الاب مهدئا لها _مينفعش ي بنتي الدكتور قال انك مينفعيش تقومي من علي السرير او تبذلي اي جهد لمده اسبوع لحد ما الجنين يثبت حور وعيناها تلمع باصرار _انا كويسه...... بس لازم اروح اشوفه عشان اطمن عليه وهي تتحدث لم تلاحظ زين الذي يقترب منها وهو ممسك بحقنه ليضعها في المحلول لتمر بعض ثولني لتغط حور في نوم عميق الام بخوف وهي تراها سكنت فجاه _هو ايه اللي حصلها زين بهدوء _متقلقيش ي امي انا بس حطتلها مهدء في المحلول..... مينفعش تفضل متوتره كدا الام بقتناع _معاك حق ي ابني السابق التالىليمضوا ساعات وهم يدعون لابنهم الذي راقد الان بغرفه العمليات، لتنهي اخيرا رحله العذاب عندما اتي الطبيب ليبشرهم بتلك الاخبار الاكتر من رائعه وان المريض قد نجحت عمليتته بنسبه كبيره وسيتمكن من السير مجددا بعد العلاج الطبيعي الذي يمكن ان ياخذ اقل من شهر واحد، لترتسم معالج السعاده علي وجههم ويطلق الجد تنهيده عميقه تدل ان الامور قد عادت الي نسبها الصحيح وبعد مرور ثلاث ساعات في غرفه سليم الذي عاد الي وعيه منذ قليل الام بسعاده علي تحسن ابنها _الف مب**ك ي ابني سليم بابتسامه متعبه _الله يبارك فيكي ي امي ثم يستردف قائلا بلهفه _هي حور فين زين بابتسامه _في اوضتها نايمه بعد حقنه المهدئ سليم بخوف علي وضعها الصحي _مهدي ليه...... هو الدكتور قال انها مش هتحتاجه.......هي كويسه صح _متقلقش ي سليم هي كويسه هي بس كانت خايفه عليك اوي ودا مش كويس عشان حالتها النفسيه عشان كدا ادتها المهدء السابق التالىسليم بارتياح _طب الحمدلله........ صحيح الدكتور قال ان اقدر اعمل علاج. طبيعي بعد يومين..... عايزك تشفلي دكتور كويس الام بقلق _طب ارتاح شويه ي ابني سليم باصرار _لا ي امي انا عايز ارجع امشي في اسرع وقت زين _تمام ي سليم هحدد ميعاد مع دكتور ليومي له بالايجاب ويعاود النوم مره اخري ليلبي طلب جسده المنهمك ************** في غرفه ملك كانت تجلس كعادتها صامته.......شارده تفكر في معذب قلبها،لتدخل هايدي عليها وهي حامله بيدها صنيه بها فطور الذي تحبه ملك،بتتجه نحوها وتجلس بجانبها هايدي بتردد _ملك لتلتقط اذنا ملك ذلك الصوت الذي تسبب في تخريب حياتها وبعدها عن حبيب قلبها،ليحمر وجهها من الغضب عندما تراها هايدي وهي خائفه من نظراتها _ملك انا بجد.... لن تكمل كلمها اذا بملك تنقض غاضبه ترمي عليها الفطور وتقول بصراخ _اطلعي بره انا مش عايزه اشوفك اودامي تاني.......بره ليدخل زياد علي صراخ اخته في زوجته،ليسرع في ضم ملك وهو يراها علي حافه الانهيار ويطلب من هايدي الخروج لتستجيب له وتذهب الي غرفتها وهي تجر ورائها ذيول الخيبه السابق التالىفي الجامعه كان كل من هادي وجني يجلسون علي الطاوله في **ت تام كانهما في دنيا اخري......جني كانت تفكر في عرض حسن اتوافق ام لا،لتتعجب من تلك الحيره وتتنفس بضيق،لتلاحظ علامات الحزن علي وجه هادي جني بقلق _مالك ي هادي هادي بحزن شديد _دارين هتسافر النهارده جني وهي قد بدات في فهم الامر _وانتا بتحبها صح لينظر لها بحزن وكانه ياكد رائيها،لتبتسم جني عليه _طب وانتا زعلان ليه قولها انك بتحبها ولو هي كمان بتحبك ابقا سافر ليها وقابل اهلها هادي بقلق يستوطي قلبه _مش عارف انا قلقان اوي من الموضوع دا ثم يردف قائلا _بس انتي معاكي حق انا هقولها.....عشان لو مش بتحبني متعلقش بيها اكتر من كدا السابق التالىجني وهي تضحك _هههههههههه هادي بعدم فهم _بتضحكي علي ايه جني بمرح _اصلك مشفتش مفسك وانتا بتقول لومش بتحبني......انا حسيتك هتعيط لينظر لها بغضب علي سخريتها ويلقي عليها اوراق المناديل ويذهب كطفل غاضب وهي مازالت تضحك عليه وبالجهه الاخري كانت دارين قد انتهت من ترتيب حقابها بحزن ظاهر علي وجهها.....لتدفع الحساب للفندق وتاخذ حقيبتها وتستقل السياره التي ستقلها للمطار،وعند وصلها للمطار تسمع هادي بحزن _كنتي هتروحي من غير ما تشوفيني لتنظر له وهي تبتسم بحب _بس انا مش بقدر اودع اللي بحبهم هادي وهي تلمع بالحب _وليه تودعيهم...... خليكي معاهم ليخرج من جيبه خاتم ليركع امامها، امام صدمتها مما يحدث _تتجوزيني ي وردتي لتنهمر الدموع من عينيها وهي تومي بسعاده ليبتسم لها بحب ويضع الخاتم باصباعها ويضمها بجوار قلبه السابق التالىبعد مرور بضع اشهر من تلك الاحداث في غرفه سليم بعد منتصف الليل استيقظ سليم علي عدم وحور كعادتها ليذفر بضيق ويتجه الي المطبخ ليراها تجلس فوق الطاوله ببطانها الكبيره في الشهر التاسع من الحمل بجانبها العديد من الطعام وممسكه بعلبه شوكلا في يديها تاكلها بنهم ليضحك سليم بعدم حيله وهو يراه وجهها عباره عن خريطه من الشكولا، ليمسك منديل ويمسح الاثار من وجهها حور بتعجب من استيقاظه _انتا صحيت ليه دلوقتي سليم بمرح _عشان اللحق مخزون الشهر اللي خلصتيه دا حور ببرائه مهلكه وهي تاكل الشكولا _مش انا دا ابنك سليم وهو يبتسم _اااه منا عارف طبعا...... يلا بقي عشان ننام حور بطفوله وهي تبتعد عنه _ابعد عني.... اساسا انا مش عايزه اكلمك سليم وهو يرفع حاجبيه بدهشه _ودا ليه بقي حور بعبوس _عشان مخلتنيش اروح فرح دارين سليم بقله حيله _ي حبيبتي الدكتور منبه علي الراحه...انتي فضلك اسبوعين وتولدي حور بحزن طفولي _بس انا مشفتش العريس....ومعرفش حتي اسمه السابق التالىسليم بغيره _وانتي مالك بالزفت وكويس اساسا انهم هيستقروا في القاهره.......وان شاء الله عمرك متشفيه ثم يردف بغضب _شافه عزرائيل حور بشقاوه _ههههههه انتا مش هتبطل غيره بقي لينظر لها بنصف عين ويحملها ويتجه بها الي غرفتهم فهم قد عادوا الي منزل اهل سليم،ليضعها علي الفراش سليم متهكما وهو يغطيها بالبطانيه _يلا نامي ي ختي ليستقل بجانبها ليسمع همساتها الذي جعلته ياخذها باحضانه ويناما حور بنعاس _بحبك وبعد مرور ساعتين استقظت حور علي الم شديد بمعدتها لتنظر بتجاه سليم النائم وبعد مده ليست بقليله والالام مازال يشتد عليها......لم تتحمل حور بصراخ _ااااااااااااااااااااااه لينقض سليم من النوم ليراه حور تصرخ ووجهها متعب بشده ليقول بذعر _مالك ي حور حور بصراخ سمعها كل من بالمنزل _اااااااااااااااااه انا بولد ي سليم ااااااااااااه سليم بغباء وهو يلتف حولها _بس انتي لسه فضلك اسبوعين حور بصوت عالي _هو بمزاجي.........اااااه وديني للمشتشفي السابق التالىسليم بهلع وهو يراه حالتها _حاضر حاضر ليتجه نحوها ويحملها بعد ان ايقظ جميع من بالمنزل وذهبوا الي المشتشفي.......فالمشتشفي كان سليم يضع راسه علي غرفه العمليات وقلبه يولمه من سماع صوت صراختها،ليستمعوا اخيرا الي صوت بكاء طفل ليهلهلوا بسعاده،ويخرج الطبيب بعد ان طمئنهم علي حالتها وعلي الصبي وبعد ان افاقت حور من م**ر العمليه كانوا جميعهم جلسون بغرفتها يهنوئها...... وبعد ان غادروا سليم وهو يقبل يديها بعشق _الف سلامه عليكي ي عمري حور بابتسامه شاحبه قليلا _الله يسلمك........هاااااا هنسميه ايه سليم وهو يضع يديه علي وجنتها _محدش هيسميه غيرك حور بسعاده وهي تتامل الطفل بحب _انا عايزه اسميه............ ادهم سليم وهو يضمهم وينظر للطفل الذي اخذ عينان حور الزرقاء بحب _اهلا بالاستاذ ادهم سليم الشرقاوي وبعد مرور خمس سنوات..... السابق الحلقة ٤ليركب زين سيارته ليقودها ويصل الي المستشفي باقصي سرعه ممكنه.... ليكشف عليها الاطباء ويقرروا دخولها العمليات ليوقفوا نزيفها ليوافق زين، وتدخل حور العمليات في وقت وصول العائله سليم بخوف شديد وعيناه تبحثان عن حبيبته _فين حور ي زين زين بحزن علي زوجه اخاه الرقيقه _دخلت العمليات عشان يوقفوا النزيف...... هو ايه اللي حصل ي سليم سليم بصدمه وهو يتخيل انه سوف يفقد حبيبته _عمليات..... انا السبب انا السبب زين بخوف وهو يراه اخاه علي حافه الانهيار _سليم اهدي.... مش وقت انهيارك حور محتاجلك جنبها دلوقتي ليؤمي سليم بصدمه وهو يعلم ان معه حق في كلامته back بعد مرور ساعتين او اكثر بقليل يخرج الطبيب المسؤؤل عن العمليه وعلي وجهه امارات الغضب والانفعال.....ليسألوا عن وضع حور الصحي وهل هي بخيرام لا الطبيب بغضب _انا مش عارف ايه الاهمال دا انتوا مش عارفين انها حامل وانها بتحتاج رعايه خاصه..... ولا ايه ي دكتور زين سليم بلهفه وهو يريد الاطمئنان عليها بشده _هي كويسه الطبيب بضيق _الحمدلله قدرنا نوقف النزيف ونسيطر عليه..... بس لازم تاخد الادويه اللي هكتبلها بانتظام شديد وحقن الفيتامنات وترعوا حالتها مش بس الصحيه كمان الحاله النفسيه مهمه جدا في الفتره دي السابق التالىفي القاهره وامام النيل كان مازن يقف امام النيل وهو يفكر فيما فعله بملك، ليتذكر عيناها الامعه بالعشق له بعد ان اصبحت زوجه له وارتبط اسمه بأسمها، ليشعر بالندم قليلا لكنه يتطرد ذلك الشعور سريعا حتي لا يتراجع عما فعله وفي وسط شروده يسمع صوت اخيه وصديق طفولته هشام بانفعال وهو يمسك ذراع كازن بشده _ايه اللي انتا عملته دا ي مازن مازن ببرود _وايه اللي انا عملته هشام بسخريه وغضب من بروده _ولا اي حاجه دمرت حياه انسانه بس،وكل دا ليه عشان حبتك ووثقت فيك وفي الاخر دا جزتها ثم ينفعل قائلا _انا عايز اعرف بس هي ذنبها ايه....هي عمتلك ايه عشان تعمل فيها كدا دي بنت عمك ي اخي مازن بغضب اعمي وهو يتذكر اخته و توائم روحه _ذنبها ان زياد اخوها....ذنبها ان اخوها دمر حياه اختي وبمنتهي البرود بيعش حياته عادي جدا بعد ماخلي نيار تبعد عني......ذنبها ان هو اخوهااااا فهمت هشام بحزن علي حالته _بس هي كانت بتحبك ي مازن مازن بلامبالاه وعيناه تنظر في الفراغ _مبقتش تفرق تحبني متحبنيش..... مازن حاجه تهمني هشام محاولا تهدئته _اهدي ي مازن.... اقولك روح كلمها وخليها تسامحك متبقاش غ*ي ي مازن وتضيعها من ايدك وبعدين تندم، صحيح ان زياد اخوها بس للمره المليون دا مش ذنبها مازن بحزن _ومش ذنب نيار كمان، اختي اللي معرفش هي دلوقتي عايشه ولا..... لينفجر بالبكاء وهو يتخيل ان من الممكن ان اخته لم تعد موجوده بذلك العالم، لينظر له هشام بحزن بالغ ويعانقه وهو يحاول ايقاف بكاءه _متخفش هي ان شاءالله هتكون كويسه..... اهدي ي مازن ليحاول مازن ان يسيطر قليلا علي بكاءه وبعد برهه قد هدأ قليلا و اخذ يتنفس ببط السابق التالىفي الفندق كانت دارين تجلس علي الفراش وهي تفكر بهادي وتبتسم بشرود فهو لايكف عن الاعتناء بها بل ويحدثها عده مرات باليوم كي يطمئن عليها ويحكي معها بالساعات حتي تنام علي صوته احيانا.....لتسمع بعد قليل صوت الهاتف لتبتسم وتعتقد انه هادي لتحمل الهاتف وتختفي ابتسامتها بخيبه امل لتري ان والدتها هي من تتصل عليها دارين بهدوء _ ازيك ي مامي عامله ايه زينب بلهفه لما تريد الوصول اليه _ انا كويسه..... المهم عرقتي توصلي لحاجه بخصوص حور دارين بلا مبالاه وتأفف _لا معرفتش حاجه ومبقتاش يهمني أعرف زينب بغضب _يعني ايه عايزه تضيعي سليم وفلوسه من تحت ايدك دارين ببرود _ بالضبط زينب بقسوه وهي تري مخططتها تفشل _ ماشي ي دارين براحتك بس مترجعيش تندمي لما متلاقيش عريس زي سليم كدا دارين وهي تفكر بهادي وتبتسم بحب خفي _متخفيش ي مامي مش هندم زينب بياس من عناد ابنتها _طيب ي اختي..... يلا لمي هدومك وارجعي اسكندريه بسرعه دارين بصدمه _ايه ارجع زينب بسخريه _امال هتقعدي هناك تعملي ايه..... بقولك ايه انتي ترجعي بسرعه عشان ابوكي عمال يتخانق معايا كل شويه علي الموضوع دا، يلا سلام لتغلق هاتفها وهي تنظر امامها بحزن شديد اهذا يعني انها لن تري هادي بعد الان دارين بشرود وحزن جلي _بس انا مش عايزه ارجع واسيبه لتنزل دموعها بدون ان تشعر السابق الحلقة ٢زياد بمرح مصطنع لكي يرهف عنها _ايه ي ست ملوكه هتفضلي قاعده كدا لوحدك........ ايه رايك نروح الملاهي عشان تعرفي اني مش حرمك من حاجه اهو ملك وهي مازالت تنظر في الفراغ وكانها لم تسمعه من الاصل _ لينظر لها زياد بالم _ملك انا مقدرش اشوفك كدا صدقني ي حبيبتي مازن عمره ما حبك هو بس كان عايز ينتقم مني عشان هو متاكد اني هتوجع لما تتالمي انتي مش بس اختي انتي كمان بنتي........ لم يكمل كلامه فاذا بملك تنفجر من البكاء وهو تتذكر كل شي عاشته مع مازن، لتضع يدها علي قلبها وهي تسترجع كل كلامته وهو يتغني بحبها..... لينحرق قلبها.... اكان كل هذا كذب الم يحبها يوما، ليقترب زياد منها ويضمها وهي تبكي علي ص*ره لتمر دقائق **ت لينظر لها زياد فاذا بها نائمه ليضع راسها برفق علي الوساده ويمسح علي شعرها برفق وهو يراه ووجهها احمر من البكاء، لتنزل دمعه مقهوره علي حال اخته..... وما اصعب دموع الرجال ************* في المشتشفي كانت حور ترقد علي الفراش لتمر عده دقائق وتفتح زرقتها لتجد حبيبها نائما علي كرسيه و راسه علي فراشها،لتتذكر كل شي بدءا من غضبه منها الي اهانتها لها ومعايرتها انها لاتتذكر اي شي من حياتها،لتنزل الدموع من عينيها بالم علي كلامها لها لتعلو صوت بكائها بعد فتره، ليستقظ سليم علي صوت شهقاتها لينظر ويجد حور تضع يديها علي معدتها وتبكي بحزن سليم بلهفه وهو يراها تبكي بهذه الطريقه _حور مالك ي حبيببتي.....انتي كويسه....طب اجبلك الدكتور.....رودي عليا حور وهي تنظر لها بعتاب قاتل _ لم يتحمل سليم ان يراه هذه النظره بعينيها ليسرع في ضمها علي ص*ره بقوه وهو يردد اسفه لها بكل ندم _انا اسف اسف اسف اسف ليظل يردد اسفه ملايين المرات ولم يمل الي ان انتهت من البكاء ليمسح علي شعرها بحب ويلقي قبلاته علي وجنتها وجبينها الي ان هدأت تماما السابق التالىليمضوا ساعات وهم يدعون لابنهم الذي راقد الان بغرفه العمليات، لتنهي اخيرا رحله العذاب عندما اتي الطبيب ليبشرهم بتلك الاخبار الاكتر من رائعه وان المريض قد نجحت عمليتته بنسبه كبيره وسيتمكن من السير مجددا بعد العلاج الطبيعي الذي يمكن ان ياخذ اقل من شهر واحد، لترتسم معالج السعاده علي وجههم ويطلق الجد تنهيده عميقه تدل ان الامور قد عادت الي نسبها الصحيح وبعد مرور ثلاث ساعات في غرفه سليم الذي عاد الي وعيه منذ قليل الام بسعاده علي تحسن ابنها _الف مب**ك ي ابني سليم بابتسامه متعبه _الله يبارك فيكي ي امي ثم يستردف قائلا بلهفه _هي حور فين زين بابتسامه _في اوضتها نايمه بعد حقنه المهدئ سليم بخوف علي وضعها الصحي _مهدي ليه...... هو الدكتور قال انها مش هتحتاجه.......هي كويسه صح _متقلقش ي سليم هي كويسه هي بس كانت خايفه عليك اوي ودا مش كويس عشان حالتها النفسيه عشان كدا ادتها المهدء السابق التالىفي الجامعه كان كل من هادي وجني يجلسون علي الطاوله في **ت تام كانهما في دنيا اخري......جني كانت تفكر في عرض حسن اتوافق ام لا،لتتعجب من تلك الحيره وتتنفس بضيق،لتلاحظ علامات الحزن علي وجه هادي جني بقلق _مالك ي هادي هادي بحزن شديد _دارين هتسافر النهارده جني وهي قد بدات في فهم الامر _وانتا بتحبها صح لينظر لها بحزن وكانه ياكد رائيها،لتبتسم جني عليه _طب وانتا زعلان ليه قولها انك بتحبها ولو هي كمان بتحبك ابقا سافر ليها وقابل اهلها هادي بقلق يستوطي قلبه _مش عارف انا قلقان اوي من الموضوع دا ثم يردف قائلا _بس انتي معاكي حق انا هقولها.....عشان لو مش بتحبني متعلقش بيها اكتر من كدا السابق التالىجني وهي تضحك _هههههههههه هادي بعدم فهم _بتضحكي علي ايه جني بمرح _اصلك مشفتش مفسك وانتا بتقول لومش بتحبني......انا حسيتك هتعيط لينظر لها بغضب علي سخريتها ويلقي عليها اوراق المناديل ويذهب كطفل غاضب وهي مازالت تضحك عليه وبالجهه الاخري كانت دارين قد انتهت من ترتيب حقابها بحزن ظاهر علي وجهها.....لتدفع الحساب للفندق وتاخذ حقيبتها وتستقل السياره التي ستقلها للمطار،وعند وصلها للمطار تسمع هادي بحزن _كنتي هتروحي من غير ما تشوفيني لتنظر له وهي تبتسم بحب _بس انا مش بقدر اودع اللي بحبهم هادي وهي تلمع بالحب _وليه تودعيهم...... خليكي معاهم ليخرج من جيبه خاتم ليركع امامها، امام صدمتها مما يحدث _تتجوزيني ي وردتي لتنهمر الدموع من عينيها وهي تومي بسعاده ليبتسم لها بحب ويضع الخاتم باصباعها ويضمها بجوار قلبه السابق التالىمۡسَـ(?)ـاء الۣخـ(?)ـيۡݛمۡسَـ(?)ـاء الۣخيۡـ(?)ـݛاَتمۡـ(?)ـسَاء اٍلٍّفٖـ(?)ـٍلأٌنــُتَ ڳُــــيّفُڳًٱخَــبُــِآاَﺭَگــِـْﻢّيِدُوْوِمْ عِزِّك ْ وُنَبْضْ قِلِبك ْالصلاة السلام على أشرف المرسلينإلى من يهمه الأمرالسلام عليكم ورحمة الله وبركاتهالصلاة و السلام على أشرف المرسلين

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

بروحى فتاة(معشوقه اليل)

read
2.0K
bc

|| حور الأسد ||

read
1.3K
bc

Ice Shards

read
1.1K
bc

الوحش الثائر.. ج3... من أحفاد الجارحي... للكاتبة آية محمد

read
1K
bc

ظلامي

read
1K
bc

I'm not your alpha

read
1K
bc

عائلة الشيخ رجب

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook