الجزء الرابع

1177 Words
ماريا تشوف أنيكا جاية لعندهم وتقرب من شيفاي عايزة تبوسه وانيكا تشوفهم وتوقف من الصدمة وتستنى تشوف رد فعل شيفاي .بس اول ما ماريا تقرب منه يبعد عنها وماريا مصممة تقرب تعمل نفسها هتوقع وقبل ما شيفاي يلحقها تلحقها أنيكا وتمسكها وتقف بينها وبين شيفاي وتبص لها بحقد . أنيكا فى اللحظة دي ما حست بنفسها غير وهى بتدافع عن حبها اللى ماريا عايزة تاخده منها . أنيكا لماريا .انت ازاي تسمحى لنفسك تقربي من جوزي ها وتقرب من ماريا اكتر .انا عارفة حركات البنات دي كويس . شيفاي مصدوم جدا . ونفس الوقت منبهر وفرحان أنيكا .انتى بلا أخلاق لولا ان وقت متأخر كنت طردتك بره القصر حالا . عارفة لو شوفتك تقربي منه تانى وشك الحلو ده هيبقى ألوان .زي وش فيكرام ماريا باستفزاز.بس شيفاي قال إنتى مراته على ورق . شيفاي لسه هيدافع عن أنيكا . أنيكا تقاطعه .ورق وانتى مالك وتمسك ايد شيفاي .هو جوزى انا وملكى انا فاهمة شيفاي فرحان جدا ويكلم نفسه .كنتى فين ماريا من زمان لو اعرف كده كنت عملتها أنيكا تبص لشيفاي والشرار مالى عينها . وقت تأخر يلا عشان ننام .ولا عجبتك الوقفة هنا مستر شيفاي . شيفاي متنح .ها لا هنام . أنيكا .يلا حبيبتى روحى نامى واتغطي كويس عشان ما تبردي أنيكا تمسك ايد شيفاي جامد وتاخده تمشى على غرفة شيفاي وتقفل الباب . أنيكا بغضب .يلا ننام شيفاي يبتسم فى الخفى .انا هنام معاكى هنا أنيكا بغضب اكتر.اه ولا عايز تروح تنام مع الهانم.ها قول . شيفاي بخوف زي الاطفال ههههه .لا .لا ابدا مع انك من شوى كان مش همك أنيكا .شيفاااااااي لا تعصبنى انت ليه سمحت لها تقرب منك اصلا .انت ..انت وتلغبط بالكلام شيفاي يقرب منها .خلاص أنيكا أهدى أنيكا.انا هادية لا تعصبنى كل ما افتكر قربها منك اتعصب اكتر . شيفاي وقلبه هينط من الفرحة .وليه تتعصبى اهدي أنيكا بس أهدى . أنيكا .عارف لو شفتك بتكلمها هيكون مصيرك زي فيكرام فاهم . شيفاي بهدوء .ليه أنيكا مش عايزاها تقرب منى ها .مع ان اى احد يتمنى قرب واحدة زي ماريا .شيفاي بيقول الكلام وخايف من أنيكا فعلا ههههه بس عايز يلاعبها . أنيكا تروح لعنده وتقرب منه قوي .عايز تقول إنها أحلى منى ها قول . شيفاي وقلبه بيدق من قرب أنيكا منه ويبلع ريقه وهو سرحان فيها ومش بيكلم . أنيكا .قول شيفاي انت شايفها احلى منى قول انا مش هزعل .هى اصلا عاملة زي العروسة البلاستيك وتبعد عنه . شيفاي.عروسة بلاستيك بس ايه ويغيظ أنيكا أنيكا تكلم نفسها.هى فعلا صاروخ وتزعل زي الاطفال وشيفاي يلاحظ ويروح لعندها شيفاي.لسه ما قلتى ليه مضايقة منها انيكا انيكا بعفوية.لأنك ملكى انا جوزى انا وما ينفع تقرب من اى حد ولا حد يقرب منك فهمت . شيفاي بابتسامة خلابة . أخيرا أنيكا فرقت معاكي .ها أنيكا قولي أنيكا تتوتر وتاخد بالها انها قالت اللى بقلبها من غير ما تحس .بس قرب ماريا عصبها جدا منه . شيفاي .قولي أنيكا بص لى هقولك اعتبرينى هوا قدامك مش موجود كلمى نفسك بصوت عالى ولا كأن حد معاكى . أنيكا بحب.بس انت موجود فعلا شيفاى وعمرك ما هتكون هوا .لأنك ..... شيفاي مش مصدق نفسه أن أنيكا عايزة تعبر عن اللى جواها بس مش عارفة أو خايفة . شيفاي ساكت ويبص لانيكا بابتسامة . أنيكا .انت بتبص لى كده ليه وساكت ليه . شيفاي .انا حاليا هوا والهوا مش بيكلم . أنيكا .يا سلام يعنى الهوا بيبص بس شيفاي يضحك على طريقتها فى الكلام .وانيكا تدوب من ضحكته وتتوتر وعايزة تغير الموضوع وشيفاي يلاحظ . شيفاي.مالك أنيكا أنيكا .انت...انت موترني وجودك موترني شيفاي .خلاص انا خارج عشان ما تتوتري أنيكا فجاءة تقف امامه وظهرها اما باب الغرفة أنيكا بتحذير.رايح فين ...لو طلعت بره الغرفة دي مش هيحصل كويس انا ممكن اكتفك هنا شيفاي.اووووه أنيكا الشرسة للدرجة غيرانه منها .ويبتسم أنيكا بتوتر.انا مش غيرانة منها هى انا غيرانه عليك أنت .ليه مش عايز تفهم أنيكا فعلا عصبت وافتكرت الكافيه . انت سمحت لها بكده وهى اتجرات وكملت أنيكا بتكلم وبدأت الدموع تملأ عيونها وتداري وشها عن شيفاي . أنيكا .هى قربت منك وكانت .... أنيكا صوتها راح من دموع اللى حبساها وما كملت كلامها . أنيكا خدت نفسها .خلاص انسى ... عايز تخرج أخرج خد راحتك انا مين عشان اقولك اعمل وما تعمل انا مراتك على الورق . شيفاي يضايق من نفسه حس انه وجعها بجد وتمادى فى تصرفاته معاها خصوصا لما افتكر شكلها وهى بتصرخ . شيفاي.أنيكا انا ...... أنيكا .خلاص شيفاى انت عندك حق انا مليش حق اعترض على اللى انت بتعمله . شيفاي يمسك ايدها بقوة .لا ليك حق انتى مراتى ومن حقك تروحى تجيبها من شعرها لأنها حاولت تقرب منى . أنيكا بفرحة طفوليه .بجد يعنى أضربها براحتى انا خفت لتزعل منى . شيفاي باستغراب .انتى فرحانة عشان بقولك هاتيها من شعرها بس . أنيكا بخبث تهز رأسها بأه .شيفاي يسيب أيدها ومعصب انها ما اهتمت من أنه قال مراتى . أنيكا فهمت وتحب تلعبه زي ما لعب معاها . صراحة انا كنت مضايقة بس لولا فيكرام ما كنت هديت بجد هو خرجنى من ضيقتى شيفاي .قلتى ايه سمعينى تانى كده فيكرام ماله وهو بيقرب منها . أنيكا بلعت ريقها بخوف .اقصد يعنى ....وتبعده اشمعنى انت على الأقل انا ضربته لما افتكرت انه حاول يقرب منى لكن انت عادى .مسموح هى تقرب منك وتلمسك .ها أنيكا بدأت تطلع اللى جواها بدموع وسابت نفسها تكلم براحتها .شيفاي بيحاول يقرب منها عشان يهديها وهى تبعد تكمل كلامها . أنيكا .هى لما لمستك انت كنت مبسوط .انا شفتك وقربت منك كمان وانت مش فى بالك انى ممكن اضايق من كده ..انا كنت جاية ولابسه فستان يخبل بس ..بس رجلى السبب لسه بتبكي .كان نفسي تمسك أيدى ونرقص سوا بس انت طبعا عارف انى مش هعرف عشان رجلي .وتبكي اكتر .انا لو بهمك كنت اهتميت حتى انى موجودة لكن انت ما صدقت شيفاي انت .....تبكى وشيفاي يروح لعندها يمسح دموعها بحب وهو مخنوق من نفسه . وأول ما يقرب منها ترتمى فى حضنه وتبكي جامد وشيفاي واخدها فى حضنه جامد عايز يهديها ويطمنها انها أهم شىء عنده . أنيكا فى حضن شيفاي ويكلموا بعض أنيكا .انا كنت عايزة اد*ك فرصة .فرصة لينا اننا نحب بعض من اول وجديد . شيفاي وقلبه طاير من الفرحة من كلامها .بس بحبك فعلا أنيكا . أنيكا تسكت .عايزة اسمعها وانا حاسة بيها عايزة احس انى مميزة عندك علاقتنا كلها من اولها أجبار مش حاسة انها مميزة . شيفاي يفهم أنيكا لأن من ساعة ما عرفها وكل حاجة بينهم غصب . شيفاي .انا السبب .عارف لازم اخليكى فعلا تحسي انك مميزة صدقني .انى بحبك أنيكا بعشقك واستحالة اشوف دموعك دي تانى . شيفاي يلاحظ سكوت أنيكا .يلاقيها نامت كالعادة ههه شيفاي .طفلتي هههه نمتى وحشتني عاداتك أنيكا يشيلها وينزلها على السرير ويكون ماشي يلاقيها ماسكة أيده يروح جنبها يغطيها .يلاقيها بتبعد شوية عشان توسع له مكان ينام جنبها .كل ده بتعمله وهى مغمضة عيونها . شيفاي يبتسم ويروح جمبها واول ما يقعد جمبها تروح تنام فى حضنه زى الأطفال وشيفاي حاسس انه بيحلم بجد وفرحان جدا وتسمر من حركتها .لأقها بتقرب كأنها بتقوله خدنى فى حضنك وفعلا شيفاي ينام جنبها وهى فى حضنه وهما متمسكين ببعض بحب وقوة . شيفاي وانيكا بيبدوا قصة حب جديدة خالية من اى ذكريات سوا حلوة أو وحشة وشيفاي وعد نفسه انه هيبدا فعلا من اول وجديد وانيكا كمان أدت فرصة لشيفاي يخليها تحبه من جديد . ياترى قصة حبهم الجديدة هتستمر ولا لأ ؟!
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD