الحقنى يا جلال بيه مراد بيضربنى هو وأمك والله العظيم مظلومة
جلال أنت اتجننت يامراد
مراد دى كدابه انا ممدتش أيدى عليها هى العصبتنى وكنت همد لكن ممدتش
وبعدين انت واقف معها ليه مين اهلك
جلال انا بقف مع الحق
الجدة حق اى يابو حق أنت شوفت اى عشان تدافع عنها ها
جلال يعنى ست فاضلة زى دى هتتبلى عليكم ليه
شيماء ف سرها فاضلة جاتك وا**ه
مراد طيب ثانيه واحده
مش أنت بتقول أن إحنا كدابين انا هثبتلك أن هى الكدابه
القصر كله مليان كاميرات
وادى الشاشه أهى وادينى رجعت الجزء الفاتت اتفضل
زبيدة بقلق أزى ناسية أن فى كاميرات ف القصر على كده لوحد أخد باله هنتكشف كلنا هنروح ورا الشمس
ها يا أستاذ جلال صدقت إن هى كدابه وبعدين الالعيب دى متخلش علينا
وانتى يازبيدة والله والله تانى أهو لو مبطلتيش حركاتك دى
هيبقى ليه تصرف تانى معاكى
زبيدة شايف يا جلال بيه بيهددنى
الجدة مسكتها من شعرها بت انتى بقولك عامله توقعى الناس ف بعض وتكدبى وتزودى بالكلام ومش عايزة حد يقولك تلت التلاته كام
زبيدة اوعى كده سيبى شعرى
الجدة الله يرحمك يابنى أنا أعرف وقعتك ازى
شيماء معلش يا مرات عمى متتعصبيش دى وحده متستهلش
الجدة وايه النغمة الجديدة دى من أمتى بدافعى عنى
شيماء طيب أنا غلطانه
مراد انا قرفت من القصر ومن الستات ألفية انا مش فاضى كل يوم لردح الحريم ده بجد تعبت
جلال :خلاص يامراد
الجدة :انت ملكش دعوة بينا مش انت واقف معها خليك معها
وتيجى عندنا وتتص*رلنا ف التافهه يا تافه
جلال كده يا أمى
الجدة بلى أمك بلى زفت
مراد أنا ماشى يا أمى
الجدة بحنيه ليه يا بنى طيب كلك لقمه طيب ده انت مدقتش الاكل من إمبارح
مراد ومين ليه نفس يأكل بس
انا ماشى وريا مشوار مهم
هروح استحمى وأصلى
وهطلع اقابل أواب
الام ربنا معاك يبنى بدعيلك ف كل صلاة
مراد تسلمى يا أمى
ليندا للممرضه فين كوكى
الممرضه أهدى طيب
ليندا لا مش ههدا انتى قلتى خمس دقايق
وليكى أكتر من ساعتين ومشفتهاش
انتى بتضحكى علي
الممرضه لا طبعا
ليدخل الدكتور رمضان وف إيده حقنه
ليندا بخوف أنت مين أوى الحقنه الفيدك دى
الدكتور رمضان مهدأ
ليندا أنا هاديه اهو هاخد ليه حقن
الدكتور أنتى هتعرفى اكتر منى يا أستاذة
يالا يا هدى امسكيها عشان تاخد الحقنه
هدى بتوتر حاضر حاضر
ليندا لاء انا مش مجنونة اى الانتوا بتعملوا ده فضلت تقاوم مرارا وتكرارا ولكن بلا جدوى
اخدت الابره وبدأت تحس بدوخه وفقدت الوعى
هدى يا دكتور المريضه معها حق فعلا هى مش مريضة عشان تاخد الحقنه دى
الدكتور نظر إليها بغضب أنتى ملكيش دعوة تعرفى ما اسمع من حد إنى عطيتها الابره دى هقتلك
ولادك ف كفه وانتى ف كفه
فأى متحاوليش تتذاكى علي عشان منزلش مع بعض
هدى بخوف حاضر يا دكتور
قدير ها عطيتها الحقنه
الدكتور ايوه متخافش خالص كله تمام هى البنت الصغيرة الحالته صعبه جدا
قدير مافيش مشكله المهم امها تنسى كل حاجه عشان اعرف أخد الورث
الدكتور هيحصل شهر بالكتير والذاكرة ابتاعتها هتتمسح تماما حتى هتنسى اسمها
أواب كان يتمشى ف إحدى الشوارع
ايه بتحب الاكل من الملح ده لازم اجبلها منه عشان اصالحها مهما كان دى أختى و مقدرش على زعلها أبداً
وهو وواقف فالمحل
ام خالد يا أم رمز إمبارح يا أختى
سمعتى عن الست وبنتها الكانوا أحدهم الإسعاف
أم رامز اه يا أختى ده الراجل الاسمه قدير ده مفترى
ياعينى مراته زى العسل جم ساكنوا اول إمبارح واللي كله منمناش أمرهم عجيب الناس
أواب قدير وست وبنتها
لوسمحتى
بس ممكن بس طلب منك
أم رامز تحت أمرك يا أخويا
ممكن بس تقوليلى حكاية قدير دى لان بندور على وحده قصتها زى كده
أم رامز ايوه طبعا تعالى أحكيلك أنت جيت للمكان الصح
قصت له ماحدث بالتفاصيل
وبس يا سيدى بس البنت الصغيرة كان شكلها كده يخوف
أواب يخوف أزى يعنى
أم رامز يعنى كأنها متخشبه يا حبة عينى
حظك حلو أوى يابنى أنا صورتهم هما ونازلين بيهم الاسعاف
أواب طيب ماتورينى الصور دى يا حجه
ام رامز اهو
أواب يا نهار اسود ده انا دول البندور عليهم
حجه ابعتيلي الصور دول لو سمحتي
ام رامز ومالو يا بنى خدهم
أواب تمام شكرا يا حجه ربنا يبارك ف عمرك
ام رامز الله يكرمك يا أبنى
ثم قام بالإتصال بمراد
مراد ايوه يا أواب أنا جيلك اهو
أواب بفرحه لقيتهم يا مراد لقيتهم
مراد انت بتقول اى
أواب زى ما بقولك كده بالضبط تعالى أحكيلك
مراد بدموع حاضر حاضر انا ما هنتقابل ف نفس مكان الكنا فيه فالصبح
أواب ماشى
سجد مراد شكرا لله
ثم هبط إلى الأسفل والفرحه تغموره
ريناد مراد فرحان ودى حاجه متبشرش بخير ابدأ
أما البس عشان أقابل قدير ونعرف أى الحكاية بالضبط
نهلة كانت ترتدى فستان اسود طويل إلى حد ما وتضع الميكاب
زبيدة الله الله اى الشياكة دى بس
نهله ده بس عشان انتقم منه
مش أكتر
زبيدة الشياكه دى عشان تنتقمى
نهله ايوة لازم ارجع من الخروجه دى وانا رافعة راسى
زبيدة لم نشوف
نهله اوعى كده يماما اتأخرت
زبيدة طيب ربنا معاكى وحاولى تعرفى البيدور ف دماغه هو وأواب
نهله بضحك عيب عليكى ده أنا هوريه النجوم ف عز الضهر
عشان اعرفه بس مين نهله الكيلاني
وكمان اعرف يتعامل أوى مع الهوانم الزي
يالا باى
ريناد يالا ياماما ماشيه
شيماء يا ما انى على القمر
ده احنا ننزل القمر ونقعدك مكانه
ريناد تسلميلي يا مامتى يا قمر
قوليلى شعرى كده حلو ولا أجيبه لورا
شيماء لا كده أحلى واشيك بكتير
ريناد طيب سلام دلوقتى
تقابل من ريناد ونهلة عند البوابة الرئيسة
ريناد نظرت إلى نهله من فوق لتحت
نهلة أنتى مجنونة ازى تبصيلى كده ياحشرة أنتى
ريناد بابتسامة باردة براحتى
نهله براحتك اى يا بت انتى هتنسى نفسك ياغ*يه نسيت أنك كنت اغبى وحده فالفصل ولا اى
ريناد لم تعيرها أى أهتمام وركبت سيارته وذهبت
نهلة اه يامعفنه يبقى مش معبرنى والله لهوريكى حسابك زاد يابت الخدامه
ريناد وهى بتسوق طيب يا نهله أنا فاشله اوريكى الفاشلة دى هتعمل اى فيكى يابت الحربايه
المتصلة الو طيارتك هتوصل كمان ساعه
=تمام
:-طيب اول ما توصل تكلمنى وهبلغك هتعمل اى بالضبط
=ماشى مع السلامه دلوقتى عشان داخل المطار
زبيدة لشيماء الله الله اطورنا وبنخلى بناتنا تطلع باليل عادى
يرحم ايام زمان كانت لو تأخرت كنت بتضربيها بالشبشب
شيماء ببرود لم تعيرها أى إهتمام هى الاخرة ووضعت رجل على رجل
زبيدة انت نسيتى نفسك ولا اى قاعده قدامى أوى بالشكل ده
شيماء لا منستش بس انتى مين عشان احترامك لومؤخدة