شيفاي هيجنن أنيكا اختفت وفيكرام كمان مش عارف يدور فين ويفكر يروح الكافيه ويطلب من المدير يشوف كاميرات المراقبة داخل وخارج الكافيه فى الاول يرفض بس يشرح له أنه زوجتى مختفية وممكن تكون اتخطفت .فعلا المدير يجيب له تسجيل الكاميرات
واوم يتصل عليه يعرفه انهم راحوا القصر ومعاهم ماريا وشيفاي يطلب منه يخلى عينه على ماريا لحد ما فيكرام يظهر .
شيفاي بيشوف الكاميرات بتاعة اليوم بس طبعا ما فى صوت فقط مشاهد .
تيجي لقطة وقت رقصه مع ماريا ويطلب من الأمن يجيب زواية الترابيزات ويجيب انيكا وهى واقفة اول ما ماريا قربت من شيفاي ويشوفها خرجت وفيكرام وراها .
شيفاى للأمن .عايز كاميرات بالخارج نفس اللحظة بسرعة .
يجيب كاميرا بالخارج وانيكا واقفة وساكتة وتسند على الحيطة وهى بتبكي وشيفاي اضايق من نفسه ويلاقيها رفعت رأسها لفوق وشكلها بتصرخ وتضرب بايدها فى الحيطة
شيفاي .اسف .اسف أنيكا اسف حبيبتى
شيفاي مكمل مشاهدة الكاميرات ويشوف فيكرام جى بيشوف أنيكا واول ما شفته عدلت نفسها وهو بيكلمها بعدها راحت معاه بس مش باين لأن الكاميرا تصوير فقط أمام الكافيه .
شيفاي هيجنن ويتصل عليها تلفونها اتقفل
ويلاقى اوم بيتصل به .
شيفاي.الو اوم ها عرفت حاجة
اوم .انا اللي بسألك فى جديد انا عرفت العيلة ان أنيكا معاك حاول آخى تلاقيها وقت اتاخر كتير وروما هتجننى الموضوع فعلا يقلق
فى مكان تاني شخص قاعد على كرسي متحرك وبيكلم فيكرام .
الشخص .ها هى معاك
فيكرام .اه معايا بس ما شربت المشروب اللى فيه الم**ر لأنها خرجت بسرعة
الشخص .ليه يا غبي
فيكرام.هى منهارة غير أنها
الشخص. انطق ايه اللى حصل
فيكرام .هى افتكرت انى بتحرش بيها وضربتني بو** مخلي دماغى لفت .ههه
الشخص .مش قادر عليها راجل طول بعرض زيك مش قادر عليها .افهم كويس قدامك لآخر الاسبوع لو أنيكا ما كانت عندي انت عارف كويس انا هعمل ايه .
فيكرام يقفل الخط وهو جوه السيارة وانيكا واقفة بره على حافة جبل وتفتكر اللى حصل وتكلم نفسها .
أنيكا تكلم وترد على نفسها
انتى زعلانة ليه مش هو مش فارق معاكي ليه
انتى عايزة طلاق ومش طايقاه وبتحاولى تبعدي عنه .ليه قلبك وجعك لما شفتيه مع واحدة تانية ليه حسيتى بنار فى قلبك .ليه حسيت لو هى خدته منك هتضيعي .أنيكا انتى بتحبيه وبتكابري .لأ .لأ مش بحبه .لا بتحبيه ليه ما سافرتى على امريكا .ليه عاملة حجتك الوصية ولسه امبارح كنتى خايفة عليه انتى بتحبيه .سيبى نفسك انيكا هو طول الوقت بيحاول يبرر لك غلطه لو انتى مش مهمة عنده مش هيهتم بيكى.بس انا سمعته بيمدح فى ماريا ليه .يمكن عشان يغيظك مش اكتر .هو عايز فرصة اعطيه فرصة أنيكا .انتى موجوعة عشان ما قدرتى تشوفي واحدة تانية تلمسه.
فيكرام .وبعدين وقت اتاخر فعلا وخايف فعلا تعمل فى نفسها حاجة شكلها بتحب شيفاي فعلا .انت مالك فيكرام انت مهمتك انك تسلمها وبس .
أنيكا تروح على السيارة وفجأءة تفتح الباب وفيكرام يكون سرحان ويتخض هههه
أنيكا بتريقة.مالك متخفش مش هضربك تانى
راجل طول بعرض وخايف منى
فيكرام .لا بس انتى اللى خدتنى على خوانة وانا كنت بساعدك انتى اللى فهمتى غلط
أنيكا .خلاص يلا بينا وديني القصر وكمان ممكن تقعد معانا هناك شيفاي متهيالى مش هيمانع لما يعرف انك لغيت الحجز تبع الفندق
أنيكا .صحيح انت لغيته ليه .
فيكرام لغى الحجز على اساس انه مهمته هتنتهى اليوم واتوتر من سؤالها .
فيكرام.ها لا بس الفندق مكنش قريب كفاية من الشركة وكمان مش حلو قلت اغيره بس ما لحقت
أنيكا .تمام يلا بينا وشكرا بجد لأنك موجود معايا وما تركتني .
فيكرام. اكيد كلهم قلقانين عليكى خصوصا شيفاي .
أنيكا .تفتكر هيفرق مع شيفاي .
فيكرام ياخد باله انها بتتكلم معاه .ويكلم نفسه تمام ممكن اتكلم معاها كصديق .فعلا ده الحل اللى يخليها تأمن لي .
فيكرام بمكر. كان باين انه عايز يغيظك بيرقص وعينه عليكى ما اخدتى بالك
أنيكا بتريقة .عينه عليا ولا على صحبتك
صحيح قولي انت تعرف ماريا ليه انتوا مش مع بعض .
فيكرام .لا صراحة هى مش نوعى المفضل ولا انا كمان نوعها المفضل .
أنيكا .نوعك المفضل هو العلاقات بالنوع ليه هو انت واقف فى سوبر ماركت .
فيكرام يضحك بجد من قلبه عليها .دمك خفيف بجد أنيكا بقى حد يسيب واحدة زيك بخفة دمها وروحها الحلوة ويبص لماريا .
أنيكا تبص له وتعمل أيدها زي هد*ك بو** ههه .
فيكرام .صدقني انا مش قصدى هو عيب ان امدح فى مصممة الجميلة أنيكا .
أنيكا تبتسم بفخر هههه.اه بس ماريا كمان صاروخ ايه مش شايف عاملة ازاي .
فيكرام .عادى ما فى عرايس بلاستيك كتيرة فى منتهى الجمال وبلا روح .هى زيهم كده جسد بلا روح .عرفتى ليه بقى مش نوعي المفضل .
أنيكا .تصدق ارتحت لما تكلمت معاك شكرا فيكرام خرجتنى من الضيقة اللي انا فيها .
فيكرام .يعنى أصحاب ويمد أيده يصافح أنيكا وهى توافق وتصافحه.
فى القصر شيفاي لسه ما رجع مستنى الكل فى القصر ينام عشان ما يسألوا على أنيكا وهو منتظر فى سيارته فى الشارع وشاف فيكرام وانيكا داخلين القصر وراح بسرعة عليهم .
يدخلوا وشيفاي وراهم واول ما أنيكا تنزل من السيارة شيفاي يخدها فى حضنه جامد وماسك وشها بخوف .انتى كويسة أنيكا
أنيكا تشيل أيده ببرود .كويسة لا تقلق
شيفاي يلاحظ فيكرام .كنت فين أنيكا لحد الان ويروح عند شيفاي ويتخانق معاها خدتها ورحت فين فيكرام قول.
أنيكا تدخل ولا تهتم لكلامه واوم يكون هو وروما جوه القصر قلقين روما تجري على أنيكا روما.اختى حبيبتى انتى كويسة كنتى فين
أنيكا .فيه ايه انا كويسة قلقانين ليه كده
اوم .يعنى وقت متأخر و....
روما تقاطعه .عارفة انك ضايقتى من اللى حصل لا تضايقى اختى
أنيكا اضايق من ايه روما ما فى شىء حصل يضايق وتبص لفيكرام وكمان انا وفيكرام كنا بنشم هوا .
شيفاي بعصبية.كنتوا فين قولي أنيكا
اوم .أهدى شيفاي الكل نام وطى صوتك مهم انها وصلت بالسلامة .
أنيكا .يهمك فى ايه كنت فين انت حر وانا حرة
شيفاي.أنيكا لا تعصبينى أنيكا
شيقاي وانيكا بيتخانقوا سوا واوم يلاحظ وجود كدمات على وش فيكرام .
اوم .أهدوا بس يا جماعة .فيكرام ايه على وشك ده انت اتخانقت .لا كده لازم نعرف كنتم فين .
فيكرام بتوتر .لا ابدا ده وانا نازل من السيارة وقعت مش اكتر .
أنيكا بتبتسم من تحت لتحت فى الخفى .
شيفاي واوم يلاحظوا.
شيفاي يمشي بعيد عنهم ويبعت رسالة لاوم انه يبعد هو وروما عن فيكرام وانيكا واكيد هيكلموا فى اللى حصل .
وفعلا اوم يمشي هو وروما .واوم وشيفاي وروما واقفين بعيد عشان يسمعوا أنيكا وفيكرام لأنهم شاكين انه حصل شىء
أنيكا .اسمع انا درايت على شيفاي لأنه بدل البو** ده هيبقى عشرة لو عرف اللى حصل
فيكرام .أنيكا قربى منك .....
ومكملش الكلمة ولاقى بو** على عينه التانية وفيكرام وقع على الأرض وشيفاي يهجم عليه عايز يكمل ضرب .
شيفاي.انا هوريك ازاى تقرب من مراتى ازاى تفكر بس انك تقرب منها ويضربه تانى
اوم بيفرق بينهم بصعوبة .
أنيكا تمسك شيفاي من ضهره واوم ماسك فيكرام .
أنيكا .خلاص شيفاي صدقني ما حصل شىء صدقني انا فهمته غلط مش اكتر
شيفاي بنفاذ صبر.قولي حصل ايه وكنتوا فين
فيكرام .صدقني انا كنت بساعدها تركب السيارة لأنها كانت منهارة وافتكرت انى بضايقها ولقيت بو** على وشي .
شيفاي.احسن عشان ما تفكر تقرب تانى ويلف لانيكا .ويمسك ايدها اللى كان شافها فى الكاميرات خبطت على الحيطة ويبص عليها وهو مضايق من نفسه جدا .
فجاءة ماريا تيجى وانيكا تتصدم من وجودها
أنيكا تسحب أيدها وتبص لشيفاي بضيقة
ماريا .أنيكا اخيرا ظهرت كنتى فين وتبص لفيكرام تلاقي عينه الاتنين زرق من الضرب هههه
ماريا.فيكرام ايه الى حصلك
فيكرام .انتى ايه اللى جابك هنا
ماريا .انت لغيت حجز الفندق وما لقيت مكان اروح ليه وشيفاي دعانى لهنا
أنيكا تبص لشيفاي بضيقة .
شيفاي بخوف زي الاطفال .لا لا ده اوم مش انا
فيكرام.أنيكا كمان دعتنى لهنا .ويشرح لهم لغى الحجز ليه.
اوم .تمام ايه رايكم بدل الفنادق خليكم معانا قصر الكبير ما فى داعى لفندق
ايه رايك شيفاي .شيفاي يبص لانيكا وزعلان من نفسه عشان زعلها وحب يعوضها
شيفاي .اللى تقوله أنيكا انا موافق عليه
أنيكا باستغراب .لا شوف اللي انا عايزه انا موافقه عادى .وتكلم وتشوف هيوافق على بقاء ماريا ولا لا .
شيفاي.لا انتى قولي
أنيكا.قول انت عادي
روما .خلاص يا جماعة عايزين ننام .ماريا فيكرام انتوا خليكم معانا فيكرام مش شايف اصلا وماريا هتروح لوحدها ما يصح يلا تعالى ماريا اوريكي غرفتك .يلا اوم حبيبى روح بيفكرام غرفته .يلا تصبحوا على خير .
شيفاي وانيكا واقفين بيبصوا لبعض من تحت لتحت وشيفاي ياخدها من أيدها على غرفة ويجيب علبة الإسعافات عشان يداوى أيدها
أنيكا تبص له وتكلم بهدوء .
فيكرام فعلا محاولش يقرب منى انا فهمت غلط صدقني .انا رحت مكان هادى وهو وصلنى لهناك عشان خاف يحصل لى شىء لانى كنت مضايقة .
شيفاي يبص لها بألم ونفس الوقت فرحان انه هى تكلمت معاه.انا عارفة ان ماريا زودتها
أنيكا بتحدي.عادي وليه تشرح انت حر
شيفاي.يعنى ما ضايقتى انها قريبة منى
أنيكا .لا انت حر وهى صحبتك صح.
شيفاي.يعنى مش فارقة معاكى أنيكا ويمسك ايدها .ليه خبطتى ايدك بالحيط أنيكا .ها قولي .شيفاي يعصب فعلا ويخرج يروح عند المسبح وهو مضايق .
شيفاي عند المسبح وماريا تروح لعنده .
واضح فعلا انك مش فارق معاها انت كنت هتموت من القلق عليها وهى ولا على بالها
شيفاي.ماريا خليك احسن فى حالك ولا تتدخلى .انا اتفقت انها تمثيلية بينا بس انتى تجاوزتى حدودك .
أنيكا فى الغرفة تكلم نفسها .أنيكا انتى زودتيها ده اللي حتديه فرصة روحى شوفيه هو كان شكله فعلا قلقان عليكى جدا وتفتكر اول ما شافها وحضنها .
ماريا لسه مع شيفاي وتشوف أنيكا جاية عندهم وتروح تقرب من شيفاي وخلاص هتبوسه .
أنيكا تشوفهم.
ياترى أنيكا هتعمل ايه ومين الشخص اللي عايز أنيكا باى طريقة ؟!