الجزء الثاني

1493 Words
أنيكا بمكتبها مع المندوب والمندوبة اللى بعتهم رودرا لاستلام التصاميم . شيفاي يدخل مكتب أنيكا ويتعرف عليهم وفجأءة يتصدم لما يشوف البنت . شيفاي. معقولة ماريا ازيك ماريا .شيفاي أزيك انت وحشنى كتير ويسلم عليها بس هى تحضنه رغم أنه سلم عليها بالايد بس .بس أنيكا تلاحظ وتضايق شيفاى .انت مندوبة صدفة جميلة ماريا .اه انا من اسبوع جيت بس محدش كان هنا . شيفاي يفتكر لما دخل مكتب أنيكا ولاقى بنت لآفة الكرسي . أنيكا عاملة نفسها مش مهتمة بس هى غيرانه وما تسأل هو يعرفها ولا لا . بس مندوب تانى فيكرام يسالهم وهو بنفس الوقت صديق ماريا من لندن . شيفاي.ماريا تعرفت عليها سنة كاملة وقت ما كنت فى لندن ولولاها كنت هتوه. أنيكا تستغرب.انت رحت لندن امتى شيفاي !! شيفاي.من تقريبا أربع سنوات أنيكا .ولسه فاكر ماريا لحد الان كويس واضح انكم كنتم أصحاب جدا . شيفاي يلاحظ غيرة أنيكا ويفرح بس هو مش واخد باله من شىء أن أنيكا كمان وقتها كانت بلندن . أنيكا.فين فى لندن شيفاي قعدت السنة دي ماريا هى اللى ترد .فى .... أنيكا بسخرية .يعنى كنت فى نفس مدينتى شيفاي وانت ابن عمى وما شفتك غريبة شيفاي ياخد باله ويضايق من نفسه جدا . فيكرام.بس انا فاكرك أنيكا .صراحة اللى يتعرف عليكى ما ينساكى . شيفاي .ههههه تقلب سحر على الساحر . أنيكا .شكرا لزوقك فيكرام بس سمعت انك متجوزة . شيفاي وانيكا كل واحد فيهم مستنى يقول أننا متزوجين .بس هما الاتنين ساكتين .بس ماريا تكلم . شيفاي مضايق انها ما ردت وعصب فعلا وانيكا ساكتة هى كمان . ماريا . انت متعرفش ان أنيكا متجوزة شيفاي شيفاي فجاءة .بس على ورق فقط قالها وكأنه بيعاقب أنيكا . أنيكا حست فعلا بضيقة من كلامه وانها اتهانت من كلامه . وما تهتم وشيفاي حس انه وجعها وما كان لازم يقول كده .بس عقله بيقوله هى عايزة كده عشان تحس انها بتحبك . يمضوا العقود وعلى إتفاق منهم انهم يحتفلوا اليوم بالعقد . فى إحدى الكافيهات . شيفاي استنى أنيكا عشان يروحوا سوا وهى لسه زعلانة منه واوم وروما كمان كانوا رايحين معاهم وشيفاي واوم مستنين أنيكا وروما يجهزوا كان اوم بيكلم شيفاي وحكى له اللى حصل واوم ضايق منه . اوم .انت جى تحكلها عمتها شيفاي . شيفاي.مش عارف مانا لقتها ساكتة ومش بترد على اللى اسمه فيكرام ده . أوم.لأنها مفروض انت ترد الراجل هو اللى بيقول دي مراتى افهم شيفاي . شيفاي.وليه هى ما تقول ده زوجى عادى . اوم .تصدقال تستاهل اللى أنيكا بتعمله فيك وكان ماشي شيفاي.خلاص استنى بس انا فعلا ضايقت من نفسي .بس كان قصدى انى احرك مشاعرها اوم وكانه بيكلم عيل صغير هههه.اخى افهم البنات بتحب الراجل اللي يفتخر أنه الست دى مراته تحب يقول كده حتى لو هى مش عايزة افهم . شيفاي .هى اصلا ما اهتمت اوم اوم.طب هتشوف أنيكا هتنزل حالا لابسة أحلى فستان عشان تغيظ ماريا بتاعتك دي اوم .وانا اللي كنت عايز اعرفك عليها اتاريك عارفها اصلا . شيفاي منتظر أنيكا على نار لأن لبسها هو اللى هيحدد هى فعلا غيرانه ولا لا . شيفاي مستنى أنيكا تنزل وفعلا تنزل بس شيفاي يتصدم لما يلاقيها لابسه بنطلون جينز وعليه بلوزة ويضايق لأنها ما اهتمت ويبص لاوم وهو بيتريق. شيفاي.اهتمت قوي اوم . اوم.ما يمكن دي الموضة شيفاي.لو موضة ليه روما لابسة فستان روما لابسة فستان يجنن عليها ع** أنيكا مع أنيكا لبس أنيكا كمان جميل ولايق جدا . كلهم يروحوا على الكافيه واوم وروما يتعرفوا على فيكرام وماريا اللى لزقت لشيفاي اول ما دخل وما شالت عينها من عليه . واوم وروما لاحظوا . روما لاوم بهمس.اوم اى البت دي هى لازقة كده ليه لشيفاي . اوم .بس روما أهدى ده فى مصلحة أنيكا روما.مصلحة ايه شايفها بتعمل ايه عايزة اجبها من شعرها دي بجحة قوى . اوم بهمس .أهدى إذا كان اختك ما عملت زيك انتى اللى هتعملي مفروض تحس شوية . روما .اختى أكيدة مضايقة بس مش هتبين انا عارفها وانت كمان ومفروض اخوك كمان عارف .لو دي لعبة منكم بجد اوم هزعل منك اوم.ولو لعبة فيها ايه لما نحرك أنيكا شوية خليها تغير شوية عليها طول الوقت شيفاي هو اللى بيصالح فيها . روما .لأنه غلطان ومهما حاول يصالحها مش هيوفي حق أنيكا . اوم .طب خلاص أهدى بس .وايه اللي اختك لابسه ده جينز ليه ما قلت لها تلبس فستان دي حتى مصممة محترفة . روما .كانت هتلبس فستان يخبل اوم .انت مش شايف هى مضايقة ازاى . اوم .مش فاهم ليه . روما .الفستان قصير لقت رجلها لسه جروح ما لمت من حادثة النجفة وضايقت عشان كده لبست جينز . اوم ضايق وكان هيكلم شيفاي بص لاقه بيرقص مع ماريا وقريبن من بعض جدا وانيكا قاعدة بتحاول تدارى زعلها . روما تبص لها بضيقة .اختى انتى كويسة اووم فى نفسه .غ*ي شيفاي غ*ي .كل شىء له حدود . أنيكا حاسة بنار جواها فعلا لدرجة ان فى دمعة نزلت على خدها غصب عنها . شيفاي بيرقص فعلا مع ماريا بس مدى ظهره لترابيزة أنيكا عشان يعرف يمثل . بس لما لف شاف عيون أنيكا اللى مليانة وجع منه وحس انه زودها قوى . شيفاي همس لماريا يقعدوا وفى اللحظة دى روما تعصبت فعلا وكانت قايمة ليهم هههه اما انيكا حست بنفسها بيضيق بس بتاخده واحدة واحدة عشان ما تحتاج لبخاخ واستنت لما يرجعوا الترابيزة . كلهم بيكلموا إلا أنيكا واوم بيحاول يلطف الجو . ماريا باستفزاز.أنيكا انت تصاميمك تحفة وتجنن ومع ذلك لابسة جينز . أنيكا بتحاول ترد بس شيفاي يقاطعها بخبث .أنيكا لا تهتم .صح أنيكا أنيكا حست بضيقة فعلا وعايزة تقوم وروما لاحظت ومسكت أيدها . روما .فعلا عندك حق ماريا بس لولا أنيكا ما كنا اتجمعنا صح شيفاي . شيفاي.صح بس واضح ان أنيكا مضايقة من شىء .مضايقة أنيكا !! أنيكا بنفس مبحوح.لا اضايق ليه شيفاي يلاحظ تعبها ويخاف .انت كويسة أنيكا .أنيكا تبعد عنه فجاءة وتقوم . أنيكا فى الحمام تاخد بخاخ التنفس وروما تروح لها . اوم بهمس.شيفاي انت زودتها كفاية أنيكا كاتمة نفسها من الضيقة كفاية لحد كده شيفاي.انا ما عملت شىء يضايق اوم .شيفاي مالك واضح ان ماريا عجبتك وكلامك عن أنيكا . وانا لسه عند كلامى جمال أنيكا وحبي ليها مختلف . كانت أنيكا وروما رجعوا من الحمام على كلام شيفاي . صراحة ماريا تعجب اى حد وكمان ما تصدق اى شىء بقوله . أنيكا سمعت نص الكلام بسبب الموسيقى اللى بتعلى وتوطى واللى سمعته وفهمته انه بيمدح فى ماريا وبس ويكدب كلام اللى قاله عن جمالها . أنيكا حست بضيقة منه جامد لأنها مش اول مرة تحصل ويقول كلام ويعمل ع**ه تمام . أنيكا من جواها .كل الرجالة زى بعض عندهم فقط غريزة لكن حب ما اظن . تبدأ موسيقى جديدة واوم وروما يرقصوا سوا وشيفاي يمد أيده . أنيكا تبص له على اساس يرقص معاها بس تلاقيه بيمدها لماريا . ويقوموا يرقصوا وفيكرام يلاحظ ضيقة أنيكا فيكرام .تحبي ترقصى أنيكا . أنيكا ترفض لأن لحد الان رجلها لسه ما ينفع تحركها بقوة والرقصة حركتها قوية . فيكرام باستخفاف.انت ممكن ترقصى معايا ونغيظ شيفاي زي ما بيعمل . أنيكا.اغيظه ليه هو حر وكمان هو بيرقص مع صحبته عادى . فيكرام.يعنى مش مضايقة . أنيكا .واضايق ليه عادى . الموسيقى تقلب سلو وشيفاي كان رايح بس ماريا تشده ويروقصوا سوا وهما مقربين من بعض جدا كل ما شيفاي يحاول يبعد عنها هى تقرب وعينه على أنيكا وانيكا فعلا حست بنار جواها وشيفاي عينه على أنيكا وشاف دموعها وكان رايح لعندها وفجأءة ماريا قربت جدا من شيفاي وكانت قربت منه جدا ولسه هتبوسه مع دخلة روما اللى فرقت بينهم وهى معصبة . شيفاي كل شىء له حدود احترم وجود اختى حتى .انت كده ممكن تخسرها بجد . اوم.صح شيفاي انت عديت حدودك شيفاي لسه هيكلم بس روما قاطعته تانى . يعني عشان رجلها موجوعة بسبب الجروح اللى فيها وما تقدر ترقص أو حتى تلبس فستان .تتجاهلها كده . شيفاي يفتكر حادثة النجفة اللى أنيكا انقذته منها ويلعن نفسه بجد انت فجاءتنى يلا اوم نروح لانيكا عشان نمشي . شيفاي مش قادر يكلم لأنه حس انه زودها ماريا .يلا احنا نكمل رقص شيفاي.خلاص تمثيلية خلصت ماريا كلهم عند الترابيزة مصدومين انيكا مش موجودة هى وفيكرام . روما بتتصل بيها ومش بترد وقلقانة عليها جدا . شيفاي بيتصل بيفكرام مفيش رد روما بعياط.أدى اخرة لعبتك شيفاي راحت فين .هى اكيد موجوعة بسببك شيفاي يفتكر شكل أنيكا لما شافته بيقرب من ماريا ويضايق . شيفاى يجري على سيارته ماريا بتوقفه شيفاي انا همشي ازاي هتسيبني لوحدي شيفاي.مراتى مختفية وانتى بتقولى ايه . شيفاى .اوم معلش اخى وصل ماريا وانا هسبقك على البيت . روما .وقفها لها تا**ي اوم بهمس .ما تنسي انها مندوبة التسويق وشكلنا كده هيبقى وحش وممكن تلغى الصفقة .تعالى معايا . روما .طبعا جاية معاك انتى فاكرانى هسيبك معاها . شيفاي بيسوق السيارة بسرعة عشان يشوفها فى البيت ويتصل عليها مفيش رد وهو قلقان عليها . واوم وروما يوصلوا ماريا على الفندق وهما مروحين توقفهم ماريا فجاءة . شيفاي راح البيت وانيكا ما رجعت البيت نفس اللحظة ماريا بتبلغ اوم وروما أن فيكرام أنهى حجز أيامه فى الفندق ومشي وساب الفندق .تطلب منه تروح معاهم عشان الحجز كان غرفتين مع بعض وفيكرام لغى الحجز ومخدش باله انه لغى حجز ماريا وللأسف الفندق مفيش مكان حاليا شيفاي بيتصل على اوم عشان يشوف فيكرام روح على الفندق ولا لا ويعرف حاجة عن أنيكا .اوم يتصدم من عدم وجود أنيكا وشيفاي يتصدم من عدم وجود فيكرام . ياترى أنيكا وفيكرام راحوا فين ؟!!
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD