الحلقة الخامسة

1251 Words
الحلقة الخامسة الكأس و العذراء بقلم نورا محمد علي كانت عتاب تستمع في **ت إلي أن اتت اللحظة التي يجب أن تقاطعني فيها فهي في النهاية بشر و ليست جهاز يسجل هل لم تتقبل كل ما سمعته مني عتاب بصدمة و خوف و قالت عتاب انت سماعة الكلام اللي قولته انت فعلا مقتنعة بكلامها نظرت عبن لوسي كانت تحمل تسأل و كأنها تريد ان تقيم عتاب نفسها و تعرف هل حقا تستب أن تحكي لها هل عي واعية لسؤالها ام هي مصدومة مما سمعت ام ماذا ابتسامة شتحبة ترسم علي وجهه لوسي وهي تقول لوسي لا طبعا عتاب بس من كلامك لوسي انا لازم ابين ليها اني مقتنعة و زي ما انت اقتنعتي هي كمان اقتنعت هي راهنت علي فقري و حاجتي و قلة حيلتي و اني مليش اب ولا ام ولا اخ عتاب ازاي انا مش فاهمة لوسي ان محدش هيحاسبني من الاخر مليش حد بس هي ما تعرفش عني حاجة ولا عن تربيتي انا عارفة كويس يعني ايه جواز و عارفة كويس أن في ناس مش موفقين بس مين يسيب الطهر و الاحترام و انك تكوني ملكة ليكي ملك واحد بس تقفي معاه قدام الدنيا بحالها و ما حدش يلومك مين تسيب واحد بس يحبها و يخاف عليها و علي شرفها و عرضها و تفضل أنها تبقي سلعة و انها تعيش في العهر و الانحلال انها تكون ملك اللي يدفع انها تكون ازبل مهنه في التاريخ عتاب عندك حق يا ريت كتير يعرفوا كده بس نقول ايه اللي تبيع نفسها لشيطان دي نقول عليها ايه لوسي هههه زي ما قولتي باعت نفسها لشيطان عتاب طيب بعد ما روحتي البيت عملتي ايه لوسي ولا حاجة سهرت طول الليل افكر في كلامها و ازي انها يتفنن في الإقناع و ازي أنه ممكن تقنع أي واحدة غيري بسهولة وقتها اتوضيت و صليت شكر لربنا أنه وقف في طريقي حد زي فتحي بيه و زمايله عتاب ابتسمت و قالت عندك حق لوسي اتصلت ب فتحي بيه عن طريق التلفون اللي ادهوني و قبل ما قول الوووو لقيته بيرد و يقول فتحي برافوا عليكي لوسي انت عرفت منين فتحي كنا مرقبينك علشان نلحقك لو حصل حاجة لوسي ابتسمت و شعرت كأنه رطب قلبها بكلامه و اهتمامه و أنه عند وعده بأنهم يحافظون عليها فتحي اسمعيني كويس هم هيبدء يتوصلوا معاكي و ممكن يقترحوا عليكي تبعدي اختك و تدخليها في مدرسة داخلي ولا في ديار لوسي بس انا مش مسيحية فتحي مدارس الراهبات من افضل المدارس و هما مش بيعلموا دين هم بيعملوا تربية و الانجلش و الفرنش و كمان مش اي حد يقدر يدخلها لوسي طيب انا هبعد عن اختي فتحي لازم امال عاوزة تسببها تحت ايدهم و تكون نقطة ضعف عندك لوسي بخوف لا خلاص اللي تشوف فتحي اسمعيني كويس و ما تاخفيش كدا هم مش هيجب**كي علي حاجة في الأول و هيسبوكي لما تقدمي و تشوفي الفلوس و تجميعها و تبقي عاوزة تبقي زيهم و معلكي فلوس كتير وقتها هيبدء يجب**كي تعملي اللي همه عوزنه لوسي ايه فتحي ما تخافيش احنا كده كده هتكون قبضنا عليهم كلهم قبلها بكثير لوسي اه و النبي ربنا يسترك فتحي هههههه اهدي كده و شوفي ازاي هتيجي بكرة زي ما أنفقوا عشان ندربك علي الكاميرات و الحاجات اللي هتزرعيها لوسي طيب و اختي فتحي ما تخافيش انا هجهز كل حاجة و انت مهدي ليها لوسي اللي تشوافه فتحي احنا شايفين مصلحتك اد*كي شفتي بنفسك قدرتها علي الإقناع و كمان لسه هيبدأو يدربوكي علي حاجة ما تخطرش علي بالك لوسي ربنا يستر تصبح علي خير حضرتك و ان شاء الله بكرة هكون في الميعاد فتحي و انت من اهله و مرت الايام و قابلت فتحي بيه اكتر من مرة و كمان هم قاربوا مني و فعلا وديت الأخت مدرسة الراهبات و كنت سعيدة بالأمان اللي هي فيه و أنها مع ناس نضيف اوي اختارت البعد عن الدنيا بكل ما فيها و بعدين بدأت مرحلة التدريب اللي قالت عليها روز في الأول قفلت الشقة بعد ما اختي راحت مدرستها البعيدة كلينا عن القاهرة و اتفقت معاها اني هكلمها تلفون و اخذت اجازة من الشغل بحجة أن في حد من قريبين مات و الأستاذ عبدالله كان متفاهم عتاب و بعدين لوسي اجروي لي شقة مفروشة و طبعا كانت في مكان راقي و بدأت التدريب عتاب علي ايه تدريب علي ايه لوسي كل اللي يخطر في بالك من ازاي اعمل كأس أو أقرب من العميل ازاي انس برائتي ازاي تتبادل النظرات الو**ة و الهمسات الغير بريئة ازاي اسهر في الملاهي الليلية و طبعا انسي الخجل و الأدب وما الدنيا الا سيجارة و لا تساوي بريق الدينار عتاب ايه دي فلسفة هما ببعلموكو الانحلال و لا الفلسفة لوسي هههه لا دي قواعد و اهمها ازي تقيد النار في قلب اللي قدامك ليحترق و يحرقك يعني من الاخر من اول الماشية و البصة و الرقص كان شيء أساسي كأنك سلعة بتباع ولا كأنك ليه احنا فعلا كنت سلعة بس احنا نختلف كانو بيقولو انت مش ع***ة واقفة في الشارع انت عضوا في منظمة بتعرف كويس بتعمل ايه عتاب هو في فرق حتي في العهر لوسي بضحكة مجلجلة حتي انا عتاب صدمت منها لم تتخيل انها تستطيع أن تتلون في لحظة هل هذه هر الىزينة التي تتكلم معها انها تلونت في لحظة لتكون ع***ة لوسي ايوة طبعا كل حاجة دراجات اللي زيهم عايش في فيلا راقية و زابينهم صفوة المجتمع عتاب نعم صفوة المجتمع لوسي اه و حياتك اللي ما توقعيش تشوفيه شفتهم هناك عتاب مصدقكي لوسي المهم بعد حوالي اسبوع رحت الفيلا و تعرفت علي الامبراطورة و شفت بنات اجمل مما اتخيل مختلفين جدا عن بعض يعني الشقرة و الخمرية و البياض و السمرة و زي ما بيقول لكل فاكهة طعمها عتاب ههههههه حلوة دي لوسي و الاحلي اني بعد كل الحاجات اللي دربوني عليها لقيت العالم دا غريب علي و حسيت بالخوف و فضلت كل شوية اتأكد من وجود الحبوب اللي ادهاني شريف بيه معايا بس هم فعلا ما حاولوش يضغطو عليا سيبني لحد مأقع برجلي و النكتة بقي عتاب ايه لوسي كانوا بيقولو ليه انت حرة في اللي تعمليها و كأن في حرية في وكر العبيد دا عتاب ابتسمت لها لوسي متضحكيش هم بس حسوا اني مش هعمل حاجة غصب و مرت الايام علي هذا المنوال لا اقبل أن ادخل الغرف مع اين كان و كنت اول شيء قبل أن أقرر انظر الي الحبوب الموجودة معي لأتاكد من وجودها و ما أن ادخل مع أحد غرفتي حتي اعد له كأس و اضع فيه قرص من تلك الحبوب و ما أن يغفو و اأتاكد من نومه اخلع عنه ملابسه و اعبث بأشيائة و أحرك شعرة و اقترب بتلك الختامة التي أحملها في حقيبتي دائما عتاب ختامة ليه انت بتبصاميه علي ايه لوسي انا مش بي**هم انا بحركها علي وشه كأنها شفيفي عتاب ايه لوسي شكل الشفافية و عليه روج من اللي حاطه بمشيها علي وشه و ص*ره و برقبته في أماكن متفرقة ثم اعبث بملابسه و اتركيه في الفراش عاري الجسد الأ من ذلك المفرش الذي يستر جسده عتاب نظرت لها بصدمة و قالت عريان لوسي هزت رأسها و بعد ساعة تقريبا بيقوم و قبل ما يفوق بقولو انا خارجة و أغلبهم بيطلب مني هدومه و مش هقولك علي كرمه عتاب يعني ايه لوسي هو متخيل انه عمل اللي هو عاوزه و أكتر شوية عتاب ههههههه لوسي بيدفع بسخاء ممكن يسيب الفلوس علي الكمدينو أو تحت المخدة أو يحطبها في شنطتي و مرت الايام حتي ات ذلك اليوم الذي ات فيه ذلك المدعوم مهند جلس في المقعد المقابل لي واخذ ينظر الي بتقيم و كأنه عارف اني جديد و صدقيني مش هقدر اوصفه هو حاجة كده زي الشيطان بس الوسيم اوي كمان كان ساحر جذاب طويل متناسق الجسد كأنه عايش حياته في الجيم عتاب و ايه اللي يودي واحد زي دا وكر ليل لوسي هتعرفي بعدين اخذ يفحصني ثم قال مهند انت لوسي انا ..... لا توجد حرية في وكر العبيد
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD